Skocz do zawartości

Czy wielkość ma znaczenie


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

No tak porównując parametry momentu to oczywiście Twój lepiej wypada 220 vs. 370 Nm, ale z kolei ten mój ma je osiągać wcześniej (1.500 vs 2.000 obr). No i oczywiście przegrywa masą własną...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 174
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja jeżdżę teraz dieslem 1.6 HDi. Mam 245 Nm przy 1750 obr chyba. Mocy 110 KM. Idzie to ładnie i bez problemu. Fakt, że pewnie wysoka buda ma wpływ na mniejsze opory toczenia przyczepy, bo to w zasadzie jest najgorsze, kiedy jest niskie auto i wysoka cepa. Ale u mnie to idzie jak po sznurku. Góry w Chorwacji czy w Słowenii zero problemów. Stare kampery pod górę wyprzedzałem na luzaku.

U mnie w ogóle można łatwo silnik zczipować z tych 245 na 270 Nm i ze 130 KM. Więc jak będzie mi brakować mocy to się wybiorę na wgranie nowych map do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak teraz nie wymieniasz, zastanów się do tego czasu czy nie znajdziesz nic lepszego w podobnych pieniądzach

Przerabiałem to już przy kupnie obecnego - przy cenie "normalnej" 87 tys. już nic podobnego (czy też nawet niepodobnego) nie było - chodzi głównie o napęd (nie mówiąc już o blokadzie). Do tego doszły rabaty za zmianę modelu (fl) i produkcję z poprzedniego rocznika - razem 14 tys. rabatu i cena końcowa 73 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki S-Cross 1,6 Pb AWD 120 KM (oczywiście wolnossący) i co istotne waga coś ok. 1270 kg, a DMC 1730 kg.

Nie jest to więc wymarzony, optymalny holownik.

Ale ponieważ ma przebieg poniżej 20 tys. km (właśnie za chwilę stuknie mu rok), to nie bardzo uśmiecha mi się teraz zamiana - dopiero za dwa lata po zakończeniu leasingu. Ponieważ ten samochód - poza parametrami holowniczymi - że tak powiem mnie zadowala, zamierzam zamienić go na nowego, który wprawdzie ma silnik 1,4 Pb, ale 140 KM, a co najważniejsze z turbiną. Różnica w parametrach holowniczych - wg towcar.info - kolosalna, ale nie trzeba towcar, żeby się zorientować co robi turbina i nieporównywalnie większy moment obrotowy uzyskiwany już przy małych obrotach...

Kup niskoprofilowe lepiej bardzo niskoprofilowe opony. Różnica w ciągnięciu kolosalna. Przerabiałem takie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup niskoprofilowe lepiej bardzo niskoprofilowe opony. Różnica w ciągnięciu kolosalna. Przerabiałem takie coś

Seryjnie on ma dość niski profil opon (jak na taki samochód) - 205/50 17, więc może już to trochę pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie on ma dość niski profil opon (jak na taki samochód) - 205/50 17, więc może już to trochę pomoże...

To przejdż na felgi 16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana wysokości profilu opony to troche droga donikąd. W ten sposób miałby się zminiejszyć promień toczny opony, tak? Czyli... samochód na mniejszych kołach, zamiast 205/50R17 co w 16-ce? Zamiennikiem jest 205/60R16 więc zmiana - żeby była odczuwalna, musiałaby nastąpić na 205/45...50R16. Rezultat taki, jakby zmienić przełożenie skrzyni/przekł. głównej na "krótkie", zrobienie z auta "młynka", wyższe spalanie na co dzień (jeśli licznik wskaże np. 100 km przejechane, faktycznie będzie to np. 90, a że już te 100 km jest trochę na wyrost - będzie to może 85 km w realu, to samo z prędkością). Niezły sposób na skrócenie gwarancji ograniczonej progiem kilometrów :) Upierdliwe w codziennej jeździe (zaczynając od przekłamań licznika), jeżdżąc w trasie solo, z lekka wredne (wyższe obroty do osiągnięcia tej samej prędkości). Zaraz pojawi się pewnie wskazówka: węższe opony, to i profil będzie niższy - do holowania cepy poniżej 205 nie warto schodzić. Przy hamowaniu i przy ruszaniu z miejsca na suchym asfalcie, węższe opony będą już miały przy zestawie problem z utrzymaniem rozsądnej przyczepności, np. będą miały tendencję do buksowania, albo przesadnie często będzie się aktywował abs, a to dodatkowo wydłuży drogę hamowania.

Taka rada też jest co najmniej wątpliwa, o ile spojrzy się w dane ze świadectwa homologacji samochodu - tam są wpisane homologowane rozmiary opon. I takich bym się trzymał. Odstępstwo od homologacji powoduje utratę parametrów z homologacji. Potencjalnie problemy z gwarancją na samochód, a jest w miarę nowy. I w leasingu, więc w razie zdania go po zakończeniu umowy, będą wymagali opon we właściwym rozmiarze.

Konkrety - średnice toczne (teoretyczne):

205/50R17 - 636,80 mm

205/60R16 - 652,4 mm

Czyli homologowana 16-ka ma większą średnicę toczną.

Trzeba byłoby zejść niżej:

205/55R16 - 631,9 mm - prawie to samo co 17-ki te, które są, kompletnie nie warto zmieniać

205/50R16 - 611,4 mm - tu dopiero widać różnicę, ale niewielką, a takie same opony w tym rozmiarze będą sporo droższe od 205/55R16

Różnice śladowe, bo te 17-ki już są mniejsze od serii 16-ek.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj napracowałeś się z tym wywodem;-)

Na razie nic nie będę kombinował.

Na zimę zresztą zakombinowałem w drugą stronę i założyłem 215/55 r17 - o całe 3 cm większa średnica koła. Efekt - samochód wyraźnie wyższy (choć to tylko 1,5 cm), co czuć także przy wsiadaniu, lepsze pokonywanie leniuchujących policjantów - na zimę OK. Najciekawszy efekt to urealnienie wskazań prędkościomierza, który jest wyskalowany bardziej pod koła na 16. Przy tym seryjnym rozmiarze 17-tek przy wskazaniu licznika 140, rzeczywista prędkość to równo 10 mniej...

Co ciekawe - nowy model (w którym tak na prawdę tylko przekonstruowano przód i nic co by miało wpływ na zmianę rozmiaru opon się nie zmieniło) ma już seryjnie 215/55 r17...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyś - we wszystkim , co napisałeś jest racja -ale:

 Po co ma jeżdzić na małych kółkach gdy nie holuje?? Moja rada dotyczy wyłącznie jazdy z cepką. Musi mieć drugi kpl. małych kółek.i zakładać je na wyjazd. W poprzednim holowniku zakładałem małe kółka na przód i wyraznie lepiej było manewrować a i 6 bieg był częściej. Gumy były tej samej szerokości, niższe i na mniejszej feldze. Auto było miękkie, siedziało w tyle i większe tylne koła były nie do wyłapania na pierwszy rzut oka.

Licznik można łatwo przeskalować. Auto paliło tyle samo. Nie jestem teoretykiem lecz to co opisałem sprawdziłem na własnej skórze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też zdecydowanie lepiej holowało się na szerokich oponach na niskim profilu. W poprzednim aucie miałem co prawda 18tki ale profil 40, ze względu na to że była to niby wersja trochę sportowa z salonu. Opony nie nadawały się na polskie drogi i jak w miesiąc rozwaliłem 3 sztuki to zmieniłem cały komplet kół na balonowe 16tki. Do jazdy z przyczepą szerokie 18tki na niskim profilu były super, po autostradzie szedł jak po szynach, później na mieście dramat.

 

ostatecznie felgi sprzedałem razem z oponami za ładną kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyś - we wszystkim , co napisałeś jest racja -ale:

 Po co ma jeżdzić na małych kółkach gdy nie holuje?? Moja rada dotyczy wyłącznie jazdy z cepką. Musi mieć drugi kpl. małych kółek.i zakładać je na wyjazd. W poprzednim holowniku zakładałem małe kółka na przód i wyraznie lepiej było manewrować a i 6 bieg był częściej. Gumy były tej samej szerokości, niższe i na mniejszej feldze. Auto było miękkie, siedziało w tyle i większe tylne koła były nie do wyłapania na pierwszy rzut oka.

Licznik można łatwo przeskalować. Auto paliło tyle samo. Nie jestem teoretykiem lecz to co opisałem sprawdziłem na własnej skórze.

AdamH, zwróciłeś w ogóle uwagę, że Suzuki jest AWD? Napęd na 4 łapy? Wyraźnie napisane. Nie można założyć na jedną oś kół wyraźnie innych, o mniejszej średnicy i obwodzie tocznym, niż na drugą oś (chyba, że byłby międzyosiowy mechanizm różnicowy). U Ciebie się sprawdziło, ale chyba w "ośce" - przednionapędówce. Zrób tak w Amaroku, to oby tylko na czyszczeniu błędów w pamięci sterownikó się skończyło (ESP, TPM, ABS).

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam za bark  tego samego ogumienia na obu osiach w pojazdach z napędem na 4 koła policja ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny 

Gdzieś to usłyszał lub wyczytał????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.