Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Zasilanie napędu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maciek 1970

Maciek 1970

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 90 postów
  • SkądZbrosławice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:DETHLEFFS 430 DB
  • Holownik:peugeot 3008 , 156 KM

Napisano 04 lipiec 2017 - 18:19

Witam nie jestem elektrykiem ale udało mi się w zeszłym roku uporać z założeniem napędu do przyczepy z aku gel 90ah. Wszystko ładnie działało ładowałem specjalną ładowarką do takich aku. Ale chyba mi padł bo daję się go naładować do 25% choć , ładowałem go po jeździe przyczepą góra 15 m. Ale pytanie mam inne czy jest możliwość aby podpinając przyczepę pod 230 v na kampingu przetworzyć na 12 v które napędzi przyczepę. Czyli korzystając z zasilania 230v ze "słupka" ustawić przyczepę na parceli bez akumulatora.

#2 Roobertino

Roobertino

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 851 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 475 RD
  • Holownik:4X4

Napisano 04 lipiec 2017 - 18:49

u mnie jak podpięta przyczepa jest do 230 to mover nie zadziała



#3 Suzu4x4

Suzu4x4

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 516 postów
  • Telefon:w razie potrzeby podam na PW
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sport 500 QDK
  • Holownik:Honda CRV

Napisano 04 lipiec 2017 - 19:02

Teoretycznie jest taka możliwość, jednak praktycznie jest to nie wykonalne. patrząc na dane techniczne np. Enduro max pobór prądu 120a przy 12v więc praktyczne żaden zasilacz dostępny w sprzedaży nie wyrobi nie wspominając o zabezpieczeniu "słupka" Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Suzu4x4 edytował ten post 04 lipiec 2017 - 19:03


#4 witus

witus

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3915 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland Holiday 415 TM (5303)
  • Holownik:Hyundai i30

Napisano 04 lipiec 2017 - 19:12

Kiepsko kombinujesz, kup 35Ah akumulator i po sprawie, mi nigdy nie zabrakło prądu z movera.


#5 California

California

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2013 postów
  • Telefon:PW
  • SkądCiechocinek
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Solifer Artic 450
  • Holownik:Reniferek 1.9 DCI

Napisano 04 lipiec 2017 - 19:13

Witam, faktycznie teoretycznie i praktycznie jest ot wykonalne lecz czy ma sens , bo koszta dość znaczne https://elecena.pl/p...4-5v-120a-1700wto tak na szybko co być może by dało radę z moverem. Jeszcze tu znalazłem coś co by się przydało do takiej realizacji http://www.algainfo....to[produkty]/3/ , lecz czy warto - lepiej kupić nowy accu pierwszy z brzegu link http://sts-sklep.pl/...FVrGsgodjf8Byg.

 

Pozdrawiam serdecznie.


Jacek

Witam cię zajrzyj również tu: http://www.ciechocin...kcja=art_kamery
Solifer_logo.gif
0007.gif4f2f18d80ab55a24m.jpg post-99-0-64685200-1446206235.jpg

"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
Vittorio de Sica


#6 Maciek 1970

Maciek 1970

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 90 postów
  • SkądZbrosławice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:DETHLEFFS 430 DB
  • Holownik:peugeot 3008 , 156 KM

Napisano 04 lipiec 2017 - 22:47

No to trza nowy aku. kupić.
Powiedzcie mi ładować 0.8 A bo tak mi się ładowarka włączała czy 3.8 A
bo można przełączyć.
Ładować zaraz po jeżdżeniu ale jak ruszam z kempingu to wieczorem po ponownym parkowaniu mogę dopiero podpiąć.
A jeszcze wyczytałem że ładowanie w wysokich temp. skraca żywotność to jadąc do Włoch mam problem?
Mój padł (90 Ah nie markowy)właściwie nie wiem dlaczego, a co roku 700 wydawać nie uśmiecha mi się więc chciałbym wiedzieć co nie tak robiłem.

#7 California

California

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2013 postów
  • Telefon:PW
  • SkądCiechocinek
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Solifer Artic 450
  • Holownik:Reniferek 1.9 DCI

Napisano 05 lipiec 2017 - 20:43

Witam, kolego powiem tak prąd ładowania zależy od akumulatora, jaki jest i jaka jest jego pojemność, inną ładowarką ładuje się accu żelowe i innym prostownikiem/ładowarką ładuje się accu standardowe/ kwasowe. Napiszę tak osobiście posiadam akumulatory żelowe dwie sztuki spięte razem 55ah x 2 i do ich ładowania używam inteligentnej ładowarki BOSCH C3, jak dotąd przez 3 sezony dają sobie super radę.

 

20150204_122103.jpg

 

20150203_153213.jpg

 

20140331_173451.jpg

 

w kilku przyczepkach taka ładowarka już jeździ i jak na razie są wszyscy zadowoleni, więc myślę że i u ciebie też się sprawi.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 


Jacek

Witam cię zajrzyj również tu: http://www.ciechocin...kcja=art_kamery
Solifer_logo.gif
0007.gif4f2f18d80ab55a24m.jpg post-99-0-64685200-1446206235.jpg

"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
Vittorio de Sica


#8 dawfil

dawfil

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 55 postów
  • Telefon:602721148
  • SkądRzeszów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:FENDT SAPHIR 450
  • Holownik:4x4

Napisano 23 lipiec 2017 - 14:21

Witam,

 

Mam ten sam problem, w ubiegłym roku oddałem na złom 100Ah marki Panasonic w technologii AGM (nowy kosztuje 1500 PLN).

Był używany wiec niewiele myśląc kupiłem kolejny ale już mniejszy bo 74Ah i 640A, także w technologii AGM. W dniu wczorajszym

po naładowaniu aku i uruchomieniu napędu, przyczepa przejechała 15-20 m i brakło prądu. Po wyłączeniu movera, napięcie na aku spadło do 11,4V.

Włożyłem, tak dla sprawdzenia akumulator 50Ah z auta żony, które nie jeździ często i nie wiem jaki był jego stan i mover jeździł jak szalony.

Dodam że oba te aku ładuję ładowarką automatyczną  Vipow.

 

 

 



#9 automaciek

automaciek

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 327 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS Azur 450 TF 2002r
  • Holownik:VW Passat 147kW

Napisano 23 lipiec 2017 - 16:32

A co robiliście z akumulatorami przez zimę? Bo jeśli zostawione w samopas, to ulegają samorozladowaniu i degradacji. Wypadało by aku doładowywać konserwacyjnie poza sezonem.

#10 Maciek 1970

Maciek 1970

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 90 postów
  • SkądZbrosławice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:DETHLEFFS 430 DB
  • Holownik:peugeot 3008 , 156 KM

Napisano 24 lipiec 2017 - 10:31

Aku przez całą zimę w domu co 2 miesiące doładowywane.  



#11 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8848 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 24 lipiec 2017 - 14:29

Witam!
Nie sądzisz, że przydałyby się parametry oraz foto akumulatora/ładowarki :hmm:
Jak długo ładowałeś akumulator?
W ładowarce ustawiłeś prawidłowy tryb ładowania?
Jakie było napięcie na wyprowadzeniach accu przed podłączeniem do napędu?

Nie zapomniałeś za pierwszym razem zluzować hamulce - pytam, bo znam takie przypadki?


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#12 Maciek 1970

Maciek 1970

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 90 postów
  • SkądZbrosławice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:DETHLEFFS 430 DB
  • Holownik:peugeot 3008 , 156 KM

Napisano 24 lipiec 2017 - 17:19

Ładowarka automatyczna kupiona u jednego sprzedawcy razem z aku wiec przeładowanie raczej chyba nie grozi . Ładowałem po dojeździe do kempingu. Przyczepa jeździ góra 2 razy po 20 metrów czyli rano 20 i po dojeździe na nowy Kamp 20. Ładowałem po przyjeździe albo jak mi się zapomniało na drugi dzień. Prąd ładowania 0.8 lub 3.8A .
Ładowarka
Ładowarka

Ładowarka automatyczna kupiona u jednego sprzedawcy razem z aku wiec przeładowanie raczej chyba nie grozi . Ładowałem po dojeździe do kempingu. Przyczepa jeździ góra 2 razy po 20 metrów czyli rano 20 i po dojeździe na nowy Kamp 20. Ładowałem po przyjeździe albo jak mi się zapomniało na drugi dzień. Prąd ładowania 0.8 lub 3.8A .ŁadowarkaŁadowarka


Aku

Załączone miniatury

  • WP_20170724_18_10_50_Pro.jpg
  • WP_20170724_18_16_46_Pro.jpg


#13 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8848 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 25 lipiec 2017 - 06:02

Trzeba by było przeanalizować sposób eksploatacji tego akumulatora, ale do tego powinieneś mieć zapisane napięcia z pomiarów w całym okresie eksploatacji dla poszczególnych etapów używania. Rodzi się wiele pytań, np.:
Jak długo ładowałeś akumulator przed pierwszym użytkowaniem napędu i jak długo po przyjeździe na kemping?
Jakim prądem (pisałeś, że jest możliwość ustawienia 0,8 i 3,8 A)?
Czy w ładowarce ustawiłeś prawidłowy tryb/nap. ładowania i rodzaj akumulatora?
Jakie było napięcie na wyprowadzeniach naładowanego accu przed podłączeniem go do napędu i jakie po przejechaniu tych 20 m.?
Jaki masz model napędu w przyczepie?
Jakie napięcie podaje ta ładowarka tuż przed ukończeniem procesu ładowania?
Nie masz do niej instrukcji z wypisanymi szczegółowymi jej parametrami?
Itd.

Trudno coś powiedzieć na temat trwałości i jakości tych akumulatorów, ale tak zwykle jest w przypadku "mało popularnych" firm.
Wszystkie akumulatory, które znalazłem w Necie, miały inny nadruk, niż w Twoim. Nie znam ich, ale nie można wykluczyć, że trafiłeś na jakąś "podróbkę". :hmm:
Dzisiaj podrabia się prawie wszystko, nawet mało znane firmy.
Poza tym, zwróć uwagę, że ten model accu wymaga wyższego zakresu nap. ładowania, najlepiej w okolicy 14,6 - 14,8 V.
Nie jestem przekonany, ze ta ładowarka daje takie napięcia.
Akumulator mógł być niedoładowany (z winy ładowarki lub nieodpowiednich ustawień). Kolejne użycia tylko pogłębiały ten proces, zwłaszcza, gdy czas ładowania
nie był odpowiedni, a prąd ustawiony na 0,8 A! Dobra ładowarka automatyczna, sama analizuje zachowanie się akumulatora podczas całego procesu ładowania i ustawia odpowiedni prąd i napięcie dla poszczególnych etapów. Tak działa nawet popularna ładowarka z "Lidla".


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#14 Maciek 1970

Maciek 1970

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 90 postów
  • SkądZbrosławice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:DETHLEFFS 430 DB
  • Holownik:peugeot 3008 , 156 KM

Napisano 25 lipiec 2017 - 15:06

Ponieważ elektrykiem nie jestem wiec chciałem zestaw aku. Ładowarka możliwie najprostszy do obsługi . Ładuje aż ładowarka sama przestaje ładować bo widzę to na wyświetlaczu, i zawsze napięcie wtedy pokazywała ok 14v . Czy przed pierwszym użyciem doładowywałem już nie pamiętam. Napięcie gdy zaczynam ładować bylo ok 12,5 . Teraz 12,3 i się nie zmienia a poziom naładowania przy ład. 0.8A 25% cały czas , a jak ładuję 3.8A to pokazuje 0 % (wyświetlacz w kształcie bateri 4 paski).
Napęd carbestEMC01 prąd w instrukcj od25A do76A , aku 90ah dobrałem na podstawie lektury forum.
- ładowarkę dam do znajomego elektryka żeby ją sprawdził.
- lepiej ładować takie aku 0.8 czy 3.8 ???
- napisz jaki aku. kupić żeby nie przepłacać , a żeby marka była choć trochę sprawdzona.
- jakieś porady co do ładowania?

#15 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3515 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 25 lipiec 2017 - 18:49

Ja bym się zastanowił (akku i ładowarka obleci) czy nie macie jakiegoś "złodzieja prądu". Może to on powoduje śmierć akku w tak krótkim czasie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych