Skocz do zawartości

Problem ze światłami zewnętrznymi przyczepy


nowakbartek

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjaśniając

Zamykam samochód z kluczyka i migają wtedy kierunkowskazy jak przy zamykaniu samochodu. Następnie gdy wsiądę do samochodu i przekręcę kluczyk, tak żeby nie odpalić samochodu a włączyć zapłon, kierunki i światła działają. Działają dopóki samochody nie uruchomię. Problem jest dosyć niespotykany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wyjaśniając

Zamykam samochód z kluczyka i migają wtedy kierunkowskazy jak przy zamykaniu samochodu. Następnie gdy wsiądę do samochodu i przekręcę kluczyk, tak żeby nie odpalić samochodu a włączyć zapłon, kierunki i światła działają. Działają dopóki samochody nie uruchomię. Problem jest dosyć niespotykany...

 

pewnie podłączenie modułu do instalacji jest wykonane z błędem ....  może należałoby podjechać do firmowego serwisu i sprawdzić jak komputer widzi tę wiązkę  z modułem ?

I kto potrzebuje czytania ze zrozumieniem ? Chyba logiczne że silnik jest wyłączony przy zamykaniu auta. No chyba że Ty zostawiasz kluczyki złodziejowi ?

Kolega pisze że wystarczy że zapali motor i już mu się dzieją jaja więc coś z holownikiem jest

 

brak słów .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pax pax pax

 

Kabel plusowy dający napięcie na prawą przednią pozycję ma gdzieś przebicie w zakamarkach przyczepy. W związku z tym w module włączało się pewnie jakieś zabezpieczenie i działały(awaryjnie) tylko stopy. Obecnie kolega jeździ z odłączoną pozycją  dopóki nie znajdzie miejsca uszkodzenia przewodu. Reszta świateł teraz działa

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

??????????????????

Wszystko działało oprócz świateł mijania zapomniałem dodać. Prawdopodobnie wiedział o problemie i celowo go ukrył przed pokazem.

pax pax pax

 

Kabel plusowy dający napięcie na prawą przednią pozycję ma gdzieś przebicie w zakamarkach przyczepy. W związku z tym w module włączało się pewnie jakieś zabezpieczenie i działały(awaryjnie) tylko stopy. Obecnie kolega jeździ z odłączoną pozycją dopóki nie znajdzie miejsca uszkodzenia przewodu. Reszta świateł teraz działa

Bardzo dziękuje Maćkowi za pomoc i rozwiązanie problemu jak i wszystkim którzy udzielili odpowiedzi. Na przyszłość będę dokładnie wiedzieć czego szukać przy zakupie nowej przyczepy. Temat uważam za rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pax pax pax

 

Kabel plusowy dający napięcie na prawą przednią pozycję ma gdzieś przebicie w zakamarkach przyczepy. W związku z tym w module włączało się pewnie jakieś zabezpieczenie i działały(awaryjnie) tylko stopy. Obecnie kolega jeździ z odłączoną pozycją  dopóki nie znajdzie miejsca uszkodzenia przewodu. Reszta świateł teraz działa

 

czyli co ? problemem był z kablem zasilającym ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyły czepki jest puszka łączeniowa do której bezpośrednio o wtyczki idzie kabel 7 żyłowy. Z tamtąd rozchodzą się przewody na wszystkie lampy. Pomiędzy dwoma kablami zasilającymi przednią pozycję było zwarcie. Kable te porowadzone są luzem po podłodze i pewnie zostały uszkodzone w którejś koi jakimś bagażem

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyły czepki jest puszka łączeniowa do której bezpośrednio o wtyczki idzie kabel 7 żyłowy. Z tamtąd rozchodzą się przewody na wszystkie lampy. Pomiędzy dwoma kablami zasilającymi przednią pozycję było zwarcie. Kable te porowadzone są luzem po podłodze i pewnie zostały uszkodzone w którejś koi jakimś bagażem

 

Hmm, to dziwne, ze kable były puszczone luzem przez całą długość przyczepki, powinny być puszczone w jakiejś otulinie, peszlonie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ida luzem ... w obecnej hobby w maskownicach byly tylko w okolicy drzwiczek serwisowych, zbiornika na wodę ... reszta samopas po glebie szła obok przewodów z wodą i zasilania 230V... 2 dni mi zajęło aby to wszystko w maskownice dac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ida luzem ... w obecnej hobby w maskownicach byly tylko w okolicy drzwiczek serwisowych, zbiornika na wodę ... reszta samopas po glebie szła obok przewodów z wodą i zasilania 230V... 2 dni mi zajęło aby to wszystko w maskownice dac...

 

nie miałem do tej pory takich rozwiązań w swoich przyczepkach bo w starym Buerstnerze czy Sterckemanie kable szły w peszlonie... a tutaj wychodzi, że taki flagowy producent jak Hobby tnie koszty na zabezpieczeniu kabli ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.