Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wymiana gniazda 13 pin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
131 odpowiedzi w tym temacie

#121 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8464 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 26 maj 2017 - 01:30

Zastanawia mnie tylko ... dlaczego ktoś złaczył biały z brązem (poszukam w przyczepie)

Połączenia, które podałem, są prawidłowe dla normy dla wspomnianych wtyków, oraz schematu, który zamieściłeś (nowa przyczepa).
Przyczepę masz z tzw. "drugiej ręki", a to oznacza, że bez fizycznego wglądu w instalację (pomiaru), nikt nie zgadnie, jakie zmiany poczynił poprzedni właściciel i co miał na myśli robiąc je  :niewiem:  (często nie są prawidłowe).
Brązowy, to światła pozycyjne, a biały to masa dla połączeń wewnątrz przyczepy, więc połączenie tych przewodów razem, kłóci się i wskazuje na nietypowe zmiany w instalacji.


 Dziękuję za info 

 

Rozumiem że biały jest masą do stałego +, a czarny do + po stacyjce.

Niebieski podłączony do pin 12 ?

Jaśniej już nie umiem, niż to opisałem w poprzednim poscie ;)

Biały, to w/g normy dla wtyków i Twojego schematu, to masa dla podłączeń we wnętrzu przyczepy (oświetlenie itd.), a przyłączony powinien być do pin nr 13 wtyczki "Jaeger".
Czarny, to MINUS (NIE PLUS "po stacyjce") wyłącznie dla lodówki - podłączony powinien być do pin 11 wtyczki "Jaeger".
Niebieski, to światła przeciwmgłowe i podłączony powinien być do pin nr 2 wtyczki "Jaeger".


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#122 krzall

krzall

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Avondale Avocet 2003
  • Holownik:Skoda octavia II combi

Napisano 29 maj 2017 - 22:16

Połączenia, które podałem, są prawidłowe dla normy dla wspomnianych wtyków, oraz schematu, który zamieściłeś (nowa przyczepa).
Przyczepę masz z tzw. "drugiej ręki", a to oznacza, że bez fizycznego wglądu w instalację (pomiaru), nikt nie zgadnie, jakie zmiany poczynił poprzedni właściciel i co miał na myśli robiąc je  :niewiem:  (często nie są prawidłowe).
Brązowy, to światła pozycyjne, a biały to masa dla połączeń wewnątrz przyczepy, więc połączenie tych przewodów razem, kłóci się i wskazuje na nietypowe zmiany w instalacji.


Jaśniej już nie umiem, niż to opisałem w poprzednim poscie ;)

Biały, to w/g normy dla wtyków i Twojego schematu, to masa dla podłączeń we wnętrzu przyczepy (oświetlenie itd.), a przyłączony powinien być do pin nr 13 wtyczki "Jaeger".
Czarny, to MINUS (NIE PLUS "po stacyjce") wyłącznie dla lodówki - podłączony powinien być do pin 11 wtyczki "Jaeger".
Niebieski, to światła przeciwmgłowe i podłączony powinien być do pin nr 2 wtyczki "Jaeger".

Dziękuję bardzo... napisałeś jasno

Czarny jest masą do + po stacyjce - to wiem i to też napisałem ;) 

A co do brązowego... jest niepodłączony .

NIebieski również nie jest wykorzystany.

Przynajmniej w kostce wchdzacej do rozdzielni zap z przekaźnikami i bezpiecznikami są oba niepodłączone ( tak tez jest w opisie do schematu) 

Oczywiście mówię o złaczy 12 S bo jak widze mylisz S i N ...

.

W piątek rano podłączyłem wszystko. Gotowy do jazdy w świat podłączam wtyczkę przyczepy do gniazda w aucie i zonk... żadnych świateł 

A przed zmianami (rozdzielenie mas itp było oświetlenie jezdne przyczepy) czyli to co w standardzie jest na 7 pin lub na 12N 

Zacząłem grzebać we wtyczce i co się summa sumarum okazało 

odłączyłęm wszystkie masy - zostawiłęm tylko biały z 12N i światła wróciły

Jak podłączam biały z 12 S to ginie wszystko. Podłaczenie czarnego nie daje odłączenia zasilania -  działa  + na przyczepie i działa światło w środku, radio itp.

Teraz mam następujące pytanie - lodówka i ładowanie aku mam podłączone w przyczepie na obwodzie po stacyjce - masa od tego obwodu powoduje odłączenie wszystkiego. Czy mozecie mi podpowiedzieć jak to ogarnąć patrząc na schemat wcześniej załaczony ?

Potrzebuję podłączenie podtrzymanie w czasie jazdy lodówki z 12 V . Obecnie działą tylko na 230 - na gaz nie odpala bo nie ma 12V a na 12 również nie śmiga. 

Podobnie z ładowaniem aku - działa tylko po 230 - nie działa z 12V z auta. 

W wolnej chwili przedzwonię sobie przewody bo może gdzieś na tym białym( masowym z 12 S )  jest jakieś zwarcie i może moduł ZAP odłącza się? I jeszcze ... "12 v master switch" czy to oznacza w tym wypadku włącznik? Czy to po prostu załącznik po automatyce przekaźników. 

 

Jakby mi ktoś był w stanie to łopatologicznie wytłumaczyć - poprosze i bardzo dziękuję. 



#123 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8464 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 29 maj 2017 - 23:09

A co do brązowego... jest niepodłączony .

NIebieski również nie jest wykorzystany.

Przynajmniej w kostce wchdzacej do rozdzielni zap z przekaźnikami i bezpiecznikami są oba niepodłączone ( tak tez jest w opisie do schematu)

Wcześniej o tym nie napisałeś, wręcz przeciwnie, napisałeś, że "brązowy ktoś połączył z białym".

Spójrz na schemat instalacji, który zamieściłeś i zobacz, od czego jest np. przewód brązowy - to oświetlenie pozycyjne L i tablica (czyli powinno być podłączone do pin 7 Jaeger / 12N).

Nie wiem, jaki opis do schematu masz na myśli :niewiem:


Oczywiście mówię o złaczy 12 S bo jak widze mylisz S i N ...

Bądź uprzejmy wskazać miejsce, w którym mylę "S" i "N"?


Czy mozecie mi podpowiedzieć jak to ogarnąć patrząc na schemat wcześniej załaczony ?

Już o tym pisałem: bez fizycznego dostępu do Twojej instalacji, nikt nie zgadnie, jakie zmiany w instalacji mogły być poczynione przez poprzednich właścicieli oraz, czy to, co sam robisz, opisujesz dokładnie, a w efekcie, jak to się ma do rzeczywistych podłączeń elektrycznych.
Patrząc na schemat, podawałem prawidłowy sposób podłączenia poszczególnych przewodów do wtyczki. Jeśli coś nie działa, to jak myślisz, dlaczego?

 

"Master Switch", to po prostu główny wyłącznik 12V dla wewn. inst. przyczepy - bez znaczenia, czy przyczepa zasilana z inst. holownika, czy z własnego accu.

PS
Czy masz pewność, w jaki sposób działa Twoje gniazdo 13pin w samochodzie (co, jak i gdzie jest podłączone) ...


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#124 krzall

krzall

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Avondale Avocet 2003
  • Holownik:Skoda octavia II combi

Napisano 30 maj 2017 - 05:21

Wcześniej o tym nie napisałeś, wręcz przeciwnie, napisałeś, że "brązowy ktoś połączył z białym".

Spójrz na schemat instalacji, który zamieściłeś i zobacz, od czego jest np. przewód brązowy - to oświetlenie pozycyjne L i tablica (czyli powinno być podłączone do pin 7 Jaeger / 12N).

Nie wiem, jaki opis do schematu masz na myśli :niewiem:


Bądź uprzejmy wskazać miejsce, w którym mylę "S" i "N"?

====

Jak wspomniałem brązowy jest nie połączony po stronie wejścia do przyczepy a był połączony z białym po stronie wtyczki 12 S

Okazał się nie wykorzystany -z wtyczki 12 S

Przewody uprzednio wykorzystywane przez wtyczkę 12N są podłączone tak jak potrzeba i wszystko działa. 

Zastanawia mnie tylko co się dzieje że ginie wszsytko po podłączeniu białego z 12 S.

===-


Już o tym pisałem: bez fizycznego dostępu do Twojej instalacji, nikt nie zgadnie, jakie zmiany w instalacji mogły być poczynione przez poprzednich właścicieli oraz, czy to, co sam robisz, opisujesz dokładnie, a w efekcie, jak to się ma do rzeczywistych podłączeń elektrycznych.
Patrząc na schemat, podawałem prawidłowy sposób podłączenia poszczególnych przewodów do wtyczki. Jeśli coś nie działa, to jak myślisz, dlaczego?

===

Myślę że moze byc albo źle podłaczone albo że jest zwarcie w instalacji.

=====

"

"Master Switch", to po prostu główny wyłącznik 12V dla wewn. inst. przyczepy - bez znaczenia, czy przyczepa zasilana z inst. holownika, czy z własnego accu.

Ok - ręczny wyłacznik 12 V - odłącza całe 12 v w przyczepie 

 

PS
Czy masz pewność, w jaki sposób działa Twoje gniazdo 13pin w samochodzie (co, jak i gdzie jest podłączone) ...

=====

Nie rozumiem tego pytania ? Wszystko w gnieżdzie działa jak potrzeba. Masę jak podam na biały na wtyczkę przyczepy ginie wszystko w przyczepie :)

Sprawdzałem miernikiem gniazdo i ma odpowiedznio ukazujące się12 v na stykach. Zgodnie z opisem gniazda 13pin. Musze w wolnej chwili rozebrać całośc i popatrzeć na opisy kolorów itp po stronie przyczepki. Moze tu coś wymyślę ;) i wtedy dopytam 

Tak czy owak wypad z przyczepką był udany :) .4 dni nad jeziorem wspaniałe ;)

A dzięki Tobie mam szansę ogarnąć te drobiazgi ;)


Użytkownik krzall edytował ten post 30 maj 2017 - 05:24


#125 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8464 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 30 maj 2017 - 17:04

Dalej nie widzę miejsca, w którym bym pomylił wtyczki S i N. To, że u Ciebie są jakieś inne połączenia, wynika tylko z przyczyn, o których już wspomniałem, a i tak są to wyłącznie moje, teraz również Twoje, przypuszczenia.
Do chwili fizycznego sprawdzenia istniejących podłączeń i ich zgodności ze schematem nie można powiedzieć nic więcej.


Nie rozumiem tego pytania ? Wszystko w gnieżdzie działa jak potrzeba.

Pytanie jest zrozumiałe, jeśli weźmie się pod uwagę opisane na forum przypadki z gniazdem haka. ;)

Wiele razy zdawało się komuś, że ma wszystko prawidłowo, a okazywało się jednak inaczej.
Jeśli twierdzisz, że dokładnie sprawdzałeś i wszystko jest zgodne z opisem normy, to OK.
Ja jednak będę się upierał, abyś zamieścił fotkę gniazda i zaznaczył na niej piny od 8 do 13 wraz z ich opisem (to, co tam jest, a co potwierdziłeś sprawdzając miernikiem).
Czy gniazdo montowałeś sam (ktoś), czy jest fabrycznym wyposażeniem samochodu i czy jest podłączone bezpośrednio z instalacją samochodu, czy przez dedykowany moduł (tak dla jasności tematu)?


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#126 krzall

krzall

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Avondale Avocet 2003
  • Holownik:Skoda octavia II combi

Napisano 30 maj 2017 - 18:30

Dalej nie widzę miejsca, w którym bym pomylił wtyczki S i N. To, że u Ciebie są jakieś inne połączenia, wynika tylko z przyczyn, o których już wspomniałem, a i tak są to wyłącznie moje, teraz również Twoje, przypuszczenia.
Do chwili fizycznego sprawdzenia istniejących podłączeń i ich zgodności ze schematem nie można powiedzieć nic więcej.


Pytanie jest zrozumiałe, jeśli weźmie się pod uwagę opisane na forum przypadki z gniazdem haka. ;)

Wiele razy zdawało się komuś, że ma wszystko prawidłowo, a okazywało się jednak inaczej.
Jeśli twierdzisz, że dokładnie sprawdzałeś i wszystko jest zgodne z opisem normy, to OK.
Ja jednak będę się upierał, abyś zamieścił fotkę gniazda i zaznaczył na niej piny od 8 do 13 wraz z ich opisem (to, co tam jest, a co potwierdziłeś sprawdzając miernikiem).
Czy gniazdo montowałeś sam (ktoś), czy jest fabrycznym wyposażeniem samochodu i czy jest podłączone bezpośrednio z instalacją samochodu, czy przez dedykowany moduł (tak dla jasności tematu)?

Helo

jeszcze raz w kwestii pomyłki ;) 

dokładnie chodzi o brązowy i niebieski - mam po dwa przewody bo są oba na 12 N i 12 S i wszystkie z 12 N sa prawidłowo podłączone bo działają prawidłowo światła :) 

Te z 12 S ( niebieski od diagnozy podłączenia przyczepy i brązowy <zapasowy>  są u mnie w wiązce odcięte na wtyczce do ZIGa 

Reszta podłączona jest tak jak potrzeba kolorami itp. a obecnie luźny przy wtyczce do przyczepy zaizolowany jest biały. 

W czwartek będę po przyczepce i jeszcze raz sprawdzę wtyk w aucie ale w piątek mając schemat sprawdzałem wszystkie podłączenia po stronie auta szczególnie przejście masa - + 12 V bez stacyjki i drugie po stacyjce i było ok. Sprawdzałem też światła bo to one mi zginęły po podłączeniu  się przyczepki z autem gdy ten biały (masa do +12V z 12 s ) był podłączony we wtyku. Sprawdze jeszcze raz żeby nie było że coś przeoczyłem ale siedziałem  z rysunkiem wtyku (schematem z którego jak widać wszyscy korzystamy) oraz miernikiem.

Jak będę w czwartek przy przyczepce to też postaram się sprawdzić przejście kabla białego już dalej w tej wiązce do ZIGa czy tam coś się nie rozłaczyło 

Wydaje mi się że może gdzieś coś zwiera ale to może mi się wydaje. Zajrzę  też do lamp bo jak wcisnę stop i włączam kierunek to wdaje mi się że migają wszystkie (hazard). Poczyszczę styki i  złączki itp. Miałem to w busie - wilgoć na stykach tylniej lampy. Wymienię oświetlenie tablicy rejestracyjnej bo się przepaliła żarówka itp... Dam znać :) czy coś znalazłem

====

Podłączenie haka - instalacji robiłem w zakładzie Hak Pol czy jakoś tak (na Marsa w Wawie) Robiłem tam już w kilku autach - 13v i nie było problemu. Moduł - wydaje mi się że uniwersalny.  Myślę że tu też coś jest po mojej stronie ;) 

====

Jakby nie było problemu z tym co opisuję nie poznał bym tak dobrze przyczepki. Choćby to że telewizja ma lepszy odbiór  jak dotykałem kabla (telewizor - gniazdo instalacji antenowej) ;) - to już sprawdzone organoleptycznie podczas ostatniego wypadu do Niemiec. Co prawda stałem mocno pod drzewami. Powalczę z tym jak już ogarnę zasilanie lodówki i ładowania aku. 

====

I jeszcze drobiazg ... tak mi się przypomniało... czy jak mam podłączony aku w przyczepce i sieć 230v czy na wtyczce przyczepy pojawia się gdzieś 12 V  na którymś z pinów - u mnie chyba się pojawiło - masę brałem z dźwigni hamulca a miernikiem dotykałem pinów?  Wydaje mi sięże to było na pinach tych od świateł itp .. Ale nie pamiętam i nie chcę już Was w błąd wprowadzać :)

====

Jeszcze raz dzięki za pomoc :) . Musze powiedzieć że gdybym miał bliżej do przyczepki (pod domem itp)... to już pewnie bym w niej siedział i grzebał ...  A tak to rozważam teoretyczne .. A ze planuję nią dalsze wypady to niebawem musze wszystko dopiąć na ostatni guzik :)  I że tak się zapowiem, planuję podłączyć movera więc szykujcie się na moje dalsze zawracanie głowy ;). Na razie poszukuję jakiejś dobrej używki a jak nie znajdę to pomyślę o nówce. Chyba że zainwestuję ta kasę w siłownię ;) 

Na parkingu parkuję na pięknym białym żwirku co powoduję że obecnie musze mieć dużo siły na jazdę z przednim kołem na ziemi - chyba że dźwigam hak (75kg) jednocześnie pchając - 1100 netto  . A zresztą skoda octavia ma wsteczny dość szybki i spalenie sprzęgła to żaden problem ;). Mover może być przydatny 



#127 krzall

krzall

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Avondale Avocet 2003
  • Holownik:Skoda octavia II combi

Napisano 02 czerwiec 2017 - 14:46

Dzień dobry

dzień walki z wiatrakami ;) i są jakieś efekty

Uzbrojony w miernik pojechałem do przyczepki autem szukać ...

Podłączyłem na krótko prąd po kluczyku do plusa i masę (czerwony i czarny) do - aku i jak się okazało lodówka działa :) - to znaczy po włączeniu włącznikiem spada napięcie na mierniku z 12,67 na 11,20 ... Rozumiem że ok

Podłączyłem do stałego go plusa i do masy (zielony i biały) i zasilanie na przyczepkę jest 

Tylko jest jeden problem bo na kostce od oświetlenia jezdnego  ta przełączona z 12N oraz na żółtym (opisane przewody wejścia na wcześniej przedstawionym diagramie) wszędzie się pojawia 12,67 V - to znaczy dokładnie tyle ile wchodzi stałym plusem, 

Poskręcałem wszystkie przewody we wtyczce 13 pin zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami ( dziękuje)  i podłaczyłem wtyk do auta...

I co się dzieje ?

Mam światła - oświetlenie jezdne - działa lodówka ( sprawdzone jak poprzednio że zmienia się napięcie po włączeniu przełącznika) działa ładowanie ale nie mam zasilania w środku przyczepki - nie ma 12 volt na oświetleniu pomieszczeń itp... być może tak ma być. 

---

Sprawdziłem prądy w gnieździe w aucie i wydaje mi się być wszystko poza jednym - oba plusy mam podłączone na stałe... Dzwoniłem do gości od montażu - zrobią jak potrzeba ...

====

Martwi mnie tylko jeden drobiazg - to że pojawia się 12 v na pinach wtyczki przyczepki... co ciekawsze na wszystkich łącznie z masowym. Sprawdzałem miernikiem nie żarówką więc może natężenie nie być duże co powoduje że jeszcze nic się nie smaży.

Najciekawsze że 12v na wtyczce pojawia się też gdy podłączę zasilanie 230 i działa ładowanie aku  przyczepki. Zastanawiam się już czy gdzieś nie spotkałem myszki na swojej drodze która sprawdzała  smak izolacji ;) ale jeszcze nie znalazłem śladów. Sprawdziłem lampy stop, oczyściłem styki itp... nigdzie nie było śniedzi . Jedna żarówka w oświetleniu tablicy się przepaliła to zmieniłem

====

Macie jakieś może odczyty w Waszych magicznych czarodziejskich kulach ? ;) 

 

 

Z góry dziękuję za pomoc :) 



#128 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8464 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 02 czerwiec 2017 - 18:45

Sprawdziłem prądy w gnieździe w aucie i wydaje mi się być wszystko poza jednym - oba plusy mam podłączone na stałe... Dzwoniłem do gości od montażu - zrobią jak potrzeba ...

 

Widzisz teraz, że moje pytania dotyczące działania Twojego gniazda, na które tak się dziwiłeś, miało jednak swoje uzasadnienie ;) 

Rozumiem, że po podłączeniu w/g opisu, który podawałem, wszystko działa (poza oświetleniem wnętrza, ale o tym za chwilę) i accu w przyczepie jest zamontowany.

 

Czy pompka wody, spłuczki i wentylator wyciągowy też nie działają?
Może to tylko kwestia bezpieczników i ich gniazd (przepalonych lub mających zaśniedziałe styki), ewentualnie masz jakiś wyłącznik, którego jeszcze nie odkryłeś. :hmm:
Pamiętaj też o istnieniu układu "Battery Saver".
Ogólnie powinno być tak: podpinasz plus i minus 12 V z akumulatora samochodu na zielony i biały - w tym momencie układ "BS" dostaje o tym informację i jeśli napięcie nie przekracza ustalonego progu odcięcia (priorytetem jest ochrona accu holownika), to wysyłany jest sygnał sterujący na przekaźnik "Batt", który w tym momencie zmienia swój stan, podając napięcie na "Master Switch" i dalej na bezpieczniki dla poszczególnych obwodów. Z bezpieczników podawane jest napięcie m.in. na oświetlenie, więc jeśli nie działa, to szukać trzeba w dalszej części obwodu.
Przy takim podłączeniu (brak napięcia na czerwonym), przekaźnik "IGN" pozostaje oczywiście w pozycji standardowej, czyli nieczynne jest ładowanie akumulatora przyczepy oraz zasilanie lodówki.


Martwi mnie tylko jeden drobiazg - to że pojawia się 12 v na pinach wtyczki przyczepki...

 

Jako, że poza masą, obwód świateł "drogowych" nie posiada, a przynajmniej nie powinien posiadać innych możliwości kontaktu z pozostałymi obwodami przyczepy i zasilania, to pozostaje szukanie i sprawdzanie.

Czy we wtyku/gnieździe masz dokładnie zarobione końcówki poszczególnych przewodów (tulejki), nie wystaje gdzieś jakiś "wąs" z przewodu i nie zwiera do sąsiedniego pinu?

Pozostaje sprawdzenie izolacji na przewodach, zwłaszcza w miejscach przelotowych, to konieczność (aż do skrzynki bezpieczników). Jesli nic nie odkryjesz, to wszystko się dzieje już za bezpiecznikami 13 do 18.
Jak wspominałem, może są jakieś zmiany w przyczepie. Widywałem instalacje, w których ktoś podłączał sobie zasilanie do obwodu świateł zewnętrznych, aby mieć oświetlenie wokół przyczepy :bzik: , co oczywiście prawidłowe nie jest.
Przed Tobą dokładne sprawdzanie przewodów, instalacji i połączeń, aby wiedzieć, na czym "stoisz".

IMHO


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#129 krzall

krzall

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 23 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Avondale Avocet 2003
  • Holownik:Skoda octavia II combi

Napisano 02 czerwiec 2017 - 20:49

Widzisz teraz, że moje pytania dotyczące działania Twojego gniazda, na które tak się dziwiłeś, miało jednak swoje uzasadnienie ;)

Rozumiem, że po podłączeniu w/g opisu, który podawałem, wszystko działa (poza oświetleniem wnętrza, ale o tym za chwilę) i accu w przyczepie jest zamontowany.

Tak działa i aku jest zamontowany :) 

Czy pompka wody, spłuczki i wentylator wyciągowy też nie działają?

Wszystkich nie sprawdzałem ale pompka działa :) 
Może to tylko kwestia bezpieczników i ich gniazd (przepalonych lub mających zaśniedziałe styki), ewentualnie masz jakiś wyłącznik, którego jeszcze nie odkryłeś. :hmm:

Wszystkie bezpieczniki i gniazda czyściutkie - sprawdzałem każdy miernikiem plus włóż wyjmij kilka razy - styk jest 
Pamiętaj też o istnieniu układu "Battery Saver".
Ogólnie powinno być tak: podpinasz plus i minus 12 V z akumulatora samochodu na zielony i biały - w tym momencie układ "BS" dostaje o tym informację i jeśli napięcie nie przekracza ustalonego progu odcięcia (priorytetem jest ochrona accu holownika), to wysyłany jest sygnał sterujący na przekaźnik "Batt", który w tym momencie zmienia swój stan, podając napięcie na "Master Switch" i dalej na bezpieczniki dla poszczególnych obwodów. Z bezpieczników podawane jest napięcie m.in. na oświetlenie, więc jeśli nie działa, to szukać trzeba w dalszej części obwodu.
Przy takim podłączeniu (brak napięcia na czerwonym), przekaźnik "IGN" pozostaje oczywiście w pozycji standardowej, czyli nieczynne jest ładowanie akumulatora przyczepy oraz zasilanie lodówki.

Czeka mnie przeszukanie dalszej części obwodów bo po każdym podłączeniu zasilania aku pojawia się zwrotnie na pinach 12V ... myślę że nie powinno takiego być napięcia choć światła  się nie świecą - postojowe, hamulca itp ( przyczepa odłączona od samochodu) Coraz bardziej myślę o pobycie myszki ;) 

Przewody we wtyku zarobione końcówkami

Jak widać czeka mnie zabawa z przeglądaniem wszystkich kabelków. Najgorsze że są w izolacji i pochowane pod szafkami ... :( wyciągnięcie tego bez zniszczenia  to sztuka tym bardziej że są mocowane zapinkami do podłogi ... 

 

 

Jako, że poza masą, obwód świateł "drogowych" nie posiada, a przynajmniej nie powinien posiadać innych możliwości kontaktu z pozostałymi obwodami przyczepy i zasilania, to pozostaje szukanie i sprawdzanie.

Właśnie to mam zamiar zrobić - bo dziwne ze jest napięcie na wszystkich światłach drogowych + 12v oraz na masie drogowej -12v. MOze w części przedniej przyczepki coś się dostało i nadgryzło wiązkę  wchodzącą ? Ale skąd tam napięcie ? moze idzie bok wiązka 

Staram się odzukać miejsca połaczenia tego wszystkiego - to znaczy jedna możliwość na wejściu, druga na przejściu na tył  wzdłuż przyczepki ... Tak sobie tylko głośno myślę 

 

Czy we wtyku/gnieździe masz dokładnie zarobione końcówki poszczególnych przewodów (tulejki), nie wystaje gdzieś jakiś "wąs" z przewodu i nie zwiera do sąsiedniego pinu?

Zarobione 

Pozostaje sprawdzenie izolacji na przewodach, zwłaszcza w miejscach przelotowych, to konieczność (aż do skrzynki bezpieczników). Jesli nic nie odkryjesz, to wszystko się dzieje już za bezpiecznikami 13 do 18. 

W wolnej chwili pomyślęjak siędostać do tych przewodó bo całkiem sądobrze zabudowane w plastiku 
Jak wspominałem, może są jakieś zmiany w przyczepie. Widywałem instalacje, w których ktoś podłączał sobie zasilanie do obwodu świateł zewnętrznych, aby mieć oświetlenie wokół przyczepy :bzik: , co oczywiście prawidłowe nie jest.

Cośbyło podłaczone bo znalazłem dwa przejścia przez podłogę przyczepki (otwory fi max 8 mm ) i dwa oczka końcówki od kabli takie jak się mocuje na śruby klemy odcięte leżące luzem...  jakaś ładowarka albo moze był mover ale nie widziałem śladów na belce i ramie ... 

Przed Tobą dokładne sprawdzanie przewodów, instalacji i połączeń, aby wiedzieć, na czym "stoisz".

Tak sprawdzę żeby nie  "ciągnąć pochodni " 

IMHO

Dzięki za pomoc... Może w przyszłym tygodniu uda mi się wygospodarować wolny dzień na poszukiwania. Uwielbiam coś dłubać w autach czy teraz przyczepie... Jestem pewny że to głupota - zawsze tak jest ... Nawet podejrzewałem ładowanie 230v/12v o zwarcie ale i bez tego jest napięcie na pinach :) 



#130 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 558 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 10 czerwiec 2017 - 14:53

Panowie, pod pinem 12, we wtyczce 3 i 12 maja być połączone, czyli po prostu z masy "3" dać mostek na "12" ?, w aucie pod 12 nie mam nic podpiete, to jak to zadziała ?

#131 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3310 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 10 czerwiec 2017 - 15:24

Pin12 mia różne przenaczenia. M.in. sygnał że cepka jest podpięta.
Jak nie masz nic w aucie na 12 to działać to nie będzie i nie podłączaj tego w ten sposób. 12 w cepce też zostaw pustą.
Dziala to tak, że jak jest moduł to masa z 12 podana przec wpięcie cepki (podajesz wtedy masę z 3), daje sygnał do modułu i on np wyłącza czujniki parkowania, przeciwmngielne w aucie, czasami zmienia charakterystykę działania skrzyni automatycznej itd.

#132 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 558 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 10 czerwiec 2017 - 15:31

Pin12 mia różne przenaczenia. M.in. sygnał że cepka jest podpięta.
Jak nie masz nic w aucie na 12 to działać to nie będzie i nie podłączaj tego w ten sposób. 12 w cepce też zostaw pustą.
Dziala to tak, że jak jest moduł to masa z 12 podana przec wpięcie cepki (podajesz wtedy masę z 3), daje sygnał do modułu i on np wyłącza czujniki parkowania, przeciwmngielne w aucie, czasami zmienia charakterystykę działania skrzyni automatycznej itd.

Ok, dzięki, czyli nie podpinam tego :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych