Skocz do zawartości

Chorwacja - dojazd i kontrole DMC


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam !

 

 

Hmm, nie rozumiem. Przecież napisałem że MW to masa własna przyczepy gotowej do drogi, w tym z płynami i butlami (przecież nie masz zalanego zbiornika w stanie spoczynku przyczepu), tak jak podaje producent. DMC to masa przyczepy gotowej do drogi, ale zapakowanej.

Pusta skorupa ma się nijak do MW, tak samo z samochodem - pusta karoseria ma się nijak do MW auta.

 

Pozdrawiam

Pusta skorupa tak jak stoi na placu u dealera, bez płynów, gazu, przedsionka, krzesełek,

Kampery zazwyczaj MW mają z połową zbiornika i chudym kierowcą

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Pusta skorupa tak jak stoi na placu u dealera, bez płynów, gazu, przedsionka, krzesełek,
Kampery zazwyczaj MW mają z połową zbiornika i chudym kierowcą

Wysłane z telefonu

 

Masa własna to skorupa plus butla/butle, woda w 43 litrowym zbiorniku, tak jest u dealera Knausa, reszta to ładowność.

 

Masa własna a masa masa przyczepy gotowej do jazdy to dwie różne spraw

 

Jacek, chciałbym poznać definicję masy przyczepy gotowej do jazdy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

 

Jacek, chciałbym poznać definicję masy przyczepy gotowej do jazdy.

 

Pozdrawiam

Masa przyczepy gotowej do jazdy to w skrócie MRO (Mass in running order). Czyli MW + rzeczy niezbędne do jazdy i karawaningu - czyli pełny zbiornik świeżej wody, kibelek i butle gazowe.

 

To jest nawet uregulowane prawnie gdzieś w jakiejś dyrektywie unijnej.

 

Obecnie w nowych cepach jako MW wpisuje się faktycznie MRO. Kiedyś było inaczej.

 

Więc paradoksalnie nasza przyczepa przy ważeniu może mieć mniejsze MW niż wynika z papierów - np kiedy jedziemy tylko z jedną butlą lub bez świeżej wody

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa przyczepy gotowej do jazdy to w skrócie MRO (Mass in running order). Czyli MW + rzeczy niezbędne do jazdy i karawaningu - czyli pełny zbiornik świeżej wody, kibelek i butle gazowe.To jest nawet uregulowane prawnie gdzieś w jakiejś dyrektywie unijnej.Obecnie w nowych cepach jako MW wpisuje się faktycznie MRO. Kiedyś było inaczej.Więc paradoksalnie nasza przyczepa przy ważeniu może mieć mniejsze MW niż wynika z papierów - np kiedy jedziemy tylko z jedną butlą lub bez świeżej wody

U mnie ta różnica po zakupie wynosiła ok 100kg..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stała waga po wjeździe do Austrii od strony Bratysławy.

Jakieś trzy godziny temu przejeżdżalem przez ten teren. Nie wzbudziłem rzadnego zainteresowania a było pusto. Sygnalizacja puściła mnie bocznym pasem.

Na autostradzie zamknięte wszystkie pasy powyżej 2.8t co prawda ikona na znakach ciężarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Masa przyczepy gotowej do jazdy to w skrócie MRO (Mass in running order). Czyli MW + rzeczy niezbędne do jazdy i karawaningu - czyli pełny zbiornik świeżej wody, kibelek i butle gazowe. To jest nawet uregulowane prawnie gdzieś w jakiejś dyrektywie unijnej. Obecnie w nowych cepach jako MW wpisuje się faktycznie MRO. Kiedyś było inaczej. Więc paradoksalnie nasza przyczepa przy ważeniu może mieć mniejsze MW niż wynika z papierów - np kiedy jedziemy tylko z jedną butlą lub bez świeżej wody

 

No i bardzo Ci Jacku dziękuje, właśnie o to mi chodziło. Kupując przyczepą otrzymałem właśnie taką informację, że te 1150 kg to jak to napisałeś MRO, a właściwie MW i taką mam w dowodzie rejestracyjnym. Chciałbym także dodać, że mógłbym nic nie dokładać, zapiąć przyczepę i mieć ją gotową do drogi. Analogicznie auto też jest "zalane" i z kierowcą nadające się do jazdy, a dalej mówimy o MW.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilkanaście postów wyżej ktoś pisał o błędzie w dowodzie rejestracyjnym (źle podane masy). W moim Land Cruiserze, po 6 lata w moich rękach, na kolejnym przeglądzie diagnosta dopatrzył się czeskiego błędu było wpisane 2570 kg, a powinno być 2750 kg. Różnica spora, bo blisko 200 kg. Była właśnie wymiana dowodu rejestracyjnego (zapełniło się w nim 6 okienek) i zgłosiłem to urzędniczce wymieniającej dokument. Minął czas odbieram nowy dowód rejestracyjny, a tam stary wpis z błędem. Zwróciłem jej uwagę, to wzięła i ręcznie długopisem w odpowiedniej rubryce wpisała dane na prawidłowe. Jednak kiedy przeczytałem tu jakiś wątek o wagach preselekcyjnych stwierdziłem, że w europejskiej bazie danych będzie figurować wartość z dowodu rejestracyjnego wydanego w Warszawie, a nie ręczny wpis pani z okienka. Poszedłem z tym do wydziału komunikacji i powiedziałem to kierowniczce. Niezadowolona przyjęła sprawę i powiedziała, że jeżeli to ich wina, to mi dowód wymienią bezpłatnie, a jeżeli moja, to za to będę musiał zapłacić. Minął przepisowy czas i dostałem prawidłowy dokument, bo kartka z przeglądem diagnosty była prawidłowa, moją informację urzędniczce przekazałem i ręczny wpis był nie do przyjęcia. Trwało to ze dwa tygodnie. Teraz o przeładowanie auta się nie boję, ale przyczepę mam zawsze przeładowaną, stąd poszukiwania nowego holownika (vana, busa), do którego pomieszczę wszystkie nadwyżki z przyczepy.  

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...

@krulik skoro już odświeżyłeś temat napisał byś coś więcej - czy to były zwykłe kontrole z ulicy czy waga stała (czyli gdzie to było). Jak dobrze pamiętam to Peugeot Boxer to takie specyficzne auto które może być do 3.5t i więcej jak to busy. A jak wiadomo busy mają już z zasady przechlapane na drodze więc i częściej je niestety zatrzymują. Wiadomo, łatwiej trafić na przeładowanego albo na kierowce co nie ma uprawnień na > 3.5t

 

@Lukaszlodz ja też praktycznie co roku jeżdżę tą trasą i na razie się nie zetknąłem z nieprzyjemnościami - własnie w takim samym komplecie - auto + rowery no i przyczepa nielekka. I też wolał bym się z nimi nie spotkać bo zawsze jest trochę kilogramów więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.