Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

The bigger, the better


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:21

Dzień dobry,

Planuję w tym roku kupić przyczepę, raczej nową. Oglądałem dotąd Hobby i Dethleffs i skłaniam się do tego drugiego.
Jest nas 2+2 (2,5), przyczepa będzie eksploatowana 5mcy w roku, głównie za granicą.
Znajomy Belg twierdzi tak jak w tytule, im większa przyczepa tym lepiej.
Minimalne rozmiary, które nam pasowały to 650, ale 740 też kusiło.
Największą dla mnie niewiadomą jest czy 740 da się manewrować na campingu, nawet z moverem.
Prawie wszystkie nowe D mają 250cm szerokości.
Ciągnik to superb, benzyna 2L, 280km, DMC 2200. Dealer twierdzi, że uciągnie wszystko, ale ojciec i brat twierdzą, że mogę zajechać ten silnik szybko. Jakie jest wasze zdanie?

#2 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:30

Holownik 2200 DMC do przyczepy 740  :hmm:  oj może być za mało. 



#3 jacekzoo

jacekzoo

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3153 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:30

A co dealer ma powiedzieć że nie uciągnie? Jak dla mnie budy tej wielkości ciąga się jakimś t5, q7, discovery, land cruiser itp

#4 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11196 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:34

Nawet nie silnikowo ale wagowo. 



#5 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3226 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:41

Takim autem nie możesz zgodnie z prawem ciągnąć tak ciężkiej przyczepy. Dealer Ci bajki opowiada i wciśnie Ci każdy kit abyś tylko zamówił i zostawił u niego jak najwięcej pieniedzy. Przecież to nie jego zmartwienie, a Twoje, że kupisz minę, z którą nie będziesz mógł jeździć. Najwyżej pod domem postawisz :) Max co możesz ciągnąć to 1665 kg i nic więcej. Przykro mi, ale o 750 możesz po prostu zapomnieć, bo do takich przyczep potrzebne jest większe i lepsze auto.

I dopytaj się u dealera czy przyjmuje jeszcze zamówienia na ten rok. Bo większość owszem przyjmuje zamówienia na nowe, ale z terminem realizacji już na 2018 rok.

No chyba, że chcesz kupić budę prosto z placu

PS. Zakładam, że rozmawiamy o Polsce, i że auto jest tutaj zarejestrowane.


Użytkownik jacek00 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 09:52


#6 Pierzasty

Pierzasty

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2525 postów
  • SkądOstrówek/ k Wołomina
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 461 UB
  • Holownik:Mitasubiszi Grandis

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:42

Auto z tą mocą pociągnie bez problemu . Wydaje mi się jednak, że przez sporą masę przyczepy i niezbyt dużą auta, nie będzie komfortu prowadzenia.

#7 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3226 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:45

Auto z tą mocą pociągnie bez problemu . Wydaje mi się jednak, że przez sporą masę przyczepy i niezbyt dużą auta, nie będzie komfortu prowadzenia.

Auto ma DMC 2215 to bez problemu pociągnie przyczepę o maksymalnym DMC 1665 kg. 

Natomiast Dethleffs o wielkości od 650 do 750 to DMC w przedziale 2000-2200 kg. Sama masa własna takich przyczep jest większa niż możliwości holownika.

Więc to auto niczego takiego nie pociągnie bo po prostu nie może i jest to niebezpieczne. I nawet nie mówię o przepisach, ale ciąganie przyczepy, która będzie cięższa od auta jest po prostu głupotą.


Użytkownik jacek00 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 09:48


#8 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:57

Dziękuję wam za błyskawiczne odpowiedzi.
W grę wchodzi tylko przyczepa z placu ze względu na czas.
Abstrahując od holownika. To co sądzicie o stwierdzeniu "im większa tym lepsza"?

#9 jacek00

jacek00

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3226 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:03

Dziękuję wam za błyskawiczne odpowiedzi.
W grę wchodzi tylko przyczepa z placu ze względu na czas.
Abstrahując od holownika. To co sądzicie o stwierdzeniu "im większa tym lepsza"?

 

To stwierdzenie nie jest do końca prawdziwe. Wszystko zależy od tego jak chcesz podróżować i dokąd. Jeśli np podróżujesz jak ja, że średnio na w jednym miejscu spędzasz raptem kilka dni, to wg mnie taka duża przyczepa się nie sprawdzi po prostu. Wg mnie to typowa przyczepa, z którą przyjeżdżasz na miejsce, na duży kemping, parkujesz i siedzisz bite 2-3 tygodnie.


Użytkownik jacek00 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 10:03


#10 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1134 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:18

To co sądzicie o stwierdzeniu "im większa tym lepsza"?

 

Jest błędne. 

Prawidłowe stwierdzenie brzmi: "To zależy". jacek00 w poście powyżej już to wyjaśnił.


Użytkownik Lza edytował ten post 11 styczeń 2017 - 10:20


#11 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:19

Ja głównie po kilka tygodni w jednym miejscu planuję.

Użytkownik blabno edytował ten post 11 styczeń 2017 - 10:19


#12 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4673 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:22

Witaj.

W rzeczywistości jest tak, jak twierdzi Jacek.

Duża przyczepa jedzie z pkt A do  pkt B i wraca po wakacjach. Do objazdówek sprawdzają się przyczepy jednosoiowe i max szerokie na 220-230 cm. Do takiej kolumbryny tylko cieżki SUV 4X4 z momentem min 400 Nm i mile widzianym automatem. Żadne tam Kia Spartage czy inne nadmuchane kompakty. Wystarczy mokra trawa na kempingu i leżysz. Nie mówie już o podjazdach...

Uwaga. W Polsce z uwagi na przelicznik 1:33 nie pociagniesz wszystkiego co zapisano w DR pojazdu. Stąd redukcja masy przez kolegów w poprzednich postach. Tak więc nie daj się naciąć w salonie.


Użytkownik Commander edytował ten post 11 styczeń 2017 - 10:22


#13 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1134 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:30

Ja głównie po kilka tygodni w jednym miejscu planuję.

Wówczas rzeczywiście większa da więcej miejsca, więcej komfortu. Ale czy skodzina do tego z silnikiem benzynowym da radę z taką to nie wiem ;) Takie przyczepy zazwyczaj widuję podpięte pod auta segmentu dostawczego (Ducato, Jumper, Transporter, Transit itp). Wypożycz jakąś dużą przyczepę z wypożyczalni na dobę, przejedź 200-300 km i zobaczysz czy autko daje radę z taką masą i gabarytami. Wskazane też przejechać się jakaś trasą gdzie występują większe różnice wzniesień.


Użytkownik Lza edytował ten post 11 styczeń 2017 - 10:32


#14 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 784 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:42

Gdyby nie ograniczałoby mnie miejsca do "przechowywania" przyczepy w czasie bez wyjazdów to też bym brał 650+ mimo że jeździmy 2+1 i to raczej się nie zmieni. Jeśli jazda z przyczepą nie sprawia Ci trudności to tak, im większa tym lepsza. Zwłaszcza przy planowaniu dłuższych pobytów na jednym kempingu. 

Stałem przed wyborem jeszcze miesiąc temu i po lekturze forum również chciałem coś mniejszego z szerokością maks 230cm. Jednak po obejrzeniu kilkudziesięciu przyczep w różnych rozmiarach doszedłem do wniosku że tylko 250cm szerokości. Długość ogranicza mi małe podwórko pod domem, nie mogłem przekroczyć 8 metrów z dyszlem. 

Reasumując: każdy ma inne zdanie na ten temat, musisz wyrobić własne. Osobiście zgadzam się ze stwierdzeniem że im większa tym lepsza.



#15 blabno

blabno

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:51

Ewentualnie zrobię tak, że 2 lata (leasing skody) "przemęczę" się z jakąś 500ką a potem jak będzie rzeczywiście ciasno to zamienię cały zestaw.
Albo coś wymyślę z zamianą ciągnika już teraz.
Tak czy siak, skoro przeważająco twierdzicie, że ciągnik za słaby to nie będę ryzykował.
Bardzo dziękuję wam wszystkim za cenne rady.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych