Skocz do zawartości

Wąska, lekka przyczepa - zakup


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeszukałem wątki i podobnego nie udało mi się znaleźć - jeśli jest inaczej to z góry przepraszam;-)

Chcę zakupić nową, ale tanią (50-60 tys. zł), lekką (do 1.100 DMC) i - co najważniejsze - wąską (najlepiej 210 - 215 cm) przyczepę.

Moje typy to:

- Weinsberg CaraOne 390 QD / 400 LK,

- Caravelair Antares Style 390 / 400,

- Dethleffs C'Joy 390 QSH / 410 QL.

Moje pytania są takie

1. czy jest jeszcze jakaś inna alternatywa dla tych przyczep o podobnych parametrach?

2. czy znajdzie się w takim przedziale przyczepa z dużą lodówką (ca. 120-144 l)?

3. czy upierać się nad węższą (pod kątem komfortu jazdy np. na wąskich drogach), czy jednak nie ma to aż takiego znaczenia i lepiej doinwestować do wygodniejszej (do 230 cm. szerokości) przyczepy?

4. czy macie jakieś negatywne uwagi co do przyczep wymienionych wyżej?

Zaznaczam, że do tej pory uprawiałem karawaning namiotowy i podnoszę się na wyższy level w drodze do kampera, kupując przyczepę.

Z góry dzięki za pomoc.

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pewnie większość producentów ma coś takiego w ofercie (może poza tą ultra małą szerokością)

2. Nie wiem

3. O 215 nigdy nie myślałem ale wystarczy wejście do 230 żeby wiedziec że 210 to jakiś żart. 230 nie sprawia żadnej trudności na drodze. Przy takich długościach to już w ogóle nie ma tematu.

4. Skup się na 230 i z pewnością będziesz zadowolony niezależnie od producenta. Układ wnętrza to już rzecz indywidualna ale wszystko co nie będzie salonką będzie ok :)

 

5. W ile osób masz zamiar użytkować przyczepę, w jaki sposób i jaki będzie holownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przeszukałem wątki i podobnego nie udało mi się znaleźć - jeśli jest inaczej to z góry przepraszam;-)

Chcę zakupić nową, ale tanią (50-60 tys. zł), lekką (do 1.100 DMC) i - co najważniejsze - wąską (najlepiej 210 - 215 cm) przyczepę.

Moje typy to:

- Weinsberg CaraOne 390 QD / 400 LK,

- Caravelair Antares Style 390 / 400,

- Dethleffs C'Joy 390 QSH / 410 QL.

 

 

Pytanie podstawowe, czy szukasz małych przyczep ze względu tylko na DMC czy też faktycznie chodzi Ci o wielkość? 

 

Z pewnością Caravelair będzie lekki. Sprawdź jeszcze Adrie Aviva:

 

  • Adria Aviva 400 PS - MW 737 kg, DMC max 1100 kg,  szerokość 209 cm
  • Adria Aviva 442 PH - MW 871 kg, DMC spokojnie zmienią Ci na max 1100 kg, szerokość 230 cm

 

Tu masz filmik tej pierwszej Adrii: 

 

 

Moje pytania są takie

2. czy znajdzie się w takim przedziale przyczepa z dużą lodówką (ca. 120-144 l)?

 

Adria Aviva 442 PH ma już dużą 140 litrową lodówkę

 

 

3. czy upierać się nad węższą (pod kątem komfortu jazdy np. na wąskich drogach), czy jednak nie ma to aż takiego znaczenia i lepiej doinwestować do wygodniejszej (do 230 cm. szerokości) przyczepy?

 

Nie jeździłem wprawdzie wężsżą, ale samo 230 cm nie jest jakieś straszne nawet na wąskich drogach. Wg mnie 230 to takie optimum w środku jednak. Byłem w węższej i wyraźnie da się to odczuć. Niby 10-20 cm, ale jednak. 

 

 

 

4. czy macie jakieś negatywne uwagi co do przyczep wymienionych wyżej?

 

 

Weinsberg to jest dla mnie jakośćiowo nie do przyjęcia, a jednocześnie wcale nie są tani. Sam rozważałem Weinsberga Cara One 480 lub 500, i w podstawowej wersji faktycznie wychodził tanio. Ale w podstawowej wersji to był golas - po doposażeniu przyczepy do standardu konkurencji w postaci Adrii (ciepła woda, światła led, dodatkowe okna, większy zbiornik na wodę, lodówka) cena robiła się już absurdalnie wysoka. Ale tak czy inaczej po oględzinach Weinsberga odrzuciłem go ze względu na tandetne (w mojej ocenie wykonanie).

 

W Caravelair nie miałem okazji być, ale za to miałem okazję bliżej poznać Sterckemana, a to bliźniak Caravelaira. Wykonane całkiem przyzwoicie, na pewno robią lepsze wrażenie niż Weinsbergi.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. W ile osób masz zamiar użytkować przyczepę, w jaki sposób i jaki będzie holownik?

Dzięki za szybka odpowiedź.

- lokatorzy przyczepy - 2+2,

- zamysł użytkowy z grubsza +/- cirka ebaut: 2 tygodniowe wyjazdy nad Adriatyk w roku plus ze dwa krótsze wypady na Węgry,

- holownik skromny i lekki - Suzuki S-Cross 1.6 Pb 120 KM AWD (stąd ograniczenia).

A czy różnica między szerokością przyczepy powiedzmy 215 a 230 wiąże się z taką samą różnicą w rozstawie kół, czy też całość, a może część tej szerokości to szersza buda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedź.

- holownik skromny i lekki - Suzuki S-Cross 1.6 Pb 120 KM AWD (stąd ograniczenia).

 

 

Tu sobie sprawdzisz wstępnie jak sobie auto radzi (teoretycznie) z daną przyczepą:

http://www.towcar.info/index.php

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe, czy szukasz małych przyczep ze względu tylko na DMC czy też faktycznie chodzi Ci o wielkość? 

 

Z pewnością Caravelair będzie lekki. Sprawdź jeszcze Adrie Aviva:

 

  • Adria Aviva 400 PS - MW 737 kg, DMC max 1100 kg,  szerokość 209 cm
  • Adria Aviva 442 PH - MW 871 kg, DMC spokojnie zmienią Ci na max 1100 kg, szerokość 230 cm

 

 

Weinsberg to jest dla mnie jakośćiowo nie do przyjęcia, a jednocześnie wcale nie są tani. Sam rozważałem Weinsberga Cara One 480 lub 500, i w podstawowej wersji faktycznie wychodził tanio. Ale w podstawowej wersji to był golas - po doposażeniu przyczepy do standardu konkurencji w postaci Adrii (ciepła woda, światła led, dodatkowe okna, większy zbiornik na wodę, lodówka) cena robiła się już absurdalnie wysoka. Ale tak czy inaczej po oględzinach Weinsberga odrzuciłem go ze względu na tandetne (w mojej ocenie wykonanie).

 

W Caravelair nie miałem okazji być, ale za to miałem okazję bliżej poznać Sterckemana, a to bliźniak Caravelaira. Wykonane całkiem przyzwoicie, na pewno robią lepsze wrażenie niż Weinsbergi.

1. Głównie chodzi o DMC - mój holownik ma max. przyczepy 1200. Przy okazji chodzi też o ten słynny, zgniły i nieosiągalny kompromis - jak największa wewnątrz i jak najmniejsza na zewnątrz;-)

2. Co do Adrii to moją miłością i ideałem jeśli chodzi o układ wnętrza (także, a może i przede wszystkim z uwagi na lodówkę), jest Altea 402 PH, ale cenowo wychodzi to już chyba ponad 70 tysięcy (plus DMC 1350) co niestety eliminuje ją z kręgu zainteresowania...;-( A co do Avivy 442 PH to może źle czytam stronę producenta, ale wydaje mi się, że nie ma w niej nawet w opcji prysznica...

3. Co do Weinsberga to w zeszłym sezonie był do wzięcia nowy CaraOne 390 z dodatkowymi pakietami za 49.999,- zł, co było chyba jednak ceną nie do pobicia, stąd moje zainteresowanie nim.

Wielkie dzięki za pomoc.

Tu sobie sprawdzisz wstępnie jak sobie auto radzi (teoretycznie) z daną przyczepą:

http://www.towcar.info/index.php

Dzięki - już wcześniej właśnie na forum znalazłem linka do tej strony - IMHO baaardzo przydatna.

Rozumiem, że Ty masz sprawdzone w praniu Adrie i polecasz?

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Głównie chodzi o DMC - mój holownik ma max. przyczepy 1200. Przy okazji chodzi też o ten słynny, zgniły i nieosiągalny kompromis - jak największa wewnątrz i jak najmniejsza na zewnątrz;-)

 

Jasne. To wiele tłumaczy. Faktycznie potrzebujesz przyczepy lekkiej.

 

 

2. Co do Adrii to moją miłością i ideałem jeśli chodzi o układ wnętrza (także, a może i przede wszystkim z uwagi na lodówkę), jest Altea 402 PH, ale cenowo wychodzi to już chyba ponad 70 tysięcy (plus DMC 1350) co niestety eliminuje ją z kręgu zainteresowania...;-( 

 

DMC pewnie do 1100 Ci obniżą, ale sam widzisz, że MW tej przyczepy to już jest 926 kg, więc ładowności za wiele nie zostaje.

 

 

 

Aco do Avivy 442 PH to może źle czytam stronę producenta, ale wydaje mi się, że nie ma w niej nawet w opcji prysznica...

 

Prysznic + zasłonka jest w standardzie. Tak samo jak i ciepła woda, czego np nie masz w Weinsbergu, tylko musisz dopłacić

 

 

 

 

3. Co do Weinsberga to w zeszłym sezonie był do wzięcia nowy CaraOne 390 z dodatkowymi pakietami za 49.999,- zł, co było chyba jednak ceną nie do pobicia, stąd moje zainteresowanie nim.

Wielkie dzięki za pomoc.
 

 

Ale to był nowy, czy po wypożyczalni? Ceny Adrii 442 PH na mobile.de są podobne. 

 

Rozumiem, że Ty masz sprawdzone w praniu Adrie i polecasz?

 

 

Obecnie jeszcze mam Adrię Altea 432 PX z 2006 roku - też lekka, bo ma 1000 DMC - a występowała w przedziale od 1300 do 900 DMC.

 

Zmieniam, a w zasadzie już czekam aż wyprodukują i przywiozą do PL na Adrię Aviva 472 PK. Też potrzebowałem przyczepy jak najlżejszej, jak najtańszej i jak największej jednocześnie :) Stąd niedawno mocno wertowałem oferty producentów wszystkich :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to był nowy, czy po wypożyczalni? Ceny Adrii 442 PH na mobile.de są podobne.

Nowy

 

Obecnie jeszcze mam Adrię Altea 432 PX z 2006 roku - też lekka, bo ma 1000 DMC - a występowała w przedziale od 1300 do 900 DMC.

A ta obecna już sprzedana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy

 

No ale to było w zeszłym roku tak? W tym roku sytuacja może być już zupełnie inna. Tak czy inaczej pozostaje Ci szukanie przyczep z placu, albo ściąganie z DE przez jakiegoś dealera w PL. 

Z fabyki nowej nie zamówisz, bo obecnie to mają terminy już na 2018 rok.

 

 

 

A ta obecna już sprzedana?

 

Jeszcze nie. Czekam na nową, bo nie chcę zostać bez przyczepy. Już jeden termin wyznaczony przesunęli. Teraz odbiór mam w maju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Fendt 390? widziałem ogłoszenia z nowymi za 65k.

No jakościowo to pewnie jedna z najlepszych opcji, ale ta jakość ma nie tylko cenę, ale i wagę - nawet jak by mi DMC obniżyli to nie zostało by mi zbyt wiele ładowności...;-(

A jeśli chodzi o Adrię Aviva to martwią mnie trochę te przesuwane szafki. Skoro jedna zachodzi za drugą to na bank rzeczy, które będą w środku będą się klinować i może być to upierdliwe...

Ale znalazłem moją miłość - Altea 402 PH - na mobile.de za nieco ponad 60 tys...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o Adrię Aviva to martwią mnie trochę te przesuwane szafki. Skoro jedna zachodzi za drugą to na bank rzeczy, które będą w środku będą się klinować i może być to upierdliwe...

 

Dowiem się niedługo. Ale masz coś za coś. Same przesuwane szafki, brak zawiasów itp - na czymś wagę muszą zbijać. Zacinać się raczej nic nie powinno. Przecież to żadne nowe rozwiązanie, znane z meblościanek i innych mebli od lat :)

 

A jak się chce można dorzucić klasyczne szafki. Koszt 112 eu netto. No ale to tylko przy zamówieniu nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym szedł w jakiś model Adrii Avivy. 230cm szerokości, układ taki na jaki pozwoli masa 1100 DMC i bankowo będziesz zadowolony. Ciężko chyba u innych producentów o tak niską  masę przy zachowanej jakości i fajnego designu.

 

PS. Żadna używka nie da tyle radości co nowa, wiem z doświadczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakościowo to pewnie jedna z najlepszych opcji, ale ta jakość ma nie tylko cenę, ale i wagę - nawet jak by mi DMC obniżyli to nie zostało by mi zbyt wiele ładowności...;-(

 

Minimalne DMC Fendt390 to chyba 1200, pewnie ładowność nie będzie powalać, ale Twoje Suzuki chyba ma właśnie 1200. Przy tej samej cenie zakupu sądzę Fendt oferuje więcej niż Adria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne DMC Fendt390 to chyba 1200, pewnie ładowność nie będzie powalać, ale Twoje Suzuki chyba ma właśnie 1200. Przy tej samej cenie zakupu sądzę Fendt oferuje więcej niż Adria.

 

Fendt Bianco Selection FH390  na dzień dobry waży 1050 kg, czyli ponad 100 kg więcej niż Adria. DMC standardowe to 1300, pewnie można zmniejszyć od 1200, ale to i tak bez sensu. Jego Suzuki owszem, ma DMC 1200, ale to silnik 1.6 PB, który średnio będzie się nadawać do ciągnięcia takiego Fendta. No i co najważniejsze to ten Fendt ma 3 miejsca do spania, a Zulos potrzebuje 2+2, więc drugie łóżko musi być szersze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.