Skocz do zawartości
AnglikPL

Problem z centralką/sterownik mover

Rekomendowane odpowiedzi

AnglikPL

Witam potrzebuje pomocy może ktoś takie rzeczy naprawią lub można to dokupić

 

Nie dawno zamontowałem używanego movera firmy truma (załączam zdjęcia modelu) wszytko działało poprawnie ale od wczoraj w ogóle nie reaguje sterownik.

 

Podłączony jest poprawnie akumulator jest  naładowany, a na sterowniku nie świecą się żadne diody .

Moim zdanie prawdopodobnie doszło do uszkodzenia sterownika zetknęły się kable plus i minus i mogło dojść  do spalenia centralki.

 

Czy coś takiego można naprawić? lub gdzie ewentualnie mogę to kupić?  

Na portalach aukcyjnych znalazłem tylko jedna taka centralkę czy to będzie pasować do mojego pilota czy trzeba kupić komplet?

 

http://allegro.pl/elektronika-caravan-mover-truma-do-przyczepy-i6504873066.html

 

post-24247-0-96241000-1491820694_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

Zdjęcie centralki z pilotem

 

 

post-24247-0-62234600-1491824231_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
strus251

Kolego, piszesz że do wczoraj ok a dziś nie i ze moglo dojść do zwory.

To doszło do niej czy nie??

Od tego będzie zależeć gdzie mozna szukać.

 

Na kablu powinieneś mieć bezpiecznik, może on jest uwalony a nie centralka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Witam!

Tak, jak Kolega napisał - sprawdź czy bezpiecznik dal zasilania centralki jest sprawny?

Ponadto
Czy ogniwa w pilocie nie są zużyte (po włączeniu świeci zielona LED)?
Czy akumulator nie jest wyeksploatowany (w momencie uruchomienia funkcji, spada mocno napięcie zasilania i centralka przechodzi w tryb awaryjny)?

Moim zdaniem, przy krótkotrwałym zwarciu przewodów zasilających, jest raczej mało prawdopodobne, aby centralka uległa uszkodzeniu.
Prędzej już po zamianie polaryzacji, czyli odwrotnym podłączeniu plus/minus zasilania.
Najprawdopodobniej przeprogramowała się pamięć przypisania pilota i trzeba ponownie wprowadzić dane (tzw. parowanie pilota/centralki).
Jeśli sprawdzisz, że na zaciskach centralki jest prawidłowe nap. zasilające (akumulator nie jest zużyty), a ogniwa w pilocie są OK, to:
1. Naciskasz na 6 - 7 sek. micro przycisk "A" na obudowie centralki
2. Gdy go puścisz, dioda LED na obudowie centralki powinna świecić przerywanym światłem
3. Natychmiast przesuń na kilka sek suwak włączający pilota w pozycję "Włączony"
4. Parowanie zakończone (dioda LED centralki przestaje migać)

Jeśli nie zrobisz tego szybko, to wyłącz pilota i powtórz proces jeszcze raz.
Powinno pomóc.

PS
Ten model pilota pozostawiony, jako włączony, automatycznie się wyłącza po ok. 40 sek. Aby działał, trzeba go wyłączyć i ponownie włączyć.

 

post-8228-0-60266200-1491827016_thumb.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

Dioda na pilocie świeci więc baterie powinny być ok. Akumulator jest naładowany. Wydaję mi się że nie mam żadnego bezpiecznika na kablu ale jeszcze dziś sprawdzę.

Co do zwarcia to wczoraj chciałem uruchomić movera i nie zadziałał,  po czym chciałem sprawdzić wszystkie połączenia i przy wpinaniu kabla z zasileniem do sterownika zwarłem czerwony  z czarnym :(   (Skrzynkę mam schowaną w trudno dostępnym miejscu)  Niestety sprawdzałem połączenia na podpiętym akumulatorze :sciana:.  Centralka w ogóle nie reaguję nie świeci żadna dioda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Centralka w ogóle nie reaguję nie świeci żadna dioda.

 

Naciskałeś przycisk, o którym pisałem :hmm:

Musisz sprawdzić, czy jest napięcie bezpośrednio na wejściu centralki.

Jeśli nic z opisanych rzeczy nie przyniesie rezultatu, to odkręć górną część obudowy centralki i sprawdź, czy wewnątrz niej nie ma przypadkiem bezpiecznika ok. 100 - 120 A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

dzisiaj sprawdzę to dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

moja centralka wygląda trochę inaczej  ale znalazłem jeden przycisk schowany (jak do resetowania) po przytrzymaniu dalej nic nie reaguje.

Nic się nie świeci, zero reakcji pilot jest ok.

Znacie może kogoś kto takie rzeczy naprawia? lub ewentualnie gdzie można dokupić taki sterownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bartosz_b

Sprawdzałeś czy w ogóle dochodzi napięcie do niej?

Jak tak i nie działa to spróbuj zanieść do dobrego elektronika, może się okazać że tylko jakiś układ na płytce strzelił i naprawią Ci to za parę PLNów. Nawet nie musi mieć pojęcia o moverach. Mi w taki sposób udało się naprawić klimę dachową która rykoszetem oberwała od pioruna podczas burzy, a wszystkie serwisy mówiły że do wyrzucenia

Edytowane przez bartosz_b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

Udało mi się uporać z naprawą w serwisie przyczep. Mover pochodził kilka miesięcy bez zarzutu ale pojawił się inny problem

Mover dział płynnie jeżeli skieruje pilot bezpośrednio w centralkę w odległości 0,5-1m od centralki. Jeżeli próbuje z dalszego miejsca sterować to się :"zacina" i nie chodzi płynnie.

Baterie wymieniłem w pilocie akumulator  naładowany. Ktos ma jakieś pomysły co może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
maarec

Udało mi się uporać z naprawą w serwisie przyczep. Mover pochodził kilka miesięcy bez zarzutu ale pojawił się inny problem

Mover dział płynnie jeżeli skieruje pilot bezpośrednio w centralkę w odległości 0,5-1m od centralki. Jeżeli próbuje z dalszego miejsca sterować to się :"zacina" i nie chodzi płynnie.

Baterie wymieniłem w pilocie akumulator  naładowany. Ktos ma jakieś pomysły co może być?

 

mam to samo. Po zakupie 5 lat temu mover śmigał spokojnie i z 50m lub dalej. Teraz przerywa i nie jedzie płynnie nawet z 10m, a najlepiej działa jak jadę w środku przyczepy. Prawdopodobnie i Ty i ja mamy uszkodzoną antenkę - pewnie podczas użytkowania została za mocno wygięta i puścił lut na płytce, trzeba to zbadać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WojtEwa

Piloty są "analogowe". Objaw skrócenia odległości poprawnego działania jest podobny jak kiedyś w starszych typach, centralki alarmowe w autach i piloty do nich.

Wewnątrz pilotów jest element służący do strojenia częstotliwości, nazywa się trymer.

TAK!!! Trymer, ale nie ten przez marketingowców skradziony nazwą do dłubania w nosie czy uszach nie mających pojęcia że coś takiego już istnieje.

TRYMER jest to element elektroniczny podobny do potencjometru. Przy zdrowej baterii w pilocie bardzo delikatnie i nieznacznie przekręcamy w jedną lub drugą stronę, tyle co 1-2 minuty na zegarku. Po każdej zmianie sprawdzamy czy nastąpiła poprawa czy pogorszenie zasięgu. Korygujemy jak najbardziej na korzyść.

To niebieskie na niektórych zdjęciach najtrafniejszy przykład:

https://www.google.pl/search?q=trymer+do+pilota&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjywOTU_-zVAhWDJZoKHW_sCmEQ_AUICigB&biw=1024&bih=615

 

.

Inny sposób:

Stanąć 2 metry dalej niż aktualny zasięg pilota, nacisnąć guzik np "jazda do przodu" i trzymając ten guzik stojąc w miejscu delikatnie kręcić trymerem w lewo lub prawo aż się wstroisz i napęd ruszy - ale należy wiedzieć że w tym sposobie strojenia operacji potrzebny jest "plastikowy śrubokręt".

Uda się, działajcie.

Edytowane przez WojtEwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

Nie mam już siły do swojego movera :oslabiony: , znowu mam z nim problem  tym razem w ogóle nie reaguje mimo że na centralce wszystko święci się poprawnie.

Sprawa wygląda tak że naładowałem akumulator na ful na prostowniku podłączyłem go do przyczepy i wszytko było ok. Pojechałem na kemping gdzie byłem podłączony pod 230V i akumulator był cały czas ładowany. Jednak jak chciałem wyjeżdżać znowu przestał działać  (nawet bez obciążania) więc wątpię aby była to wina akumulatora.

dodatkowo zauważyłem że jedna rolka jest zdarta, całkowicie łysa

 

Chyba straciłem już do niego cierpliwość i najwyższy czas na wymianę i tu kilka pytań do forumowiczów

 

1. znalazłem coś takiego w dobrej cenie

 

https://www.obelink.pl/naped-osi-prestige.html?category_params=s_company%3D9%26category_id%3D7471

 

moja przyczepa z obciążeniem waży około 1400kg. Czy mieliście  do czynienia z tym napędem? Czy warto? Jakieś opinie?

 

2. Czy możecie mi polecić jakiś serwis który mi to zamontuję na Śląsku,  ewentualnie południowa Polska?

Wiem że montaż nie jest zbyt skomplikowany ale nie mam nawet gdzie tego zrobić i raczej wole dać komuś kto zrobi to profesjonalnie.

 

Jest serwis w Bieruniu ale tam cena trochę duża za montaż 700zł może polecicie coś tańszego?

 

3. Czy aby zachować gwarancje takiego sprzętu muszę mieć to zamontowane przez jakiś specjalistyczny serwis?

 

4.Czy może ktoś chętny na mojego używanego movera np na częsci lub może ktoś go jeszcze "uratuje"

Edytowane przez AnglikPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witus

Nie mam już siły do swojego movera :oslabiony: , znowu mam z nim problem tym razem w ogóle nie reaguje mimo że na centralce wszystko święci się poprawnie.

Sprawa wygląda tak że naładowałem akumulator na ful na prostowniku podłączyłem go do przyczepy i wszytko było ok. Pojechałem na kemping gdzie byłem podłączony pod 230V i akumulator był cały czas ładowany. Jednak jak chciałem wyjeżdżać znowu przestał działać (nawet bez obciążania) więc wątpię aby była to wina akumulatora.

dodatkowo zauważyłem że jedna rolka jest zdarta, całkowicie łysa

 

Chyba straciłem już do niego cierpliwość i najwyższy czas na wymianę i tu kilka pytań do forumowiczów

 

1. znalazłem coś takiego w dobrej cenie

 

https://www.obelink.pl/naped-osi-prestige.html?category_params=s_company%3D9%26category_id%3D7471

 

moja przyczepa z obciążeniem waży około 1400kg. Czy mieliście do czynienia z tym napędem? Czy warto? Jakieś opinie?

 

2. Czy możecie mi polecić jakiś serwis który mi to zamontuję na Śląsku, ewentualnie południowa Polska?

Wiem że montaż nie jest zbyt skomplikowany ale nie mam nawet gdzie tego zrobić i raczej wole dać komuś kto zrobi to profesjonalnie.

 

Jest serwis w Bieruniu ale tam cena trochę duża za montaż 700zł może polecicie coś tańszego?

 

3. Czy aby zachować gwarancje takiego sprzętu muszę mieć to zamontowane przez jakiś specjalistyczny serwis?

 

4.Czy może ktoś chętny na mojego używanego movera np na częsci lub może ktoś go jeszcze "uratuje"

 

Wygląda jak Enduro 2, które są u Klai za 3500, więc cena ok.

 

Tu jest jakaś "lepsza" wersja Zobacz ofertę: ENDURO 3 LIGHT 400 napęd jak mover NOWOŚĆ PROMOCJA

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6794773784

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AnglikPL

Wygląda jak Enduro 2, które są u Klai za 3500, więc cena ok.

 

Tu jest jakaś "lepsza" wersja Zobacz ofertę: ENDURO 3 LIGHT 400 napęd jak mover NOWOŚĆ PROMOCJA

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6794773784

Ciekawa opcja tym bardziej że przy zakupie u nich dobra cena za montaż. A do Łodzi nie mam tak daleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×