Skocz do zawartości

Problem z otwieraniem spustu WC thetford


Rekomendowane odpowiedzi

Witam -mam problem z otwieraniem spustu WC.Nieraz otwiera się częściowo , albo w ogóle się nie otwiera.Wyjąłem pojemnik i sprawdziłem mechanizm działa poprawnie , może trochę ciężko , sprawdziłem mechanizm w otworze serwisowym też działa porwanie  ,spłuczka działa.Może ktoś miał taki problem-prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam -mam problem z otwieraniem spustu WC.Nieraz otwiera się częściowo , albo w ogóle się nie otwiera.Wyjąłem pojemnik i sprawdziłem mechanizm działa poprawnie , może trochę ciężko , sprawdziłem mechanizm w otworze serwisowym też działa porwanie  ,spłuczka działa.Może ktoś miał taki problem-prosze o pomoc.

 

Witam!

Zaradzić może wyłącznie całkowity demontaż mechanizmu z kasety, dokładne oczyszczenie wszystkich elementów z nalotu, kamienia i resztek zaschniętego papieru (zapewne zwykłego). Przy okazji można dokładnie oczyścić wnętrze kasety, zwłaszcza w miejscu po zdemontowanych elementach.

Potem nasmarowanie elementów smarem silikonowym i montaż w odwrotnej kolejności do demontażu.

Trzeba sprawdzić jeszcze stan powierzchni i szczelność głównej uszczelki, napełniając kasetę 10 l wody i odwracając do góry dnem. Jeśli szczelna, to zostaje, a jeśli przecieka, to do wymiany. Uszczelkę wymienić trzeba również, jeśli powierzchnie ślizgowe są nierówne, podrapane, wystrzępione itp.

Stara, czy nowa, ale też wymaga smarowania od czasu do czasu, a smar (spray) powinien być odpowiedni dla tego uszczelnienia.

Polecam dedykowany Thetford'a (konserwuje i zabezpiecza uszczelkę, oraz zapewnia bardzo dobry poślizg zaworu i długoletnią trwałość uszczelnienia):

 

post-8228-0-35097600-1496502037_thumb.jpg

 

Warto też rozmontować, oczyścić i nasmarować mechanizm pokrętła, na które steruje otwieraniem/zamykaniem zaworu kasety.

Jeśli w czasie demontażu okaże się, że którykolwiek z elementów jest zużyty, wyrobiony, pęknięty, to należy go wymienić.

Po takim "serwisie" wypada używać już toalety w zestawieniu z dedykowanym papierem i chemią w zalecanej ilości, zgodnie z zasadami (opisane na forum), a wszystko będzie działać bezawaryjnie przez wiele lat.

IMHO

Przydatny temat:

http://forum.karawaning.pl/topic/13559-opróżnianie-toalety/?p=318493

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem taki problem.U mnie skończyło sie na całkowitej wymianie mechanizmu zamykającego kasety.Na allegro kupione.Niestety taka wymiana kosztaowała mnie 230 zł.Ale za to teraz mam pewność i niezawodność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij kasetę i zanim zaczniesz rozbierać mechanizmy ,spryskaj pokrętło zaworu oraz zawór gumowy olejem sylikonowym i dokładnie wyczyść zabrudzenia.

Powinno pomóc , jeżeli nie pomoże -pozostaje do realizacji instrukcja Krzysztofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kaseta na zewnątrz otwiera się na max a w przyczepie nie zawsze nie raz 0.5 cm wystaje i dopiero ponowne zamknięcie i otwarcie pomaga to gdzie szukać przyczyny ?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić na początek w/g wskazówek z posta #6.

Jeśli nie pomoże, to wszystkie możliwości: post #4.

 

Czasem nie pomaga ciągłe radzenie sobie półśrodkami i w końcu przychodzi chwila, że trzeba do sprawy podejść kompleksowo, tym bardziej, że na ogół nie mówimy o przyczepach nowych.

Wszystkie mechanizmy wymagają co jakiś czas przeglądów, czyszczenia i konserwacji.

Mając przyczepę z drugiej ręki, raczej nie należy się spodziewać, że poprzedni właściciel, o to dbał, ponieważ to rzadkość.

Jeśli kupuję cokolwiek używanego, to mam zasadę, która jeszcze nigdy mnie nie zawiodła: wszystko rozbieram, konserwuję i wymieniam zużyte elementy (lub nawet dobre, ale mogące w niedługim czasie przysporzyć problemów). W układach jezdnych, elementy "krytyczne", mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, wymieniam na nowe bez względu na stopień zużycia.

Jak do tej pory, nie uskarżam się na niespodziewane awarie różnych sprzętów.

Czasami warto poświęcić w sezonie trochę czasu, aby kompleksowo "zregenerować" coś, z czego często korzystamy.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.