Skocz do zawartości

Podłączenie gazu - jak fabryka to robi


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Krzysiu, to nie jest rozwiązanie fabryczne. :nono:

Tam fabrycznie jest normalnie wkręcany wężyk wys. ciśnienia z gwintowaną końcówką dla reduktora.

 

post-8228-0-50663400-1486256348_thumb.jpg

post-8228-0-99556200-1486256158_thumb.jpg

 

Wężyk fabryczny i reduktor (jeśli GOK) mają termin "przydatności" 10 lat, potem należy wymienić, bo inaczej budka przeglądu nie przejdzie.

 

post-8228-0-87775200-1486256157_thumb.jpg

 

Taki wężyk i reduktor są bardziej kosztowne, niż to co w którymś momencie założono, a co pokazujesz na zdjęciach. Na "bank" nie jest to zrobione przez fabrykę, bo gdyby tak było, to metalowa rurka gazu nie posiadała by gwintu, tylko na niej bezpośrednio byłby założony wąż giętki z opaską. Tam nawet widać, że jakiś "magik" założył gwintowaną przejściówkę dla węża wciskanego.

IMO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu, to nie jest rozwiązanie fabryczne. :nono:

 

 

Krzysiu , wygląda jednak, ze jest  :skromny:

 

wg właściciela tak wyjechało z fabryki i nikt przy tym nigdy nie grzebał (kwestia opasek może być dyskusyjna?)

wężyk nie wszedł by na rurkę bezpośrednio bo ma dużo więcej niż 8 mm (12mm ??)

 

facet ma przyczepę od nowości , prosto z fabryki , chyba, że Holendrzy u dilera podmienili mu wężyk  :]

jednak dziwny jest ten sam rocznik przyczepy, wężyka i reduktora (opasek nie widziałem  :skromny:

 

wiem, że teoretycznie powinno być zaciskane na gilzach, ale nie raz widziałem na opaski , i to nie naszą wesołą twórczość tylko holendrów, niemców czy austriaków 

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej też przerabiałem, choć uważam że nie ma róźnicy w szczelności tych dwóch rozwiązań. Ewentualnie cybant można tak zacisnąć, że przetnie się wężyk, więc zakuwane końcówki są bardziej idioto odporne.

 

sa na allegro specjalne opaski/cybanty do wezy gazowych - cena okolo 1zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej też przerabiałem, choć uważam że nie ma róźnicy w szczelności tych dwóch rozwiązań. Ewentualnie cybant można tak zacisnąć, że przetnie się wężyk, więc zakuwane końcówki są bardziej idioto odporne.

Zwykły ślimakowy nie ma na tyle siły żeby gazowy przeciąć, GBS śrubowy, albo druciany może by dał radę

 

wysłane z telefonu

 

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Krzysiu, to nie jest rozwiązanie fabryczne. :nono:

Tam fabrycznie jest normalnie wkręcany wężyk wys. ciśnienia z gwintowaną końcówką dla reduktora.

 

Podł. wężyka do rurki metal.JPG

wąż gazu.jpg

 

Wężyk fabryczny i reduktor (jeśli GOK) mają termin "przydatności" 10 lat, potem należy wymienić, bo inaczej budka przeglądu nie przejdzie.

 

Podłączenie gazowe.jpg

 

Taki wężyk i reduktor są bardziej kosztowne, niż to co w którymś momencie założono, a co pokazujesz na zdjęciach. Na "bank" nie jest to zrobione przez fabrykę, bo gdyby tak było, to metalowa rurka gazu nie posiadała by gwintu, tylko na niej bezpośrednio byłby założony wąż giętki z opaską. Tam nawet widać, że jakiś "magik" założył gwintowaną przejściówkę dla węża wciskanego.

IMO

Mam pytanie, bo wczoraj przyszedł nowy reduktor, wężyk z zaprasowanym gwintem kupuje się gotowy czy we własnym zakresie musze to zaprasować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.