Skocz do zawartości

DMC przyczepy - rozważania przed rejestracją


mprzygoda

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Tydzień temu kupiłem LMC Favorit 520 RHD. Chciałbym się na chwile pochylić nad tematem DMC, bo jak się okazuje nie jest to takie jednoznaczne i oczywiste. Dodam, że jestem jeszcze przed rejestracją i zakładam, że mam jakiś wpływ na to jak się dalej sprawy potoczą.

 

1. Przyczepka:

na tabliczce znamionowej jest oznaczenie: 1400kg

w duńskim dowodzie wpisane następujące masy:

- masa własna: 1160kg

- masa pojazdu gotowego do jazdy: 1259kg

- dopuszczalna masa całkowita: 1500kg

- dopuszczalna techniczna masa całkowita: 1600kg

- na badaniu technicznym na stacji okręgowej wpisane DMC:1400kg

 

2. Holownik główny: Honda Accord,

- masa własna: 1532kg

- DMC: 2085kg

- maksymalna masa przyczepy: 1600kg

- całkowite DMC zestawu: 3685kg

 

3. Holownik dodatkowy/zmiennie: Nissan Patrol Y60

- masa własna: 2040kg

- DMC: 2510kg

- maksymalna masa przyczepy: 3500kg (to nie błąd)

- całkowite DMC zestawu: brak

 

4. Kierowca główny, czyli ja, nie posiada jeszcze B+E, ale jest plan zrobić to przed właściwym sezonem

5. Kierowca dodatkowy/zamienny: nie posiada B+E i raczej nie będzie posiadała

 

Przeglądając forum zauważyłem, że niektórzy próbują podwyższać DMC, inni natomiast je zmniejszają. I teraz pytanie właściwe, z jakim DMC powinienem zarejestrować tą przyczepkę, zakładając, że sytuacja pojazd nr 1 + kierowca dodatkowy może się dość często pojawiać. Z dwojga złego co lepiej? -mieć DMC:1400kg (DMC zestawu do 3500kg), brak viatola i konieczności B+E, czy też mieć DMC:1600kg i posiadać zapas masy na graty, ale konieczność viatola i B+E? Pytanie o względy praktyczne przy częstym podróżowaniu, a nie samą teorię.

Edytowane przez mprzygoda (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na DMC nie masz żadnego wpływu. Jest takie jak w papierach i tego nie zmienisz.

 

Honda + przyczepka - 2085 + 1400 = 3485kg brak viatola i wystarczy prawko B

Nissan + przyczepka - 2510 + 1400 = 3910kg potrzebny viatol i prawko b96 lub B+E

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że DMC da się zmienić. Łatwiej w dół, ale i w górę też się czasem udaje. Czasem też z diagnostą, który potrafi wpisać co się chce.

 

Co do DMC, to holownik główny pociągnie i tak tylko 1567, więc podwyższanie do 1600 nie ma żadnego sensu. 

Przy drugim holowniku i tak w każdym przypadku będzie przekroczone 3,5 t więc zakładam, że ten holownik i tak nie wchodzi w grę.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak.moge doradzic to trzymaj aie kurczowo 1400kg... prosciej bedzie znalezc awaryjnie kierowce, holownik ponizej 3500, sprzedac-bo najtrudniej sprzedaje sie przyczepy powyzej 1400...

 

A ladownoac 250kg jest calkiem OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak.moge doradzic to trzymaj aie kurczowo 1400kg... prosciej bedzie znalezc awaryjnie kierowce, holownik ponizej 3500, sprzedac-bo najtrudniej sprzedaje sie przyczepy powyzej 1400...

 

A ladownoac 250kg jest calkiem OK

no i ok, dzięki, takiej odpowiedzi właśnie potrzebowałem, to teraz kwestia tylko jak będzie to interpretowane przy rejestracji:

tabliczka: 1400kg, badanie techniczne: 1400kg, duński dowód (tłumaczenie):1500kg i 1600kg. Masz wiedzę praktyczną? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że DMC da się zmienić. Łatwiej w dół, ale i w górę też się czasem udaje. Czasem też z diagnostą, który potrafi wpisać co się chce.

 

Co do DMC, to holownik główny pociągnie i tak tylko 1567, więc podwyższanie do 1600 nie ma żadnego sensu. 

Przy drugim holowniku i tak w każdym przypadku będzie przekroczone 3,5 t więc zakładam, że ten holownik i tak nie wchodzi w grę.

Honda ma wpisane, że pociągnie dokładnie 1600kg, ale to nic nie zmienia. Co do drugiego holownika, to jak najbardziej wchodzi w grę, ale tylko na bliższe wyjazdy - tylko po Polsce raczej - połączone z innym hobby, którym jest offroad. Oczywiście dla tego wariantu robię B+E i viatol...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest u Ciebie minimalny czas na zrobienie B+E, chodzi mi o t w jak najszybszym czasie zrobisz prawko ? czysto teoretycznie oczywiście, bo niestety mi do pełni szczęścia brakuje 75 Kg i muszę mieć b+e i viatolla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda ma wpisane, że pociągnie dokładnie 1600kg, ale to nic nie zmienia. Co do drugiego holownika, to jak najbardziej wchodzi w grę, ale tylko na bliższe wyjazdy - tylko po Polsce raczej - połączone z innym hobby, którym jest offroad. Oczywiście dla tego wariantu robię B+E i viatol...

Owszem 1600 kg dotyczy przyczepy z hamulcem uruchamianym z miejsca kierowcy, np z hamulcem pneumatycznym.

 

Natomiast dla przyczepy z hamulcem najazdowym w Polsce obowiązuje Cię przelicznik DMC holownika / 1.33

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest u Ciebie minimalny czas na zrobienie B+E, chodzi mi o t w jak najszybszym czasie zrobisz prawko ? czysto teoretycznie oczywiście, bo niestety mi do pełni szczęścia brakuje 75 Kg i muszę mieć b+e i viatolla

Zakładam, że wyrobię się ze wszystkim na koniec czerwca, czyli przed wysokim sezonem. 21.04 jestem umówiony na badania, następnie zakładam PKK, kurs już na mnie czeka, muszę tylko dostarczyć te kwity.

A ważyłeś ją kiedyś ? Ile kg. ma na prawdę ?

jeszcze nie, ale mam to w planie na ten tydzień, znalazłem już nawet wagę w okolicy :)

Owszem 1600 kg dotyczy przyczepy z hamulcem uruchamianym z miejsca kierowcy, np z hamulcem pneumatycznym.

 

Natomiast dla przyczepy z hamulcem najazdowym w Polsce obowiązuje Cię przelicznik DMC holownika / 1.33

Dzięki za wyjaśnienie, niby znałem tą teorie, ale dotarło dopiero jak Ty to napisałeś :)

Czyli przy patrolu DMC przyczepy będę miał 1887kg, mimo, że ktoś w dowodzie wpisał w to pole 3500kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie, niby znałem tą teorie, ale dotarło dopiero jak Ty to napisałeś :)

Czyli przy patrolu DMC przyczepy będę miał 1887kg, mimo, że ktoś w dowodzie wpisał w to pole 3500kg :)

 

Zgadza się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym udało się zarejestrować przyczepę z DMC: 1400kg wbitym do dowodu.

Dzięki wszystkim za opinie i podpowiedzi, były naprawde cenne, w szczególności BartoszK napisał konkret :)

Tym co twierdzili, że z DMC nie da się nic zrobić oraz tym co "żyją chyba w innym kraju" odpowiadam, że szanuje Wasze zdanie, ale raczej nie mieliście racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.