Skocz do zawartości

Podłączenie bojlera elektrycznego Truma - 1300W


Krzysiek5

Rekomendowane odpowiedzi

@Kristofer - 1300W mocy ciągłej, pytanie czy i ile w piku przy uruchomieniu ciągnie, pobór prądu podali 6A w instrukcji, obecna truma TT ma pobór prądu na poziomie 1.3A. Oczywiscie z matematycznego punktu widzenia mozna się wpiąć za tę fabryczną B13A i jej nie wywali, ale chyba lepiej mi się będzie spało jak będę miał termę na oddzielnym B6A, miejsce jest w skrzyneczce, tak jak u Ciebie.

 

Niby nigdy się z tym nic nie dzieje i zewrzeć się nie powinno, ale cholera, to za drogie rzeczy są żeby 15 złotych i dwa przewody 10 cm oszczędzać... Moim zdaniem :)

Siedziałem już kilka razy w samochodzie w którym zaczyna się dymić spod kierownicy, oglądałem juz przegrzane instalacje elektryczne które się topią w oczach i jak na dobrych grubych kablach były porobione to elegancko rozgrzewają wszystko do czerwoności w okolicy, wolałbym tego nie oglądać w przyczepie (taki urok jazdy w rajdach) ;)

 

Masz może to zdjęcie w dużej rozdzielczości http://forum.karawaning.pl/uploads/monthly_11_2016/post-8228-0-77461200-1478404216.jpg- tak zeby dało się przeczytać oznaczenia :)

Zaintrygowały mnie te wskaźniki poprawności fazy i zasilania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Popularne dni

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ciągnie tyle, ile musi :D
Tak już poważnie: można przyjąć, że zwykła grzałka pobiera cały czas ten sam prąd, wynikający z jej mocy - to nie agregat klimy, który w momencie rozruchu potrafi szarpnąć dużo wyższy prąd (czasem kilkukrotnie), niż w czasie normalnej pracy, gdy obroty silnika są już stabilne. Podczas rozruchu silnika, można ten pierwszy moment (czas jest wartością istotną) traktować, jako stan zwarcia, ponieważ "stojący" jeszcze silnik = zwarte uzwojenie nieruchomego wirnika.
W przypadku standardowej grzałki, opisana sytuacja nie występuje (jej rezystancja jest stała). Wspomniana grzałka może mieć pewne odchylenia w wykonaniu - rezystancja tego typu grzałki może być minimalnie różna, więc pobierana moc też może być trochę inna, niż ta na tabliczce znamionowej (zazwyczaj różnica nie powinna być większa, niż max +/- 8 - 10 % ). Dla grzałki w omawianym bojlerze można w takim razie przyjąć moc max na ok. 1430 W, więc max pobierany prąd będzie miał wartość ok. 6,2 A. Jeżeli zdecydujesz się na wydzielony obwód dla tej grzałki i odpowiednio dobrane przewody, to zabezpieczenie nie powinno być niższe od 8 A.

PS
Nie dwa przewody, a trzy - pamiętaj o przewodzie ochronnym (żółto-zielony)!

post-8228-0-76684600-1486131481_thumb.jpg

Tu wystarczy dla zasilania przewód 3x1,5 mm² w podwójnej izolacji np. H05VV-F oraz identyczny, ale 4x1,5 mm² lub 2 x po 2x1,5 mm² dla podłączenia przełącznika sterowania z bojlerem.

Zdjęcia, o które pytasz, nie posiadam w lepszej rozdzielczości, a przyczepę mam zbyt daleko, aby teraz zrobić lepszą fotkę.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.