Skocz do zawartości

Akumulator


Awartabi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Nie tworząc nowego wątku...

 

Poszukuję odpowiedzi czy moja przyczepa Avondale Falcon 97' posiada

wbudowany prostownik zapewniający ładowanie akumulatora żelowego

przy korzystaniu z zew. źródła 230v?

 

Usłyszałem dziś od rzekomego wieloletniego "kamperowca":

jeśli cepka jest dostosowana  do aku gel to powinien być przełącznik kwasiak/gel w zależności jaki aku mam wstawiony,

jeżeli nie ma przełącznika muszę kupić kwasiaka gdyż prostownik może uszkodzić żelówkę.

 

Czy jest to prawdziwa teoria?

 

P.s, na zdjęciu mam dwa luźne czerwone(pewnie plusowe) z czego jeden jest przytopiony. Do czego one służą?

 

post-26790-0-69773000-1496351505_thumb.jpg

post-26790-0-03520800-1496351574_thumb.jpg

post-26790-0-59713400-1496351618_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

P.s, na zdjęciu mam dwa luźne czerwone(pewnie plusowe) z czego jeden jest przytopiony. Do czego one służą?\

 

=====

U mnie w tym miejscu tj koło zestawu ładującego (ZIG  X-70 czy jakoś tak ) jest podpięty na przewodzie +12V bezpiecznik 25A. Może to pozostałość po obudowie bezpiecznika ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tworząc nowego wątku...

 

Poszukuję odpowiedzi czy moja przyczepa Avondale Falcon 97' posiada

wbudowany prostownik zapewniający ładowanie akumulatora żelowego

przy korzystaniu z zew. źródła 230v?

 

Usłyszałem dziś od rzekomego wieloletniego "kamperowca":

jeśli cepka jest dostosowana  do aku gel to powinien być przełącznik kwasiak/gel w zależności jaki aku mam wstawiony,

jeżeli nie ma przełącznika muszę kupić kwasiaka gdyż prostownik może uszkodzić żelówkę.

 

Czy jest to prawdziwa teoria?

 

P.s, na zdjęciu mam dwa luźne czerwone(pewnie plusowe) z czego jeden jest przytopiony. Do czego one służą?

 

Witam!

Dobrze usłyszałeś, choć nie zawsze musi być przełącznik, bo zdarzają się zaawansowane zasilacze z automatyczną funkcją odpowiedniego ładowania.

Niestety, Twój "Zig" prawdopodobnie nie posiada opcji ładowania accu typu "GEL" (nie widzę, jaki to model), podobnie, jak np. Zig X2, 7 i 8

Aby zidentyfikować przewody, powinieneś określić model zasilacza i zrobić dobrą fotkę z widocznymi wyprowadzeniami przewodów.

Wszystko wskazuje na to, że przewody w czarnej osłonie, to przewody prowadzące do akumulatora, a wolne przewody mogły służyć dla bezpiecznika, co już napisał Kol. krzall. Jeśli jednak tak jest, to Twoje zdjęcie wskazuje również, że przewody nie są prawidłowo do zasilacza podłączone (być może stąd ta przytopiona końcówka konektora). Przy obecnym podłączeniu, montując akumulator (przypuszczam, że w chwili obecnej jeszcze go nie ma), podczas próby wstawienia bezpiecznika, zrobi się zwarcie obwodu i bezpiecznik ulegnie zniszczeniu. Tak przynajmniej to wygląda na pierwszy rzut oka. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w sytuacji gdy chcę kupić właśnie żelowy akumulator ?

Wymiana zasilacza.

Musi być jakaś roz$ądna alternatywa  :bzik:  :bzik:

Np.:

http://sklepwedkarski.pl/product-pol-12474-Akumulator-glebokiego-rozladowania-Minn-Kota-80Ah.html

http://www.sonarsklep.pl/akumulator-minn-kota-80ah-deep-cycle-p-1414.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też się podłączę z podobnym pytaniem:

 

gallery_20244_783_59167.jpg
 
Posiadam moduł NE143_RM, jak na powyższym zdjęciu, ale nie jestem pewien, czy można nim ładować akumulator AGM. Próbowałem coś znaleźć w Internecie, ale niestety nie trafiłem na nic konkretnego (poza informacją, że to "inteligentna ładowarka"). Może ktoś się spotkał z tym modelem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, "cudo" ;)

Przeczytaj np. ten temat (najlepiej w całości) lub chociaż od posta #19 do przynajmniej 51 :hmm:

http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przer%C3%B3bka-12v-pod-akumulator/

 

To ja też się podłączę z podobnym pytaniem:

Posiadam moduł NE143_RM, jak na powyższym zdjęciu, ale nie jestem pewien, czy można nim ładować akumulator AGM. Próbowałem coś znaleźć w Internecie, ale niestety nie trafiłem na nic konkretnego (poza informacją, że to "inteligentna ładowarka"). Może ktoś się spotkał z tym modelem?

 

Być może można ładować AGM, choć nie trafiłem takiej informacji w żadnym znanym mi opisie do tego zasilacza.

Jedyne informacje, jakie są, to te, że ładowanie jest automatyczne, ale to praktycznie nic nie mówi, ponieważ dzisiaj nawet najtańsze ładowarki do akumulatorów standardowych są automatyczne ("inteligentne").

Z kolei w opisach dotyczących akumulatorów, jest jedynie mowa, że minimalna pojemność accu, to 85 Ah, a akumulator powinien być typu turystycznego (leisure).

Biorąc to pod uwagę, w tym przypadku bardziej przychodzi mi na myśl typ accu tzw. głębokiego rozładowania, niż AGM, a tym bardziej nie GEL.

Myślę, że można by zaryzykować wstawienie jakiegoś niezbyt drogiego akumulatora AGM.

Napiszę, co jeszcze o tym zasilaczu pamiętam: ten konkretny model (NE143-RM) posiadał kilka znaczących wad produkcyjnych (nawet dosyć niebezpiecznych dla użytkownika, bo w razie usterki, grożących porażeniem elektrycznym) i chyba właśnie z tego powodu został szybko wycofany z produkcji. W wyniku usterek zasilacza, możliwe też było uszkadzanie się np. bojlera wody i zapalarek. Zasilacz został zastąpiony nowym modelem NE143-DU. Mimo tego, w niektórych sklepach i na aukcjach można jeszcze trafić stary model. Były też produkowane moduły "ładowania" tzw "conversion kit charger", które "poprawiały" częściowo błędy producenta powodujące częste uszkodzenia w tej części oryginalnego zasilacza. Spotykałem też oferty (chyba producenta), w których wymienia się całe wnętrze zasilacza na nowe (bez wad), pozostaje tylko używana obudowa.

Warto chyba mieć to wszystko na uwadze.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem swoją angielkę i zaczęły się harce...

 

Brak 230V i notorycznie palony bezpiecznik...nawet na 12V

Znajomy pokombinował, ruszyło zasilanie.

Potencjometr pokazał ponad 14V przy podłączonym zew. zasilaniu 230V.

Zdziwiłem się gdy odłączyłem 230V po 4h i potencjometr pokazał najmniejszą możliwą wartość 9V.

Brak  jakiegokolwiek zasilania ani pompki ani oświetlenia - brak , wszystkie żarówki spalone poza toaletą

Co może być z zasilaniem 12V?

 

Truma(bojler) przy zasilaniu 230v nonstop odpalał iskrownik dopóki kilku-pinowej wtyczki znajomy nie odłączył.

Dodam, że gaz odłączony.

 

Proszę o rady! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem swoją angielkę i zaczęły się harce...

 

Brak 230V i notorycznie palony bezpiecznik...nawet na 12V

Znajomy pokombinował, ruszyło zasilanie.

Potencjometr pokazał ponad 14V przy podłączonym zew. zasilaniu 230V.

Zdziwiłem się gdy odłączyłem 230V po 4h i potencjometr pokazał najmniejszą możliwą wartość 9V.

Brak  jakiegokolwiek zasilania ani pompki ani oświetlenia - brak , wszystkie żarówki spalone poza toaletą

Co może być z zasilaniem 12V?

 

Truma(bojler) przy zasilaniu 230v nonstop odpalał iskrownik dopóki kilku-pinowej wtyczki znajomy nie odłączył.

Dodam, że gaz odłączony.

 

Proszę o rady! Pozdrawiam kogoś kto ogarnia dobrze elk

Z tym potencjometrem to pomyłka - ten element nie jest przyrządem pomiarowym. Z tego co piszesz to chyba akumulator (jeżeli go masz) do wymiany. Obawiam się że czeka Cię sporo pracy przy elektryce i to z pomocą kogoś dobrze obeznanego z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w poprzedniej angielce bylo tak ze jak byl podlaczony akumumulator i podlaczalem cepe pod 230v to palilo mi zarowki. Naiczylem sie ze albo jest podlaczony aku albo 230v i problem zniknal

Edytowane przez Kondziorro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w poprzedniej angielce bylo tak ze jak byl podlaczony akumumulator i podlaczalem cepe pod 230v to palilo mi zarowki. Naiczylem sie ze albo jest podlaczony aku albo 230v i problem zniknal

Myślę, że chodziło CI o naukę a nie o liczenie. Z praktyki wynika, że to nic nie dająca  nauka. To musi "chodzić" w obu przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi "chodzić" w obu przypadkach.

 

Dokładnie :ok:

Dla poprawnego działania urządzeń zasilanych nap. 12 V, nie powinno mieć znaczenia, czy przyczepa jest podłączona w danej chwili do zewn. sieci ~230 V, czy tylko do własnego akumulatora.

Oczywiście zakładam, że instalacja i zasilanie działają poprawnie, ponieważ w przeciwnym razie może być tak, jak tu opisano.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.