Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wymiana gniazda 13 pin


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
144 odpowiedzi w tym temacie

#31 rabca

rabca

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 39 postów
  • SkądRabka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Tabbert Comtesse 490
  • Holownik:Duster 4x4

Napisano 16 marzec 2017 - 10:00

Dobrze kombinujesz , trzymaj tak dalej.

#32 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 606 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 16 marzec 2017 - 12:33

Podepnę się pod temat, w niedalekiej przyszłości będę przerabiał w aucie gniazdo 7 pin na 13, wiem ,że jeden z plusów ma być ''po kluczyku'' i zasila on w czasie jazdy lodówke , w instrukcji budki oba plusy z akumulatora idą przez bezpiecznik (25A) bezpośrednio do gniazda przyczepy, bez przekaźników, tzn. jeden plus do lodówki a drugi zasila Cers-a ,czy przekaźnik na kablu ''lodówkowym'' zabezpiecza mnie tylko przed całkowitym rozładowaniem aku w aucie ? czy ma też inną funkcję ?, jeśli tylko przed rozładowaniem to wygodniej jest mi puścic plus bez przekaźnika



#33 ed

ed

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2488 postów
  • Telefon:Jak potrzebny podam na PW
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland 400-2
  • Holownik:Toyota Corolla 1,4

Napisano 16 marzec 2017 - 13:20

Bezpiecznik nie zabezpiecza nigdy akumulatora przed rozładowaniem (chyba, że będzie zwarcie). Właściwie lodówkę należy podłączyć przez przekaźnik zasilany po stacyjce - on uchroni Ci akumulator przed rozładowanie w czasie postoju. Na Forum było sporo  na ten temat poszukaj.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:    Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.

Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

 

ed


#34 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 606 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 16 marzec 2017 - 13:30

Bezpiecznik nie zabezpiecza nigdy akumulatora przed rozładowaniem (chyba, że będzie zwarcie). Właściwie lodówkę należy podłączyć przez przekaźnik zasilany po stacyjce - on uchroni Ci akumulator przed rozładowanie w czasie postoju. Na Forum było sporo na ten temat poszukaj.

Nie napisałem ,że bezpiecznik zabezpiecza przed rozładowaniem akumulatora,dopytuje tylko czy jedyna funkcją przekaźnika jest właśnie zabezpieczenie akumulatora w takim sensie ze odcina prąd po wyłączeniu stacyjki, skoro tak to oba plusy dam bezpośrednio z aku do gniazda

wystukane palcem



#35 ed

ed

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2488 postów
  • Telefon:Jak potrzebny podam na PW
  • SkądGliwice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland 400-2
  • Holownik:Toyota Corolla 1,4

Napisano 16 marzec 2017 - 16:44

Tak to jedyna funkcja przekaźnika, odcina zasilanie lodówki z akumulatora gdy wyłączysz kluczyk stacyjki. Jak chcesz  dać "oba plusy bezpośrednio z aku do gniazda" to daj - Twoja przyczepa i samochód. Życzę powodzenia.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:    Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.

Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

 

ed


#36 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 606 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 16 marzec 2017 - 16:57

Tak to jedyna funkcja przekaźnika, odcina zasilanie lodówki z akumulatora gdy wyłączysz kluczyk stacyjki. Jak chcesz dać "oba plusy bezpośrednio z aku do gniazda" to daj - Twoja przyczepa i samochód. Życzę powodzenia.

Żeby nie było ,ze coś cuduje, taki schemat połączenia jest w instrukcji budki

wystukane palcem



#37 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 16 marzec 2017 - 17:08

Maciek, daj sobie z akku ale z przekaźnikiem. Masz sporo możliwosci aby przekaźnik byl pod maską i aby sterować go jakimś plusem po stacyjce (jest tam ich trochę). W sumie to z 5 minut dodatkowej pracy pod maską i już. Tomek, załóż 13pin i podłącz nawet tylko te 7 które masz a resztę w wolniejszej chwili ;). Gniazdo i wtyczka juz będzie.

Użytkownik strus251 edytował ten post 16 marzec 2017 - 17:10


#38 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8669 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 16 marzec 2017 - 17:36

Żeby nie było ,ze coś cuduje, taki schemat połączenia jest w instrukcji budki

wystukane palcem

 

Skoro pytasz ...

Tak, masz na schemacie przyczepy (nie samochodu), a ten schemat jest pewnie sprzed dwudziestu kilku lat :hmm:

Przeczytaj np. post #29 na poprzedniej stronie tego tematu.

Napisałeś, że masz zamiar montować nie wtyk przyczepy, tylko gniazdo Jaeger w samochodzie, więc zrób to nie tak, jak Ci wygodniej, tylko poprawnie. Jestem przekonany, że z czasem docenisz zalety takiego rozkładu podłączeń. Pamiętaj również o prawidłowo dobranych zabezpieczeniach umieszczonych w odpowiednich miejscach instalacji oraz wymaganych przekrojach przewodów (zależnie od ich długości i przeznaczenia) - wszystko na forum wielokrotnie omawiano, a Kol. ed wiele razy to wyjaśniał podając przykłady.

 

wtyk przyczepy pin 9_10_11_13.jpg

 

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przyczepie również rozdzielić obwód dla "zasilania lodówki" oraz "plus const".

 

PS

http://forum.karawan...lodowka-na-12v/
http://forum.karawan...wym-zasilaniem/
http://forum.karawan...a-w-przyczepie/
http://forum.karawan...ka-7-pin-13pin/
http://forum.karawan...-gniazdku-auta/
http://forum.karawan...-podczas-jazdy/
http://forum.karawan...azdy-podpiecie/
http://forum.karawan...-z-akumulatora/
http://forum.karawan...04-lodowka-12v/
http://forum.karawan...e-lodowki-skad/
http://forum.karawan...lodowka-na-12v/
http://forum.karawan...07-lodowka-12v/
http://forum.karawan...eniu-przyczepy/
http://forum.karawan...-podczas-jazdy/
http://forum.karawan...146#entry193146
http://forum.karawan...ie-wtyczki-x-2/


Użytkownik Kristofer edytował ten post 16 marzec 2017 - 17:38

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#39 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11335 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 16 marzec 2017 - 18:05

. Tomek, załóż 13pin i podłącz nawet tylko te 7 które masz a resztę w wolniejszej chwili ;). Gniazdo i wtyczka juz będzie.

Taki właśnie jest plan, bo przejściówkę  i tak mam.



#40 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 606 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 16 marzec 2017 - 18:19

Skoro pytasz ...
Tak, masz na schemacie przyczepy (nie samochodu), a ten schemat jest pewnie sprzed dwudziestu kilku lat :hmm:
Przeczytaj np. post #29 na poprzedniej stronie tego tematu.
Napisałeś, że masz zamiar montować nie wtyk przyczepy, tylko gniazdo Jaeger w samochodzie, więc zrób to nie tak, jak Ci wygodniej, tylko poprawnie. Jestem przekonany, że z czasem docenisz zalety takiego rozkładu podłączeń. Pamiętaj również o prawidłowo dobranych zabezpieczeniach umieszczonych w odpowiednich miejscach instalacji oraz wymaganych przekrojach przewodów (zależnie od ich długości i przeznaczenia) - wszystko na forum wielokrotnie omawiano, a Kol. ed wiele razy to wyjaśniał podając przykłady.

http://forum.karawaning.pl/public/style_images/master/attachicon.gif wtyk przyczepy pin 9_10_11_13.jpg

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby w przyczepie również rozdzielić obwód dla "zasilania lodówki" oraz "plus const".

PS
http://forum.karawan...lodowka-na-12v/
http://forum.karawan...wym-zasilaniem/
http://forum.karawan...a-w-przyczepie/
http://forum.karawan...ka-7-pin-13pin/
http://forum.karawan...-gniazdku-auta/
http://forum.karawan...-podczas-jazdy/
http://forum.karawan...azdy-podpiecie/
http://forum.karawan...-z-akumulatora/
http://forum.karawan...04-lodowka-12v/
http://forum.karawan...e-lodowki-skad/
http://forum.karawan...lodowka-na-12v/
http://forum.karawan...07-lodowka-12v/
http://forum.karawan...eniu-przyczepy/
http://forum.karawan...-podczas-jazdy/
http://forum.karawan...146#entry193146
http://forum.karawan...ie-wtyczki-x-2/

Jeszcze to przemyśle ,takie podłączenie mam na schemacie w instrukcji przyczepy ale to dotyczy auta i jest tam wszystko ładnie rozrysowane ,ale nie ma nic o plusie po stacyjce dlatego pytam

wystukane palcem



#41 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 16 marzec 2017 - 18:47

Masz tak zapisane ponieważ instrukcja cepki nie przewiduje ze mozesz miec sytację gdzie zatrzymasz się na posiłek w trasie (jakis bar a lodówka pracuje na 12V), idziesz i jesz. O ile zajmie to z 30 minut to luz jak masz dobry akku ale np. zjesz i idziesz coś wiedzić bo jest fajne miejsce a czasami posiłek trwa dłużej.
Wracasz do auta a tam lodówka cały czas pobiera prąd z akku i okazuje się że nie masz już prądu aby odpalić auto bo lodówka zeżarła :(.
Gdyby był przekaźnik to by się rozłączyło samo i ponownie załączyło po zapłonie ale tego nie było.

Można tez zawsze pamiętać aby wchodzić do budki i wyłączać ręcznie lodówkę. Tylko co jak zapomnisz włączyc i jedzenie trafi do kosza bo lodówka wyłączona po drodze.
Można też rozłączać wtyk/gniazdo tylko możesz zapomnieć podłączyc i jedziesz bez świateł (szczególnie STOPu).
Druga sprawa ze podłączanie wtyczki gdzy masz tam około 10A nie wróży długiego życia samej wtycznie/gniazdu bo przeskok napięcia na styku jest nie mały i w końcu się podda.

Ale jak napisałeś, masz starą instrukcję i masz w niej inaczej. W końcu my tylko doradzamy dodatkowy przekaźnik za 8zł i 5 minut więcej pracy a to przecież może być kolosalna oszczędność czasu i kasy.
Ale po co słuchać ludzi z praktyką jak odpowiedź nie satysfakcjonuje pytającego.
Uczono mnie że jeżeli odpowiedź może Ci się nie podobać to nie pytaj.


Miales to już napisane wcześniej i podane gotowe linki.

#42 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 606 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 16 marzec 2017 - 18:54

Masz tak zapisane ponieważ instrukcja cepki nie przewiduje ze mozesz miec sytację gdzie zatrzymasz się na posiłek w trasie (jakis bar a lodówka pracuje na 12V), idziesz i jesz. O ile zajmie to z 30 minut to luz jak masz dobry akku ale np. zjesz i idziesz coś wiedzić bo jest fajne miejsce a czasami posiłek trwa dłużej.
Wracasz do auta a tam lodówka cały czas pobiera prąd z akku i okazuje się że nie masz już prądu aby odpalić auto bo lodówka zeżarła :(.
Gdyby był przekaźnik to by się rozłączyło samo i ponownie załączyło po zapłonie ale tego nie było.

Można tez zawsze pamiętać aby wchodzić do budki i wyłączać ręcznie lodówkę. Tylko co jak zapomnisz włączyc i jedzenie trafi do kosza bo lodówka wyłączona po drodze.
Można też rozłączać wtyk/gniazdo tylko możesz zapomnieć podłączyc i jedziesz bez świateł (szczególnie STOPu).
Druga sprawa ze podłączanie wtyczki gdzy masz tam około 10A nie wróży długiego życia samej wtycznie/gniazdu bo przeskok napięcia na styku jest nie mały i w końcu się podda.

Ale jak napisałeś, masz starą instrukcję i masz w niej inaczej. W końcu my tylko doradzamy dodatkowy przekaźnik za 8zł i 5 minut więcej pracy a to przecież może być kolosalna oszczędność czasu i kasy.
Ale po co słuchać ludzi z praktyką jak odpowiedź nie satysfakcjonuje pytającego.
Uczono mnie że jeżeli odpowiedź może Ci się nie podobać to nie pytaj.


Miales to już napisane wcześniej i podane gotowe linki.

Ja tylko Wasze informacje weryfikuje z instrukcją ,dzięki za pomoc

PS .Odpowiedź nie musi się podobać ,ma być trafna ;)

wystukane palcem

Użytkownik maciejek34 edytował ten post 16 marzec 2017 - 18:55


#43 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8669 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 16 marzec 2017 - 18:58

Masz tak zapisane ponieważ instrukcja cepki nie przewiduje ze mozesz miec sytację gdzie zatrzymasz się na posiłek w trasie (jakis bar a lodówka pracuje na 12V), idziesz i jesz. O ile zajmie to z 30 minut to luz jak masz dobry akku ale np. zjesz i idziesz coś wiedzić bo jest fajne miejsce a czasami posiłek trwa dłużej.
Wracasz do auta a tam lodówka cały czas pobiera prąd z akku i okazuje się że nie masz już prądu aby odpalić auto bo lodówka zeżarła :(.
Gdyby był przekaźnik to by się rozłączyło samo i ponownie załączyło po zapłonie ale tego nie było.

Można tez zawsze pamiętać aby wchodzić do budki i wyłączać ręcznie lodówkę. Tylko co jak zapomnisz włączyc i jedzenie trafi do kosza bo lodówka wyłączona po drodze.
Można też rozłączać wtyk/gniazdo tylko możesz zapomnieć podłączyc i jedziesz bez świateł (szczególnie STOPu).
Druga sprawa ze podłączanie wtyczki gdzy masz tam około 10A nie wróży długiego życia samej wtycznie/gniazdu bo przeskok napięcia na styku jest nie mały i w końcu się podda.

Ale jak napisałeś, masz starą instrukcję i masz w niej inaczej. W końcu my tylko doradzamy dodatkowy przekaźnik za 8zł i 5 minut więcej pracy a to przecież może być kolosalna oszczędność czasu i kasy.
Ale po co słuchać ludzi z praktyką jak odpowiedź nie satysfakcjonuje pytającego.
Uczono mnie że jeżeli odpowiedź może Ci się nie podobać to nie pytaj.


Miales to już napisane wcześniej i podane gotowe linki.

 

Dokładnie :ok:

Do mojego poprzedniego posta mogę jeszcze dodać, że gdyby samochód był kupowany obecnie w salonie i miał fabrycznie zamontowany hak, to rozkład wyprowadzeń oraz działanie gniazda dla przyczepy były by takie, jak tutaj opisujemy.

To nie jest nasz wymysł, tylko przyjęty obecnie standard, mający zresztą przewagę nad poprzednim rozwiązaniem i mający swoje racjonalne wytłumaczenie (wyjaśnienie choćby post #41).

 

PS

Przekaźnik jest montowany w instalacji samochodu (nie w inst. przyczepy), więc dotyczy to połączeń prowadzących do gniazda haka, które zamierzasz zmodernizować.


Użytkownik Kristofer edytował ten post 16 marzec 2017 - 19:02

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#44 maciejek34

maciejek34

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 606 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44 TS
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 17 marzec 2017 - 04:51

Dokładnie :ok:
Do mojego poprzedniego posta mogę jeszcze dodać, że gdyby samochód był kupowany obecnie w salonie i miał fabrycznie zamontowany hak, to rozkład wyprowadzeń oraz działanie gniazda dla przyczepy były by takie, jak tutaj opisujemy.
To nie jest nasz wymysł, tylko przyjęty obecnie standard, mający zresztą przewagę nad poprzednim rozwiązaniem i mający swoje racjonalne wytłumaczenie (wyjaśnienie choćby post #41).

PS
Przekaźnik jest montowany w instalacji samochodu (nie w inst. przyczepy), więc dotyczy to połączeń prowadzących do gniazda haka, które zamierzasz zmodernizować.

Dołączona grafika

Ok, zrobię jak radzicie, sygnał do przekaźnika wezmę ze świateł przednich ,uruchamiają się z silnikiem

wystukane palcem



#45 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3466 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 17 marzec 2017 - 06:21

A czy to są światła DRL?
Pytam pod kątem czy nie gasną jak zapalisz światła ręcznie?
Jeżeli sa to światła DRL ale pozostają włączone po włączeniu mijania i pełnią też funkcję pozycyjnych to pomysł wydaje się ok.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych