Skocz do zawartości

Prośba o pomoc - zakup kampera VW T4, poprosimy o opinie


OlgaH

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

 

zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zakupie kampera. 2 lata temu kupiliśmy pierwszą przyczepę, nie mając kompletnie pojęcia o karawaningu. Zdecydowaliśmy się na zakup owej przyczepy po konsultacjach z Wami na forum. Za namową kilku forumowiczów zdecydowaliśmy się na zakup. Musimy przyzanać że zakup to strzał w 10. Przyczepa jest super, w kapitalnym stanie technicznym i wizualnym. Knaus Einfelland z Pabianic, może ktoś bedzie pamietał. 

Ostatnio wertowaliśmy strony z karawaningiem i natchneliśmy się na ofertę:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-t4-camper-kamper-2-4-disel-ID6yVnI5.html

 

Auta nie widzieliśmy bo my z polski centralnej a auto stoi pod Szczecinem. Zanim się tam wybierzemy może rozjaśnicie kilka naszych wątpliwości:

 

 

1. Podróżujemy w 4 osoby (2 dorosłe i 2 dzieci - jedno 3 letnie w foteliku). Ojciec za kierownicą, mały 3 latek z przodu w foteliku, mama ze starsza córką z tyłu przy stoliku. Podobno są tam pasy biodrowe. I tu pytanie czy to zgodne z przepisami - akceptowalne są pasy biodrowe i brak zagłówków? Czy dużo zachodu i kosztów by zorganizaować z tyłu pasy trzy punktowe oraz zagłówki? (by strzy mogli siedzieć razem z przodu a dzieciaki z tyłu (mały  w foteliku)?

 

2. Zabudowa kapmpera to włoska CI, czy oni robili zabudową na VW? Czy to rzeźba? Bo chyba Karman robił tylko na VW. 
Tapicerka oparcia przy stoliku różna od przednich foteli auta

 

3. Cena - coś mega tani ten samochód, w Niemczech zabudowa na VW T3 jest dwa razy droższa?

 

4. Jakieś Wasze uwagi, spostrzeżenia?

 

pozdrawiamy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ad1- pasy biodrowe są zgodne z przepisami (obowiązującymi w momencie rejestracji w kraju) ja u siebie mam owe (ba nawet osoby bokiem do jazdy LEGALNIE siedzą) -więc tym się nie martw.

Ad2- nie Karman robił na VW, a VWej robił Karman-a (taki "wakacyjny samochod" ze stajni VW).

Auto nie nowe,to i tapicerkę ktoś już wymieniał (może świadczyć o jakości użytych materiałów przez CI - Camper International. Ja marki nie znam osobiście ale firma krzak to nie jest,bo trochę ich dzieł widać na drogach i w ogłoszeniach.

Ad3-cena dotyczy zabudowy CI na T4,a nie VWeja.

Ad4- zawarlem w punktach powyżej :)

Dodam tylko od siebie (miłośnik wolnossacych diesli i marki VW) jeśli silnik jest "zadbany" to problemów z nim nie będzie.

 

PozdraVWiam.

Edytowane przez polo63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Na wstępie napiszę, że podróżuję już 3 lata VW T4 z silnikiem 2,4 D z zabudową EuraMobil.

 

Ad1. Nie widać co jest za tylna kanapą ustawioną przodem do kierunku jazdy - stawiam że tam są drzwi wiec aby zamontować tam normalne pasy bezpie. takie byś mógł zamontować fotelik to trochę roboty będziesz miał. Jakies górne mocowanie... ciężko będzie. Poza tym jak pojedziesz oglądać to sprawdź czy na kanapę wejdą obok siebie dwa foteliki. U mnie w podróży dzieciaki często siedzą same z tyłu oglądają filmy albo rysują w czasie podróży. Czasami żona wskakuje na tył i robi jakieś kanapeczki lub w coś gra z dzieciakami. 

Ad2 - polo już napisał. Stolik tez pewnie wymieniony.

Ad3 - cena fakt bardzo niska... trzeba by dokładnie sprawdzić gdzie cieknie.

 

chris_66 tu się nie zgodzę. Nie wiem czy jeździłeś kamperem z takim silnikiem i czy w ogóle jeździłeś kamperem. Bo kamper to co innego niż przyczepa. Zupełnie inny sposób podróżowania. Ja mam silnik 2.4 D i fajnie równo klekocze. Demonem prędkości nie jest. Maksymalnie około 130 km/ h (mierzone na GPS) ale kamperem nie jedzie się więcej nić 90-100km/h bo nie ma sensu. W górach i w Chorwacji często 2 bieg i 40km/h Ale za to do przodu. Nic się nie grzeje, nie ma problemu z dziwnymi elektronicznymi układami i czujnikami. Paliwo spali każde i wszędzie można naprawić - jeśli się zepsuje oczywiście.

I napiszę po rak kolejny - nie porównujcie podróży z przyczepą do podróży kamperem.

 

Ogólnie ja bym szukał czegoś z zamontowanymi pasami bezpieczeństwa na fotelach ustawionych przodem do kierunku jazdy. Ten jest dziwnie tani. Trzeba by dokładnie pooglądać, popukać i powąchać. Pamiętaj, że każdy kamper cieknie - nawet nowiutkie maja z tym problem. Ważne by poprzedni właściciele dbali o sprzęt i odpowiednio wcześnie reagowali na uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj stef, fajnie że zabrałeś głos w dyskusji,bo sam chciałem Ciebie "wywołać do tablicy"Ale nie byłem pewien pojemności Twojego silnika. Potwierdzam co piszesz,sam fabrycznie miałem w swoim 75KM (po 33latach pewnie kilka zdechło)Ale jak można i zachodzi potrzeba to i 140km/h popędzą mojego Cimperka,zaznaczam w tym miejscu,że jest to półintegra.

Cena-dla mnie nie wydaję się być jakąś bardzo niską,a patrzeć trzeba każdy zakup dokładnie.

Edytowane przez polo63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest piękny  :]   Chyba go kupię :yay: .

Serii T4 z silnikiem wolnossącym używam od lat :skromny: .

Te sprzęty jeżdzą pona 1 mln km i nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena dobra, na fotkach nie widać lewej ściany. Trzeba by dokładniej sprawdzić dach. I jeśli zabudowa pasuje i nie przeszkadza brak pasów to nie ma co się zastanawiać. Cena bardzo dobra.

I tak jak pisałem, jeli macie dzieci podróżujących w fotelikach to koniecznie sprawdźcie czy Wam dwa foteliki wejdą na kanapę. Kilka starszych kamperów oglądałem i w wielu kanapy były zbyt wąskie na dwa foteliki. A pamiętajcie, że fajnie gdy żona usiądzie obok was i pomoże nawigować gdzieś w obcym mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stef, miałem 2,4D w trzech samochodach, w kamperze też, kamperami jeżdżę 1-2 w roku.

I nie tęsknię za tego typu silnikami.

Wiem jak się jedzie kamperem a jak przyczepą, jednak wolę 110 km/h niż 80. Bez męczenia siebie i sprzętu.

A argument o milionie km to słaby dosyć jest bo tyle to każdy współczesny silnik zrobi, nawet w Dacii

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chris_66 to tym bardziej się dziwie że takie rzeczy piszesz... skoro w 3 samochodach miałeś ten motor to chyba go lubiłeś :)

A co do układów wtryskowych współczesnych aut i miliona km. w Dacii... to chyba przeholowałeś :) Panewki, wtryskiwacze, pompy wtryskowe... milion to one nie zrobią.

 

ale my tu piszemy a chyba twórca tematu już dawno coś kupił albo sprzedał tego VW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chris_66 to tym bardziej się dziwie że takie rzeczy piszesz... skoro w 3 samochodach miałeś ten motor to chyba go lubiłeś :)

Nie był zły, ale w małej budzie i trzeba było bardzo dbać o chłodzenie. A milion w 1,5dci to żaden wyczyn, prawie bez intestycji :D

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stef tam są pasy biodrowe z tego co w pierwszym poście było napisane,a kwestie dwóch fotelików tyż można łatwo rozwiązać (są ich różne szerokości).

Kwestie silnika już sobie daruję-bo w innym temacie (tego dotyczącym była poruszana),a autor (który chyba za poleceniem na CT się przeniósł,bo tu milczy) o to nie pytał. Każdy lubi co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.