Skocz do zawartości

Zaczep kulowy do holowania przyczepy AKS 1300


TURTL

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

wszystkie wymienne elementy kupisz u przedstawicieli firmy AL-KO. proponował bym zadzwonić do AL-KO http://www.alko.pl/fahrzeugtechnik/caravan/entwicklungen/aks.html

i ustalić nr katalogowy tego elementu i dopiero wtedy dzwonić do przedstawiciela. Oni czasem nie do końca wiedzą czym handlują ( tak było w moim przypadku - przedstawiciel nie wiedział że w tym zaczepie jest coś takiego jak łożysko igiełkowe na okładzinach ściernych.)

 

Dzięki za podpowiedź, ale też odniosłem takie wrażenie po rozmowie z jednym z przedstawicieli al-ko i chyba jednak w końcu będę musiał zadzwonić do al-ko na Polskę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanko dot. aks 1300. Czy podczas manewrowania, zwłaszcza jazda tyłem i parkowanie tyłem, można zluzować stabilizator? Ja tak robię ponieważ wydaje mi się, że łatwiej się steruje wtedy przyczepą ale nie mam pewności czy coś się nie zwali w samym zaczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanko dot. aks 1300. Czy podczas manewrowania, zwłaszcza jazda tyłem i parkowanie tyłem, można zluzować stabilizator? Ja tak robię ponieważ wydaje mi się, że łatwiej się steruje wtedy przyczepą ale nie mam pewności czy coś się nie zwali w samym zaczepie.

 

Można, nawet producent o tym pisze :

Sposób użytkowania i ergonomia Zaczep można wygodnie obsługiwać jedną ręką. Aby ułatwić sobie manewrowanie przyczepą, otwórz dźwignię zabezpieczającą. Zastosowanie zaczepu AKS nie ogranicza kąta zwrotności przyczepy.

 

 

 

http://www.alko.pl/fahrzeugtechnik/caravan/zubehoer/aks_2004.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz powłokę to musisz ją zeskrobać

 

Naprawdę trzeba to zrobić? Trochę to dziwne - ja zamontowałem hak i takim nowym pojechał po przyczepę i przyholowałem ją. Hak po tej oparcji został obrany z lakieru po bokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę trzeba to zrobić? Trochę to dziwne - ja zamontowałem hak i takim nowym pojechał po przyczepę i przyholowałem ją. Hak po tej oparcji został obrany z lakieru po bokach

 

 

Ogólnie powinno się. No niby faktycznie to się starło, ale farba zostaje w okładzinach i nieco będzie pogarszać stabilizację. Ja u siebie papierkiem czyściłem. Napewno mniej zanieczyszczeń dzięki temu jest wokół "grzybków" stabilizujących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym ponowić swoje pytanie bo może umkneło a odpowiedzi nie otrzymałem

(...)mam pytanie może ktoś pomoże?

mój zaczep jest zamontowany na dyszel który ma lekki luz wokół własnej osi. pytanie moje jest czy to normalne czy mam szukać przyczyny tego luzu.(...)

 

może ktoś pomoże i podpowie czy jest to bezpieczne czy szukać jakiejś przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

chciałbym ponowić swoje pytanie bo może umkneło a odpowiedzi nie otrzymałem

(...)mam pytanie może ktoś pomoże?

mój zaczep jest zamontowany na dyszel który ma lekki luz wokół własnej osi. pytanie moje jest czy to normalne czy mam szukać przyczyny tego luzu.(...)

 

może ktoś pomoże i podpowie czy jest to bezpieczne czy szukać jakiejś przyczyny.

 

To znaczy, że zaczep obraca się wokół własnej osi, czy też szarpiąc za jego koniec, odchyla się w górę i w dół, czy też w lewo i prawo ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój zaczep jest zamontowany na dyszel który ma lekki luz wokół własnej osi. pytanie moje jest czy to normalne czy mam szukać przyczyny tego luzu.(...)

 

Jeśli kręci się wokół własnej osi to dokładnie tak ma być. O ile dobrze pamiętam obrót nie może być większy niż 30 stopni na stronę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bishop , właśnie teki jest ten luz. W ten weekend po raz pierwszy prowadziłem budkę z tym zaczepem i muszę się przyznać że prowadzi się znakomicie o niebo lepiej niż przedtem na zwykłym zaczepie. :niewiem:

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
a jak się rusza rura od zaczepu w górę i dół (minimalnie) i coś puka ,to co może oznaczać ??? coś się wyrobiło ????

 

Ta "rura" to suwadło i jak puka to zużyły się tuleje (2szt.).

Przyczyny :

- budka ma przejechane bardzo dużo kilometrów

- za duży był nacisk dyszla na hak

- ktoś zapomniał o smarowaniu

 

Mało prawdobodobne ale możliwe też jest obluzowanie śrub suwadło-zaczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

handlarz wymienił zaczep bo podwozie jest al-ko a zaczep i hamulec knott (widać świeże śruby i zaczep jest dużo starszy od przyczepy ) czy można to jakoś zregenerować ,czy mnie czeka kupno całego zaczepu z najazdem ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.