Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze przyczepy


Janusz K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Na początek chciałbym się poradzić jak w temacie czy kupując przyczepę klasy 550 na jednej osi szukać szerokości 2,3 czy 2,5 m szerokości. Upatrzyłem sobie fendta 550 skl 2,3 ale znajomy mówi abym kupił szerszą 2,5 m bo lepiej się prowadzi a najlepiej przyczepę 700 na dwóch osiach. Jedno wiem dłuższej niż tą upatrzoną nie za bardzo chcę moje auto co prawda ma w dowodzie przyczepę do 2200 kg ale nie chcę jechać z takim ciężarem myślałem o max 1600-1800 kg masy. Druga sprawa to fakt, że szukam przyczepy raczej nowej albo max 4 lata z łóżkami piętrowymi dla dzieciaków którą chce eksploatować około 5 lat, Hobby jak oglądałem to fajne i robią wow ale jakieś takie wiotkie to tam wszystko przyciski na panelu na stycznikach które podejrzewam że po 5- 6 latach się wyrobią i takie tam szczegóły. 

Proszę podpowiedzcie mi na co mam zwrócić uwagę, będzie to moja pierwsza przyczepa wcześniej kilka razy ciągnąłem starsze przyczepy ale nie w celu wypoczynku tylko jako zaplecze dla pracowników takie tam starsze budy.Kilka razy jechałem z lawetą i kurcze jakoś zawsze dawałem radę. Ciągnik wielozadaniowy to vw t5 z napedem na 4 łapy i mocnym silnikiem.

Powodem zakupu jest decyzja rodzinna i coraz większa niechęć do podróżowania pod namiot i zabawy z tym całym majdanem.

link do przyczepy : http://center-camp.pl/pl/p/Przyczepa-Kempingowa-FENDT-BIANCO-550-SKM-SELECTION-2017/3529

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Fendt to półka najwyższa i nie mówię tego dlatego że taką markę posiadam.

Jeśli możesz sobie pozwolić na taką budę, to bierz ale 5000 zł przynajmniej jeszcze musisz ugryźć z tej ceny. W Niemczech za około 90 000 taką wyciągniesz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie prowadzenia, to kolega Twój jest w błędzie. Szerokość 2,5 będzie utrudnieniem. Im dłuższa i szersza i cięższa tym trudniej jechać, łatwiej uszkodzić. Przy długiej przyczepie faktycznie lepiej 4 koła... ale spróbuj później ręcznie przestawić te 1500-1800kg.. Mover na 4 koła to dobre 6000 tyś zł w najtańszej opcji. A do tego nawet z moverem zaorasz sobie trawnik pod domem lub camping (szczególnie po deszczu). Ja mam długość 550 czyli z dyszlem prawie 8m. Spokojnie jedzie na jednej osi, samochód mam mniejszy i daje radę.

 

Jeżeli planujesz jeździć na pobyty stacjonarne to szukaj 2,5m szerokości. Jak chcesz zwiedzać Europę, często zmieniać campingi, pływać promami np na Chorwackie wyspy, to szukaj 2,3m szerokiej. Przy dobrym układzie wnętrza ta węższa też może być wygodna.

 

hobby i fendta raczej nie ma co porównywać, różnica w cenie nie jest taka aby było warto "ryzykować". Fendta za 5-7 lat też sprzedaż drożej.

 

wybrałeś jeden z ciekawszych, wygodniejszych układów dla rodziny 2+2. Z minusów to nie ma osobnego prysznica. Jeżdżąc po kraju na weekendy fajnie jest mieć własny prysznic i nie martwic się o stan łazienek albo czy będzie ciepła woda. Tutaj prysznic jest, tylko jak się umyjesz, to kolejna osoba korzysta z WC i ma mokre skarpetki, stopy czy też obuwie. Niby pierdoła ale płacąc na gotowo z moverem (przy tym gabarycie dla mnie obowiązkowy) i innymi dodatkami ok 100.000zł i mając możliwość wyboru warto dobrać przyczepę idealnie pod siebie.

 

ja nie twierdzę, że mam duże doświadczenie z przyczepą, ale te 25-35.000km z ogonkiem już zrobiłem (3 różne przyczepy, od 2,15 do 2,34m) i nie bardzo widzę potrzebę kupować przyczepę szerokości ciężarówki. Będą miejsca w PL gdzie nie zmieścisz się na pasie (dojazdy do campingów bo na autostradach to pasy jak na lotnisku). A spróbuj wybrać się na Hvar, Korsykę czy do omawianej ostatnio na forum Albanii. Dojedziesz, pytanie jak z nerwami u Ciebie i załogi.

 

natomiast jak chcesz ją postawić na Helu na 3 miesiące to kupuj 7x2,5m z wielkim przedsionkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na autostradach to pasy jak na lotnisku...

 

Do momentu jak nie trafisz na betonowe ścianki na remontowanych odcinkach - nie chciałbym na przykład obwodnicy Wiednia pokonywać z 2,5 - metrowej szerokości przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do momentu jak nie trafisz na betonowe ścianki na remontowanych odcinkach - nie chciałbym na przykład obwodnicy Wiednia pokonywać z 2,5 - metrowej szerokości przyczepą.

Oj tam bez przesady ciężarówki jeżdżą to i z przyczepą kempingową  można,  ale fakt jest taki 

że lepiej nie pchać się w taką szerokość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 szerokości, zdecydowanie nie polecam. U mnie Fendt 510, szerokość 230-  zapuszczenie się w ciasne ulice powoduje natychmiastowy wzrost ciśnienia w układzie krwionośnym :look: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze maarec, w takim układzie fajnie mieć osobno kabinę prysznicową. Choć nie wiemy w jakim wieku masz dzieciaki - jeśli małe kabina się sprawdzi. Za granicą też nawet jeśli kemping ma super warunki sanitarne to po prostu przed snem można dzieciakom nogi umyć w kabinie a potem zęby na suchej podłodze.

Fendt ma to tylko w modelu Saphir 560 SKM ( nie znalazłem innej). Ona ma szerokość 2,5m. DMC 1700kg. Zobacz, może Ci się spodoba.

Uważam, że można jeździć z przyczepą 2,5 metra szerokości na objazdówki też. Ja też mam 2,5 metra i daje radę. Lusterka boczne musza wystawać trochę dalej i nie ścinać zakrętów. Jak zaczynałem jeździć z moją przyczepą nie miałem żadnego doświadczenia z jakąkolwiek przyczepą nawet towarową. Ale wiadomo 2,3m na pewno będzie trochę łatwiej. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylemat 230 czy 250cm szerokości szybko się rozwiązuje gdy wejdziesz do jednej i drugiej. Wrażenie przestrzeni i szerokość łóżka (jeśli jest przy ścianie bocznej) jest nieporównywalne. 

Jesienią szukałem przyczepy i brałem pod uwagę tylko 230cm szerokości. Po obejrzeniu 20-30 nowych przyczep wiedziałem jedno: 230cm nie jest dla mnie. Kupiłem, tez zresztą w Center Campie, Fendta 250cm. Czy będzie się ciężko jeździło? Napewno wolniej i bardziej ostrożnie ale jestem pewien że dojadę tam gdzie użytkownicy 230cm. Do centrów miast się nie pcham z przyczepą a wąskie drogi na wyspach są w 99% użytkowane również przez autobusy/ciężarkówki więc się da. A że wolnie i pewnie niejednokrotnie z mokrymi plecami... taka jest cena za wygodę w czasie deszczu/w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylemat 230 czy 250cm szerokości szybko się rozwiązuje gdy wejdziesz do jednej i drugiej. Wrażenie przestrzeni i szerokość łóżka (jeśli jest przy ścianie bocznej) jest nieporównywalne. 

Jesienią szukałem przyczepy i brałem pod uwagę tylko 230cm szerokości. Po obejrzeniu 20-30 nowych przyczep wiedziałem jedno: 230cm nie jest dla mnie. Kupiłem, tez zresztą w Center Campie, Fendta 250cm. Czy będzie się ciężko jeździło? Napewno wolniej i bardziej ostrożnie ale jestem pewien że dojadę tam gdzie użytkownicy 230cm. Do centrów miast się nie pcham z przyczepą a wąskie drogi na wyspach są w 99% użytkowane również przez autobusy/ciężarkówki więc się da. A że wolnie i pewnie niejednokrotnie z mokrymi plecami... taka jest cena za wygodę w czasie deszczu/w nocy.

 

zgadza się, dlatego najlepszą opcją jest jechać do dużego "salonu", nie wiemy skąd kolega jest i gdzie ma blisko. Wiadomo, że Bieruń, Kutno, Poznań to miejsca gdzie stoi przeważnie dużo przyczep. Teraz jest termin odbiorów zamówień, codziennie zjeżdżają nowe przyczepy i można oglądać coś pod siebie.

 

wiadomo też, że wszędzie się dojedzie z przyczepą 250cm, jest dosłownie kilka miejsc gdzie budka 230cm wjedzie z 250 będzie bardzo bardzo ciężko i ewentualnie zrobi to na moverze. Przy 250cm trzeba się liczyć z większą powierzchnią przedniej ściany (ok 1mkw), która będzie wystawać po za holownik i stawiać duży opór powietrza, co będzie miało wpływ na spalanie. Są też przyczepy o szerokości 240cm (np Adria Adora), różnica po 5cm na stronę to chyba nie dramat, a 10cm we wnętrzu to już pewnie wiele.

 

proponuję aby autor napisał trochę o sobie, rodzince i lokalizacji :). Skoro śmigał z namiotem to raczej bardziej objazdówki.

 

https://youtu.be/hKMjCi5uA-c?t=7- tu miał być przykład, że wąsko a jednak widzę znak 2,8 a nie 2,5m (pamięć zawodzi :) ).

 

jest jeszcze tunel Pitve, gdzie jak widać teoretycznie 2,5m nie wjedzie.... i co z tego skoro ograniczenie wysokości to 2,2m... nie pchałbym się tam z budką :)

post-8007-0-29181400-1487843789_thumb.jpg

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Na wstępie dziękuję z a informacje udzielone przez szanowne forum. Mam coś powiedzieć o sobie to dodam kilka suchych faktów:

rodzina :

- ja z żoną i dwójka dzieci 6 i 12 lat mieszkamy w Gliwicach.

- żona jest nauczycielką więc wakacje zazwyczaj 2-3 tygodni spędzamy razem a resztę czasu zazwyczaj żona siedzi z dziećmi nad Bałtykiem.

- zazwyczaj lubimy aktywnie spędzać urlop rowery zwiedzanie itp...

- w zamyśle mam spędzenie wakacji z kepingiem na polach  i w plenerze 

to tyle o nas, dzisiaj przejechałem się z żoną do Bierunia pooglądać dokładnie tą przyczepę i jeżeli chodzi o funkcje to jest ok za wyjątkiem prysznica, zdaje sobie sprawę, że t3 20 cm w szerokości 2,5 to może dużo ale jak tak przeanalizowaliśmy to wnętrze to może być duży plus szafy i lodówka do której nie trzeba się schylać.

Największe moje wątpliwości to fakt na niedbałość niektórych elementów a sprzedawca cały czas mówi, że to marka premium, jakość materiałów może być ale gdybym pociągnął temat to pewnie by mi wytłumaczono , że jakość premium i hi-end to jeszcze trzeba dopłacić kolejne 100 tys.. Napewno irytuje mnie, że za ta kasę zacina się blokada drzwiczek, brak koła zapasowego, brak słuchawki prysznicowej i kotary, zbiornik na wodę 24l za większy dopłata. 

Rozumiem , że klima, mover namiot markiza solary to dodatek ale jakieś min to powinno być, no ale to tyle w temacie fendta.

Sprzedawca mówi, że więcej tego modelu nie będą mieli w tym roku.

Znalazłem jeszcze jakiegoś gościa który bardziej sprowadza samochody ale przez kontakty tego  fendta 550 skm mogłby oddac za 95000 więc dzisiaj użyłem tego argumentu ale propozycja zatrzymała się na 97000 zł.

Jeżeli chodzi o obsługę i fachowość to bardzo dobra i nawet ceny na doposażenie wydaje mi się nie najgorsze dla przykładu:

 

- clima dometic 2200  za 6900 zł

- mover p1 aut.  za 5400 zł

- system kontroli trakcji al-ko za 2500 zł

- zestaw solarny 150 w  za1700 zł

- dod. bateria  za 800

- prysznic z zasłonką 1000 zł ( to akurat mnie rozwala )

-padły jeszcze propozycje przyłącze zewnetrzne wody 650 zł, gazu 550 zł, gniazdo zew tv 230v 12v 170 zł, zbiornik wody 70 l 380 zł,

Proszę powiedzcie co warto a co jest zbędne i jeszcze propozycja z ich strony na namiot 2,4 barbados za 3300 zł i markiza thule 1200 4,5 m za 1650.

Nie wiem czy gdybym się zdecydował to namiot ten nie będzie porażką to podobno jakiś holender . Wszystkie ceny z montażem, z drugiej strony strasznie lubię majsterkować i kusi mnie abym sam pewne rzeczy zrobił.

Kolejny temat to po drugiej str. ulicy zaproponowano mi przyczepę Taberrt  da vinci 540 dm szer 230 za 105 tys ale wyposażonej w standardzie lepiej :

w standardzie atc, koło zapasowe, pakiet prysznicowy alu-felgi której są dwa minusy szerokość i niska lodówka reszta jest ok.

Niestety przyjedzie dopiero pod koniec marca więc rozmawialiśmy wirtualnie ale też robi wrażenie i jest to temat pod rozwagę, acha cenę podano z upustem ale to było bez większego targowania. Ot to jest zgryz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brałbym budki z małą lodówką. Duże w tej chwili w nowych są praktycznie standardem. Zawieziesz żonę nad Bałtyk i się będzie w niej upychac 2 miesiące.

 

Pooglądaj jeszcze knausy, dethleffsy, ja zasugeruje adrie, może jeszcze lmc i co tam przy okazji wpadnie. To decyzja na lata. Większość modeli stoi w Niemczech od ręki. Pojedziesz, kupisz pewnie taniej, albo zamówisz przez pośrednika (jak ja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała lodówka do niestety jest duży mankament. Ja nowej celowo szukałem z dużą. Za 100 parę tysięcy myślę, że przyczepa powinna być dużo lepiej wyposażona niż taka za 70k.Tobie w przyczepie premium każą dopłacać za jakieś podstawowe rzeczy. Zbiornik 25 litrów? W Adrii w standardzie dostaję niemal dwa razy większy. To samo z prysznicem. To jakieś nieporozumienie, albo celowo liczą za wszystko. Tylko w takim razie za co krzyczą sobie ponad 100k?

 

W tej drugiej, ten fotel przy wejściu wg mnie jest całkowicie bez sensu. Ani tam nie będziesz siedzieć ani spać. Szkoda, że dłuższego blatu nie zrobili.Umywalka na zewnątrz też jest minusem. Mam teraz taką i wszystko się brudzi i syfi. W nowej będę mieć wszystko razem w łazience, co wydaje mi się dużo sensowniejsze.No ale to Tobie ma układ pasować przede wszystkim Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.