Skocz do zawartości

Pływanie pontonem z silnikiem w Chorwacji.


Rekomendowane odpowiedzi

na  poważnie zaczynam się interesować CRO na ten sezon, mam łódź motorową kabinową -długość ok 4.5 + silnik MERCURY 25 KM, 

, patent sternika mam, łódź jest w pełni wyposażona pod względem naszych przepisów, ALE  zarejestrowana w starostwie . Z tego co czytam to widzę problem z tym "dowodem" więc pora by łódź przerejestrować do PZMiNW . Mam więc parę pytań : jak to zrobić, czy wystarczy wysłać jakieś dokumenty obecne od łodzi , czy jakiś Pan inszpektor musi łódź zbadać itp, bo trochę to dla mnie zagmatwane ,  z góry dziękuję za pomoc w temacie 
Edytowane przez edisoniras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuję się dokładnie jak jest ze zmianą organu rejestrującego ze względu na taką potrzebę właściciela, niemniej nie sądzę by był to wielki problem.Pewnie należy wykreślić z jednego rejestru i zgłosić do 2go. Myślę że najsensowniej będzie jednak jak zadzwonisz i się konkretnie dopytasz :)http://www.motorowodniacy.org/rejestracja_lodzi.html

Pytanie tylko czy musisz ją przerejestrowywać. Ważne by w dokumentach były podane wymiary i silnik, może po prostu wystarczy by to uzupełnić w starostwie i dopilnować zmian w twoim dokumencie jeśli nie masz wbite... Może jednak wszystko masz... ;)  A jak nie to na tej samej stronie jest link http://www.motorowodniacy.org/rejestracja_lodzi/przeglady_techniczne.htmlz którego lektury też się pewnie wiele dowiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopy krótkiej nie założysz do wysokiej pawęży bo zwyczajnie śruba się nie zamoczy ;) (z przesadą lekką) ale już bez przesady w kwestii czerpni wody do chłodzenia, może być nad wodą i kłopot. Jak założysz długą do niskiej to też nie popływasz za bardzo :) bo albo będzie go dławiło albo w najlepszym wypadku nie wytrymujesz i nie będzie szedł w ślizgu. Czyli spalanie wzrośnie a efektów brak. W pontonach zazwyczaj jest niska pawęż. Silnik z krótką stopą także jest wygodniejszy bo dalej w płytką się zapuścisz, jest lżejszy, i krótszy o jakieś 20-25cm średnio więc i łatwiej go zapakować gdziekolwiek. Podniesiony podczas desantu na plażę także nie wystaje niczym pantograf narażając dzieciaki na siniaki lub poważniejsze obrażenia. W ribach już przeważnie wysoka pawęż i silnik z długa stopą. To wszystko wynika z konstrukcji obiektu pływającego.

Tak więc polecam zdecydowanie trzymać się zaleceń bo to wpływa na efektywność pływania. Różnice są znaczne a nawet kwestia zamontowanej śruby w dobrze dobranym silniku do jednostki znacząco wpływa na jej osiągi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owa płyta kawitacyjna oznaczona strzałką :)

 

post-15964-0-36043900-1485552993_thumb.jpg

 

tak z ciekawości aż sprawdzę sobie przy okazji jak głęboko jest u mnie :)

 

Na kolumnie powyżej owej płyty znajdują się jeszcze 2 "takie małe" (to pewnie też się fachowo nazywa) od frontu. Wedle instrukcji poziom wody powinien znajdować się między nimi.

Edytowane przez ketrab (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he, teraz przez tydzień będę bardzo sporadycznie i to z doskoku o ile jakikolwiek zasięg złapię :) strasznie szkoda ze tam terenówką ciężko dotrzeć a o przyczepie niestety można zapomnieć...

 

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za konkretne informacje.

Mam umówiony zakup Mercury 15HP czterosuw. Ale chyba w tym modelu jest kilka niesprzyjających cech.

56kG

Długa stopa

Alternator + rozrusznik elektryczny - to masa zbędna.

Wielka zaleta to firma, stan, cena.

Chyba jednak się nie zdecyduję bo to po prostu do pontonu nie jest dedykowane.

.

Posługując się zdjęciem, długość stopy to istotny wymiar między "płetwą" zaznaczoną strzałką a górną krawędzią zawiesia na pawęż, prawda?

Jaki jest typowy lub uśredniony ten wymiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za konkretne informacje.

Mam umówiony zakup Mercury 15HP czterosuw. Ale chyba w tym modelu jest kilka niesprzyjających cech.

56kG

Długa stopa

Alternator + rozrusznik elektryczny - to masa zbędna.

Wielka zaleta to firma, stan, cena.

Chyba jednak się nie zdecyduję bo to po prostu do pontonu nie jest dedykowane.

.

Posługując się zdjęciem, długość stopy to istotny wymiar między "płetwą" zaznaczoną strzałką a górną krawędzią zawiesia na pawęż, prawda?

Jaki jest typowy lub uśredniony ten wymiar?

Witaj 

Dluga stopa raczej napewno nie pasuje do pontonu. Nie wiem w jakim wieku jest ten silnik, jesli powyzej 10 lat to nie polecam silnikow amerykanskich, tylko japonskie szczegolnie Yamaha, Suzuki . Mercury wprawdzie w wielu modelach bazuje na silnikach Yamahy, ale problemem jest osprzet i jakosc stopu aluminium. I o ile starego japonczyka w wiekszosci wypadkow mozna rozkrecic i naprawic, to amerykanskich poprostu nie mozna rozkrecic. Urywaja sie sruby, a rozwiercenie twardej sruuby w miekim aluminium bywa bardzo trubne. Co do wymiarow, jesli pawez ma ponizej 43cm stosujemy krotka albo jak kto woli normalna stope, jesli ponad 43 cm dluga. Max. wage i moc silnika masz na tabliczce znamionowej pontonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny Made in Japan, tak jest na tabliczce silnika, rocznik 2012-13 produkcja/sprzedaż.

Dam mu jeszcze szansę i zmierzę tą odległość, ale sądzę że pawęż w pontonach jest znacznie niższa. 

Jak widać zakup dobranego zestawu jest podobny do zakupu przyczepy, kto desperacko kupuje nie zagłębiając się w wiedzę, jako nowicjusz zakłada temat na forum z "na pomoc" w temacie.

Tego chcę uniknąć dlatego uczę się, pytam i nabywam wiedzę.

Dzięki.

Na motowodniakach mnie nie ma, tylko pasożytniczo czytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny Made in Japan, tak jest na tabliczce silnika, rocznik 2012-13 produkcja/sprzedaż.

Dam mu jeszcze szansę i zmierzę tą odległość, ale sądzę że pawęż w pontonach jest znacznie niższa.

Jak widać zakup dobranego zestawu jest podobny do zakupu przyczepy, kto desperacko kupuje nie zagłębiając się w wiedzę, jako nowicjusz zakłada temat na forum z "na pomoc" w temacie.

Tego chcę uniknąć dlatego uczę się, pytam i nabywam wiedzę.

Dzięki.

Na motowodniakach mnie nie ma, tylko pasożytniczo czytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WojtEwa zauważ,że temat założyłem w celu uzyskania porady w sprawie warunków jakie należy spełnić,aby legalnie pływać pontonem z silnikiem po Adriatyku w Chorwacji.

Pontonem oraz silnikami spalinowym oraz elektrycznym dysponuje,natomiast niestety uprawnień motorowodnych nie posiadam.

Moim jedynym problemem jest zrobienie tych uprawnień.

Ps.Osobiscie jestem zdumiony dużym zainteresowaniem forumowiczow tym tematem oraz jego rozwinięciem.Ja także uczę się i poszerzam wiedzę na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.