Skocz do zawartości

Elddis - panel sterowania elektryką


Marcin-stg

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie w Nowym Roku! :)

 

Koledzy, potrzebuję pomocy przy ustaleniu zasady działania elektryki w mojej przyczepie. Dziś po podłączeniu napięcia 230V próbowałem się zaprzyjaźnić z piecem, lodówką itd i już na początku ogromne zaskoczenie ponieważ po podłączeniu kabla 230V nie działa w budce oświetlenie. W zasadzie to nie zadziałało nic poza tym że napięcie pojawiło się w gniazdach. Uprzedzę że podłączyłem wyłącznie kabel, natomiast nie był podłączony akumulator. Liznąłem nieco instrukcji po angielsku, odwiedziłem zagraniczne fora i wnioskuję że instalacja jest tak zbudowana że do poprawnego działania potrzebny jest akumulator. Ponadto instrukcja mówi że Wisp jako jedyny ówczesny model nie posiada czegoś w postaci transformatora/prostownika - czegoś co np odpowiada za ładowanie akumulatora (zdjęcie instrukcji poniżej) i rzeczywiście żadnego takiego urządzenia nie znalazłem

 

   

I tu nasuwa się kilka pytań:

- czy oświetlenie przyczepy oraz urządzenia zasilane są wyłącznie z akumulatora?

- jeśli spełni się powyższe to czy przy podłączonym 230V akumulator zaczyna się w jakiś sposób ładować?

 

Jestem nieco rozczarowany ponieważ zakupiłem nowy 20-metrowy kabel zasilający i póki co - okazuje się że nic mi to nie daje. Wrzucam kilka zdjęć, (panel, panel od tyłu oraz skrzynka bezpieczników) być może na tej podstawie uda się ustalić co z czym połączyć, co jak włączyć żeby cokolwiek zadziałało

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi

post-770-0-82688000-1483294447_thumb.jpg

post-770-0-17169500-1483294476_thumb.jpg

post-770-0-22309300-1483294552_thumb.jpg

post-770-0-84752600-1483294561_thumb.jpg

post-770-0-69048000-1483294571_thumb.jpg

Edytowane przez Marcin-stg (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bezpieczniki jakieś posiadasz - sprawdziłeś koszyczki?

 

Zadaj te pytania sprzedającemu - kupowałeś bez sprawdzania? -  a ten kabel to tak na żywioł kupiony, tez wcześniejszego sprawdzenia na innym kablu ?

 

- jak tak to brawo ... 

 

Ty na prawdę za tego Eldisa dałeś 14tys?    :miga:  :miga:  :miga:  :miga:

 

 

PS - te listwy przy podłodze są takie zawilgocone czy brudne ?

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, posiadam i jestem przekonany że sam temat ich sprawdzenia jest tak oczywisty że nie ma sensu o tym pisać

 

Nie pytałem sprzedającego bo On nie miał o tym pojęcia

 

Kabel kupiony na żywioł - nie rozumiem, bo co miałbym niby wcześniej sprawdzać? I tak musiałbym go kupić

 

Naprawdę takie ma to dla Ciebie znaczenie ile dałem za tą przyczepę? 14 czy 4 - co to zmieni? Temat robi się intrygujący więc niech to pozostanie tajemnicą

 

Z całym szacunkiem - zdecydowanie preferuję pewne standardy podczas aktywności na różnego rodzaju forach, ale nie lubię gdy ktoś patrzy na innych z góry. Bardzo dziękuję za odpowiedź chociaż niewiele ona wniosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka.

Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona.

Masz jakieś inne schematy w instrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka.

Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona.

Masz jakieś inne schematy w instrukcji?

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno musisz mieć akumulator zamontowany - wówczas przełączasz na Battery Caravan, a  gdy masz podpięty samochód i gniazdko 13 PINowe  lub dwa angielskie gniazdka 7PIN (podpięte) i silnik pracuje na  Battery CAR (w trakcie jazdy samochodem).  To powinno Ci działac bez podpiętego zasilania 220V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na wstępie wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!

Sprawa wygląda następująco: podłączenie 230V daje Tobie tylko napięcie w gniazdkach oraz możliwość uruchomienia lodówki, natomiast cała reszta instalacji jest na 12V i niestety musisz zamontować akumulator bądź jakiś prostownik. Warto zamontować sobie prostownik który w dowolnej chwili będziesz mógł załączyć celem doładowania akumulatora.

O stanie naładowania akumulatora będą informować Cię diody na panelu (zielona ok czerwona akumulator bliski wyczerpania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszelkie wyjaśnienia. Te informacje plus rozmowa telefoniczna z Waldkiem "Waldii" ( miło Cię poznać Waldku ) który obszernie wytłumaczył zasadę działania instalacji sprawiają że wiem jak się zabrać za sprawdzenie wyposażenia

 

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

 

Owszem, wychodzą w dół i idą pod podłogą w stronę lodówki - jeden bezpośrednio do niej, i drugi do gniazdka 230V przy drzwiach

 

Dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.