Skocz do zawartości

Telewizor, radio samochodowe, anteny oraz elektryka


lbuster

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.03.2018 o 16:20, Suzu4x4 napisał:

osobiście miałem dwa przypadki w samochodzie  - ładowarka od wideorejestratora i ładowarka USB wycinała mi praktycznie 90% stacji radiowych w aucie

No to ja namierzyłem takie oto urządzonka:

20180331_160647.thumb.jpg.fcc132df93f70ef34af0dbddab4e2c4c.jpg

które po włożeniu go gniazda zapalniczki (bez obciążenia) praktycznie całkowicie zakłócały mi odbiór radia. Musiałem zastosować inne z pojedynczymi gniazdami USB i jest OK:

20180331_160753.thumb.jpg.e049ffa9b2fa24d8875685e39a41d1a5.jpg

Teraz niestety mam tylko 4 kabelki do ładowania, ale przynajmniej działa mi radio B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że klepię post za postem, ale nie dałbym rady tego zrobić w jednym.

Tak więc moje "prace prądowe" wewnątrz przyczepy zostały zakończone. Naprawiłem swój błąd, czyli przywróciłem do życia 6 obwodów. Kosztowało mnie to ze 300 PLN plus WIELE godzin pracy. Plusem są duże, wygodne włączniki umieszczone w logicznych miejscach (nie tak jak oryginalne)

Połączenie skrzynek  wykonałem w taki sposób, że dolne "gumki" mają mniejsze otwory niż górne, przez co ewentualna woda nie dostanie się do dolnej skrzynki:

20180331_182749.thumb.jpg.a2422880f17946707f2d18517d60171d.jpg

20180331_183328.thumb.jpg.f8f0132ef8342cb623b40e859d8e8ecc.jpg

Poniżej gotowe okablowanie z dodanymi gniazdami przekaźników oraz stan końcowy:

20180404_212359.thumb.jpg.6a8d73a798b94faa57fb1d7b41d60e37.jpg

20180404_214411.thumb.jpg.07bbcf1cb244ab57e45e0be56ea3471a.jpg

Niestety, ale nie udało się całkowicie oddzielić przewodów 230V i 12V - myślałem nad tym długo, jednak nieskutecznie :(

Dodatkowo brat mnie skrytykował, że niepotrzebnie to robiłem na przekaźnikach, bo one także łykają trochę prądu. Niby to prawda, ale dzięki nim wykorzystałem bez przerabiania oryginalne przewody od odbiorników a do włączników pociągnąłem tylko cienkie przewody do załączania obwodów.

Wracając do żarówek LED, to po zakupieniu wcześniej wymienionych, sklep obniżył znacznie cenę tych żarówek, co mnie trochę rozeźliło. Dlatego w ramach protestu kolejną porcję oświetlenia zamówiłem w innym sklepie:

20180403_194720.thumb.jpg.3be51676e0288a01db92ce8ce5ce3f6a.jpg

Po ich zamontowaniu różnicy nie zauważam a cena zdecydowanie niższa. Tak więc między bajki można włożyć wyższość droższych żarówek na tanimi - przynajmniej tak jest w moim przypadku. Oczywiście pełną ocenę będzie można wystawić po dłuższym czasie użytkowania.

Dzisiaj zamówiłem profil aluminiowy do LED "H" z osprzętem, coby rozjaśnić sobie życie pod markizą. I tutaj mam do Was pytanko, może głupie ale kto nie pyta...

Czy lutując przewody do taśmy led trzeba jakoś usuwać ten klej czy nie przejmować się nim i lutować po odklejeniu tylko tego papieru:

20180404_201037.thumb.jpg.f1f883caff6937b2bf22a7f06ff2e6ba.jpg

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i masz rację, że pytając ;)

Nie odrywasz papierowej taśmy ochronnej - lutujesz po przeciwnej stronie (nie tej, na której jest warstwa klejąca!)

Znalazłem kawałeczek taśmy LED, więc zrobiłem naprędce mały "Tutorial". Sorry za niedoskonałości, ale zrobione na potrzebę tej chwili - może przyda się również innym, którzy czytają temat:

T1.thumb.jpg.12c638d7ec0a24336cc2821aa0858bdb.jpg

T2.jpg.8a51408299fb5d0eb3c77f547a8616eb.jpg

T3.thumb.jpg.7ecf8e11d5858c40409b7db6fda83746.jpg

T4.thumb.jpg.0da14bd10e08e5f462d1195622ddf013.jpg

 

PS

Jestem pełen podziwu dla Twojego uporu i samozaparcia przy tych wszystkich przeróbkach, które postawiłeś sobie za cel. Wiele innych osób, dawno by już poległo :o Nawiasem mówiąc, gdy kiedyś sprzedasz tą przyczepę, to tym samym, dla nowego właściciela staniesz się jednocześnie jedynym serwisantem instalacji w tej przyczepie - nikt inny nie da rady :D

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja namierzyłem takie oto urządzonka:
20180331_160647.thumb.jpg.fcc132df93f70ef34af0dbddab4e2c4c.jpg
które po włożeniu go gniazda zapalniczki (bez obciążenia) praktycznie całkowicie zakłócały mi odbiór radia. Musiałem zastosować inne z pojedynczymi gniazdami USB i jest OK:
20180331_160753.thumb.jpg.e049ffa9b2fa24d8875685e39a41d1a5.jpg
Teraz niestety mam tylko 4 kabelki do ładowania, ale przynajmniej działa mi radio B)



Spróbuj zastąpić gniazda zapalniczek takimi portami usb. Rozwiązanie bardziej elegancki, trzy takie zestawy przy TV nie sprawiają problemów.

a2689740bb52cf66d022597d0c98441a.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem takie na spróbowanie, ale mam chyba identyczne obecnie http://allegro.pl/led-smart-g4-3w-silikon-12v-ac-dc-biala-ciepla-i7147050901.html zobaczymy 

A łądowarkę zainstalowałem sobie taką żeby mieć czasem wgląd w akumulator + wyłącznik żeby nie świeciło cały czas jak mi nie potrzebne. http://allegro.pl/ladowarka-samochodowa-woltomierz-2xusb-4-2a-nieb-i7169675648.html

 

 

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam zamiar się zaopatrzyć w dokładnie takie "porty usb". Czy napięcie jest na nich na stałe czy dopiero po podłączeniu wtyku, ew. czy zmierzyłeś może ile pobierają w stanie jałowym?


Nie zmierzyłem, dodatkowo świecą w nich obwódki więc łatwiej w nocy znaleźć drogę do toalety. Warto wybrać ciepłe podświetlenie, niebieskie to było nieporozumienie.

Zmierzę z ciekawości bo będę instalował w niedzielę kolejną.

Pobór musi być pomijalny bo nigdy w sezonie nie doładowaniem akumulatora (robi to tylko 100W solar).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lbuster napisał:

No to ja namierzyłem takie oto urządzonka:

 

które po włożeniu go gniazda zapalniczki (bez obciążenia) praktycznie całkowicie zakłócały mi odbiór radia. Musiałem zastosować inne z pojedynczymi gniazdami USB i jest OK:

 

Teraz niestety mam tylko 4 kabelki do ładowania, ale przynajmniej działa mi radio B)

normalne, większość chińskich ładowarek USB zakłóca, jeśli chcesz sprawdzoną ładowarkę 2xUSB do gniazdka zapalniczki  która nie zakłóca to kup NOKIA DC-20 lub  SAMSUNG EP-LN920U  (tylko uwaga na podróbki)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kristofer napisał:

Znalazłem kawałeczek taśmy LED, więc zrobiłem naprędce mały "Tutorial".

Jak zwykle, szacunek i wielkie podziękowania, po tym tutoriale wszystko wydaje się proste i logiczne, aż dziwne, że mogłem myśleć inaczej :ph34r: 

Ale jak mówi stare przysłowie, "Kto pyta, ten przez chwilę wydaje się być głupim, kto nie pyta, ten pozostaje głupim do końca życia"

Co do mojej przeróbki to brew pozorom, jest ona prostsza niż konstrukcja cepa. 6 przekażników, do nich podciągnięte 2 linie "+" i jedna linia "-", dodatkowa linia zasilania sterowana z oryginalnej konsoli Hobby do załączania obwodów, trzy trójżyłowe przewody do włączników oraz oryginalne, oznaczone numerkami przewody do sześciu odbiorników. Posiadając opis kabelków umieszczony przeze mnie na poprzedniej stronie, każdy średnio rozgarnięty użytkownik z miernikiem zrobi wszystko. Według mnie rozgryzienie oryginalnego układu hobby jest o wiele trudniejszym zadaniem. Tak czy siak dzięki.

5 godzin temu, maciejkos napisał:

Dobry patent np. podczas wodowania przyczepy :P

Ha ha ha. To raczej do Twojej nowej przyczepy wystarczy podpiąć silnik zaburtowy i wodować. Przecież ona cała jest odporna na wodę.

A tak na serio, to naczytałem się o skraplaniu wewnątrz przyczepy, do szafy nad piecykiem ktoś może wrzucić mokre ubrania, tak więc lepiej dmuchać na zimne. Poza tym, skrzynki są dość odporne na wodę (mają tam jakiś IPxx) tak więc lepiej to utrzymać. Myślę, że kilka kropli wody na przekaźniku mogłoby wywalić bezpiecznik.

5 godzin temu, witus napisał:

Spróbuj zastąpić gniazda zapalniczek takimi portami usb.

Dzięki, myślę, że w przyszłości zakupię sobie takie porty, bo wyglądają fajnie. Rozumiem, że wejście mają na 12V.

Na tą chwilę wykorzystałem to, co już miałem i na razie nie mam siły na kolejne modyfikacje (czeka mnie jeszcze solar i mover).

5 godzin temu, Voku napisał:

Kupiłem takie na spróbowanie

No moje o tym kształcie mają 2W. Wyświetlanie stanu AKU mam na sterowniku do regulatora napięcia, tak więc nie potrzebuję tego na porcie USB. Dzięki za propozycję.

 

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

normalne, większość chińskich ładowarek USB zakłóca, jeśli chcesz sprawdzoną ładowarkę 2xUSB do gniazdka zapalniczki  która nie zakłóca to kup NOKIA DC-20 lub  SAMSUNG EP-LN920U  (tylko uwaga na podróbki)

Dzięki, jednak jak już będę ten temat ruszał to raczej zamontuje na stałe np. takie, jak Witus pokazał. Teraz jestem ograniczony do jednego miejsca, przy gniazdach Witus'a będę je mógł zamontować prawie wszędzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne, większość chińskich ładowarek USB zakłóca, jeśli chcesz sprawdzoną ładowarkę 2xUSB do gniazdka zapalniczki  która nie zakłóca to kup NOKIA DC-20 lub  SAMSUNG EP-LN920U  (tylko uwaga na podróbki)

 



Trzeba sprawdzić czy mają wystarczającą moc do obsługi obecnych tabletów i smartfonów.

Aktualnie testuję chińskiego mercedesa :) ładowarkę xiaomi. Jak testy wypadną pozytywnie opiszę ja w gadżetach.

8b28f87362f2c02752a1553dec0a88bc.jpg

7d6dfba531fd089cd0a0cdaf7e9b0a12.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przyszedł kulminacyjny moment, czyli klejenie solara do dachu :o

Prognozy mówią, że na mojej wsi w sobotę będzie 10 stopni a w niedzielę prawie 20, tak więc niedziela jest idealnym dniem na użycie chemii (kolejne dni też ładne/ciepłe).

Jako, że chemia to nie moja domena, to postanowiłem przedstawić dość szczegółowy plan działania z prośbą o Wasze opinie, bo mimo, że co najmniej dwa albo trzy razy przeczytałem temat Witusa (za co mu baaaaaardzo dziękuję) oraz kilka innych, to nadal uważam, że nie wszystko jest dla mnie w 100% jasne. 

 

Przygotowanie:

- zakupiony wcześniej solar oraz zamontowane listwy aluminiowe z moimi "autorskimi" otworami opisane w tym poście.

- zakupiony zestaw do klejenia, czyli SIKA Aktivator 205Sika Primer 210, oraz dwie tuby Sikaflex 252 zgodnie z zaleceniami Kristoferpedii.

- zakupiona PRZELOTKA DACHOWA PODWÓJNA SOLARA do przewodów solarnych oraz PRZELOTKA DACHOWA POJEDYNCZA SOLARA do przewodu antenowego, o którym nie będę dalej wspominał.

 

Plan weekendowy:

W sobotę planuję solidne umycie przyczepy, coby po zimie doczyścić wszelkie zabrudzenia. Oczywiście dach będzie najważniejszy. Po jego wyschnięciu planuję zrobić w nim otwór na przewody solarne, a dokładnie na rurkę, która mi pozostała po jakichś pracach hydraulicznych. Tak więc cienkim wiertłem wiercę od spodu dziurę w stronę dachu w miejscu, w którym planuję przeciągnąć przewody. Następnie z zewnątrz otwornicą wiercę otwór minimalnie większy od średnicy rurki (mam nadzieję, że moja otwornica, która jest chyba do drewna, da radę przejść przez blachę). Po tej operacji przekładam rurkę przez otwór i zaznaczam długość. Rurka ma wystawać 5 mm nad dach i 5 mm poniżej sufitu. Przycinam rurkę i montuję ją za pomocą Terostat Teroson 2759 (na bazie butylu), który pozostał mi po zeszłorocznym uszczelnianiu okna dachowego. Mam nadzieję, że będzie się jeszcze nadawał do użycia. Jeżeli nie, to użyję świeżo zakupionego Sikaflex 252 (bez aktywatora i primera - chyba nie ma potrzeby). Ważne, by łączenie rurki z dachem było szczelne.

Nie wiem, ile mi się z tym zejdzie, ale muszę się wyrobić do 20:00, bo już wcześniej umówiłem się ze znajomymi na "wyjście".

Niedziela. Jak już dojdę do siebie, czyli około południa, to zawitam do cepki. Klej mocujący rurkę powinien być już dość sztywny, tak więc bez problemu mogę przeciągać przewody z wnętrza przyczepy, które już wcześniej zostały podłączone do regulatora i przeprowadzone do miejsca przejścia przez dach. Po przeciągnięciu przewodów dodatkowo izoluje je w miejscu styku z górną częścią rurki tak, by tak łatwo się nie przetarły. Następnie zakładam na nie przelotkę dachową podwójną i weryfikuje, czy wszystko pasuje. Zakładam gumkę i nakrętkę od przelotki (czy co tam jest w zestawie). Tak więc etap przejścia przez dach zakończony. Teraz targam solar na dach i przymierzam. No i tu pierwszy dylemat. Jak umieścić przelotkę? Poniżej aktualny stan na moim dachu:

Dach_01oryg.thumb.png.d1bf04d8a8c7636815846dd1ac9ee0a7.png

Najlepiej by było umieścić solar i przelotkę w takiej konfiguracji:

Dach_02_w_kierunku_jazdy.thumb.jpg.ebda2c7993af3cef5337c05ba2c52cbb.jpg

jednak jak gdzieś wyczytałem, wyjście przewodów z przelotki nie powinno być w kierunku jazdy, bo zacinający deszcz może się dostawać do środka. Tak więc widzę dwie opcje. Pierwsza, to odwrócenie przelotki i przy pomocy korytek doprowadzenie przewodów do solara:

Dach_03_w_przeciwnym_kierunku.thumb.jpg.ce7f5df5af7bf431a9a1ec96e97d96c8.jpg

lub umieszczenie solara nad przelotką:

Dach_04_pod_solarem.thumb.jpg.a6dda28b9e7b256557e0c471e73d2ae1.jpg

Tutaj niestety raczej będę musiał przesunąć antenę, myślę, że przelotka bez problemu zmieści się pod solarem.

OK, jak już wybiorę odpowiednie umiejscowienie przelotki i solara, to oznaczę miejsce klejenia przy pomocy taśmy malarskiej oraz przyjdzie kolej na przycięcie kabli na odpowiednią długość. Kable chcę doprowadzić do wewnętrznej ścianki mocowania solara, by połączone konektory MC4 przytwierdzić np. przy pomocy trety-tek. Konektory nie będą dotykały dachu.

Po wymierzeniu wszystkiego, na przewody założę nakrętki konektorów MC4, zarobię końcówki, zalutuję i skręcę całość. W tym momencie będę gotowy do KLEJENIA:

1. Biorę drobny papier ścierny i matuję płaszczyznę klejenia list aluminiowych. Dachu nie przecieram. Następnie mokrą szmatką przecieram listwy aluminiowe, by pozbyć się pyłu. 

2.  Używam SIKA Aktivator 205 by przetrzeć powierzchnię klejenia listwy aluminiowej i dachu przyczepy zgodnie  z Karta Informacyjna Produktu. Używam do tego celu ręcznika papierowego, "przecieram w jednym kierunku, po każdym przetarciu zmieniam stronę używanego czyściwa (nie czyszczę ruchem tam i z powrotem).  Zgodnie z kartą:

Czas schnięcia: minimum 10 minut, maksimum 2 godziny

czekam około jednej godziny, weryfikuję dotykiem, czy oczyszczone podłoże nie jest lepkie/mokre i jak jest OK, jadę dalej.

3. Używam słynnego, drogiego Sika Primer 210 by aktywować powierzchnię listw aluminiowych i dachu. Zgodnie z Karta Informacyjna Produktu, elementy klejone maluje pędzlem w taki sposób, aby jednokrotnie (bez powtarzania) całkowicie pokryć je cienką warstwą specyfiku. Po około  20 minutach (przy temperaturze 20 stopni) na profil aluminiowy  nakładam:

4. Sikaflex 252. Zgodnie z Kartą Danych Technicznych końcówkę przycinam pod ukosem na dosyć gruby otwór i rozprowadzam po profilu aluminiowym wężykiem w taki sposób, aby po dociśnięciu wewnątrz nie pozostały pęcherzyki powietrza. Panel układam w miejsce klejenia i lekko dociskam tak, by klej wypłynął lekko na zewnątrz pozostawiając minimum 3mm spoiny. Podłączam przewody i pozostawiam do schnięcia na co najmniej 2-3 dni ( w zależności od grubości spoiwa).

 

Prośba o Wasze sugestie/porady/opinie, temat dla mnie nowy/abstrakcyjny i nie chciałbym operacji powtarzać. A opis po dopieszczeniu może służyć kolejnym potomnym niewolnikom karawaningu :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian, w tej przelotce przejścia kabli są szczelnie SKRĘCONE więc montuj cały osprzęt na dachu jak Ci wygodnie. No chyba że jednak będziesz wodował przyczepę i przelotki znajdą się pod wodą to wtedy na skutek ciśnienia mogą puścić. Domyślam się że ten zacinający deszcz to teoria jednego z naszych forumowych filozofów.

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, maciejkos napisał:

Sebastian, w tej przelotce przejścia kabli są szczelnie SKRĘCONE więc montuj cały osprzęt na dachu jak Ci wygodnie. No chyba że jednak będziesz wodował przyczepę i przelotki znajdą się pod wodą to wtedy na skutek ciśnienia mogą puścić. Domyślam się że ten zacinający deszcz to teoria jednego z naszych forumowych filozofów.

No własnie pierwsza wersja pod wiatr mi najbardziej pasuje, tak więc chyba zaryzykuję, dzięki za Twoją opinię.

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

jak będziesz wiercił otwornicą to wierć i od dołu i od góry. Jak zrobisz tylko od góry to w sufitowej sklejce nieładnie się poszarpie

Masz rację, dzięki.

 

No to zbieram się, słonko ładnie grzeje, będzie miód robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.