Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

czy błotnik powinien zakrywać część felgi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 08 kwiecień 2017 - 13:03

Szanowni mam pytanie,

chodzi o buerstner city 1988. Czy to normalne, że błotniki zachodzą około 1-2 cm na felgi? Czy to nie jest aby jakiś problem w zawieszeniu lub osi?

Pytam w czyimś imieniu, nie mam zdjecia żeby pokazać.

Dziękuję za odpowiedzi.


...

#2 Leon35

Leon35

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 360 postów
  • SkądMałopolskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Piękna
  • Holownik:Stary ale jary

Napisano 08 kwiecień 2017 - 13:19

Jedno zdjęcie lepsze niż tysiąc słów.


Hobby, Burstner

#3 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3510 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 08 kwiecień 2017 - 16:22

Domyślam się o czym mówisz. Miałem Buerstnera Club z 89. Tez tak bylo. Na wielu zdjęciach tych cepek tak widać. Według mnie one są tak osadzone bo mają głębokie nadkola.
Dodadatkowo te cepki nie mają amorków.

#4 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 08 kwiecień 2017 - 21:05

Domyślam się o czym mówisz. Miałem Buerstnera Club z 89. Tez tak bylo. Na wielu zdjęciach tych cepek tak widać. Według mnie one są tak osadzone bo mają głębokie nadkola.
Dodadatkowo te cepki nie mają amorków

Ok, czyli można przyjąć, że "tak ma być". ale powiedz proszę kolego strus251 jak wygląda akcja zmiany koła w takim załadowanym modelu...


...

#5 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3510 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 09 kwiecień 2017 - 09:20

Nie podpoqiem. Nie musiałem zmieniać ;).

Nie mniej zakładam że buda idzie normalnie do góry i koło się zmieni.

P.S.
Dobrze jednak jak by jakaś fota była. Czasem może się okazać że ten przypadek to już nie norma a oś do regeneracji.

#6 GregorY

GregorY

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2009 postów
  • Telefon:smartfon z działającym aparatem :)
  • SkądGdańsk już chyba na stałe....
  • Sprzęt:Brak
  • Model:było: HOBBY 420 i 440
  • Holownik:Zafira B Z19DTH po przeszczepie

Napisano 09 kwiecień 2017 - 10:06

Też mi się wydaje że producent raczej nie przewidział chowania opony w nadkole i być może oś nadaje się już do regeneracji.

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka


Uprzedzam, że wszystkie moje opinie są bezczelnie subiektywne i pozwalam się z nimi nie zgadzać [zanka]

#7 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 09 kwiecień 2017 - 15:13

Jest foto tego koła, felga częściowo zakryta. I drugi obrazek: felga widoczna w całości. Zakładam, że koła mają ten sam wymiar.

 

Załączone miniatury

  • buerstner.jpg
  • burstner ok.jpg

Użytkownik cityflipper edytował ten post 09 kwiecień 2017 - 15:20

...

#8 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3510 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 09 kwiecień 2017 - 16:30

To górne według mnie troszkę za bardzo siedzi. Pewnie wałki w osi do wymiany.

#9 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 09 kwiecień 2017 - 19:59

Ok. Mało wiem a chcę wiedzieć więcej, dlatego zapytam na podstawie powyższego przykładu: gdy już się ciągnie taką przyczepę jak na zdjęciu po lewej, to czym to może grozić? Czy to już jest na tyle nisko, że na wertepach opony będą trzeć o nadkola? Czy to może klapnać jeszcze niżej? Dzięki za odp.


...

#10 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3746 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:38

trzec nie bedzie ale wszystkie wstrzasy beda szly na bude...





Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#11 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:44

bo nie ma reakcji skrętnej w osi? Czy tak?


...

#12 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3746 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:46

tak





Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#13 cityflipper

cityflipper

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 190 postów
  • Skąddolnośląskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby
  • Holownik:focus

Napisano 09 kwiecień 2017 - 21:04

hm, to podobnie dzieje się w starszej hobby przy połamanych prętach, ale tam są jeszcze amortyzatory.

No a w tych burstnerach... czy istnieje tu możliwość dodania amortyzatorów żeby chronić oś lub podnieść zawieszenie?


...

#14 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3746 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 09 kwiecień 2017 - 21:17

a warto sie bawic? regeneracja osi wyjdzie podobnie...


Użytkownik BartoszK edytował ten post 09 kwiecień 2017 - 21:18




Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#15 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3510 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 09 kwiecień 2017 - 21:30

To po pierwsze, po drugie amory nie podniosą budy do góry.


Nie zawsze się da. U mnie było ucho na wachaczu i fabryczne dziury w ramie do założenia amorka.
Jak ustalałem dla czego ich brak to odpowiedź Buerstnera byla taka, że w tych latach do 1000kg DMC nie było amorków.
Można było je zamówić jako opcja więc wszystko było gotowe ale ich nie bylo.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych