Skocz do zawartości
adamekk74

carver cascade, co to za część...

Rekomendowane odpowiedzi

adamekk74

Witam. Szukam informacji co to za część i za co odpowiada w bojlerze

post-18632-0-84570700-1483532091_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Speedy

Wg mnie to nie z bojlera. Na dole opakowania to nie nazwa części przypadkiem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Witaj Marcinie! Daaaawno Cię na forum nie "widziałem".

Miło, że nie uciekłeś na stałe :ok:

 

W kwestii pytania, to ta część jest jak najbardziej do bojlerów i pewnie masz ją nawet w swoim, tylko może nie pamiętasz.

To "korek" zabezpieczający z topliwym rdzeniem, dla Carver Cascade MK2 / GE2 / Rapide.

 

post-8228-0-34570200-1483541410_thumb.jpg

 

Nie jestem pewien, czy jest we wszystkich wersjach bojlerów.

Montuje się go na radiatorze, w linii tuż nad palnikiem.

 

post-8228-0-08170900-1483541348_thumb.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacekzoo

Witaj Marcinie! Daaaawno Cię na forum nie "widziałem".

Miło, że nie uciekłeś na stałe :ok:

 

W kwestii pytania, to ta część jest jak najbardziej do bojlerów i pewnie masz ją nawet w swoim, tylko może nie pamiętasz.

To "korek" zabezpieczający z topliwym rdzeniem, dla Carver Cascade MK2 / GE2 / Rapide.

 

Korek topliwy do CC2.jpg

 

Nie jestem pewien, czy jest we wszystkich wersjach bojlerów.

Montuje się go na radiatorze, w linii tuż nad palnikiem.

 

Carver cascade Fusible Plug.jpg

Ten gość coraz bardziej mnie zadziwia :) Kristofer, mam na strychu jedmna częś, chyba z jakiegoś promu kosmicznego, może podeślę fotke to zidentyfikujesz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbyszek

Kristofer, wielki szacun dla Twojej wiedzy, jesteś skarbnicą dla nas :swieca:

A poz. 12 ze szkicu - co to jest, do czego służy ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

Jest to zawór bezpieczeństwa na wypadek zagotowania wody w bojlerze, który otwiera się przy około 1 - 1,5 bar. Dokładnie nie pamiętam. Zarówno bezpiecznik topliwy jak i zawór ciśnieniowy, w przypadku zadziałania, zalewają palnik gasząc płomień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Ten gość coraz bardziej mnie zadziwia :) Kristofer, mam na strychu jedmna częś, chyba z jakiegoś promu kosmicznego, może podeślę fotke to zidentyfikujesz :P

Dzięki ... :skromny:

zaś, co do części ze strychy, to jeśli jest ona z Discovery / Atlantis / Endeavour, to prawdopodobnie zidentyfikuję, ale jeśli ze starszego Challenger'a lub tym bardziej Columbii, to niestety, tych nie poznałem i nie będę mógł pomóc :]

Kristofer, wielki szacun dla Twojej wiedzy, jesteś skarbnicą dla nas :swieca:

A poz. 12 ze szkicu - co to jest, do czego służy ?.

Oj tam, oj tam - nic wielkiego, czasem coś zgadnę, ale za uznanie dziękuję :skromny:

 

Odpowiadając na Twoje pytanie: pozycja oznaczona na rysunku części składowych numerem "12", to "Pressure Release Valve" czasem określany też jako "Pressure Relief Valve".

 

post-8228-0-25761300-1483628708_thumb.jpg

Jest to element występujący dopiero od drugiej generacji bojlerów Carver Cascade oraz późniejszych, bodajże od 1996 roku, więc w starszych bojlerach się go nie spotka. :nono:

 

post-8228-0-86774900-1483628658_thumb.jpg

Jest to rodzaj zaworu odpowietrzającego. Jego "włączenie" umożliwia dużo szybszy odpływ wody po wykręceniu "korka spustowego". Działa również, jako nadmiarowy, gdy ciśnienie wody przekroczy wartość znamionową. Oczywiście przed spuszczaniem wody (np. przed zimą), należy wcześniej otworzyć wszystkie krany w przyczepie i wyłączyć pompkę wody.

"Uruchomienie" tego zaworu polega na przekręceniu o 1/2 obrotu wystającego trzpienia (posiada widoczne "nacięcie" na śrubokręt). Należy używać wkrętaka z dobrze dopasowaną końcówką do nacięcia, aby nie uszkodzić trzpienia zaworu. W starszych bojlerach, w których tego zaworu nie było, spuszczanie wody mogło trwać długo ponad godzinę czasu.

Skoro już o spuszczaniu wody piszę, to wspomnę, że mając w przyczepie baterie wodne jednouchwytowe, trzeba pamiętać, aby uchwyty były podniesione i ustawione koniecznie w pozycji środkowej, zapewniając tym samym jednoczesny odpływ wody w obiegu "ciepłym" i "zimnym".

Jeżeli w przyczepie zamontowano na podłodze dodatkowy, centralny zawór spustowy, to również należy go wcześniej "otworzyć", aby umożliwić wypływ pozostałych resztek wody na zewnątrz przyczepy.

Zrobiłem rysunek, który wszystko powinien wyjaśnić (oznaczenia numeryczne są zgodne z tymi na oryginalnym rysunku części składowych Carver Cascade):

 

post-8228-0-65921800-1483628691_thumb.jpg

Edytowane przez Spablo1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

post-19606-0-80860700-1483634413_thumb.jpg

Podgrzewacz carver cascade 2 z 1983 roku z ukruszonym zaworem co często się zdarza

 

.post-19606-0-32395000-1483634957_thumb.jpg

Złamany zawór nadciśnieniowy

 

Doprecyzowując:

Jest to zawór nadciśnieniowy(12)!!!, którego można używać do odpowietrzania (łatwiejsze to było w pierwszych wersjach z kółeczkiem) i jest we wszystkich cc2. Nie było go w cc1. Początkowo był on zakończony stalowym kółeczkiem a w środku zaworek był mosiężny i można było nim obracać dowolnie. Nie było tam żadnego zabezpieczenia/"ząbka", który powodowałby pozostawienie zaworu otwartego. Zawór otwiera się samoczynnie po przekroczeniu ciśnienia 1,5bar-a.

 

W budowie cc wszelkie zmiany wprowadzono razem z doposażeniem cc2 w elektryczną grzałkę wody. Wówczas to zastosowano np inne rozmiary niektórych uszczelek gumowych, zmienił się też pręt mocujący zbiornik wody, zmienił się palnik i sterownik. Czy nastąpiła wówczas zmiana zaworu nadciśnieniowego? Tego nie wiem.

Szkic wyraźnie dotyczy pierwszych cc2 co też wzbudziło moje zainteresowanie typem korków spustowych podanych przez Kristofera.

 

Drobne zmiany podzespołów mogły też zajść po wykupieniu cc przez trumę. W chwili obecnej to truma produkuje części do cc2 tylko na rynek angielski co jest skutkiem protestu i zarzutu trumie, że wykupienie cc było w celu zniszczenia konkurencji. Sprawa zakończyła się w sądzie i truma przegrała. W chwili obecnej anglicy odbudowali swój rynek, w miejsce carver cascade, i produkują dalej bojlery, piecyki i inne pod zmienioną nazwą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

:bravo:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamekk74

Dziękuję Kristofer. Na moim topnik ukruszył się od korka. Kleić, zostawić, kupić nowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Zarówno bezpiecznik topliwy jak i zawór ciśnieniowy, w przypadku zadziałania, zalewają palnik gasząc płomień.

 

:nono:  To mit, bardzo często powielany w różnych miejscach.

Na moim topnik ukruszył się od korka. Kleić, zostawić, kupić nowy ?

 

Jeśli zależy Ci na bojlerze, to bezwzględnie kup i zamontuj nowy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

:nono:  To mit, bardzo często powielany w różnych miejscach.

Kristofer piszesz, że jesteś amatorem, w innych postach ściśle trzymasz się charakterystyki technicznej a tutaj podważasz słowa producenta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Kristofer piszesz, że jesteś amatorem [...]

Tak, użyłem ostatnio takiego sformułowania w jednym z tematów - jestem "amatorem" :skromny:

Oczywiście jest kilka znaczeń tego słowa, więc jeśli jest problem z odpowiednią jego kwalifikacją, to wyjaśniam, że miałem na myśli to, iż nie zajmuję się tematyką karawaningu zawodowo, a jedynie hobbystycznie.

Zawodowcy mają na forum swój osobny dział, w którym nie piszę.

[...]  w innych postach ściśle trzymasz się charakterystyki technicznej a tutaj podważasz słowa producenta?

 

Nie twierdzę, że wszelkie publikacje producenta "CC" przeczytałem.

Powiem, że może nawet przeczytałem tylko mniejszą ich część, a w tym, co czytałem, nie spotkałem takiej informacji, więc nie wiem, czy "podważam". :hmm:

Będę jednak wdzięczny za jakąś fotkę owych słów producenta i wskazanie źródła.

Człowiek uczy się całe życie, więc chętnie skorzystam.

Edytowane przez Kristofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Speedy

Miałem w tym roku sytuację, gdzy zawiesił się bimetal wyłączający palnik. W efekcie woda w bojlerze zagotowała się. Nie było żadnego gaszenia płomienia- po prostu zawór nadciśnieniea wyuścił parę....choć większoć wyszła przez wąż ciepłej wody który ześlizgnął się z króćca:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

Będę jednak wdzięczny za jakąś fotkę owych słów producenta i wskazanie źródła.

Człowiek uczy się całe życie, więc chętnie skorzystam.

Proszę bardzo  :thank:  wcześniej polecam  :google:  a jeżeli zawiedzie to polecam się na przyszłość  ;)

carver-user.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×