Skocz do zawartości

Jaka przyczepa towarowa platforma dwuosiowa z kołami pod spodem ?


BolekLolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum. Zamierzam kupić przyczepę towarową do własnego użytku. Ma to być przyczepa dwuosiowa z kołami pod spodem, hamowana typu " platforma " z burtami

Przyczepa nie będzie nadmiernie eksploatowana ( sporadycznie), dlatego chcę wydać na zakup max 6000zł. Bardziej jestem za ceną w granicach 5000zł.

 

Większość czasu użytkowania przyczepa będzie przewoziła ładunki max 500kg , jednak czasem będę musiał przewieźć coś cięższego do ok 1500kg.

Chcę, aby można było te 1500kg załadować bez obawy o osię, czy zniszczenie przyczepy.

 

Po przeszukaniu internetu w grę wchodzą w zasadzie dwie konstrukcje:

 

- Wiola Krakus Komfort Plus z kołami pod spodem. Dwie osie Alko pod 750kg każda. Hamulec najazdowy 1600kg.

Konstrukcja wydaje się być bardzo solidna, jednak cena jaką mi oferowano ok 8000zł to zdecydowanie za dużo. Wersja niehamowana tej samej przyczepy kosztuje 4700zł.

 

- Neptun N13-263 2 kps Nordica z kołami pod spodem. Dwie osie Alko 750kg każda. Hamulec najazdowy 1300kg.

Konstrukcja jaka jest na zdjęciach ze strony producenta wydaje się by mniej solidna od wioli, chyba że mi się tylko wydaje ;)

Cena jaką mi zaoferowano 5400zł, dlatego bardziej skłaniam się do zakupu Neptuna.

 

http://www.neptun-trailers.com/produkt,pl,nordica,2989,n13-263-2-kps.html

 

Można by kupić Neptuna i go dodatkowo wzmocnić ? Trochę profili ocynkowanych, migomat i konstrukcja byłaby dużo mocniejsza. Co o tym sądzicie ? 

 

Teraz proszę o ocenę osoby posiadające te przyczepy lub mające z nimi styczność, chyba że może jeszcze jakaś inna mocna konstrukcja ?

Z góry dzięki  

Edytowane przez BolekLolek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey, przyczepa jaką chcesz będzie miała DMC 2000kg / 2200kg jeśli chcesz zapakować 1500kg. Moja Niewiadów'ka (osie na zewnątrz) ma DMC 1400kg a ładowności 1000kg.

Bardzo ważnym parametrem jest wielkość (Ja uważam, im większa tym lepsza), a budżet też ciężko będzie zmieścić w widełkach. Chyba że chcesz przeładowywać ponad DMC :nono: to będą tańsze (załadunek 500kg to przyczepka do 750kg starczy, a osie przeważnie są 2x750kg). Oferty znalezione są właśnie w okolicach (ponad) 8000 PLN

 

http://allegro.pl/przyczepa-2-osiowa-kola-pod-spodem-producent-i6664620799.html

 

używki

http://allegro.pl/przyczepa-barthau-wysoka-2-0dmc-aluminiowa-wysoka-i6660078383.html

 

Powodzenia w szukaniu, jak coś znajdę do dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się przyda ten link: http://niewiadow.pl/sklep/biznes/, ale niewiadówki są po prostu solidne. Mam towarową niewiadówkę z 1992 roku i jest nie do zajechania. Jeżeli przyczepka ma często pracować i być na lata, to być może warto zapłacić nieco więcej. Neptuny to są przyczepki "supermarketowe" o dosyć zwiewnej konstrukcji. Można je nabyć w marketach budowlanych po bardzo niskich cenach. Raczej do sporadycznego używania, ale na pewno się sprawdzi jeśli nie potrzebujesz jej na co dzień i nie będziesz jej katował. Obawiam się jednak, że neptuny przeładowania nie wytrzymają - są odchudzone więc wytrzymałość na pewno nie taka jak u konkurencji.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realnie, potrzebna jest przyczepa o DMC minimum 2000 (lub 2200 kg zależy, czy ma mieć jeszcze stelaż i opończę), holownik o DMC minimum 2660 (lub 2906 kg), prawo jazdy B+E (i ew. viatoll), żeby tym legalnie wyjechać na ulicę (ew. jakąkolwiek drogę objętą mytem)

Sugestie pospawania migomatem, wzmocnienia, to jak dla mnie przy tym "czasem" wprost wskazanie, że żaden z w/w warunków nie będzie spełniony, i te 1500 kg to tak "na dziko" (jak te dostawczaki na bliźniakach o DMC niby 3500 a faktycznie po 5-6 ton samego ładunku, a kierowca ma kat. B i w razie kontroli płacze, bo nie wiedział że tyle wozi...)

Przyczepy, którymi się to legalnie obrobi (2000 DMC i powyżej, koła pod paką, hamowane, tandemy) to klasa cenowa (nowych) ponad 10 tys. zł (to początek skali, jeśli chodzi o te trwałe), TA-NO Trailer 40 dla przykładu (drobiazg - dodatkowy słupek pośrodku, ale niech się ten ładunek przemieści kapkę, o co w towarówce łatwo, to okazuje się drobiazgiem dość istotnym).

A z pospawaniem wzmocnień z ocynkowanych profili życzę powodzenia, spawaczowi zdrowia, a przyczepie trwałości, bo tam gdzie się ją ruszy, ocynk do poprawy (o ile nie rama do ocynkowania od nowa - przed spawaniem ocynku powłokę cynkową należy usunąć, nie tyle przez BHP ale wtrącenia osłabiające spoinę). Homologację praktycznie diabli wzięli (spawana rama, bo do czego innego te wzmocnienia dospawać), diagnosta się pod tym nie podpisze. 

Lepiej od razu brać Wiolę.

Jeśli tak sporadycznie miałoby to być rzeczywiście używane, to kupić "po taniości" tego neptuna, albo nawet nawet z jedną osią (poniżej 4500) DMC 1300, hamowany, albo jeszcze taniej, do 750 kg to samo na 1 osi bez hamulca (p-pa lekka, o ile holownik może taką ciągnąć, i odpadają coroczne przeglądy), i jeździć na legalu, a skoro przewożenie 1500 kg miałoby być aż tak sporadyczne ("czasem" liczone od "sporadycznie" :) ) to wypożyczyć stosowną cepę na tę okazję (tylko w każdej wypożyczalni od razu sprawdzają uprawnienia [b+E] i masy pojazdu i wpis w rubr. O1 w DR, jak nie gra, nie wypożyczą).

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, nie mogę już edytować - neptun na singlu hamowany - https://www.otomoto.pl/oferta/neptun-nordica-n07-263-kps-hamowana-kola-pod-spodem-cz-wa-dostawa-ID6yiW3J.html

Cena znośna, 4kpln - tak odnośnie ostatniej sugestii. Sprzedawca też spoko, ma dużo przyczep na placu.

 

Wiem, wiem, miał być tandem, ale miało być też tanio :) Przy ładunku do 500 kg nie dostrzegam dużej różnicy między tandemem, a pojedynką, a koparki lub podobnego sprzętu  raczej wozić tym się nie będzie (wysoka platforma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mają do tego uprawnień, nawet jakby ktoś od Ciebie żądał w wypożyczalni okazania dokumentów możesz odmówić. Zresztą co ich to obchodzi. Odpowiedzialność spada na kierującego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie :)

 

Nawiązując do odpowiedzi " czyś " : Homologację praktycznie diabli wzięli (spawana rama, bo do czego innego te wzmocnienia dospawać), diagnosta się pod tym nie podpisze. 

 

Dlaczego diagnosta miałby się nie podpisać ? Przecież to nie jest ingerencja prowadząca do osłabienia ramy przyczepy, tylko odwrotnie (poprawienia jej wytrzymałości). Spawanie wykonane z głową i oczywiście na oczyszczone miejsca ocynku.

 

Wzmocnienia wykonałbym z ceownika ( element otwarty ), widać czy rdzewieje.

 

A może wzmocnienia z ceownika dokręcone do ramy ? Konstrukcja trochę słabsza od spawanej, ale ocynk zostanie nienaruszony.

 

Trzymam się cały czas tego Neptuna, bo nie ukrywam zależy mi na cenie, a dodatkowy ceownik nie kosztuje 2500zł  :) 

Edytowane przez BolekLolek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie spotkałem żeby w wypożyczalni sprawdzali moje uprawnienia ani możliwości holownika. A troche tych przyczep wypożyczyłem

Zanim kupiłem pierwszą budkę dzwoniłem po wypożyczalniach, to od razu pytali się co jest w dowodzie i jakie mam uprawnienia. Oczywiście do wypożyczenia nie doszło bo jakoś tak nam się odechciało po zobaczeniu warunków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się przyda ten link: http://niewiadow.pl/sklep/biznes/, ale niewiadówki są po prostu solidne. Mam towarową niewiadówkę z 1992 roku i jest nie do zajechania. Jeżeli przyczepka ma często pracować i być na lata, to być może warto zapłacić nieco więcej. Neptuny to są przyczepki "supermarketowe" o dosyć zwiewnej konstrukcji. Można je nabyć w marketach budowlanych po bardzo niskich cenach. Raczej do sporadycznego używania, ale na pewno się sprawdzi jeśli nie potrzebujesz jej na co dzień i nie będziesz jej katował. Obawiam się jednak, że neptuny przeładowania nie wytrzymają - są odchudzone więc wytrzymałość na pewno nie taka jak u konkurencji.

Ma kolega rację Neptuny to przyczepy nie do ciężkiej harówki,co do Niewiadowa to najlepsze czasy ta firma ma już za sobą a ich teraźniejsze  konstrukcje to nie to samo co przed laty.....

Polecam Wiolę,Brenderupa jeśli koła mają być pod spodem (trochę ci to zawęża producentów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
23 godziny temu, Harry 73 napisał:

Mam zamiar kupić przyczepkę Neptun 2osie czy kupić ją w markecie budowlanym czy lepiej u przedstawiciela handlowego?.

De facto to będzie ta sama przyczepa . Porównaj warunki gwarancji ,rękojmi  i innych ewentualnie dodatków .Jeśli będzie to samo to zostaje Ci porównanie ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.