Skocz do zawartości

Problem ze światłami zewnętrznymi przyczepy


nowakbartek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem świeżo po zakupie używanej przyczepy Knaus Sudwind z 1986r. W przyczepie wszystko jest sprawne, cała elektronika sprawna. Już wyjaśniam na czym polega problem.

 

Przy zakupie przyczepy gdy już wszystko wyglądało na to że jest idealnie, podłączyłem samochód żeby sprawdzić jak działają światła zewnętrzne. Okazało się że na moim samochodzie one nie działają, OPRÓCZ światła STOP

 

Dodam że w swoim samochodzie mam świeżo zamontowany hak. Sprzedawca twierdzi że jest to wina montażu haka, podjeżdża swoim samochodem, podłącza go i na jego samochodzie wszystko działało. W tym momencie stwierdziłem że jest to wina mojego nowego haka. Dlatego też zdecydowałem się na zakup przyczepy, niestety nie pomyślałem wtedy żeby sprawdzić hak na innej przyczepie. 

 

Tak więc, udałem się do elektryka który montował hak. On po sprawdzeniu wszystkiego, stwierdził że z hakiem wszystko jest dobrze, przyjechałem do niego następnie z przyczepą. Powiedział że to wina przyczepy, że jest w niej jakieś spięcie lub zwarcie (nie wiem dokładnie). 

 

Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco. Podłączam samochód do przyczepy, nie działa nic oprócz stopu (samochód jest odpalony). Następnie wyłączam samochód, zamykam go i nagle pojawiają się kierunkowskazy w przyczepie. 

Potem wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk (tylko zapłon, bez odpalania samochodu) i działa wszystko. Jednak gdy znów odpalę samochód to nie działa nic oprócz stopu. 

 

Nie mam pojęcia gdzie leży wina, jestem zielony w temacie przyczep czy elektroniki. Popełniłem parę błędów przy zakupie przyczepy, ale chciałbym się dowiedzieć na czym polega problem, bo aktualnie z przyczepą nie mogę nigdzie pojechać. 

Proszę o jakieś informacje, cokolwiek. Zależy mi na tym żeby znaleźć przyczynę tej awarii

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Rozbierz wtyczkę z przyczepy i oczyść styki. Potem miernik w rękę i sprawdzaj styki we wtyczce podpiętej do auta i po kolei załączaj światła. Tu masz opis poszczególnych pinów

http://goliat.com.pl/wtyczka-13-pin-do-przyczepy,3,5303,4778

Nikt nie wywróży Ci co masz nie tak

A zacznij od uzupełnienia profilu jeśli chcesz uzyskać jaką kolwiek pomoc od forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stacje diagnostyczne niech sobie daruje. Kumpel założył hak pojechał na przegląd, gość podłączył jakieś urządzenie w gniazdo co mu pokazuje czy wszystkie sygnały są to po włączeniu prawego kierunku była choinka na urządzeniu i aucie. Kazał jechać to naprawić i dopiero wrócić na przegląd. Jakie było jego zdziwienie gdy podpięliśmy budkę i razem z nią zajechali do niego że wszystko gra i ma sobie sprzęt wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie  po kolei

1/ sprawdzić połączenia w gnieździe,

 

 

2/ sprawdzić połączenia w przyczepce,

 

 

3/ potem sprawdzić " masę " co by nie robiła psikusów.

 

 

(  ... )

 

Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco. Podłączam samochód do przyczepy, nie działa nic oprócz stopu (samochód jest odpalony). Następnie wyłączam samochód, zamykam go i nagle pojawiają się kierunkowskazy w przyczepie. 

Potem wsiadam do samochodu, przekręcam kluczyk (tylko zapłon, bez odpalania samochodu) i działa wszystko. Jednak gdy znów odpalę samochód to nie działa nic oprócz stopu. 

 

( ... )

 

 

kierunki zapalają się zawsze podczas zamykania samochodu..... prawidłowy objaw

Edytowane przez Effendi (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem fotkę 13 pinowej bo rozkład pinów 1-7 jest taki sam w obu. A jeśli to dla niego za trudne przeczytać jaki nr jest przy danym pinie zawsze może wejść na wujka Google i zobaczyć 7 pinową. W mojej dawnej 89r też miałem 13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli - jak piszesz - nie znasz się na elektryce, to tylko pomoc kogoś kto na tym się zna doprowadzi do szczęśliwego finału. W Warszawie jest sporo z naszych i zapewne chętnie pomogą. Jeżeli są aż takie kłopoty, to po otwarciu gniazda w holowniku sprawdziłbym na żarówkę po kolei czy do wszystkich pinów dochodzą odpowiednio kable - czy  żarówka zacznie migać się gdy podłączysz na stałe do pinu 3 i  1. I tak po kolei pin nr 3 z pozostałymi. Skoro wszystko działało u sprzedawcy z jego samochodem to tylko szukać w gnieździe samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę mam 7-pinowa

 

Na żarówce już raz bylo sprawdzane, wtedy było sprawdzane gniazdo w samochodzie. Wyszło na to że w niektórych stylach nie ma napięcia. Wtedy właśnie zawiozłem samochód do elektryka co montował hak, on sprawdził samochód na swoim urządzeniu (jakieś światła wisiały na ścianie) i działało u niego. Powiedział wtedy że jest to wina przyczepy.

 

Dodam że sprawdziłem samochód na przyczepce takiej małej, nie kempingowej, która była pod ręka i na niej działało wszystko. Tylko nie mam pojęcia czy to się jakoś ma do przyczepy kempingowej...

 

Styki w przyczepie tez były przedmuchiwane. Oprócz tego wszystkiego zdażyła mi się sytuacja gdzie miałem odpalony samochód, nie działało nic oprócz stopu i odłączyłem na chwile moduł, po czym podłączyłem go ponownie i nagle zaczęło wszystko działać. Niestety radość trwała dosłownie pare chwil, potem znowu przestało działać.

Mówią że to moduł jest zwalony i odłącza przyczepę bo ma jakieś zwarcie czy nie wiadomo co...

Natomiast facet od haka twierdzi ze moduł jest dobry i to wina przyczepy.

Jutro mam zawieźć przyczepę do mechanika który tam się zajmuje przyczepami.

Powiedział że może ją sprawdzić, tyle że chciałem się dowiedzieć od kogoś doświadczonego czy może problem jest znany albo ktoś się z tym spotkał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jemu kierunki pojawiają się gdy stacyjka jest wyłączona, a jak załączy to już ich nie ma. Wygląda mi to na źle podpięte gniazdo w holowniku

 

 

ale zapalają się zamyka samochód !!! czytać ze zrozumieniem !!! zawsze się zapalają  kierunki przy włączaniu lub  rozłączaniu centralnego - o ile są ustawione w opcji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zapalają się zamyka samochód !!! czytać ze zrozumieniem !!! zawsze się zapalają kierunki przy włączaniu lub rozłączaniu centralnego - o ile są ustawione w opcji....

I kto potrzebuje czytania ze zrozumieniem ? Chyba logiczne że silnik jest wyłączony przy zamykaniu auta. No chyba że Ty zostawiasz kluczyki złodziejowi ?

Kolega pisze że wystarczy że zapali motor i już mu się dzieją jaja więc coś z holownikiem jest

Edytowane przez elvis52 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.