Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

carver cascade, co to za część...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów

Napisano 04 styczeń 2017 - 13:15

Witam. Szukam informacji co to za część i za co odpowiada w bojlerze

Załączone miniatury

  • $_57.JPG


#2 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1144 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 04 styczeń 2017 - 14:07

Wg mnie to nie z bojlera. Na dole opakowania to nie nazwa części przypadkiem??



#3 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8016 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 04 styczeń 2017 - 15:50

Witaj Marcinie! Daaaawno Cię na forum nie "widziałem".

Miło, że nie uciekłeś na stałe :ok:

 

W kwestii pytania, to ta część jest jak najbardziej do bojlerów i pewnie masz ją nawet w swoim, tylko może nie pamiętasz.

To "korek" zabezpieczający z topliwym rdzeniem, dla Carver Cascade MK2 / GE2 / Rapide.

 

Korek topliwy do CC2.jpg

 

Nie jestem pewien, czy jest we wszystkich wersjach bojlerów.

Montuje się go na radiatorze, w linii tuż nad palnikiem.

 

Carver cascade Fusible Plug.jpg

 


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#4 jacekzoo

jacekzoo

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1489 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 04 styczeń 2017 - 18:31

Witaj Marcinie! Daaaawno Cię na forum nie "widziałem".
Miło, że nie uciekłeś na stałe :ok:

W kwestii pytania, to ta część jest jak najbardziej do bojlerów i pewnie masz ją nawet w swoim, tylko może nie pamiętasz.
To "korek" zabezpieczający z topliwym rdzeniem, dla Carver Cascade MK2 / GE2 / Rapide.

Korek topliwy do CC2.jpg

Nie jestem pewien, czy jest we wszystkich wersjach bojlerów.
Montuje się go na radiatorze, w linii tuż nad palnikiem.

Carver cascade Fusible Plug.jpg

Ten gość coraz bardziej mnie zadziwia :) Kristofer, mam na strychu jedmna częś, chyba z jakiegoś promu kosmicznego, może podeślę fotke to zidentyfikujesz :P

#5 Zbyszek

Zbyszek

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 391 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GTS Vogue 516
  • Holownik:Volvo XC70 AWD Automat (210KM)LPG

Napisano 05 styczeń 2017 - 08:39

Kristofer, wielki szacun dla Twojej wiedzy, jesteś skarbnicą dla nas :swieca:

A poz. 12 ze szkicu - co to jest, do czego służy ?.



#6 MARIOczy

MARIOczy

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Holenderski
  • Holownik:Niemiecki

Napisano 05 styczeń 2017 - 13:14

Jest to zawór bezpieczeństwa na wypadek zagotowania wody w bojlerze, który otwiera się przy około 1 - 1,5 bar. Dokładnie nie pamiętam. Zarówno bezpiecznik topliwy jak i zawór ciśnieniowy, w przypadku zadziałania, zalewają palnik gasząc płomień.


Pozdrawiam

Mariusz

 

 


#7 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8016 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 styczeń 2017 - 16:06

Ten gość coraz bardziej mnie zadziwia :) Kristofer, mam na strychu jedmna częś, chyba z jakiegoś promu kosmicznego, może podeślę fotke to zidentyfikujesz :P

Dzięki ... :skromny:
zaś, co do części ze strychy, to jeśli jest ona z Discovery / Atlantis / Endeavour, to prawdopodobnie zidentyfikuję, ale jeśli ze starszego Challenger'a lub tym bardziej Columbii, to niestety, tych nie poznałem i nie będę mógł pomóc :]

Kristofer, wielki szacun dla Twojej wiedzy, jesteś skarbnicą dla nas :swieca:
A poz. 12 ze szkicu - co to jest, do czego służy ?.

Oj tam, oj tam - nic wielkiego, czasem coś zgadnę, ale za uznanie dziękuję :skromny:

Odpowiadając na Twoje pytanie: pozycja oznaczona na rysunku części składowych numerem "12", to "Pressure Release Valve" czasem określany też jako "Pressure Relief Valve".

CC_Pressure Release Valve.jpg
Jest to element występujący dopiero od drugiej generacji bojlerów Carver Cascade oraz późniejszych, bodajże od 1996 roku, więc w starszych bojlerach się go nie spotka. :nono:

CC Pressure Release Valve.jpg
Jest to rodzaj zaworu odpowietrzającego. Jego "włączenie" umożliwia dużo szybszy odpływ wody po wykręceniu "korka spustowego". Działa również, jako nadmiarowy, gdy ciśnienie wody przekroczy wartość znamionową. Oczywiście przed spuszczaniem wody (np. przed zimą), należy wcześniej otworzyć wszystkie krany w przyczepie i wyłączyć pompkę wody.
"Uruchomienie" tego zaworu polega na przekręceniu o 1/2 obrotu wystającego trzpienia (posiada widoczne "nacięcie" na śrubokręt). Należy używać wkrętaka z dobrze dopasowaną końcówką do nacięcia, aby nie uszkodzić trzpienia zaworu. W starszych bojlerach, w których tego zaworu nie było, spuszczanie wody mogło trwać długo ponad godzinę czasu.
Skoro już o spuszczaniu wody piszę, to wspomnę, że mając w przyczepie baterie wodne jednouchwytowe, trzeba pamiętać, aby uchwyty były podniesione i ustawione koniecznie w pozycji środkowej, zapewniając tym samym jednoczesny odpływ wody w obiegu "ciepłym" i "zimnym".
Jeżeli w przyczepie zamontowano na podłodze dodatkowy, centralny zawór spustowy, to również należy go wcześniej "otworzyć", aby umożliwić wypływ pozostałych resztek wody na zewnątrz przyczepy.
Zrobiłem rysunek, który wszystko powinien wyjaśnić (oznaczenia numeryczne są zgodne z tymi na oryginalnym rysunku części składowych Carver Cascade):

Carver_Cascade_elementy.jpg

Użytkownik Spablo1 edytował ten post 05 styczeń 2017 - 20:41

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#8 MARIOczy

MARIOczy

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Holenderski
  • Holownik:Niemiecki

Napisano 05 styczeń 2017 - 17:52

cc.jpg

Podgrzewacz carver cascade 2 z 1983 roku z ukruszonym zaworem co często się zdarza

 

.cc1.jpg

Złamany zawór nadciśnieniowy

 

Doprecyzowując:

Jest to zawór nadciśnieniowy(12)!!!, którego można używać do odpowietrzania (łatwiejsze to było w pierwszych wersjach z kółeczkiem) i jest we wszystkich cc2. Nie było go w cc1. Początkowo był on zakończony stalowym kółeczkiem a w środku zaworek był mosiężny i można było nim obracać dowolnie. Nie było tam żadnego zabezpieczenia/"ząbka", który powodowałby pozostawienie zaworu otwartego. Zawór otwiera się samoczynnie po przekroczeniu ciśnienia 1,5bar-a.

 

W budowie cc wszelkie zmiany wprowadzono razem z doposażeniem cc2 w elektryczną grzałkę wody. Wówczas to zastosowano np inne rozmiary niektórych uszczelek gumowych, zmienił się też pręt mocujący zbiornik wody, zmienił się palnik i sterownik. Czy nastąpiła wówczas zmiana zaworu nadciśnieniowego? Tego nie wiem.

Szkic wyraźnie dotyczy pierwszych cc2 co też wzbudziło moje zainteresowanie typem korków spustowych podanych przez Kristofera.

 

Drobne zmiany podzespołów mogły też zajść po wykupieniu cc przez trumę. W chwili obecnej to truma produkuje części do cc2 tylko na rynek angielski co jest skutkiem protestu i zarzutu trumie, że wykupienie cc było w celu zniszczenia konkurencji. Sprawa zakończyła się w sądzie i truma przegrała. W chwili obecnej anglicy odbudowali swój rynek, w miejsce carver cascade, i produkują dalej bojlery, piecyki i inne pod zmienioną nazwą.


Pozdrawiam

Mariusz

 

 


#9 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8016 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 styczeń 2017 - 21:07

:bravo:


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#10 adamekk74

adamekk74

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 12 postów

Napisano 09 styczeń 2017 - 19:55

Dziękuję Kristofer. Na moim topnik ukruszył się od korka. Kleić, zostawić, kupić nowy ?



#11 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8016 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 09 styczeń 2017 - 21:44

Zarówno bezpiecznik topliwy jak i zawór ciśnieniowy, w przypadku zadziałania, zalewają palnik gasząc płomień.

 

:nono:  To mit, bardzo często powielany w różnych miejscach.


Na moim topnik ukruszył się od korka. Kleić, zostawić, kupić nowy ?

 

Jeśli zależy Ci na bojlerze, to bezwzględnie kup i zamontuj nowy!


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#12 MARIOczy

MARIOczy

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Holenderski
  • Holownik:Niemiecki

Napisano 10 styczeń 2017 - 08:27

:nono:  To mit, bardzo często powielany w różnych miejscach.

Kristofer piszesz, że jesteś amatorem, w innych postach ściśle trzymasz się charakterystyki technicznej a tutaj podważasz słowa producenta?


Pozdrawiam

Mariusz

 

 


#13 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8016 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 10 styczeń 2017 - 16:03

Kristofer piszesz, że jesteś amatorem [...]

Tak, użyłem ostatnio takiego sformułowania w jednym z tematów - jestem "amatorem" :skromny:

Oczywiście jest kilka znaczeń tego słowa, więc jeśli jest problem z odpowiednią jego kwalifikacją, to wyjaśniam, że miałem na myśli to, iż nie zajmuję się tematyką karawaningu zawodowo, a jedynie hobbystycznie.
Zawodowcy mają na forum swój osobny dział, w którym nie piszę.


[...]  w innych postach ściśle trzymasz się charakterystyki technicznej a tutaj podważasz słowa producenta?

 

Nie twierdzę, że wszelkie publikacje producenta "CC" przeczytałem.
Powiem, że może nawet przeczytałem tylko mniejszą ich część, a w tym, co czytałem, nie spotkałem takiej informacji, więc nie wiem, czy "podważam". :hmm:
Będę jednak wdzięczny za jakąś fotkę owych słów producenta i wskazanie źródła.
Człowiek uczy się całe życie, więc chętnie skorzystam.


Użytkownik Kristofer edytował ten post 10 styczeń 2017 - 16:08

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#14 Speedy

Speedy

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1144 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:samojezdny
  • Holownik:Coś na F

Napisano 10 styczeń 2017 - 22:51

Miałem w tym roku sytuację, gdzy zawiesił się bimetal wyłączający palnik. W efekcie woda w bojlerze zagotowała się. Nie było żadnego gaszenia płomienia- po prostu zawór nadciśnieniea wyuścił parę....choć większoć wyszła przez wąż ciepłej wody który ześlizgnął się z króćca:)



#15 MARIOczy

MARIOczy

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Holenderski
  • Holownik:Niemiecki

Napisano 10 styczeń 2017 - 23:41

Będę jednak wdzięczny za jakąś fotkę owych słów producenta i wskazanie źródła.

Człowiek uczy się całe życie, więc chętnie skorzystam.

Proszę bardzo  :thank:  wcześniej polecam  :google:  a jeżeli zawiedzie to polecam się na przyszłość  ;)

Załączony plik  carver-user.pdf   85,28 KB   15 Ilość pobrań


Pozdrawiam

Mariusz

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych