Skocz do zawartości

INSPEKCJA OPON - NOWE NIE ZNACZY - OK


BartoszK

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie założyć nowy temat, aby był na wierzchu ku przestrodze ... (za kilka tygodnie proszę go scalić z innym tematem nt. opon).

 

Mamy prawie wiosnę, wiec spojrzyjcie na swoje opony, profilaktycznie nie sugerując się faktem ze opony są świeże, mało jeżdżone i nie katowane ...

 

Ja na wiosnę 2014 skontrolowałem swoje 4 letnie opony w przyczepie którą miałem od roku, poprzedni właściciel zakładaj je jako nowe w 2011...  TOYO H08

 

Wnioski wyciągnijcie sami... i miejcie na uwadze, ze jeśli opona sie podda i wystrzeli to poza zniszczeniami nadkola i cześci poszycia przyczepy, to także  może doprowadzić do wiekszej  tragedii ...

 

 

 

post-11643-0-32625900-1489232241_thumb.jpg

 

post-11643-0-40870600-1489232246_thumb.jpg

 

post-11643-0-08481600-1489232251_thumb.jpg

 

post-11643-0-58842600-1489232256_thumb.jpg

 

post-11643-0-58690300-1489232261_thumb.jpg

 

post-11643-0-60887800-1489232266_thumb.jpg

 

post-11643-0-16159200-1489232271_thumb.jpg

 

post-11643-0-55200700-1489232284_thumb.jpg

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Myślę, że świadczy to tylko o jakości opon TOYO  :niewiem:

 

Nie do końca - obejrzałem przed chwila opony z Volvo, Pirrelli P7 z 44/11 roku, kupione w 2014 do poprzedniego auta - jako nówki (leżaki magazynowe) , też już widać pęknięcia, dużo mniejsze - fakt ze przejechały około 60 tyś km, mają około 4-5-6mm skóry w zaleznosci na której z 4 sztuk, .... ale są pęknięcia więc idą do kosza ... i tak był taki plan wiec nie szkoda...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie świadczy. Toyo to bardzo dobre gumy. Po prostu opony w przyczepie to bardzo specyficzne obciążenia i użytkowanie. Nie zmienia to faktu że ja na takich nigdzie bym nie pojechał (o ile bym zauważył  :hmm: ).


Zobaczcie moje Micheliny po 4 sezonach...

 

I8v4zI.jpg

 

- nóż się w kieszeni otwiera, "nitki" na wierzchu 

 

 

i dla porównania Toyo z drugiego samochodu w tym samym wieku były

 

 

NtnDf9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że 5-cio letnie Bridgestone ER 300 są tak popękane na bokach że aż uwierzyć nie mogę. Jak będę mył felgi to zrobię kilka zdjęć. Pomijam już fakt że na mokrym jest jak na lodowisku mimo ze bieznik ma jeszcze okolo 4mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że 5-cio letnie Bridgestone ER 300 są tak popękane na bokach że aż uwierzyć nie mogę. Jak będę mył felgi to zrobię kilka zdjęć. Pomijam już fakt że na mokrym jest jak na lodowisku mimo ze bieznik ma jeszcze okolo 4mm.

Turanza to tragedia...  za darmo nie chciałbym tych opon...

Kupiłem nowe i na drugi sezon już ich nie chciałem - poszły na allegro...

Na mokrej nawierzchni abs już przy lekkim hamowaniu się odzywa, żwawe ruszenie na mokrym asfalcie jest prawie niemożliwe bez upalenia 

 

Na suchym Ok - ale na mokrych nawierzchniach te opony to zagrożenie

Kupiłem je sugerując się opiniami użytkowników... 

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodzio, zgadzam się. Są seryjnie montowane w Civicu i na mokrym rewelacyjne nigdy nie byly. W czwartym sezonie, mimo niewielu nawinietych kilometrow nie nadawaly sie juz do niczego. W dodatku to jak guma jest popekana to az niewiarygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie świadczy. Toyo to bardzo dobre gumy. Po prostu opony w przyczepie to bardzo specyficzne obciążenia i użytkowanie. Nie zmienia to faktu że ja na takich nigdzie bym nie pojechał (o ile bym zauważył  :hmm: ).

Zobaczcie moje Micheliny po 4 sezonach...

 

I8v4zI.jpg

 

- nóż się w kieszeni otwiera, "nitki" na wierzchu 

 

 

i dla porównania Toyo z drugiego samochodu w tym samym wieku były

 

 

NtnDf9.jpg

co Ty na zimówkach latem latasz i się dziwisz ich stanowi?(Micheliny-bo wnioskuję z tego coś napisał, że je w cepce miałeś)

Edytowane przez polo63 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że 5-cio letnie Bridgestone ER 300 są tak popękane na bokach że aż uwierzyć nie mogę. Jak będę mył felgi to zrobię kilka zdjęć. Pomijam już fakt że na mokrym jest jak na lodowisku mimo ze bieznik ma jeszcze okolo 4mm.

Hm a ja o tym modelu opony wypowiem się tylko  w samych superlatywach kupiłem nowe i zdarłem do bieznika około 3-4mm i na mokrym trzymały się jak Uniroyal Rainsport2 czy Toyo Proxes T1R na których obecnie jeźdzę,po 4 latach opony nie popękane a zawsze kontroluje stan przed montażem.

Turanza to tragedia...  za darmo nie chciałbym tych opon...

Kupiłem nowe i na drugi sezon już ich nie chciałem - poszły na allegro...

Na mokrej nawierzchni abs już przy lekkim hamowaniu się odzywa, żwawe ruszenie na mokrym asfalcie jest prawie niemożliwe bez upalenia 

 

Na suchym Ok - ale na mokrych nawierzchniach te opony to zagrożenie

Kupiłem je sugerując się opiniami użytkowników... 

U mnie te opony znowu abs-u praktycznie nigdy nie uruchamiały....

Dziwne to trochę bo skrajne opinie a może rozmiar tutaj odegrał tą diametralną róznicę,ja ganiałem na 205/55/16..

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony, opony, opony.... Moi znajomi bardzo chętnie kupują ode mnie ogumienie mówiąc, PO CO TY JE ZMIENIASZ ?!?!?! PRZECIEŻ SA JAK NOWE !!! Może wielu z was też uzna mnie za "dziwnego typa" ale ja zmieniam opony na nówki po 2 max 3 latach zarówno zimowe jak i letnie. Pod domem stoi 5 aut więc jest co zmieniać, ale opona to jedyny element stykajacy się z jezdnią w czasie jazdy i uważam że powinno być bezpieczne, a bezpieczeństwo moje i rodziny jest najważniejsze.

(Kiedyś strzeliła mi opona w firmowym aucie, na szczęście nie skończyło się to dachowaniem.

"a taka była za****ta prawie nowa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.