Skocz do zawartości

Akumulator żelowy


Yogi

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam szczerze, że nie mierzyłem poboru prądu żadnym profesjonalnym urządzeniem. Bazuje tylko na swoich obserwacjach. Moja przyczepa stała ponad miesiąc pod wiatą. W tym czasie przełącznik był w pozycji Off. Stan naładowania akumulator nadal na 100%, a przecież kilka postów wcześniej wyliczyliśmy, że powinno pobrać min 15Ah. Na pewno bym zauważył że tyle prądu ubyło.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dołączona grafika

Chyba jednak OFF daje odcięcie zasilania od centrali. Top wycinek z instrukcji movera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przyznam szczerze, że nie mierzyłem poboru prądu żadnym profesjonalnym urządzeniem. Bazuje tylko na swoich obserwacjach. Moja przyczepa stała ponad miesiąc pod wiatą. W tym czasie przełącznik był w pozycji Off. Stan naładowania akumulator nadal na 100%, a przecież kilka postów wcześniej wyliczyliśmy, że powinno pobrać min 15Ah. Na pewno bym zauważył że tyle prądu ubyło.

 

Skoro tak piszesz, to pewnie byś zauważył.

Z drugiej strony, mając prawie 100 Ah akumulator, można nie zwrócić uwagi na 14 % ubytek energii (zależy też, w jaki sposób to oceniałeś). :hmm:

Poza tym, ustawienie tego "pstryczka" w poz. off, może wydatnie zmniejszać pobór prądu, wyłączając z pracy większość obwodów, czyli zamiast 20 mA, może być np. 7 mA, a wtedy przy pojemności Twojego akumulatora, mógłbyś tego nie zauważyć.

Piszę o tym już jako praktyk, a nie teoretyk.

871bec550cbbdef902360fbd32a45cc7.jpg

Chyba jednak OFF daje odcięcie zasilania od centrali. Top wycinek z instrukcji movera

 

Cytowany fragment instrukcji mówi jedynie, że zaleca się centralkę wyłączyć.

Brakuje mi tutaj jeszcze określenia "czym/jak", np. "włącznikiem nr 23". :hmm:

Instrukcja powinna być jednoznaczna i nie powinna w takich sprawach pozostawiać nawet cienia wątpliwości.

Gdyby było wyraźnie napisane, że ten włącznik całkowicie odłącza moduł od zasilania, to nie było by tych rozważań.

Prawda jest taka: aby się przekonać, że włącznik galwanicznie odłącza moduł od akumulatora, trzeba by było zmierzyć

rzeczywisty pobór prądu przez moduł, gdy włącznik jest w pozycji "off". Inaczej pozostaną tylko domysły.

 

Rozważania są czysto akademickie, ponieważ nasze wcześniejsze rozmowy nie dotyczą jedynie posiadania napędu "P1", ale również każdego innego, jak i całej gamy innych odbiorników w przyczepie, dlatego wszystkie napisane uwagi są jak najbardziej poprawne (np. posiadanie bezpiecznika głównego przy wyprowadzeniu accu).

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak piszesz, to pewnie byś zauważył.

Z drugiej strony, mając prawie 100 Ah akumulator, można nie zwrócić uwagi na 14 % ubytek energii (zależy też, w jaki sposób to oceniałeś). :hmm:

Poza tym, ustawienie tego "pstryczka" w poz. off, może wydatnie zmniejszać pobór prądu, wyłączając z pracy większość obwodów, czyli zamiast 20 mA, może być np. 7 mA, a wtedy przy pojemności Twojego akumulatora, mógłbyś tego nie zauważyć.

Piszę o tym już jako praktyk, a nie teoretyk.

 

Cytowany fragment instrukcji mówi jedynie, że zaleca się centralkę wyłączyć.

Brakuje mi tutaj jeszcze określenia "czym/jak", np. "włącznikiem nr 23". :hmm:

Instrukcja powinna być jednoznaczna i nie powinna w takich sprawach pozostawiać nawet cienia wątpliwości.

Gdyby było wyraźnie napisane, że ten włącznik całkowicie odłącza moduł od zasilania, to nie było by tych rozważań.

Prawda jest taka: aby się przekonać, że włącznik galwanicznie odłącza moduł od akumulatora, trzeba by było zmierzyć

rzeczywisty pobór prądu przez moduł, gdy włącznik jest w pozycji "off". Inaczej pozostaną tylko domysły.

 

Rozważania są czysto akademickie, ponieważ nasze wcześniejsze rozmowy nie dotyczą jedynie posiadania napędu "P1", ale również każdego innego, jak i całej gamy innych odbiorników w przyczepie, dlatego wszystkie napisane uwagi są jak najbardziej poprawne (np. posiadanie bezpiecznika głównego przy wyprowadzeniu accu).

IMHO

i tu i tak wielkie DZIĘKUJĘ za schematy jakie muszę jakiemuś magikowi elektrycznemu pokazać we Wrocławiu co mi moją przyczepę dostosuje do "standardów" cywilizacyjnych świata elektryki czyli doda 2x hebel + bezpieczniki - nie wiem jak to zrobi ale jakoś musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.