Skocz do zawartości

Wymiana gniazda 13 pin


MKJ

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, jedna wtyczka to oświetlenie drogowe (migacze, stop itd), druga to zasilanie lodówki, światla w środku itd.

 

Skoro miszkasz w UK to juz sam zdecyduj czy Ci się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

zamontuj drugą sam

pociągnij kabel po stacyjce lub prosto z akumulatora tylko z diodą

i po sprawie

 

ja tak zrobiłem prosto z aku., dolozyłem tylko włącznik zwykł przełącznik bo jak gasilem auto to prąd nadal "szedł" do przyczepy, i zamontowałem światełko czyli listwe ledową

jak paliła się listwa to wiedziałem że prąd idzie do przyczepy jak gasiłem auto to wszyscy zwracalismy uwagę aby diody wyłączyć , jak lodówka nie pochodziła przez kilkadziesiąt minut to i tak nic się nie stało, jak na dłużej parkujesz to można lodówkę włączyć na gaz, z własnych testów to na 2 godz zaparkowalismy i zapomnieliśmy odłaczyć lodówkę auto odpalilo :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuj drugą sam

pociągnij kabel po stacyjce lub prosto z akumulatora tylko z diodą

i po sprawie

 

ja tak zrobiłem prosto z aku., dolozyłem tylko włącznik zwykł przełącznik bo jak gasilem auto to prąd nadal "szedł" do przyczepy, i zamontowałem światełko czyli listwe ledową

jak paliła się listwa to wiedziałem że prąd idzie do przyczepy jak gasiłem auto to wszyscy zwracalismy uwagę aby diody wyłączyć , jak lodówka nie pochodziła przez kilkadziesiąt minut to i tak nic się nie stało, jak na dłużej parkujesz to można lodówkę włączyć na gaz, z własnych testów to na 2 godz zaparkowalismy i zapomnieliśmy odłaczyć lodówkę auto odpalilo :)

Dziekuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Nie zapominajcie, że dwa gniazda i wtyczki 7 pin w standardzie "angielskim" nie są identyczne i zdecydowanie różnią się od siebie, a to dlatego, aby nie było przykrej niespodzianki w razie przypadkowej pomyłki podczas podłączania.
Opisałem to dokładnie np. w tym temacie:
http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/?p=373882

 

PS

Drugie gniazdo (12S), to nie tylko lodówka, czy oświetlenie wnętrza, ale i ładowanie akumulatora w przyczepie oraz światła cofania przyczepy.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie ... a właściwie kilka .... 

Może w dwóch "słowach" opiszę co jest a później co potrzebuję 

W aucie gniazdo 13 pin z zasilaniami dodatkowymi (9-10) nowe przewody itp wszystko dział.

W przyczepce - adaptacja 2 przewodów 12n i 12s na 13 pin

podłączenie przewodów prawie ok bo ... na 11 pinie mam połączony biały z brązowym, na 12 pinie niebieski a na 13 niczego nie mam. wszystkie przewody poza czarnym podłączone. Czarny obcięta miedź i jest luzem. Z moich ustaleń wynika że - czarny to masa dla czerwonego czyli po stacyjce 10 pin , który należało by podłączyć do 11  A ten biało-brązowy (złączony) to masa dla 9 pin (zielony) stały plus - ... który obecnie jest podłączony na 11 a według mojej dedukcji powinien być na 13. Czy ktoś może sprawdzić moje myślenie ? 

Rozumiem że ma znaczenie która masa gdzie bo lodówka będzie się pojawiała prądowo na stałe :) po włożeniu wtyczki a reszta będzie działać po stacyjce. Czyli przełączyć na 13 z 11 z dać czarny na 11?

====

Przewód niebieski jak widze był podłączony w 12s do pin 2 - opisywany w schematach " test podłączenia przyczepy masa przy 12N kontakt 3"  - u mnie jest podłączony do 12 pin . Czy to ok? 

====

jaką praską zaciskać końcówki do takiej wtyczki ? czy wystarczy same druty wcisnąć i zakręcić ? 

====

czy jest jakaś jakościowa róznica we wtykach ? u mnie widze że jedna śrubka mocująca przewód jest urwana - przewód się trzyma ... ale odkręcić już się nie da :)

===

w załączeniu schemat co i jak ma działać i nie widzę oznaczenia ani brązowy ani niebieski na 12s hmm. 

 

 

 

Uff to chyba wszystko . wybaczcie jestem zielony w prądzie bo nie widze jak i w którą stronę płynie - może czas się nauczyć ;) ...? Hmmm? ... 

Z góry dziękuję za pomoc w ogarnięciu tego 

 

post-22161-0-53023600-1495643214_thumb.jpg

Edytowane przez krzall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie ... a właściwie kilka .... 

Może w dwóch "słowach" opiszę co jest a później co potrzebuję 

W aucie gniazdo 13 pin z zasilaniami dodatkowymi (9-10) nowe przewody itp wszystko dział.

W przyczepce - adaptacja 2 przewodów 12n i 12s na 13 pin

podłączenie przewodów prawie ok bo ... na 11 pinie mam połączony biały z brązowym, na 12 pinie niebieski a na 13 niczego nie mam. wszystkie przewody poza czarnym podłączone. Czarny obcięta miedź i jest luzem. Z moich ustaleń wynika że - czarny to masa dla czerwonego czyli po stacyjce 10 pin , który należało by podłączyć do 11  A ten biało-brązowy (złączony) to masa dla 9 pin (zielony) stały plus - ... który obecnie jest podłączony na 11 a według mojej dedukcji powinien być na 13. Czy ktoś może sprawdzić moje myślenie ? 

Rozumiem że ma znaczenie która masa gdzie bo lodówka będzie się pojawiała prądowo na stałe :) po włożeniu wtyczki a reszta będzie działać po stacyjce. Czyli przełączyć na 13 z 11 z dać czarny na 11?

====

Przewód niebieski jak widze był podłączony w 12s do pin 2 - opisywany w schematach " test podłączenia przyczepy masa przy 12N kontakt 3"  - u mnie jest podłączony do 12 pin . Czy to ok? 

====

jaką praską zaciskać końcówki do takiej wtyczki ? czy wystarczy same druty wcisnąć i zakręcić ? 

====

czy jest jakaś jakościowa róznica we wtykach ? u mnie widze że jedna śrubka mocująca przewód jest urwana - przewód się trzyma ... ale odkręcić już się nie da :)

===

w załączeniu schemat co i jak ma działać i nie widzę oznaczenia ani brązowy ani niebieski na 12s hmm. 

Uff to chyba wszystko . wybaczcie jestem zielony w prądzie bo nie widze jak i w którą stronę płynie - może czas się nauczyć ;) ...? Hmmm? ... 

Z góry dziękuję za pomoc w ogarnięciu tego 

 

Witam!

Coś chyba zamotałeś w tych podłączeniach :hmm:

Przewody wtyku "12N" są tylko dla świateł zewnętrznych (drogowych) przyczepy, więc podłącza się je do odpowiednich pinów wtyku Jaeger (13 pin):

pin 1 - L kierunkowskaz pin 1 "Jaeger"

pin 2 - światło przeciwmgłowe pin 2 "Jaeger"

pin 3 - masa wspólna pin 3 "Jaeger"

pin 4 - P kierunkowskaz pin 4 "Jaeger"

pin 5 - P pozycyjne pin 5 "Jaeger"

pin 6 - stop pin 6 "Jaeger"

pin 7 - L pozycyjne i ośw. tabl. rej. pin 7 "Jaeger"

 

Wtyk "12S":

pin 1 YL (żółty) - lampa cofania do pin 8 "Jaeger"

pin 3 WH (biały) - masa dla połączeń wewnętrznych do pin 13 "Jaeger"

pin 4 GN (zielony) - stały plus 12V do pin 9 "Jaeger"

pin 6 RD (czerwony) - plus 12V dla lodówki (po tzw. zapłonie) do pin 10 "Jaeger"

pin 7 BK (czarny) - minus 12V tylko dla lodówki do pin 11 "Jaeger"

 

Jeśli jest potrzeba wykorzystania pinów 2 i 5 wtyczki "12S":

pin 2 "CD" do pin 12 "Jaeger"

pin 5 "NC"

 

Przydatne tematy:

http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/?p=373882

http://forum.karawaning.pl/topic/16765-12v-z-aku-movera-do-instalacji-knaus-sudwind-450/?p=372050

Panowie takie szybkie pytanko ....  mam mikrostyk w gnieździe i ładnie rozłącza światła przeciwmgielne ale tylnie czujniki parkowania juz nie i drą się niemilosiernie gdy cofam z przyczepą. Co moze byc nie tak ?  

 

... bo w taki sposób wykorzystano (podłączono) microswitch w Twoim gnieździe. Odłączenie czujników cofania, jeśli są fabryczne, powinno być realizowane przez dedykowany moduł gniazda haka, a jeśli nie jest u Ciebie wymagany (zastosowany), to ew. można pomyśleć, jak przerobić ten fragment instalacji, aby microswitch odłączał również "parktronic". Myślę, że "kumaty" elektryk samochodowy poradzi sobie z tym bez problemu, ponieważ będzie miał fizyczny dostęp do obecnych szczegółów Twojej instalacji

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Coś chyba zamotałeś w tych podłączeniach :hmm: ...

Przewody wtyku "12N" są tylko dla świateł zewnętrznych (drogowych) przyczepy, więc podłącza się je do odpowiednich pinów wtyku Jaeger (13 pin):

pin 1 - L kierunkowskaz pin 1 "Jaeger"

pin 2 - światło przeciwmgłowe pin 2 "Jaeger"

pin 3 - masa wspólna pin 3 "Jaeger"

pin 4 - P kierunkowskaz pin 4 "Jaeger"

pin 5 - P pozycyjne pin 5 "Jaeger"

pin 6 - stop pin 6 "Jaeger"

pin 7 - L pozycyjne i ośw. tabl. rej. pin 7 "Jaeger"

 

Wtyk "12S":

pin 1 YL (żółty) - lampa cofania do pin 8 "Jaeger"

pin 3 WH (biały) - masa dla połączeń wewnętrznych do pin 13 "Jaeger"

pin 4 GN (zielony) - stały plus 12V do pin 9 "Jaeger"

pin 6 RD (czerwony) - plus 12V dla lodówki (po tzw. zapłonie) do pin 10 "Jaeger"

pin 7 BK (czarny) - minus 12V tylko dla lodówki do pin 11 "Jaeger"

 

Jeśli jest potrzeba wykorzystania pinów 2 i 5 wtyczki "12S":

pin 2 "CD" do pin 12 "Jaeger"

pin 5 "NC"

 

Przydatne tematy:

http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/?p=373882

http://forum.karawaning.pl/topic/16765-12v-z-aku-movera-do-instalacji-knaus-sudwind-450/?p=372050

 

... bo w taki sposób wykorzystano (podłączono) microswitch w Twoim gnieździe. Odłączenie czujników cofania, jeśli są fabryczne, powinno być realizowane przez dedykowany moduł gniazda haka, a jeśli nie jest u Ciebie wymagany (zastosowany), to ew. można pomyśleć, jak przerobić ten fragment instalacji, aby microswitch odłączał również "parktronic". Myślę, że "kumaty" elektryk samochodowy poradzi sobie z tym bez problemu, ponieważ będzie miał fizyczny dostęp do obecnych szczegółów Twojej instalacji

 Dziękuję za info 

 

Zastanawia mnie tylko ... dlaczego ktoś złaczył biały z brązem (poszukam w przyczepie) 

Rozumiem że biały jest masą do stałego +, a czarny do + po stacyjce.

Niebieski podłączony do pin 12 ? 

A jakieś sugestie co do zaciskarki i złączek czy skrętki kabli ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem taki sprzęcior, tymi ząbkami w rękojeści zaciskam tulejki https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/narzedzia-reczne/szczypce/do-zaciskania/szczypce-magnusson-do-sciagania-izolacji.html

Skręcając same kabel, taką miotełke to troche druciarstwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie takie szybkie pytanko ....  mam mikrostyk w gnieździe i ładnie rozłącza światła przeciwmgielne ale tylnie czujniki parkowania juz nie i drą się niemilosiernie gdy cofam z przyczepą. Co moze byc nie tak ?  

 

 

a moduł do instalacji masz oryginalny czy jakiś tam " dedykowany " ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak i instalację sam zakładałem ale kupowałem dedykowaną od C4P.

Moduł orginał, hak i wiazka Thula . W programie diagnostycznym bez problemu zaktywowałem moduł i jest wszystko ok oprócz własnie dracych się czujników parkowania, które też były montowane w salonie jako dodatkowa opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak i instalację sam zakładałem ale kupowałem dedykowaną od C4P.

Moduł orginał, hak i wiazka Thula . W programie diagnostycznym bez problemu zaktywowałem moduł i jest wszystko ok oprócz własnie dracych się czujników parkowania, które też były montowane w salonie jako dodatkowa opcja.

 

A w komputer " wpisałeś " podpięcie do instancji moduł z  opcją odcinania czujnika parkowania  ? W VAG-ach jest to program Gateway a w cytrynach - zdaje się -  Maxiecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie najpierw trzeba zacząć tutaj:

 

... dracych się czujników parkowania, które też były montowane w salonie jako dodatkowa opcja.

jak są podłączone tak, że działają ale nie w instalację lub jakoś inaczej to po prostu moduł może ich nie wyłączać.

Nie mniej przekaźnik za 5zł i chwila roboty i temat załatwiony. 

Elektryk dałby sobie radę z tematem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.