Skocz do zawartości

Chorwacja - kraj, który chętnie odwiedzamy, w którym chętnie wypoczywamy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam  szanowne grono "miłośników i sympatyków Bałkanów".  Jeżdżę tam od ponad 20 lat. Początkowo sporadycznie do Jugosławii,  później już (po roku 1992) do wolnej Chorwacji.   Zawsze byłem ciekawy historii tego kraju, tego narodu - a widziałem wiele,  szczególnie w latach 1992 - 1999.  Może sięgniecie do tych pojedynczych artykułów przedstawiających  "najtragiczniejszy obraz"  Chorwackiego narodu, z lat 1941-45, co tez obrazuje sytuację  współczesnej już nam  "wojny bałkańskiej" z lat 1992-1995.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_w_Bo%C5%9Bni_i_Hercegowinie

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ustasze

 

http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,992

 

Obawiam  się fali  "hejtu" - nagonki na mnie  ze strony  forumowiczów,  ale zanim zaczniecie "mnie obwiniać"  -  poczytajcie,  poznajcie historię  podawaną  przez inne źródła.

 

I oby nigdy już  nie powtórzyło  się  to co tam się działo (wojna religijno-narodowościowa) :  tak  tam i nigdzie na świecie.   A możni tego świata byli - zresztą jak zawsze - biernymi obserwatorami wydarzeń !  

 

Do zobaczenia na chorwackich i bałkańskich szlakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę historię byłej Yugoslavii znam. Dzieje danego miejsca bardziej szczegółowo poznaję dopiero tam gdzie bywam. Dlatego mój typ bycia tam jest raczej stacjonarny, okolicę poznaję, poznaję, poznaję a jak nie ma co więcej poznawać to dopiero ruszam w inne miejsce.

Najbardziej interesują mnie czasy i wydarzenia za mojego istnienia, czyli historia współczesna i niewiele wcześniej. Jedną z takich fascynacji było odwiedzenie więzienia na Goli Otok.

Docenia się w takich miejscach swoją sytuację, inni którzy byli tam wcześniej, mieli piekło z którego ku pamięci zrobiono atrakcję turystyczną.

.

Warto wiedzieć, że Jugosławia została utworzona w pokrewieństwie etnicznym przeciwko wspólnym otaczających ją wrogom.