Skocz do zawartości

Pytanie do Użytkowników Grand Voyagera 01-07 2.5 CRD Manual


kelebrion

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale nasz forumowy kolega (forum Voyagerów) Kantem czyli kanciastym starym Voyagerem z silnikiem 3.3 natłukł 600.000 km z lawetą. Ale szczegółów nie pamietam co i ile na haku.Voyagery są miękkie, w wersjach na rynek EU (produkowanymi w Gratz) (3.3/2.5/2.8) można było zakupić pakiet "EU" czyli sztywniejsze zawieszenie i ono różni się od wersji US, CRD maja większe tarcze hamulcowe jest trochę różnic między wersjami kontynentalnymi. Najgorsze jest, że po takim Voyagerze ciężko kupić następcę. Nastawiliśmy się na nowazego z 2.8 CRD (Lancia) ale ostatnio internetowy znajomy wracał takim z budka i szlag trafił mu ASB finał o 10 tys. PLN lżejszy. To ostudziło mój entuzjazm, legenda głosi że tam te skrzynie padają i to często w 2.8 CRD nie wiem jak w połączeniu z 3.6 PB. Nasz 2.8 z automatem i małą budką na trasie Wwa-Monachium-centralne Włochy-Wenecja - Wwa spalił nieco ponad 9 litrów ropy, a gazu nie chce bo wtedy tracę schowki na fotele, a na samym PB chyba nie było by nas stać mimo bardzo dobrej ekonomii silnika 3.6. PS.

 

Sharan nie może targać 2 t mimo że tyle ma na haku. 1.33
To po co zapis w DR o 2T, na forum wyczytałem, że na rynek DE maja nawet 2.2T - jak z tym w końcu jest? Chodzi mi o zapis niby może ciągnąć, a nie spełnia warunku 1.33. Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze pamietam, ale nasz forumowy kolega (forum Voyagerów) Kantem czyli kanciastym starym Voyagerem z silnikiem 3.3 natłukł 600.000 km z lawetą. Ale szczegółów nie pamietam co i ile na haku. Voyagery są miękkie, w wersjach na rynek EU (produkowanymi w Gratz) (3.3/2.5/2.8) można było zakupić pakiet "EU" czyli sztywniejsze zawieszenie i ono różni się od wersji US, CRD maja większe tarcze hamulcowe jest trochę różnic między wersjami kontynentalnymi. Najgorsze jest, że po takim Voyagerze ciężko kupić następcę. Nastawiliśmy się na nowazego z 2.8 CRD (Lancia) ale ostatnio internetowy znajomy wracał takim z budka i szlag trafił mu ASB finał o 10 tys. PLN lżejszy. To ostudziło mój entuzjazm, legenda głosi że tam te skrzynie padają i to często w 2.8 CRD nie wiem jak w połączeniu z 3.6 PB. Nasz 2.8 z automatem i małą budką na trasie Wwa-Monachium-centralne Włochy-Wenecja - Wwa spalił nieco ponad 9 litrów ropy, a gazu nie chce bo wtedy tracę schowki na fotele, a na samym PB chyba nie było by nas stać mimo bardzo dobrej ekonomii silnika 3.6. PS.

 

To po co zapis w DR o 2T, na forum wyczytałem, że na rynek DE maja nawet 2.2T - jak z tym w końcu jest? Chodzi mi o zapis niby może ciągnąć, a nie spełnia warunku 1.33.

 

to te skrzynie 6 biegowe tez taki szajs??? juz nic nie potrafią zrobic;/;/;/ jezeli automat to chyba tylko mercedes 

Wszędzie można tyle co w dr, w polsce przyczepa musi być 33% lżejsza od dmc holownika. Chyba że założysz hamulec elektryczny. Było wałkowane z pierdylion razy

Teoretycznie tak ale ja sie sugeruje tym co jest  w dowodzie, kupilem takie auto z taka masa wbitą w DR i z waznym przeglądem i tym sie sugeruje :) tak jk dwa lata temu mialem Forda Transita z 1991r Lawet z ładownoscia wbitą 1770kg i jak sobie woziłem ravki po 1600kg to juz policjanci zęby suszyli i mnie zatrzymywali :) jak im pokazywalem dowód to mi mowili jak ja to zrobilem ze mam taka ładownosc bo wszystkie maja 1400-1600kg i sam mi powiedzial policjant ze dla niego wazne jest to co jest w dowodzie bo jak  urzednik w Wydziale komunikacji to podbil to to jest swietosc i on tegonie kwestionuje i tak samo jest tu,jest wbite w sharanie 2tony i chust mnie to interesuje ja sie nie musze znac na jakis przelicznikach 

Edytowane przez kelebrion (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie można tyle co w dr, w polsce przyczepa musi być 33% lżejsza od dmc holownika. Chyba że założysz hamulec elektryczny. Było wałkowane z pierdylion razy

 

 

Nawet na E+B? Jednak nadal najazdowi nas trzyma :) przy przeliczniku

 

ech te przepisy i teorie, a życie toczy się dalej ;)

 

=============

Art. 62. PoRD

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m

==========

 

I wszystko jasne :)

 

 

 

 

Wysłane z iNokia 6210

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na E+B?

 

=============

Art. 62. PoRD

1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m

==========

 

 

 

 

Wysłane z iNokia 6210

Nawet. Ograniczenie 1.33 masy tyczy się przyczepy z hamulcem najazdowym. Posiadane prawo jazdy, typ auta itp nie ma nic do rzeczy. Cytowane przez Ciebie przepisy to nie wszystko. Poczytaj jeszcze rozporządzenie o warunkach technicznych pojazdów.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to te skrzynie 6 biegowe tez taki szajs??? juz nic nie potrafią zrobic;/;/;/ jezeli automat to chyba tylko mercedes

 

Teoretycznie tak ale ja sie sugeruje tym co jest w dowodzie, kupilem takie auto z taka masa wbitą w DR i z waznym przeglądem i tym sie sugeruje :)

I masz rację. Jest tylko jeden mały problem. W DR masz dane dotyczące przyczepy z hamulcem i jeśli Twoja przyczepa jest wyposażona w odpowiedni hamulec to możesz ciągnąć maks tyle ile w DR.

 

Niestety hamulec najazdowy nie spełnia definicji hamulca i hamulec taki jest dopuszczony w Polsce warunkowo pod warunkiem właśnie stosowania przelicznika 1.33

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6T na haku w Voyku CRD nie przeskoczysz - taka homologacja. Sam ciągam moim 2,5 CRD przyczepkę 1,5T, a silnik mam podciągnięty do 164KM i 405 Nm i jest ok, ale 1900 kg - no nie wiem jakby to szło i co gorsza, hamowało... Kolega zaprzecza, a ja, niestety, potwierdzę, że hamulce w Voyagerach nie są najszczęśliwsze - spora masa... Spostrzeżenia po przejechaniu swoim 8 lat i 160 tyś km.

Mój drugi V gen. 3,8 ma na domiar ograniczenie F3 - 3750 kg więc nawet haka nie zakładam, bo się nie mieszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6T na haku w Voyku CRD nie przeskoczysz - taka homologacja. Sam ciągam moim 2,5 CRD przyczepkę 1,5T, a silnik mam podciągnięty do 164KM i 405 Nm i jest ok, ale 1900 kg - no nie wiem jakby to szło i co gorsza, hamowało... Kolega zaprzecza, a ja, niestety, potwierdzę, że hamulce w Voyagerach nie są najszczęśliwsze - spora masa... Spostrzeżenia po przejechaniu swoim 8 lat i 160 tyś km.

Mój drugi V gen. 3,8 ma na domiar ograniczenie F3 - 3750 kg więc nawet haka nie zakładam, bo się nie mieszczę :)

Dzieki wielkie za info:) Szkodazenie kupie sobie granda a takmi sie fajnie jezdzi:) nie ma drugiego takiego vana  no moze toyota sienna lub honda  odyseey ale nie wiem jaktam hakiem i to sa drogie auta nie na moj budzet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.