Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

The bigger, the better


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#16 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4172 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 11 styczeń 2017 - 11:00

Szanowny kolego, najpierw przepisy, potem logika, a na końcu odczucia i wnioski własne czyli duuuży holownik bo tak się sprawnie i bezpiecznie jeździ.

Do tej Skody prawnie nie podepniesz 740stki. Patrz w dokumenty obu pojazdów i w ramach DMC przyczepy te 300 kg samej ładowności musisz mieć.

Moim zdaniem trochę większa niż samo 500 też da radę, np. 560...



#17 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6897 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 11 styczeń 2017 - 11:37

...
Minimalne rozmiary, które nam pasowały to 650, ale 740 też kusiło.
...
Ciągnik to superb, benzyna 2L, 280km, DMC 2200.

 

Odważnie :D


... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#18 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3189 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 11 styczeń 2017 - 11:59

Ta skoda bedzie miotalo jak zydem na polu minowym w 39...

A na powaznie to pod male wzniesienie nie ruszysz bo sprzeglo poleci w moment...

Użytkownik BartoszK edytował ten post 11 styczeń 2017 - 12:00

sygnatura 2017
 

Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz


#19 BeeBee

BeeBee

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • SkądSzczecin
  • Sprzęt:Namiot
  • Holownik:Ford Galaxy

Napisano 11 styczeń 2017 - 12:19

I jeszcze jeden temat, czy masz prawo jazdy B+E ewentualnie B96?


Sent from my iPhone using Tapatalk

#20 pworach

pworach

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 186 postów
  • Telefon:508354277
  • SkądZduńska Wola
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA ADORA 562 UP 2006
  • Holownik:RENAULT KOLEOS 2.0 DCI 150 KM 4x4 2013 R.

Napisano 11 styczeń 2017 - 12:27

I jeszcze jeden temat, czy masz prawo jazdy B+E ewentualnie B96?


Sent from my iPhone using Tapatalk

I drugi to VIATOLL oczywiście :)



#21 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3528 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 11 styczeń 2017 - 13:41

Generalnie pomysł dobry. Długi wyjazd, duża przyczepa i kawał holownika. Interesuje Cię nowa więc gotówka jest. Jadąc do dealera zajedź jeszcze do jakiegoś salonu i odbierz np nowego Touarega, później na kurs i egzamin b+e bo B96 braknie... a na koniec stacja Orlen i zakup Viatolla.

 

W portfelu będzie lżej ale na sercu również, pojedziesz bezpiecznie i wygodnie, a za to trzeba niestety zapłacić. Taki nowy zestaw wyjdzie pewnie podobnie jak wybudowanie domu i zakup małej działki u mnie w okolicy... ale będzie fajnie :) i tego Ci życzę.

 

a na teraz, biorąc pod uwagę rozum to na początek kup coś faktycznie do 1500kg, skoda itak będzie się męczyć, może nawet cierpieć. Jeżeli nie masz prawka to w zasadzie zostaje Ci 1300kg DMC przyczepy. W razie czego kup wielki przedsionek głęboki na 3,5m i w drogę. Proponuję przyczepę porządną ale na początek używaną. Nauczysz się jeździć, zrobisz prawko i ryzyko obtarcie przy nauce jazdy zminimalizujesz.

 

ja tam nie uważam, się za super kierowcę zestawu z campingiem, a jakieś tam 20.000km + z przyczepą pewnie zrobiłem, aktualnie ciagam rozmiar 550 czyli długość rzeczywista 7,8m, szerokość 235 i nie jest to takie super proste.


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#22 Prusiak

Prusiak

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 648 postów
  • SkądOstrołęka
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:TEC 530 Travel king
  • Holownik:VW Touran 2,0 TDI

Napisano 11 styczeń 2017 - 13:54

Przy takich maluchach łóżko piętrowe skróci przyczepę do min 510... poszukaj układu jak w mojej i będziesz zadowolony z przestrzeni. A jak znajdziesz wagowo DMC 1300 to bez dodatkowych problemów zaczniesz przygodę.

Powodzenia.

P.S.

Nie zapomnij przeczytać 'całego' forum, bo bez tego ani rusz.... :yay:


Wnusia Chateau................ i następca wnusi od 2013 roku - TEC 530  *** zestaw >3,5t - B+E - Viatoll :-( ***
sig-8bd5c955-fbbd-4aa3-8723-478a99af57e2 -> Mały Tec

 


#23 czyś

czyś

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 191 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 20:54

a na teraz, biorąc pod uwagę rozum to na początek kup coś faktycznie do 1500kg, skoda itak będzie się męczyć, może nawet cierpieć. Jeżeli nie masz prawka to w zasadzie zostaje Ci 1300kg DMC przyczepy. W razie czego kup wielki przedsionek głęboki na 3,5m i w drogę. Proponuję przyczepę porządną ale na początek używaną. Nauczysz się jeździć, zrobisz prawko i ryzyko obtarcie przy nauce jazdy zminimalizujesz.


Męczyć może od razu to nie, to uturbiony i naprawdę mocny silnik, ciągnie od samiuteńkiego dołu (1.4TSI w golfie SW "ośka" potrafi pociągnąć 1300 kg bez specjalnego wysiłku, póki co po nizinach, gdzie ma toto jeździć [centralna Polska, Mazury, Wybrzeże], lepiej niż większe silniki wolnossące), oczywiście bez szaleństw typu "lecę 100-ką bez względu na okoliczności" - a z 280-konnym silnikiem TB da radę].
Kłaniałoby się w takim aucie z takim silnikiem 4x4, co prawda w bieżącej generacji Superba (III gen.) haldex 5 generacji to trochę pic na wodę, ale w razie uślizgu kół przednich da napęd na tył, i można zdaje się przy niskich prędkościach wymusić pracę 4x4 - trzeba poszukać (nie mam teraz zbytnio czasu), bo chyba nawet przy ruszaniu, pompa haldexa 5-ki załącza się, żeby przenieść moment na obie osie i uniknąć uślizgu - np. http://www.superbclu...php?f=17&t=3498a o zerwanie przyczepności z tym silnikiem b. łatwo, mimo ESP.

Tak jak koledzy napisali, o 2200 kg można zapomnieć (2200:1,33=1654 kg max. DMC przyczepy z hamulcem najazdowym, nawet w 4x4). Cepę Z DMC np. 1500-1650 kg powinien spokojnie pociągnąć (superb ma dość duże rozstawy osi/kół i ciężki przód z tym motorem, jest stabilny przy jeździe z przyczepą), jak kierownik będzie miał trochę oleju w głowie (i nowy olej co 15 a nie 30 tysia w silniku plus zmieniany co jakiś czas olej również w DSG) i nie będzie cisnąć na siłę mimo potężnej mocy i momentu. Wytrzymałość sprzęgła też zależy od kierowcy i wyczucia, albo też softu DSG. Oczywiście, wskazane byłoby wcześniejsze doświadczenie bez "wspomagaczy" w holowaniu przyczepy, bo bardzo łatwo podejść do tematu "z buta", ten silnik da radę uciągnąć cepę w każdych warunkach, ale kosztem trwałości/poważnych awarii podłuższym okresie nieumiejętnej ekploatacji (pod tym względem kiepski zestaw do nauki jazdy z cepą i nabrania wyczucia od podstaw), wskazane byłoby przynajmniej pojeżdżenie z kimś, kto ma już naprawdę duże doświadczenie i niejedno ciągnął w różnych warunkach. Powodzenia z wielkim klocem na ciasnych rondach i we wjazdach wszelakich czy przejazdach przez miasta/miasteczka poza autostradami oczywiście. Sorry, tu trzeba mieć już wcześniej wyćwiczoną rękę, a nie stawiać pierwsze kroki takim zestawem, nawet przy przelotach 2x do roku (przy 5 mb mieszkalnych i chyba 2,30 bodajże szerokości, już po pierwszych kilometrach wiem że nie raz będzie mi gorąco). Dałbym radę i z 7 metrami, może fajnie, ale dziękuję, nie (a ciągałem niejedno, i w różnych warunkach drogowych/terenowych/pogodowych chociaż własną kempingówkę nabyłem we wrześniu).

Żeby tego 2-litrowego superba nie zajechać, ważne jest sprawdzenie co obejmuje montaż haka - fabryczny hak (jako fabryczna opcja wyposażenia dodatkowego, montowany w fabryce) w grupie VAG to z reguły nie tylko hak i moduł haka, ale i "przystosowanie do ciągnięcia przyczepy" - np. inne wentylatory, np. dwa a nie jeden, i mocniejsze [przykładowo nie 75/150 W a 150/300W] lub też inna, większa chłodnica, inne przekaźniki i moduł oraz soft sterujący pracą wentylatorów, aktywowane w pełni zmiany ustawień komputerów od ESP/ABS/silnika/skrzyni w razie wykrycia podpiętej przyczepy [ostatnio też np. trailer assist]) - trzeba pociągnąć za język dealera, niech się dowie (co do fabr. haka np. w passacie B7/B8 i golfie VII - wiem na pewno, że tak jest, raczej w skodzie nie powinno być inaczej). Do tak dużej przyczepy tylko fabryczny hak z listy opcji (nie dokładana w serwisie Westfalia, mimo że to porządny hak i choćby zakładali u dealera i aktywowali w CANie pod kątem ESP, czujników parkowania i wykrywania podpięcia przyczepy). Piszę o tym, bo dokładany przy sprzedaży hak jest sporo tańszy, co kusi (ja akurat nie miałem wyboru z innych powodów), ale pod dużą budę opcja fabryczna, tylko i wyłącznie (np. mniejsze ryzyko problemów z gwarancją, gdyby usterka spowodowana została przegrzaniem).

#24 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:07

Sympatyk karawaningu, bardzo Panu dziękuję za tak szczegółowy wpis.

 

Niestety nie mam fabrycznego haka, a to prawda, że w fabryce dodają to i owo, oprócz haka przy jego montażu. Niestety, samochód zamówiłem rok temu, gdy temat przyczepy jeszcze nie był dojrzały. 
 

 



#25 RM77

RM77

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 440 postów
  • Telefon:508 40 40 44
  • SkądUjazd - ETM
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:W poszukiwaniu ........
  • Holownik:Niemka, Czeszka lub Francuz

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:29

Małe pytanie co to za Skoda , że ma 280 KM? Benzyna? z tego co się orientowałem to O1 w Superb to 2000 kg, więc mało możliwe że pociągniesz przyczepę 650, nie przeliczając współczynnika 1,33.


Rafał Wosik


#26 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4172 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:33

Blabno tu sami koledzy... Zero Panów.
Prawko E masz już?

#27 czyś

czyś

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 191 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:46

Niestety nie mam fabrycznego haka, a to prawda, że w fabryce dodają to i owo, oprócz haka przy jego montażu. Niestety, samochód zamówiłem rok temu, gdy temat przyczepy jeszcze nie był dojrzały.


U mnie podobnie, musiałem wziąć samochód z placu, potrzebny był pilnie, o zamawianiu nie było mowy. Stąd "dokładana" wypinana Westfalia, i o kempingówce nie było wtedy mowy.
Czyli, holownik jest, i jest jaki jest. Kropka.
Czyżby 2.0 DSG 4x4 sądząc po DMC? (dokładnie 2220 kg)

Użytkownik czyś edytował ten post 11 styczeń 2017 - 22:47


#28 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:53

Dokładnie taki model, ale w dowodzie o1 2200.

Użytkownik blabno edytował ten post 11 styczeń 2017 - 22:54


#29 RM77

RM77

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 440 postów
  • Telefon:508 40 40 44
  • SkądUjazd - ETM
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:W poszukiwaniu ........
  • Holownik:Niemka, Czeszka lub Francuz

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:56

2.0 diesel czy benzyna? Bo ja mam 2.0 diesel 4x4 i tylko 175 koni


Rafał Wosik

Rafał Wosik


#30 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:57

Benzyna




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych