Skocz do zawartości

Dobór najdłuższej jednoosiowej przyczepki do holownika


PLopaPL

Rekomendowane odpowiedzi

W używanych można trafić dwuosiówkę w zbliżonej cenie co 1-os.(dwuosiówki są mniej chodliwe, są cięższe, wymagają cięższego holownika, i z automatu kategorii B+E i viatolla. Można się potargować). Mam nadzieję że koledzy potwierdzą to spostrzeżenie.

Koszta eksploatacji - prawie takie same, nieco więcej paliwa pójdzie (cięższa i jedna oś więcej), ale niewiele w stosunku do ogólnego spalania. Opłaty na kempingach - nie słyszałem żeby liczyli od osi, szybciej od gabarytu cepy. Raz na 5 lat dodatkowa para opon dojdzie. I wsio chyba. Jak najazd będzie z hamowaniem obu osi, to w razie serwisu podwozia mogą dojść koszta obsługi dwóch osi hamowanych. Przeglądy praktycznie tak samo.

Nie przychodzi mi do głowy, co jeszcze. Generalnie, różnice kosztów są niewielkie.

 

Dwuosiowa będzie stabilniejsza, z mniejszą tendencją do "manewrowania" holownikiem, czy wężykowania, zwłaszcza gdyby miała być długa.

 

A czy najdłuższą jaką się da? Dla 3 osób? Cepa to sypialnia, życie toczy się poza, gotowanie też poza. Taka "nadłuższa jaką się da jednoosiowa" to już niezły grzmot, zabawy przy przejeździe przez jakąś mieścinę albo co mniejsze ronda i przy manewrowaniu co nie miara, emocje gwarantowane :) Na "pobycie" fajnie, ale jazda z czyś 5,50 i dłuższym, jeszcze może 2,50 szerokim, to masakra, na objazdówki bym nie liczył, chyba że wszędzie autostradą/ekspresówką bezpośrednio do celu. Bo drogami krajowymi/lokalnymi to już inna bajka. Już przy 5-metrowej zaczynam się np. martwić, czy podjadę pod mały próg na wjeździe w drogę prowadzącą do działki nie hacząc tyłem cepy o drogę, a przy dłuższej to już w ogóle masakra. Patrzę na tą 5-metrówkę też dla 3 osób i psa, świat miejsca jako sypialnia.

 

Proponuję raz czy dwa wypożyczyć taką wielką, raz czy dwa - nieco mniejszą (do 5m i 2,35 po szerokości), przejechać się trasą jak najbardziej odpowiadającą planowanym dojazdom, pomieszkać w takiej i w takiej, i wtedy podjąć decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W używanych można trafić dwuosiówkę w zbliżonej cenie co 1-os.(dwuosiówki są mniej chodliwe, są cięższe, wymagają cięższego holownika, i z automatu kategorii B+E i viatolla. Można się potargować). Mam nadzieję że koledzy potwierdzą to spostrzeżenie.

Koszta eksploatacji - prawie takie same, nieco więcej paliwa pójdzie (cięższa i jedna oś więcej), ale niewiele w stosunku do ogólnego spalania. Opłaty na kempingach - nie słyszałem żeby liczyli od osi, szybciej od gabarytu cepy. Raz na 5 lat dodatkowa para opon dojdzie. I wsio chyba. Jak najazd będzie z hamowaniem obu osi, to w razie serwisu podwozia mogą dojść koszta obsługi dwóch osi hamowanych. Przeglądy praktycznie tak samo.

Nie przychodzi mi do głowy, co jeszcze. Generalnie, różnice kosztów są niewielkie.

 

Pisząc o kosztach kempingów - chodziło mi o gabaryty a nie o osie. Dlatego pokazałem przykład mniejszej przyczepy dla 3 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady. Ostatnio oglądałem kilka egzemplarzy hobby oraz knausa. Zauważyłem, tzn. wyczułem, że w większość z nich nieprzyjemnie pachnie... Zaledwie w jednym knausie był neutralny zapach, przyczepa z 2007 roku wyglądała jak nowa. 

Zastanawia mnie ten nieprzyjemny zapach, jakby wilgoci. Co on oznacza? Historię wypadkową czy całe "życie" pod chmurką?

 

Miałem też wrażenie, że przyczepy knaus są wyższe w środku niż hobby. Stwierdziłem też, że wystarczyłaby mi wersja ok 5m w środku.

Mam też kilka pytań co do przyczepek:

 

1. Akumulator - co pozwala zasilać dodatkowy akumulator w przyczepie? Czy pozwoli na przestój przez noc/maks dwie na parkingu bez podłączania 230?

Nie wiem, czy dobrze rozumuję.... W przypadku wtyczki 13 pin, prąd z przyczepki jest pobierany z holownika? Ile taki akumulator może pociągnąć na postoju? Słyszałem i czytałem, że można ładować akumulator żelowy w przyczepce podczas pracy silnika w samochodzie? Czy wszystkie przyczepki mają instalację na dodatkowe aku?

2. Ogrzewanie - wiem, że gazowe. Czy rozprowadzanie po przyczepie może być zasilane z instalacji 12v?

3. Lodówka - warto zasilać lodówkę 12v, czy lepiej już gazem?

4. Woda - jak duży zbiornik w przyczepce będzie wystarczający aby przetrwać dobę?

5. Brudna woda - dowiedziałem się, że zbiornik podkłada się pod przyczepę. Czy można zamontować zbiornik na brudną wodę w przyczepie ze spustem otwieranym np. kluczem?

 

Wiem, dużo pytań... Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady. Ostatnio oglądałem kilka egzemplarzy hobby oraz knausa. Zauważyłem, tzn. wyczułem, że w większość z nich nieprzyjemnie pachnie... Zaledwie w jednym knausie był neutralny zapach, przyczepa z 2007 roku wyglądała jak nowa.

Zastanawia mnie ten nieprzyjemny zapach, jakby wilgoci. Co on oznacza? Historię wypadkową czy całe "życie" pod chmurką?

 

Miałem też wrażenie, że przyczepy knaus są wyższe w środku niż hobby. Stwierdziłem też, że wystarczyłaby mi wersja ok 5m w środku.

Mam też kilka pytań co do przyczepek:

 

1. Akumulator - co pozwala zasilać dodatkowy akumulator w przyczepie? Czy pozwoli na przestój przez noc/maks dwie na parkingu bez podłączania 230?

Nie wiem, czy dobrze rozumuję.... W przypadku wtyczki 13 pin, prąd z przyczepki jest pobierany z holownika? Ile taki akumulator może pociągnąć na postoju? Słyszałem i czytałem, że można ładować akumulator żelowy w przyczepce podczas pracy silnika w samochodzie? Czy wszystkie przyczepki mają instalację na dodatkowe aku?

2. Ogrzewanie - wiem, że gazowe. Czy rozprowadzanie po przyczepie może być zasilane z instalacji 12v?

3. Lodówka - warto zasilać lodówkę 12v, czy lepiej już gazem?

4. Woda - jak duży zbiornik w przyczepce będzie wystarczający aby przetrwać dobę?

5. Brudna woda - dowiedziałem się, że zbiornik podkłada się pod przyczepę. Czy można zamontować zbiornik na brudną wodę w przyczepie ze spustem otwieranym np. kluczem?

 

Wiem, dużo pytań... Dzięki za pomoc

Po kolei, to że capi pieczarkamki to znaczy że gdzieś dostała się woda i zgniło, jak w ruskim zegarku, wejdzie ale już nie wypłynie. Może być po kolizji albo wystarczy że gdzieś uszczelniacz puścił i nie było zrobione na czas, tak czy tak jak nie planujesz remontu to zgniłki odrzucaj, nie zastanawiaj się nawet.

1) aku moż zasilić np mocer czyli zdalne sterowanie cepą, oświetlenie na 12v, pompki wody, spłuczke i lodówke. W poprzedniej cepie jechałem na postoju na aku z holownika podajże 70 albo 74a, jak na noc staneliśmy nigdy nie miałem wyhuśtanego aku, auto paliło na dotyk.

2) może być, jak nie masz oryginalnie ,,wiatraka,, na 12v to doś droga zabawa przerobić, bardzo pobieżnie patrzylem to ok 2tys zl

3) stacjonarnie na 220, w trasie chyba wg uznania, niektórzy tylko gaz, ja np na 12

4) sam musisz ocenić, ile osób i ile zużywacie

5) wszystko można, kwestia czasu, pieniędzy i chęci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei, to że capi pieczarkamki to znaczy że gdzieś dostała się woda i zgniło, jak w ruskim zegarku, wejdzie ale już nie wypłynie. Może być po kolizji albo wystarczy że gdzieś uszczelniacz puścił i nie było zrobione na czas, tak czy tak jak nie planujesz remontu to zgniłki odrzucaj, nie zastanawiaj się nawet.

1) aku moż zasilić np mocer czyli zdalne sterowanie cepą, oświetlenie na 12v, pompki wody, spłuczke i lodówke. W poprzedniej cepie jechałem na postoju na aku z holownika podajże 70 albo 74a, jak na noc staneliśmy nigdy nie miałem wyhuśtanego aku, auto paliło na dotyk.

2) może być, jak nie masz oryginalnie ,,wiatraka,, na 12v to doś droga zabawa przerobić, bardzo pobieżnie patrzylem to ok 2tys zl

3) stacjonarnie na 220, w trasie chyba wg uznania, niektórzy tylko gaz, ja np na 12

4) sam musisz ocenić, ile osób i ile zużywacie

5) wszystko można, kwestia czasu, pieniędzy i chęci

 

Czy każda przyczepka ma gotową instalację na podłączenie dodatkowego akumulatora? Chodzi mi tutaj o wewnętrzną instalację oraz podpięte wszystkie piny we wtyczce (słyszałem, że można ładować akumulator z holownika). 

Po czym poznać, że wiatrak ogrzewania jest na 12v? Zimno w takiej przyczepce jak nie działają nawiewy? Czy ta instalacja jest często spotykana (chodzi o opłacalność poszukiwań, warto czy jednak dać na wstrzymanie)?

 

Instalacje, które wymieniłeś w pkt 1, zasila prąd z holownika?

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem bo sam akuw cepie nie mam, musiałbyś poczytać dział elektryczny, ale z tego co wiem na pewno, cepy mają instalacje 12v, zeby podpiąć aku musisz się pod nią podpiąć, z ładowaniem aku z holownika to nie takie proste, podłączony na sztywno na pewno nie zadziała, wiem że dokładają jakieś regulatory czy cuś. Bez nadmuchu jest ciepło, nadmuch generalnie używa się jak jedziesz na dłużej w zimie, jak tylko się dogrzać to sam piecyk wystarczy.

Instalacje które wymienilem standardowo są zasilane z holownika jak masz w nim kostke 13pin, ale jak też będziesz miał aku w cepie to też podłączysz. Generalnie jak dla mnie, nie jeżdżąc na dziko na pare dni to nie ma sensu aku, na samą drogę i postoje wystarczy aku z holownika

Nie wiem skąd jesteś, ja jestem spod wrocławia, jak chcesz to wpadnij to na żywo pokażę Ci co i jak, dużo łatwiej wyjaśnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem bo sam akuw cepie nie mam, musiałbyś poczytać dział elektryczny, ale z tego co wiem na pewno, cepy mają instalacje 12v, zeby podpiąć aku musisz się pod nią podpiąć, z ładowaniem aku z holownika to nie takie proste, podłączony na sztywno na pewno nie zadziała, wiem że dokładają jakieś regulatory czy cuś. Bez nadmuchu jest ciepło, nadmuch generalnie używa się jak jedziesz na dłużej w zimie, jak tylko się dogrzać to sam piecyk wystarczy.

Instalacje które wymienilem standardowo są zasilane z holownika jak masz w nim kostke 13pin, ale jak też będziesz miał aku w cepie to też podłączysz. Generalnie jak dla mnie, nie jeżdżąc na dziko na pare dni to nie ma sensu aku, na samą drogę i postoje wystarczy aku z holownika

Nie wiem skąd jesteś, ja jestem spod wrocławia, jak chcesz to wpadnij to na żywo pokażę Ci co i jak, dużo łatwiej wyjaśnić

W przyszłym tygodniu będę w Twoich okolicach. Skorzystam z zaproszenia ;)

Mógłbyś podesłać nr kontaktowy na pw?

 

Generalnie planuje różne wyjazdy. Takie stacjonarne i takie przejezdne. Dobrze byłoby zakupić, ewentualnie przygotować przyczepkę do podróży

 

Czy jest szansa na podgrzewanie wody bez 230?

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacji pod aku nie ma prawie żadna przyczepa. Trzeba sobie samemu dorobić.

 

Nawiew jeżeli jest na 230V to wystarczy wymienić wiatrak na 12V, Jackowi pomyliły się zera, bo cena raczej bliżej 200zł.

 

Ogrzewanie działa bardzo fajnie bez nawiewu, ale temperatura zimą nie dotrze tak fajnie do łazienki czy dalszych schowków, ale Wy sami nie zmarzniecie.

 

Lodówka na postoju bez prądu pięknie śmiga na gazie, w trasie może iść na 12V z auta (dobra instalacja przeważnie do zrobienia od nowa). Lub podczas jazdy może pracować na gazie po spełnieniu wymagań dot. bezpieczeństwa (sam reduktor i wąż to ponad 600zł).

 

Aha - akumulator naładowany na maxa, spokojnie pozwoli CI przetrwać weekend (oświetlenie, pompka wody, trochę nawiewu i doładowanie sprzętów). Jak odpalisz TV, laptopa i żelazko przez przetwornicę to szybko prąd zniknie. Widzę, że w temacie elektryki jesteś raczej świeży, więc zleć to komuś kto się zna i zrobi to dobrze.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie nie wiem co szukałem, nowy teb2 na 12v na ebayu 640e,czy coś popierniczyłem kompletnie?

 

przykładowo http://allegro.pl/wentylator-truma-12-v-do-rozprowadzenia-nawiewu-i6268236842.html - ale to nówka

 

http://allegro.pl/wentylator-pieca-truma-i6739225507.html

 

jak dobrze poszukać, to się znajdzie odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacji pod aku nie ma prawie żadna przyczepa. Trzeba sobie samemu dorobić.

 

Nawiew jeżeli jest na 230V to wystarczy wymienić wiatrak na 12V, Jackowi pomyliły się zera, bo cena raczej bliżej 200zł.

 

Ogrzewanie działa bardzo fajnie bez nawiewu, ale temperatura zimą nie dotrze tak fajnie do łazienki czy dalszych schowków, ale Wy sami nie zmarzniecie.

 

Lodówka na postoju bez prądu pięknie śmiga na gazie, w trasie może iść na 12V z auta (dobra instalacja przeważnie do zrobienia od nowa). Lub podczas jazdy może pracować na gazie po spełnieniu wymagań dot. bezpieczeństwa (sam reduktor i wąż to ponad 600zł).

 

Aha - akumulator naładowany na maxa, spokojnie pozwoli CI przetrwać weekend (oświetlenie, pompka wody, trochę nawiewu i doładowanie sprzętów). Jak odpalisz TV, laptopa i żelazko przez przetwornicę to szybko prąd zniknie. Widzę, że w temacie elektryki jesteś raczej świeży, więc zleć to komuś kto się zna i zrobi to dobrze.

Na chwilę obecną nawet nie mam przyczepki ;). Raczej badam różne możliwości.

Interesuje mnie coś takiego: zasilanie na postoju 12 v z akumulatora samochodowego. Ewentualnie przy dłuższym przestoju zasilanie z aku w przyczepce. Czy jest to wykonalne? Kogo polecacie na wykonawce elektryki w cepce?

 

Jeszcze jeden temat, ciepła woda... Czy przyczepki mają podgrzewaną wodę instalacją 12v czy tylko 230?

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej wykonalane, poczytasz dział elektryczny to sam to sobie ogarniesz :)

Już wiem!!!!!

Sprawdzałem przerobienie wody z 220 na 12 i to było drogie :P teraz pokapowałem.

 

Terma jest zazwyczaj na 230, też się podgrzewa jak grzejesz gazem i włączony jest nadmuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link nie robi. Na nowego venta trzeba liczyć około 1000zł

Jest jak najbardziej wykonalane, poczytasz dział elektryczny to sam to sobie ogarniesz :)

Już wiem!!!!!

Sprawdzałem przerobienie wody z 220 na 12 i to było drogie :P teraz pokapowałem.

 

Terma jest zazwyczaj na 230, też się podgrzewa jak grzejesz gazem i włączony jest nadmuch

Co było drogie? Rozumiem że piszesz o cenie przetwornicy bo ta jest akurat tania.

 

 

Jeszcze jeden temat, ciepła woda... Czy przyczepki mają podgrzewaną wodę instalacją 12v czy tylko 230?

230V lub gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej wykonalane, poczytasz dział elektryczny to sam to sobie ogarniesz :)

Już wiem!!!!!

Sprawdzałem przerobienie wody z 220 na 12 i to było drogie :P teraz pokapowałem.

 

Terma jest zazwyczaj na 230, też się podgrzewa jak grzejesz gazem i włączony jest nadmuch

Podgrzewa się ciepłym powietrzem? Czy to ma w ogóle jakąś wydajność?

 

Martwi mnie tylko ta woda. Na postoju nie wezmę ciepłego prysznica....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.