Skocz do zawartości

Moduł do samochodu. Jaki najlepszy?


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 11 miesięcy temu...

Chciałbym podzielić się ciekawostką dotyczącą funkcjonalności modułu haka BRINK, jaki mi serwis Peugeot zamontował w moim Partnerze razem z hakiem od tej firmy.

Gdy pytałem ich o jakąś instrukcję, nic nie wiedzieli. Mieli tylko schemat podłączenia ale tego mi nie udostępnili bo to "tajemnica firmowa". Miły pan elektryk powiedział tylko skąd (który bezpiecznik), jakim grubym przewodem i którędy poprowadził instalację.

Natomiast zupełnie przypadkiem odkryłem bardzo pomocną funkcję sekwencji testowej oświetlenia przyczepy.

Gdy się podłączy wtyk przyczepy przy jednocześnie włączonym zapłonie i światłach awaryjnych, moduł włącza wspomnianą sekwencję zapalając na mniej więcej dwie sekundy wszystkie światła w przyczepie w kolejności: pozycje(razem L+P)/STOP/kierunki (RAZEM)/przeciwmgłowe/cofanie. I tak w kółko z siedem czy osiem razy.

Potem światła przechodzą na normalne świecenie.
Dobra rzecz :)

Gdzieś wyczytałem że taki moduł powinien współpracować z CanBus.

Czy ktoś wie może, czy to oznacza możliwość kontrolowania sprawności oświetlenia w przyczepie? Może to jakaś sprawa programowa w samym komputerze auta? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższego opisu wynika, że nie jest to moduł współpracujący z magistralą CanBus tylko ją "oszukujący". Nie jest to także moduł dedykowany-oryginalny do tego samochodu. Producentem tego modułu nie jest Brink ani żadna firma produkująca dla Brinka. Moduł jest najprawdopodobniej polskiej produkcji.

MHS4-IM.pdf

MHS4-IO.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, madmir napisał:
Z powyższego opisu wynika, że nie jest to moduł współpracujący z magistralą CanBus tylko ją "oszukujący". Nie jest to także moduł dedykowany-oryginalny do tego samochodu. Producentem tego modułu nie jest Brink ani żadna firma produkująca dla Brinka. Moduł jest najprawdopodobniej polskiej produkcji.
MHS4-IM.pdf
MHS4-IO.pdf

 

ASO raczej nie zamontuje wiązki innej, niż dedykowana oryginalna. Hak możesz dać im swój ale nie wiązkę i moduł. Hak Brink też jest dedykowany u PSA.

 

7 godzin temu, BiaWoj napisał:
Chciałbym podzielić się ciekawostką dotyczącą funkcjonalności modułu haka BRINK, jaki mi serwis Peugeot zamontował w moim Partnerze razem z hakiem od tej firmy.
Gdy pytałem ich o jakąś instrukcję, nic nie wiedzieli. Mieli tylko schemat podłączenia ale tego mi nie udostępnili bo to "tajemnica firmowa". Miły pan elektryk powiedział tylko skąd (który bezpiecznik), jakim grubym przewodem i którędy poprowadził instalację.
Natomiast zupełnie przypadkiem odkryłem bardzo pomocną funkcję sekwencji testowej oświetlenia przyczepy.
Gdy się podłączy wtyk przyczepy przy jednocześnie włączonym zapłonie i światłach awaryjnych, moduł włącza wspomnianą sekwencję zapalając na mniej więcej dwie sekundy wszystkie światła w przyczepie w kolejności: pozycje(razem L+P)/STOP/kierunki (RAZEM)/przeciwmgłowe/cofanie. I tak w kółko z siedem czy osiem razy.
Potem światła przechodzą na normalne świecenie.
Dobra rzecz
Gdzieś wyczytałem że taki moduł powinien współpracować z CanBus.
Czy ktoś wie może, czy to oznacza możliwość kontrolowania sprawności oświetlenia w przyczepie? Może to jakaś sprawa programowa w samym komputerze auta? 

 

Powinieneś od nich dostać normalna instrukcje, homologację itp.

 

Schemat montażu haka to też nie jest wiedza tajemna a schemat dostępny praktycznie dla każdego. Masz w załączeniu te tajne dokumenty ich :D

1613715880_1613715980.pdf

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BiaWoj napisał:

Chciałbym podzielić się ciekawostką dotyczącą funkcjonalności modułu haka BRINK, jaki mi serwis Peugeot zamontował w moim Partnerze razem z hakiem od tej firmy.

Gdy pytałem ich o jakąś instrukcję, nic nie wiedzieli. Mieli tylko schemat podłączenia ale tego mi nie udostępnili bo to "tajemnica firmowa". Miły pan elektryk powiedział tylko skąd (który bezpiecznik), jakim grubym przewodem i którędy poprowadził instalację.

Natomiast zupełnie przypadkiem odkryłem bardzo pomocną funkcję sekwencji testowej oświetlenia przyczepy.

Gdy się podłączy wtyk przyczepy przy jednocześnie włączonym zapłonie i światłach awaryjnych, moduł włącza wspomnianą sekwencję zapalając na mniej więcej dwie sekundy wszystkie światła w przyczepie w kolejności: pozycje(razem L+P)/STOP/kierunki (RAZEM)/przeciwmgłowe/cofanie. I tak w kółko z siedem czy osiem razy.

Potem światła przechodzą na normalne świecenie.
Dobra rzecz :)

Gdzieś wyczytałem że taki moduł powinien współpracować z CanBus.

Czy ktoś wie może, czy to oznacza możliwość kontrolowania sprawności oświetlenia w przyczepie? Może to jakaś sprawa programowa w samym komputerze auta? 

Musze u siebie sprawdzić, też mi brinka montowali. Z jakiego powodu przyczepe na awaryjnych podpinałeś? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za dokumentacje:)

Po pobieżnym przejrzeniu wygląda na to że mam to z dokumentacji od Jacek00. Instalacja jest zrobiona dokładnie tak jak tam opisano. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, BiaWoj napisał:

Dziękuję Koledzy za dokumentacje:)

Po pobieżnym przejrzeniu wygląda na to że mam to z dokumentacji od Jacek00. Instalacja jest zrobiona dokładnie tak jak tam opisano. 

Taka mała uwaga oryginalna wiązka nie posiada funkcji - test świateł w przyczepie, w związku z tym sama nie uruchomi działania świateł w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jako dedykowany zamontowali hak Westfalia, oczywiscie bez nazwy. Za to funkcja sprawdzenia swiatel jest i nawet wyswietla sie na wyswietlaczu. Widzialem podczas testow w stacji kontroli. Jak bede mial czas to poszperam, ale chyba rzeczywiscie podpinali na wlaczonym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ciekawe z tym wyświetlaniem na wyświetlaczu, nie zwracałem na to uwagi.
Ale chyba nie będzie, ja mam u siebie radio, nie ten ekran 2U, więc pewnie funkcjonalnie to jest okrojone nawet gdyby miało tak działać.

A co do instalacji, to miałem na myśli sposób jej poprowadzenia, nie sam moduł, bo ten musiałbym sprawdzić w bagażniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie może, czy to oznacza możliwość kontrolowania sprawności oświetlenia w przyczepie? Może to jakaś sprawa programowa w samym komputerze auta? 


Wyślij mi na PW VIN to Ci wszystko sprawdzę.


PS
A kto Wam takich bajek naopowiadał, że ASO musi tylko „oryginalne” akcesoria montować ? ;-)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.