Skocz do zawartości
blabno

The bigger, the better

Rekomendowane odpowiedzi

blabno

Dzień dobry,

 

Planuję w tym roku kupić przyczepę, raczej nową. Oglądałem dotąd Hobby i Dethleffs i skłaniam się do tego drugiego.

Jest nas 2+2 (2,5), przyczepa będzie eksploatowana 5mcy w roku, głównie za granicą.

Znajomy Belg twierdzi tak jak w tytule, im większa przyczepa tym lepiej.

Minimalne rozmiary, które nam pasowały to 650, ale 740 też kusiło.

Największą dla mnie niewiadomą jest czy 740 da się manewrować na campingu, nawet z moverem.

Prawie wszystkie nowe D mają 250cm szerokości.

Ciągnik to superb, benzyna 2L, 280km, DMC 2200. Dealer twierdzi, że uciągnie wszystko, ale ojciec i brat twierdzą, że mogę zajechać ten silnik szybko. Jakie jest wasze zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr

Holownik 2200 DMC do przyczepy 740  :hmm:  oj może być za mało. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo

A co dealer ma powiedzieć że nie uciągnie? Jak dla mnie budy tej wielkości ciąga się jakimś t5, q7, discovery, land cruiser itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cezarr

Nawet nie silnikowo ale wagowo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00

Takim autem nie możesz zgodnie z prawem ciągnąć tak ciężkiej przyczepy. Dealer Ci bajki opowiada i wciśnie Ci każdy kit abyś tylko zamówił i zostawił u niego jak najwięcej pieniedzy. Przecież to nie jego zmartwienie, a Twoje, że kupisz minę, z którą nie będziesz mógł jeździć. Najwyżej pod domem postawisz :) Max co możesz ciągnąć to 1665 kg i nic więcej. Przykro mi, ale o 750 możesz po prostu zapomnieć, bo do takich przyczep potrzebne jest większe i lepsze auto.

I dopytaj się u dealera czy przyjmuje jeszcze zamówienia na ten rok. Bo większość owszem przyjmuje zamówienia na nowe, ale z terminem realizacji już na 2018 rok.

No chyba, że chcesz kupić budę prosto z placu

PS. Zakładam, że rozmawiamy o Polsce, i że auto jest tutaj zarejestrowane.

Edytowane przez jacek00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierzasty

Auto z tą mocą pociągnie bez problemu . Wydaje mi się jednak, że przez sporą masę przyczepy i niezbyt dużą auta, nie będzie komfortu prowadzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00

Auto z tą mocą pociągnie bez problemu . Wydaje mi się jednak, że przez sporą masę przyczepy i niezbyt dużą auta, nie będzie komfortu prowadzenia.

Auto ma DMC 2215 to bez problemu pociągnie przyczepę o maksymalnym DMC 1665 kg. 

 

Natomiast Dethleffs o wielkości od 650 do 750 to DMC w przedziale 2000-2200 kg. Sama masa własna takich przyczep jest większa niż możliwości holownika.

 

Więc to auto niczego takiego nie pociągnie bo po prostu nie może i jest to niebezpieczne. I nawet nie mówię o przepisach, ale ciąganie przyczepy, która będzie cięższa od auta jest po prostu głupotą.

Edytowane przez jacek00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blabno

Dziękuję wam za błyskawiczne odpowiedzi.

W grę wchodzi tylko przyczepa z placu ze względu na czas.

Abstrahując od holownika. To co sądzicie o stwierdzeniu "im większa tym lepsza"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek00

Dziękuję wam za błyskawiczne odpowiedzi.

W grę wchodzi tylko przyczepa z placu ze względu na czas.

Abstrahując od holownika. To co sądzicie o stwierdzeniu "im większa tym lepsza"?

 

To stwierdzenie nie jest do końca prawdziwe. Wszystko zależy od tego jak chcesz podróżować i dokąd. Jeśli np podróżujesz jak ja, że średnio na w jednym miejscu spędzasz raptem kilka dni, to wg mnie taka duża przyczepa się nie sprawdzi po prostu. Wg mnie to typowa przyczepa, z którą przyjeżdżasz na miejsce, na duży kemping, parkujesz i siedzisz bite 2-3 tygodnie.

Edytowane przez jacek00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łza Włóczynutka

To co sądzicie o stwierdzeniu "im większa tym lepsza"?

 

Jest błędne. 

 

Prawidłowe stwierdzenie brzmi: "To zależy". jacek00 w poście powyżej już to wyjaśnił.

Edytowane przez Lza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blabno

Ja głównie po kilka tygodni w jednym miejscu planuję.

Edytowane przez blabno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Commander

Witaj.

W rzeczywistości jest tak, jak twierdzi Jacek.

Duża przyczepa jedzie z pkt A do  pkt B i wraca po wakacjach. Do objazdówek sprawdzają się przyczepy jednosoiowe i max szerokie na 220-230 cm. Do takiej kolumbryny tylko cieżki SUV 4X4 z momentem min 400 Nm i mile widzianym automatem. Żadne tam Kia Spartage czy inne nadmuchane kompakty. Wystarczy mokra trawa na kempingu i leżysz. Nie mówie już o podjazdach...

Uwaga. W Polsce z uwagi na przelicznik 1:33 nie pociagniesz wszystkiego co zapisano w DR pojazdu. Stąd redukcja masy przez kolegów w poprzednich postach. Tak więc nie daj się naciąć w salonie.

Edytowane przez Commander

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łza Włóczynutka

Ja głównie po kilka tygodni w jednym miejscu planuję.

Wówczas rzeczywiście większa da więcej miejsca, więcej komfortu. Ale czy skodzina do tego z silnikiem benzynowym da radę z taką to nie wiem ;) Takie przyczepy zazwyczaj widuję podpięte pod auta segmentu dostawczego (Ducato, Jumper, Transporter, Transit itp). Wypożycz jakąś dużą przyczepę z wypożyczalni na dobę, przejedź 200-300 km i zobaczysz czy autko daje radę z taką masą i gabarytami. Wskazane też przejechać się jakaś trasą gdzie występują większe różnice wzniesień.

Edytowane przez Lza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dudek_t

Gdyby nie ograniczałoby mnie miejsca do "przechowywania" przyczepy w czasie bez wyjazdów to też bym brał 650+ mimo że jeździmy 2+1 i to raczej się nie zmieni. Jeśli jazda z przyczepą nie sprawia Ci trudności to tak, im większa tym lepsza. Zwłaszcza przy planowaniu dłuższych pobytów na jednym kempingu. 

Stałem przed wyborem jeszcze miesiąc temu i po lekturze forum również chciałem coś mniejszego z szerokością maks 230cm. Jednak po obejrzeniu kilkudziesięciu przyczep w różnych rozmiarach doszedłem do wniosku że tylko 250cm szerokości. Długość ogranicza mi małe podwórko pod domem, nie mogłem przekroczyć 8 metrów z dyszlem. 

Reasumując: każdy ma inne zdanie na ten temat, musisz wyrobić własne. Osobiście zgadzam się ze stwierdzeniem że im większa tym lepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blabno

Ewentualnie zrobię tak, że 2 lata (leasing skody) "przemęczę" się z jakąś 500ką a potem jak będzie rzeczywiście ciasno to zamienię cały zestaw.

Albo coś wymyślę z zamianą ciągnika już teraz.

Tak czy siak, skoro przeważająco twierdzicie, że ciągnik za słaby to nie będę ryzykował.

Bardzo dziękuję wam wszystkim za cenne rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×