Skocz do zawartości

Euro5 a Euro6


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Identyczne auto, silnik, moc itd  E6 słabsze odczuwanie od e5  :niewiem:  czemu niewiem ale to nie tylko moje odczucie  :D  No i pewnie jakieś ograniczenia w centrach miast za tym pójdą itd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Euro 6 bez adblue? Co to za silnik?

Renault / Dacia / Nissan / Ford i być może jeszcze kilka innych marek nie stosują adblue w silnikach Euro6, 

 

Jaki jest minus kupna auta z Euro5 zakładając że cena jest identyczna obu wersji. Euro6 jest bez adblue.

Myślę, że w PL szybko się nie doczekamy restrykcji, choć sądząc po zbiorowej histerii jaką wywołuje smog - może coś tam, na horyzoncie za mgłą. W niemczech natomiast jeszcze w tym roku ma wejść w w życie niebieska naklejka upoważniająca do wjazdu do wyznaczonych stref. 

 

http://www.plakietka-ekologiczna.pl/pl/plakietka-ekologiczna.html

 

Opłaty autostradowe, viatol zależą od normy emisji spalin, ale to się tyczy raczej tylko ciężarówek i autobusów.

 

Podsumowując na razie różnica żadna, być może pojazdy z silnikami euro-5 będą miały zakaz wjazdu w niektórych krajach do niektórych stref. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie viatolla, to tutaj nie ma znaczenia czy osobówka czy nie, norma emisji spalin wpływa na opłatę i pewnie za 10 lat, jak będzie norma Euro 10, to ta szóstka jednak będzie lepsza dla kieszeni niż euro5. Pytanie, czy dla spełnienia normy Euro 6, w tym silniku nie ma np trybu start-stop, którego nie da się odłączyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zmienia, nie wiadomo co przyszykują nam obecne czy przyszłe pokolenia kradziejów z Wiejskiej. Euro 6 może się przydać, jeśli cena by była ta sama, to brałbym nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niemczech natomiast jeszcze w tym roku ma wejść w w życie niebieska naklejka upoważniająca do wjazdu do wyznaczonych stref.

 

Można zarobić na skandalu? Można. Niemcy gospodarkę sobie napędzą, a Wschodnia Europa odmłodzi flotę. Tylko polować na nowy holownik z kolejnej fali importowej.

 

Wysłano z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start/stopu bym unikał  Co do adblue to nie trzeba nic pamiętać bo auto sie samo upomni ale jak tego nie ma to dobrze Ja mam nagminnie problem z jakimś wtryskiem ad Jeśli te auta jezdziły by tak samo to wziąłbym E6 bo kto wie czego w przyszłości nie wymyślą i jakie będą różnice opłat ubezpieczeń ograniczeń itd za pare lat ... no i tu kwestia na jak długo to auto przewidujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auta  zarówno E5 jaki i E6.

W kolegi przypadku rozpatrywałbym tylko i wyłącznie kwestię dodatkowego ustrojstwa pozwalającego osiągnąć normę E6.

Zasada jest prosta - czym więcej systemów tym większe prawdopodobieństwo awarii = koszty .

Busem 10 lat jeździł nie będzie a rewolucja eko już tak wyśrubowała normy ,że prędko następne progi nie powstaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.