Skocz do zawartości

Wąska, lekka przyczepa - zakup


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no Fendt odpada raczej za dużą masą. Już moja miłość mimo że ma ponad 100 kg masy mniej to byłaby chyba męczącym ciężarem dla Suzi.

Niestety mała masa + benzyna wolnossąca to nie jest przyjazny holowaniu zestaw;-(

Z drugiej strony przyczepę zamierzam kupić na dłużej niż samochód, no ale póki co to ten miałby ją ciągnąć, a do przyczepy już teraz mam sporo klamotów, z których każdy coś waży, więc Fendt - nawet najmniejszy - to już za dużo...


W przypadku Altei 402 PH, masa gotowej do jazdy to 1008 więc zostaje 192 kg na ładunek, co już pozwala trochę dopakować dziada (a raczej babę, bo Altea to ani chybi ona)...


A Altea ma lodówkę nawet 190 l, a nie 140 gwoli ścisłości!

A lodówki nigdy nie jest za dużo;-)

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Fendt odpada raczej za dużą masą. Już moja miłość mimo że ma ponad 100 kg masy mniej to byłaby chyba męczącym ciężarem dla Suzi.Niestety mała masa + benzyna wolnossąca to nie jest przyjazny holowaniu zestaw;-(Z drugiej strony przyczepę zamierzam kupić na dłużej niż samochód, no ale póki co to ten miałby ją ciągnąć, a do przyczepy już teraz mam sporo klamotów, z których każdy coś waży, więc Fendt - nawet najmniejszy - to już za dużo...
Masz ten sam problem co ja. Mnie też ogranicza auto, którego nie mam zamiaru na razie zmieniać. Może za rok albo dwa. Czas pokaże.

 

W przypadku Altei 402 PH, masa gotowej do jazdy to 1008 więc zostaje 192 kg na ładunek, co już pozwala trochę dopakować dziada (a raczej babę, bo Altea to ani chybi ona)...
Nie patrz na masę gotowej do jazdy, bo to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Ta masa to MW + dwie butle gazowe + pełny zbiornik świeżej wody + woda w spłuczce. Same butle + świeża woda to prawie 100 kg.Ja jeżdżę z jedną butlą i prawie bez wody świeżej więc u mnie masa gotowego pojazdu jest mniejsza niż to co deklaruje producent. Więc najpierw odpowiedz sobie na pytanie jak będziesz jeździć. Czy z kempingu na kemping. Czy potrzebujesz w trasie dużo wody świeżej. Czy potrzebujesz dwie butle

 

A Altea ma lodówkę nawet 190 l, a nie 140 gwoli ścisłości!A lodówki nigdy nie jest za dużo;-)
Faktycznie! Lodówka niemal jak w domu Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ten sam problem co ja. Mnie też ogranicza auto, którego nie mam zamiaru na razie zmieniać. Może za rok albo dwa. Czas pokaże.

Mój dopiero w czercwu będzie miał roczek i przynajmniej do końca leasingu (czyli 3 latka) na pewno nim pojeżdżę.

Nie patrz na masę gotowej do jazdy, bo to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Ta masa to MW + dwie butle gazowe + pełny zbiornik świeżej wody + woda w spłuczce. Same butle + świeża woda to prawie 100 kg. Ja jeżdżę z jedną butlą i prawie bez wody świeżej więc u mnie masa gotowego pojazdu jest mniejsza niż to co deklaruje producent.

Czyli jak rozumiem, skoro ta przyczepka na sucho waży 926, a do jazdy 1008 to w sumie ograniczając gaz i płyny spokojnie z masą do jazdy można zejść do powiedzmy 950, a wtedy ładowności już pozostaje 250 kg,..

Więc najpierw odpowiedz sobie na pytanie jak będziesz jeździć. Czy z kempingu na kemping. Czy potrzebujesz w trasie dużo wody świeżej. Czy potrzebujesz dwie butle.

Do jazdy z kempingu na kemping to jednak zdecydowanie bardziej chyba kamper się nadaje.

Póki co myślę o wyjazdach na zasadzie powiedzmy wyboru dwóch kempingów, czyli podziału wyjazdu na dwa miejsca.

Gazu jednak może się dużo przydać bo w zasadzie niemal codziennie grillujemy, a z prądu to jednak nie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Czyli jak rozumiem, skoro ta przyczepka na sucho waży 926, a do jazdy 1008 to w sumie ograniczając gaz i płyny spokojnie z masą do jazdy można zejść do powiedzmy 950, a wtedy ładowności już pozostaje 250 kg,..

 

 

Powiedzmy. Bo ile rzeczywiście będzie ważyć na pusto to do końca nie wiesz. Każdy dodatek ponad standard swoje waży i podwyższa MW, ale w DR nie będziesz mieć tego ujętego.

 

Więc ile załadujesz to zależy tylko od Ciebie.

 

Do jazdy z kempingu na kemping to jednak zdecydowanie bardziej chyba kamper się nadaje.

 

Etam. My się przenosimy często a o kamperze na razie nie myślimy. Zależy nam jednak na samochodzie.

 

Póki co myślę o wyjazdach na zasadzie powiedzmy wyboru dwóch kempingów, czyli podziału wyjazdu na dwa miejsca.

Gazu jednak może się dużo przydać bo w zasadzie niemal codziennie grillujemy, a z prądu to jednak nie to samo...

Każdy podróżuje jak lubi. To jest fajne w Karawaningu :-)

 

Co do gazu, to jak je będziesz używać o ogrzewania to spokojnie butla starcza na cały sezon. A do grilla kup sobie małą butle.

 

Jakimś rozwiązaniem są też butle lekkie. Np Dom Light z gazem waży około 15 kg zamiast 21 kg jak w normalnej butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście te butle są niezłym rozwiązaniem, a i cena nie z kosmosu.

Zrobiłem ciekawe porównanie na towcar zestawiając Adrię Altea 402 PH z moim Suzuki oraz z nowym modelem, który ma wprawdzie silnik nie 1.6, a 1.4, ale za to o 20 KM więcej, a co najważniejsze z turbo. Różnice - przede wszystkim w zakresie jazdy po górkach, a zwłaszcza zdolności ruszania pod górkę - kolosalne...

Wynika z tego, że ten nowy - gdyby nie to, że jest taki lekki - to spokojnie pociągnąłby sporo cięższą przyczepę, a ta Adria to będzie dla niego Pan Pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji jeszcze jedno pytanie - czy mover (2 silniki) to min. 30 kg dodatkowego ciężaru, czy są może lżejsze?

 

Nic lżej nie znajdziesz. Też szukałem jak najlżejszych. 30kg to raczej minimum. Do tego jeszcze dolicz wagę aku, ale tu już zależy wszystko od pojemności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wynika z tego, że ten nowy - gdyby nie to, że jest taki lekki - to spokojnie pociągnąłby sporo cięższą przyczepę, a ta Adria to będzie dla niego Pan Pikuś."........hmmm a to ciekawe.

Jestem ciekaw sprawdzenia tej teorii w praktyce. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw sprawdzenia tej teorii w praktyce. :hmm:

Nie wiem czy płynność finansowa mi na to pozwoli, ale plan jest taki:

- w tym albo przyszłym roku przyczepa,

- w kolejnym (czyli za 2 lata) zmiana samochodu.

P\Tylko przy takim optymalnym scenariuszu ta teoria będzie sprawdzona w praktyce...

Nic lżej nie znajdziesz. Też szukałem jak najlżejszych. 30kg to raczej minimum. Do tego jeszcze dolicz wagę aku, ale tu już zależy wszystko od pojemności. 

No czyli waga zestawu - napęd + aku to min. 50 kg (przy małym i lekkim akumulatorze);-(

No i to znowu drastycznie redukuje ładowność.

Ale faktycznie jadąc bez płynów i z jedną butlą wychodzi prawie na zero w stosunku do masy przyjmowanej jako przyczepy gotowej do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli waga zestawu - napęd + aku to min. 50 kg (przy małym i lekkim akumulatorze);-(

No i to znowu drastycznie redukuje ładowność.

Ale faktycznie jadąc bez płynów i z jedną butlą wychodzi prawie na zero w stosunku do masy przyjmowanej jako przyczepy gotowej do jazdy.

 

No niestety. Za wygodę trzeba płacić :) Ja już sobie nie wyobrażałem nowej przyczepy bez movera. Raz, że to wygoda, dwa że targanie przyczepy jest nie na moje zdrowie - kręgosłup dostaje po dupie, a nie mam go w najlepszym stanie :) a trzy, że przez ręczne ustawianie można przyczepę po prostu uszkodzić.

 

Jak Ci mówiłem u mnie też waga ma kluczowe znaczenie, przez samochód właśnie i ograniczenie wagi dla zestawu. Dlatego już przy obecnej przyczepie niewiele w przyczepie woziłem i szukałem przyczepy jak najlżejszej. Stąd Aviva spadła mi jak z nieba, bo jest lekka na wstępie.

 

Stworzyłem sobie plik excel gdzie mam MW przyczepy i wagę każdego dodatka, który dobrałem do przyczepy (w ogóle jak chcesz to Ci mogę podesłać excel od Adrii z cennikiem i wagami poszczególnych dodatków). Niestety przy zamawianiu nowej, trzeba ją doposażyć w kilka rzeczy - znaczy trzeba - można nie doposażać, ale kupuję przyczepę na kilka lat więc warto aby miała coś więcej niż to co fabryka dała.

Mam poważone też wszystkie rzeczy,  które woziłem do tej pory czyli krzesła, stół, leżaki i inne bajery. 

 

W moim przypadku MW przyczepy to 950 kg, z dodatkami fabrycznymi, które wziąłem + mover przyczepa w stanie gotowym do jazdy (gotowa do jazdy to jest wszystko co w przyczepię będę wozić, a nie tylko spłuczka czy butla, ale stopień wejściowy, markiza, antena satelitarna itp itd), będzie ważyć 1175 kg.

Natomiast przyczepa po wyjeździe z fabryki i po dołożeniu movera i aku i markizy przez dealera powinna ważyć 1053 kg na pusto i to powinno być jej MW realne.

 

Oczywiście to są teoretyczne wyliczenia na papierze. Finalnie budkę i tak warto zważyć aby wiedzieć na czym się stoi :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich serdecznie.

 

Jestem tu nowy, a więc zupełnie zielony...

 

Bardzo proszę o pomoc, o doradzenie...

 

Zamierzam nabyć w najbliższym czasie przyczepę lekką (nie wiem czy to dobry pomysł ?) która posłuży mi nie do podróżowania po świecie a tylko i wyłącznie jako "dom" na działce (jedyna droga jaką nią przebędę to 2-3 km z miejsca postoju na zimę). Nie mogę tam mieć holendra ani domku stacjonarnego na tej działce bo jest to "Natura 2000" i gmina nie zezwala a nawet każą usuwać wszystko po 3 m-cach...

Czy dobrym pomysłem jest przyczepa do 750 kg dla 2 osób bo tylko z żoną będę tam spędzał urlop. Wiem tyle że dużym plusem jest brak przeglądów i wystarczy prawko B, ale są też minusy bo widzę ile w takiej przyczepie jest miejsca i widzę że niektóre nie mają wc.

 

Proszę o porady co o tym myślicie ?

Na co zwracać uwagę przy zakupie ?

Jakiej firmy najlepsza ?

Gdzie szukać ?

 

Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przyczepa lekka to pozostaje Ci praktycznie tylko polska Niewiadówka,jest lekka,z laminatu więc nie gnije i praktycznie wieczna. Oczywiście bez kibelka i prysznica Proponuję zadać pytanie na zaprzyjaźnionym forum FKN .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wykorzystując cudzy wątek - jak nie N126NT to co?

 

Szukam używanej przyczepy jak najmniejszej, na krótsze wypady, która pozwoli zwiększyć komfort kempingowania kobiecie z dzieckiem (wiem że da się pod namiotem, ale jednak cepka zwiększy komfort znacznie)

 

Warunki brzegowe:

 

- kabina łazienkowa z kibelkiem

- łóżko dla dwóch dorosłych osób

- lodówkę

- zapas ładowności na akumulator i aby wsadzić na dach duży solar, bojler gazowy i inne dodatko.

- fajnie jak będzie zlew i kuchenka w środku

- jak najmniejsza MW

- Do Viatolla mam 1310kg, więc to jest granica (holownik łyknie więcej)

W zasadzie moje kryteria spełnia N126NT, ale zastanawiam się czy są jakieś alternatywy na które warto spojżeć?

 

Sam na pewno nie podejmę się modernizacji/remontu przyczepy, ale znalazłby się budżet aby to zlecić komuś.

Edytowane przez leander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.