Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Elddis - panel sterowania elektryką


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin-stg

Marcin-stg

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 28 postów
  • SkądPomorskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Elddis
  • Holownik:Alfa Romeo 156

Napisano 01 styczeń 2017 - 19:15

Witajcie w Nowym Roku! :)

 

Koledzy, potrzebuję pomocy przy ustaleniu zasady działania elektryki w mojej przyczepie. Dziś po podłączeniu napięcia 230V próbowałem się zaprzyjaźnić z piecem, lodówką itd i już na początku ogromne zaskoczenie ponieważ po podłączeniu kabla 230V nie działa w budce oświetlenie. W zasadzie to nie zadziałało nic poza tym że napięcie pojawiło się w gniazdach. Uprzedzę że podłączyłem wyłącznie kabel, natomiast nie był podłączony akumulator. Liznąłem nieco instrukcji po angielsku, odwiedziłem zagraniczne fora i wnioskuję że instalacja jest tak zbudowana że do poprawnego działania potrzebny jest akumulator. Ponadto instrukcja mówi że Wisp jako jedyny ówczesny model nie posiada czegoś w postaci transformatora/prostownika - czegoś co np odpowiada za ładowanie akumulatora (zdjęcie instrukcji poniżej) i rzeczywiście żadnego takiego urządzenia nie znalazłem

 

   

I tu nasuwa się kilka pytań:

- czy oświetlenie przyczepy oraz urządzenia zasilane są wyłącznie z akumulatora?

- jeśli spełni się powyższe to czy przy podłączonym 230V akumulator zaczyna się w jakiś sposób ładować?

 

Jestem nieco rozczarowany ponieważ zakupiłem nowy 20-metrowy kabel zasilający i póki co - okazuje się że nic mi to nie daje. Wrzucam kilka zdjęć, (panel, panel od tyłu oraz skrzynka bezpieczników) być może na tej podstawie uda się ustalić co z czym połączyć, co jak włączyć żeby cokolwiek zadziałało

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi

Załączone miniatury

  • 20170101_124748.jpg
  • 20170101_124829.jpg
  • 20170101_124818.jpg
  • 20170101_162917.jpg
  • 20170101_124756.jpg

Użytkownik Marcin-stg edytował ten post 01 styczeń 2017 - 19:24


#2 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3746 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 01 styczeń 2017 - 21:14

A bezpieczniki jakieś posiadasz - sprawdziłeś koszyczki?

 

Zadaj te pytania sprzedającemu - kupowałeś bez sprawdzania? -  a ten kabel to tak na żywioł kupiony, tez wcześniejszego sprawdzenia na innym kablu ?

 

- jak tak to brawo ... 

 

Ty na prawdę za tego Eldisa dałeś 14tys?    :miga:  :miga:  :miga:  :miga:

 

 

PS - te listwy przy podłodze są takie zawilgocone czy brudne ?


Użytkownik BartoszK edytował ten post 01 styczeń 2017 - 21:18




Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#3 Marcin-stg

Marcin-stg

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 28 postów
  • SkądPomorskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Elddis
  • Holownik:Alfa Romeo 156

Napisano 01 styczeń 2017 - 21:50

Owszem, posiadam i jestem przekonany że sam temat ich sprawdzenia jest tak oczywisty że nie ma sensu o tym pisać

 

Nie pytałem sprzedającego bo On nie miał o tym pojęcia

 

Kabel kupiony na żywioł - nie rozumiem, bo co miałbym niby wcześniej sprawdzać? I tak musiałbym go kupić

 

Naprawdę takie ma to dla Ciebie znaczenie ile dałem za tą przyczepę? 14 czy 4 - co to zmieni? Temat robi się intrygujący więc niech to pozostanie tajemnicą

 

Z całym szacunkiem - zdecydowanie preferuję pewne standardy podczas aktywności na różnego rodzaju forach, ale nie lubię gdy ktoś patrzy na innych z góry. Bardzo dziękuję za odpowiedź chociaż niewiele ona wniosła.



#4 Pietruch

Pietruch

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 20 postów
  • SkądPuck
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:T.EC.Tour 510 TK
  • Holownik:Toyota Avensis 2.0D

Napisano 01 styczeń 2017 - 23:26

Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka.
Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona.
Masz jakieś inne schematy w instrukcji?

#5 msmbb

msmbb

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 86 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY Excellent 460 UFe
  • Holownik:BMW E91 335d 210kW 580 Nm Automat DMC 2185 Hak 1800

Napisano 02 styczeń 2017 - 09:47

Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka.
Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona.
Masz jakieś inne schematy w instrukcji?

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.



#6 Zbyszek

Zbyszek

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 445 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GTS Vogue 516
  • Holownik:Volvo XC70 AWD Automat (210KM)LPG

Napisano 02 styczeń 2017 - 10:26

Na pewno musisz mieć akumulator zamontowany - wówczas przełączasz na Battery Caravan, a  gdy masz podpięty samochód i gniazdko 13 PINowe  lub dwa angielskie gniazdka 7PIN (podpięte) i silnik pracuje na  Battery CAR (w trakcie jazdy samochodem).  To powinno Ci działac bez podpiętego zasilania 220V.



#7 Waldii

Waldii

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 37 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Elddis
  • Holownik:Opel Vectra 1.8

Napisano 02 styczeń 2017 - 11:18

Witam. Na wstępie wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!

Sprawa wygląda następująco: podłączenie 230V daje Tobie tylko napięcie w gniazdkach oraz możliwość uruchomienia lodówki, natomiast cała reszta instalacji jest na 12V i niestety musisz zamontować akumulator bądź jakiś prostownik. Warto zamontować sobie prostownik który w dowolnej chwili będziesz mógł załączyć celem doładowania akumulatora.

O stanie naładowania akumulatora będą informować Cię diody na panelu (zielona ok czerwona akumulator bliski wyczerpania).



#8 Marcin-stg

Marcin-stg

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 28 postów
  • SkądPomorskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Elddis
  • Holownik:Alfa Romeo 156

Napisano 02 styczeń 2017 - 12:42

Bardzo dziękuję za wszelkie wyjaśnienia. Te informacje plus rozmowa telefoniczna z Waldkiem "Waldii" ( miło Cię poznać Waldku ) który obszernie wytłumaczył zasadę działania instalacji sprawiają że wiem jak się zabrać za sprawdzenie wyposażenia

 

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

 

Owszem, wychodzą w dół i idą pod podłogą w stronę lodówki - jeden bezpośrednio do niej, i drugi do gniazdka 230V przy drzwiach

 

Dziękuję i pozdrawiam!



#9 Pietruch

Pietruch

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 20 postów
  • SkądPuck
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:T.EC.Tour 510 TK
  • Holownik:Toyota Avensis 2.0D

Napisano 02 styczeń 2017 - 14:50

 

 

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

Tak zgoda trochę zmyliła mnie ta listwa za pierwszym zabezpieczeniem głównym.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych