Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Kupić czy nie kupić czyli Łzawe rozterki przyczepkowe.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#46 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1046 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 12 styczeń 2017 - 16:52

Jaki jest roczny koszt utrzymania przyczepki, nie licząc OC i badania w SKP? Czy są tak jak w samochodach - roczne przeglądy, w tym wypadku pewnie bardziej chodzi o wyposażenie: ogrzewanie gazowe itp.
Czy zaczep i ham. najazdowy wymagają corocznych przeglądów, poza badaniem na SKP?


Użytkownik Lza edytował ten post 12 styczeń 2017 - 16:53


#47 jacek00

jacek00

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2718 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 12 styczeń 2017 - 18:02

Wszystko wymaga przeglądu. Dla twego bezpieczeństwa. Masz przecież hamulce, sprzęg, gaz itp i wypada to też raz na jakiś czas serwisować. Co dwa lata powinno się przynajmniej taki przegląd zrobić.

A ile to kosztuje? Ja dwa lata temu zapłaciłem 400 zł za wszystko (hamulce, gaz, najazd itp) ale prócz przeglądu robiłem jeszcze kilka drobnych rzeczy typu naprawa bakisty i coś tam jeszcze.

#48 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4356 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 12 styczeń 2017 - 18:16

1. Przegląd okresowy - 78 zł

2. Ubezpieczenie OC - 52 zł (było, ile przyjdzie teraz ???)

3. Przegląd techniczy - najtaniej 200 zł, najdrożej 500 zł (odpowiednio okolice do 30 km i Kraków).

4. Parking w Krakowie - 100 zł/m-c.



#49 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3132 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 12 styczeń 2017 - 20:34

Przy czym wymagane prawem tylko dwa pierwsze, reszta to dobrowolne dodatki.

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam



#50 motylek

motylek

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 50 postów
  • Telefon:694-415-235
  • SkądOława
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 400
  • Holownik:Volvo S60

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:03

Ubezpieczenie płaciłem dzisiaj 79PLN, przegląd SKP jak napisano, przyczepka to nie jest skompikowany twór i jeśli masz smykałkę majsterkowicza sam opędzlujesz większość aktywności - poza sprawdzeniem szczelności gazu. Największym kosztem może okazać się jej parkowanie jeśli nie dysponujesz własnym miejscem. No i wiadomo - co jakiś czas coś jest do wymiany (kran, zamek, opony, ...) ale przy rozsądnym użytkowaniu (szanowaniu) koszty nie powalają bo naprawy nie są częste.  



#51 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4356 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:31

W jaki sposób majsterkowicz ustawi właściwie skuteczność działania hamulców? Albo UN i Al-Ko?
Choć uważam się za majsterkowicza i sporo umiem i zrobiłem w życiu w te tematy łap pchał nie będę.
Raz na czas te 200 wydam bo to i tak kropla w morzu potrzeb karawaningowych...

Teoretycznie mam już kompletne wyposażenie... Jednak zawsze coś wpadnie w ręce. Ostatnio poszło parędziesiąt złociszy na.... Sztućce, komplet pod kolor budy... Wiem to już zboczenie zwane hobby czy jakoś tak. Hehe.

#52 chris_66

chris_66

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2306 postów
  • Skądwarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:knaus
  • Holownik:807

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:35



W jaki sposób majsterkowicz ustawi właściwie skuteczność działania hamulców? Albo UN i Al-Ko?
Hehe.


Normalnie, dokładnie tak samo jak w warsztacie. To nie prom kosmiczny tylko śruba i trochę smaru

wysłane z telefonu


Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często......................................... i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.

 


#53 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4356 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:41

Każdy więc wie co dla niego najlepsze...

#54 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3819 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:50

Przy przyczepie powyżej 20000 pomyślałbym o Ubezpieczeniu AC. Nie ma roku bez jakiejś awarii ( kran, uchwyt, zawiasy, stopień, klin najazdowy, akumulator itd.) oczywiście można z tym żyć, ale wielu lubi naprawić, podlubać, zmodyfikowac.

Koszty są jak każde hobby. Ja myślę nad zmianą klimy dachowej na podłogową i już jest z 3000 do wysadzenia no i bojler gazowy się marzy.
Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#55 jacek00

jacek00

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2718 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:53

Przy czym wymagane prawem tylko dwa pierwsze, reszta to dobrowolne dodatki.

Oczywiście, że tak. Ale w przypadku samochodu też nie mamy obowiązku robienia przeglądów, wymian oleju itp. A jednak to robimy.



Użytkownik jacek00 edytował ten post 12 styczeń 2017 - 21:54


#56 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 792 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:57

 Ja myślę nad zmianą klimy dachowej na podłogową i już jest z 3000 do wysadzenia no i bojler gazowy się marzy.

Z ciekawości z jakiego powodu ta zmiana?



#57 strus251

strus251

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3132 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 12 styczeń 2017 - 22:11

Jacek, jasne. Tylko pytanie bylo raczej o podstawę wymuszoną prawem. To pierwsza cepka będzie.

Sprawy dodatkowe to wór bez dna ;) :).

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam



#58 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1046 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 12 styczeń 2017 - 22:20

Nie tyle prawem, co bezpieczeństwem i uniknięciem awarii. (prawem to chyba tylko OC i SKP).  

 

Wszelkie mechanizmy systematycznie serwisowane są mniej skłonne do awarii, no i usterki można wykryć i naprawiać zanim staną się poważne. Więc lepiej zrobić przegląd i naprawić jeśli coś wymaga naprawy na miejscu, przed sezonem niż setki km od domu za 10 razy większą kwotę.  W przypadku samochodu jest jasny harmonogram co ile km/miesięcy co trzeba sprawdzić lub wymienić. Chodzi mi o to, czy przyczepki też takie harmonogramy mają i jaki jest ~koszt takich przeglądów. Zakładam, że na trawniku pod domem nie będę w stanie skutecznie sprawdzić ani zaczepu ani hamulców.

Czy takie zaczepy stabilizujące lub hamulce najazdowe to zwykły mechanik ogarnie, czy trzeba do jakichś specjalistów śmigać?

 

(Mieszkam na wsi, mam parę arów trawnika dookoła domu, więc koszty parkingu odpadają, wiatę też mogę postawić jeśli będzie trzeba)


Użytkownik Lza edytował ten post 12 styczeń 2017 - 22:33


#59 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3819 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 12 styczeń 2017 - 22:21

Z ciekawości z jakiego powodu ta zmiana?

 

miałem okazję oglądać a w zasadzie słuchać nową podłogówkę. Z zewnątrz praktycznie nie słychać, że działa, poznać można po strumieniu ciepłego powietrza wiejącego po nogach jak przechodzisz obok :). We wnętrzu wrażenia podobne czyli bardzo pozytywnie. Dachowa teoretycznie wydajniejsza, ale u mnie aż za mocna. Bez problemu osiąga 21C i mniej jak przyczepa stała w 38C w półcieniu. Zdecydowanie nie jest to zdrowe więc ustawialiśmy na ok 26-28C. Dachową w nocy trochę słychać i namiotowcy mogą marudzić jak staną bardzo blisko.


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#60 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 792 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 12 styczeń 2017 - 22:24

Też mi się wydaje że same plusy a jedyny minus to strata cennego miejsca pod łóżkiem.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych