Skocz do zawartości

DMC przyczepy, pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję kupić przyczepę ale mam jeden poważny problem. W dowodzie rej holownika mam dmc przyczepy 1200kg a nie mogę chwilowo takiej znaleźć. Te które mi odpowiadają mają dmc przynajmniej 1300kg. Jak to z tym jest ? Co mi grozi jak sobie taką przyczepię do auta? Czy są jakieś możliwości zmiany dmc przyczepy z np. 1300kg do 1200 kg?

Chciałbym mieć przyczepę taką jaka pasuje do moich potrzeb a nie iść na zgniły kompromis. Nie będzie jazdy po alpach ani raczej w ogóle po górach, tylko wypady nad Bałtyk i na Mazury. Auto ma silnik turbo diesel więc raczej 100kg w tą czy wewtą nie zrobi mu wielkiej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Masz rację - nie idź na zgniły kompromis. Chcesz mieć większą przyczepę to kup większe auto. Nie oszczędzaj na bezpieczeństwie rodziny.

Jeżeli masz auto, które może legalnie ciągnąć przyczepę 1200 kg to tego się trzymaj, bo może się okazać, że ono i tak będzie miało problemy z taką przyczepą.

Samo obniżenie DMC, o ile w ogóle jest możliwe, bo w większości stacji diagnostycznych i WK jest nie do załatwienia to spowoduje brak możliwości wsadzenia jakiegokolwiek bagażu do przyczepy.

 

Poczytaj forum np:

http://forum.karawaning.pl/topic/14211-twoja-budka-wa%C5%BCy-wiecej-niz-myslisz/

http://forum.karawaning.pl/topic/20185-ostrze%C5%BCenie-tak-si%C4%99-ko%C5%84czy-w%C4%99%C5%BCykowanie-przyczepy-i-wymarzony-urlop/

tematów jest więcej, ale myślę, że może te dadzą Ci do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mnie ciekawi to czy jest Ktokolwiek na forum, kto jechał sobie spokojnie (no raczej sportowo się nie da...) na A1 czy S7, S8 i został zatrzymany do kontroli przez Policję i okazało się , że budka jest 100kg za ciężka i.... co wtedy ? Albo zasnął za kierownicą i wpierniczył się do rowu i natychmiast wykryto niezgodności. Teorię znam, chodzi mi o praktykę życiową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Cię przyłapią policjanci to skończy się tym, że nie pozwolą CI dalej zestawem jechać i będziesz musiał ściągnąć samochód, który może taką przyczepę ciągnąć. O pewnym na 100% mandacie już ie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz jeździć po alpach i innych górach, to raczej budka powinna być tak lekka jak to tylko możliwe, nie znam Twoich kryteriów. ale jest sporo przyczepek których DMC nie przekracza 1200kg. 


 Auto ma silnik turbo diesel więc raczej 100kg w tą czy wewtą nie zrobi mu wielkiej różnicy.

 

Silnikowi może nie, ale podwoziu już tak ;)

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mnie ciekawjaja robisz  to czy jest Ktokolwiek na forum, kto jechał sobie spokojnie (no raczej sportowo się nie da...) na A1 czy S7, S8 i został zatrzymany do kontroli przez Policję i okazało się , że budka jest 100kg za ciężka i.... co wtedy ? Albo zasnął za kierownicą i wpierniczył się do rowu i natychmiast wykryto niezgodności. Teorię znam, chodzi mi o praktykę życiową.

Możesz być pierwszy,  jak to czytam to się zastanawiam czy Ty sobie jaja robisz czy poważnie pytasz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

1. Do 1200 kg jest sporo przyczep.

2. I co z tego, że diesel. Bo nie rozumiem? Silnikiem ją zatrzymasz... np.  awaryjnie?

3. Twoje auto to kompakt, więc uciąg ma nawet całkiem niezły.

4. Holowanie przyczepy na granicy DMC to jest wyzwanie i dla kierowcy i dla auta, a Ty chcesz to jeszcze przekroczyć.

5. Szukaj budki do 1100 kg i tak będzie miała swoje do powiedzenia za autem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nawet nie policja. Na forum jest wątek, w którym przyczepa mieszcząca się w warunkach holowania, ale w górnych granicach pozamiatała holownikiem. Nie chodzi więc tylko o ograniczenia prawne, ale i bezpieczeństwo. I nie tylko Twoje. To, że pozamiata Twoim autem po drodze - to Twój problem. Jeśli po drodze jeszcze zmiecie kogoś obok, to już większy problem. Spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym - słyszałeś taką formułkę? Do tego, jak kogoś zamieciesz, to oczekuj regresu od ubezpieczyciela za odszkodowanie z tytułu OC, które ma płacić tenże. Czy ktoś to już przeżył? Nie ma chętnych na forum do chwalenia się takimi "osiągnięciami". Jeśli koniecznie chcesz być pierwszym - to tylko napisz kiedy i którą drogą będziesz jechał. Przynajmniej uczestnicy forum będą mieli wiedzę kiedy omijać odpowiednie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było nikogo takiego bo skoro przepis nie pozwala to nie robimy tego i już. 

W razie "W" OC płacisz sam (ubezpieczalnia ściągnie z Ciebie wszystko co wypłaciła), kara może być duża (kierowanie zestawem niedopuszczonym do ruchu i spowodowanie kolizji. O wypadki lub ofierze śmiertelnej nie wspomnę bo potem to tylko rodzina będzie zadawać pytania jak dojechać do tego czy tego ZK na odwiedziny męża/ojca).

Commander dobrze napisał, silnik silnikiem, a hamulce? Wiesz dla czego masz 1200kg (jako jeden z procesów homologacyjnych jest to zatrzymywanie zestawu w określonych warunkach. Dla tego nie masz więcej, lub z zupełnie innej przyczyny konstrukcyjnej).

 

Resztę już chyba wszyscy traktują z przymrużeniem oka.

 

Kiedyś pytałem kolegę (Niemca) czy opłaca mu się rejestrować auto do jazdy czasowej (cabrio). Odparł że tak. 

Zapytałem a co gdyby np. zimą wyjechał (auto mogło jeździć od kwietnia do października) bo np. żonę wiózł do lekarza. Nie mógł zrozumieć o czym mówię do niego i w jakiej zimie. Przecież auto nie może jeździć w zimie.

A u Nas pytanie co mi zrobią jak mnie złapią bo wiem, że jadę na nielegalu.

 

Możesz też dać prowadzić swojemu dziecku. W tym przypadku tak jak ty nie możesz jechać takim zestawem to twoje dziecko nie może prowadzić, no ale czy ktoś miał juz przypadek kontroli na A1 czy S3 jak za kierką siedziało nieletnie dziecko??

Pytam, bo może moja 9-latka mogła by mnie wyręczyć przy powrotach ze zlotu :hmm:.? - oczywiście pytanie retoryczne koledzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Przeczytałem posty założyciela tego wątku dwa razy, bo nie mogłem uwierzyć w to, co czytam. :look:
Nasuwa mi się teraz taka smutna refleksja na temat, o którym do tej pory nawet nie myślałem, a który po lekturze pewnych wątków (nie tylko), zaczyna mnie mocno zastanawiać.
Chodzi o to, jak mało skuteczne są w Polsce badania psychologiczne przed egzaminem na otrzymanie prawa jazdy, skoro w tak wielu przypadkach, PJ otrzymują osoby niedojrzałe psychicznie.  :pad: 

Nie jestem nawet pewien, czy podniesienie dolnej granicy wieku byłoby wystarczającym "lekarstwem" w takich przypadkach, ponieważ w życiu można spotkać osoby, które w żadnym wieku nie powinny mieć możliwości zasiadania za kierownicą samochodu ...
IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.