Skocz do zawartości

Mover - awaria.


Ewka07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj pojechałem wymienić opony w naszej przyczepie i po wymianie chciałem zaparkować moverem. Niestety działał tylko na jedno koło. Pilot wskazuje diodami, że ma zasilanie i sygnał wysyła. Akumulator naładowany, działa mi tylko na jedno koło ( oczywiście mover docisniety) nie miałem szansy się położyć aby sprawdzić czy może jakiś kabel się przerwał - odłączył. Mieliście podobne sytuacje kiedy działa tylko na jedno koło? Od czego zacząć? Może jakieś programowanie centralki? To moja kolejna przyczepa ale pierwsza z takim urządzeniem. Może gdzieś są jakieś bezpieczniki które nie wytrzymały. B)

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

Edytowane przez Ewka07 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zacznę od sprawdzenia czy idzie napięcie - muszę poczekać na pogodę ponieważ stoi pod chmurką a pogoda nie rozpieszcza. Mam nadzieję, że to drobiazg.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę i jeszcze pytanie w temacie - czy po odłączeniu akumulatora na zimę mógł się pilot rozkodować?Może to jest powodem. Jak zrobić parowanie pilota z centralką? Mam również kabel którym łączy się pilota z centralka. Wygląda to tak jak na zdjęciu Dołączona grafika

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuwaj.

Mialem problem podobny, ale u mnie za awarie odpowiadal klin ktory odpowiadal za sprzeganie silnika elektrycznego przy kole z napedem kola - z nieznanych powodow wyskoczyl. Po rozebraniu od zewnatrz obudowy udalo sie klin wcisnac na miejsce i problem ustapil. Nie wiem jak on wypadl, bo moim zdaniem nie bylo takiej mozliwosci - a wypadl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie ma opcji aby pilot rozparował się z centralką i działał na jedno koło, ale to jakiś starszy mover wiec kto wie.

 

Szukałbym usterki elektrycznej -  słychać silnik movera na tym kole które nie jedzie ? w ten sposób wyeliminujesz czy to elektryczne czy mechaniczne uszkodzenie.

 

miernik lub żarówka 12V do ręki i do dzieła.

 

Opcje masz w sumie 3 :

 

- awaria centralki - przepalenie obwodu / uszkodzenie przekaźników

- brak styku na przewodach, być może uszkodzenie kabla po drodze lub odpiął się z silnika

- awaria silnika

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie ma opcji aby pilot rozparował się z centralką i działał na jedno koło, ale to jakiś starszy mover wiec kto wie.

 

Marku, masz rację,  :ok:  nie ma takiej możliwości. Gdyby nie działał w ogóle, to taka opcja była by możliwa, ale nie tak, jak to opisano, nawet dla tego konkretnego modelu.

Szukałbym usterki elektrycznej -  słychać silnik movera na tym kole które nie jedzie ? w ten sposób wyeliminujesz czy to elektryczne czy mechaniczne uszkodzenie.

miernik lub żarówka 12V do ręki i do dzieła.

 

Opcje masz w sumie 3 :

- awaria centralki - przepalenie obwodu / uszkodzenie przekaźników

- brak styku na przewodach, być może uszkodzenie kabla po drodze lub odpiął się z silnika

- awaria silnika

 

:bravo:  Dokładnie.

 W przypadku ostatniej opcji, najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie się lub uszkodzenie "szczotek"/"szczotki". Bardzo często spotkać można skorodowaną sprężynkę szczotki, która tym samym jej nie dociska do komutatora i szczotka wisi w powietrzu.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem swój mover na stronie www.powrwheel.com jest to klasyczny ich model jak sie okazuje nie jakiś stary ( instrukcje są z 2013 roku) może mój ma jedną z pierwszych centralek i pilot starszy ale jest pełen serwis części i instrukcje. Zacznę od pilota, może ten muszę resetować i pasować na nowo, jest to jeden z punktów awarii o której piszą w instrukcji.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyczepie jak miałem movera parę razy zdarzyło że się zawiesił, z tym że nie działał wtedy na żadne koło., Pomagało wciśnięcie przycisku reset na centrali. Poszukaj powinien być gdzieś przycisk taki mały jak w routerach do internetu. Wpierw spróbowałbym to, a później chociażby żarówką sprawdził czy do silnika dochodzi napięcie. Albo nawet na odwrót, wpierw silnik a potem reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostateczna diagnoza zawieszone szczotki. Wystarczyło jak je odczepilem i na nowo podłączyłem. Dojście dość dobre prosty demontaż i montaż. Mover działa jeszcze regulacja odległości mi pozostaje, opony które teraz mam to 185/80 i docisk to kłopot - ale to już tylko korekta na śrubach.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie blokady? Mam klocek do odległości i jest za mała odległość między rolka a oponą więc myślę, że to jest problemem docisku- wcześniej musiała być opona z profilem 70 i pewnie było ok.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tym napędu, który posiadasz (przypuszczam, że mocowany cybantami) bezwzględnie wymaga blokad dla każdego z silników.

Inaczej problem będzie Ci się powtarzał, a w skrajnym przypadku może nawet dojść do odkształcenia ramy.

Nie mam fotek tych blokad, ale chyba mignęły mi gdzieś w ubiegłym tygodniu w ofertach na Alle..., więc możesz poszukać.

Pisałem o tym dokładnie w tym temacie (nie pamiętam, czy zamieszczałem zdjęcia blokad, czy tylko rysunki i zasadę montażu):

http://forum.karawaning.pl/topic/16249-mover-czyli-nap%C4%99d-do-przyczepy-uwagi-do-samodzielnego-monta%C5%BCu/

Klocek, o którym wspominasz, służy jedynie do dobrania prawidłowej odległości rolka/opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na allegro takie blokady, ale nie wiem czemu mają służyć i gdzie je montować. Nie sądziłem, że mover może zrobić coś z ramą przyczepy.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Służą do blokowania silników, ponieważ mocowanie na cybantach jest mało stabilne i podczas pracy napędów powstają w tych miejscach ogromne naprężenia. Blokady zapobiegają wzdłużnym przesunięciom mocowań.

To standardowe wyposażenie, które jest dołączane przez producentów dla tego typu mocowań.

Jeśli ktoś kupuje napęd używany lub ktoś inny go montował, a nie wiedział, do czego są te elementy, to może się okazać, że tych blokad po prostu nie ma, a są konieczne.

Fragment z instrukcji tego typu napędu, a na nim wyposażenie, które dołącza producent i które jest niezbędne dla montażu:

post-8228-0-31135400-1490485354_thumb.jpg

 

PS

Podałem Ci już link do tematu, w którym jest to omówione zaraz na samym początku (są zdjęcia i rysunek pokazujący, gdzie się blokady montuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.