Skocz do zawartości
Maciek 1970

Obowiązkowe lusterka we Francji?

Rekomendowane odpowiedzi

Napiszcie proszę czy we Francji i Niemczech są przepisy mówiące o obowiązkowym używaniu nakładek na lusterka do ciągnięcia przyczep? Coś takiego wyczytałem w Polskim Caravaningu.

Edytowane przez Maciek 1970

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma to do konwencji wiedeńskiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma to do konwencji wiedeńskiej?

 

podobnie jak przestrzeganie lokalnych przepisów  :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobnie jak przestrzeganie lokalnych przepisów  :]

Czyli apteczka w Niemczech obowiązkowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak w tych krajach z egzekwowaniem tych przepisów , czyli czy się policja czepia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sporo informacji pochodzących z PZM Travel tak samo te są mało precyzyjne i ciężko polecić, żeby ktoś się nimi sugerował.

W Niemczech maksymalna prędkość podana dla aut z przyczepą na autostradzie to 80 km/h, dopiero po przejściu dodatkowego badania technicznego można jeździć do 100 km/h - ale o tym się nie wspomina, a mało która przyczepa z Polski takie badania ma aktualne.

 

Napiszcie proszę czy we Francji i Niemczech są przepisy mówiące o obowiązkowym używaniu nakładek na lusterka do ciągnięcia przyczep? Coś takiego wyczytałem w Polskim Caravaningu.

 

W większości krajów przepis odnośnie lusterek jest podobny - u nas przepis ten stanowi, że pojazd samochodowy wyposaża się w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu. Czyli jeżeli przyczepa jest szersza od samochodu to takie lusterka należy posiadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze lusterka kosztują 20 zł jaki problem założyć dla świętego spokoju? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lusterka mam , ale stwierdziłem ,że bez nich widoczność prawie taka sama jak z nimi i jadąc przez Czechy ściągnąłem bo był taki wiatr , że gumki nie mogły ich utrzymać. Do Włoch dojechałem bez i więcej nie zakładałem.


Tak jak sporo informacji pochodzących z PZM Travel tak samo te są mało precyzyjne i ciężko polecić, żeby ktoś się nimi sugerował.

W Niemczech maksymalna prędkość podana dla aut z przyczepą na autostradzie to 80 km/h, dopiero po przejściu dodatkowego badania technicznego można jeździć do 100 km/h - ale o tym się nie wspomina, a mało która przyczepa z Polski takie badania ma aktualne.

 

 

W większości krajów przepis odnośnie lusterek jest podobny - u nas przepis ten stanowi, że pojazd samochodowy wyposaża się w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu. Czyli jeżeli przyczepa jest szersza od samochodu to takie lusterka należy posiadać.

Szersza mierząc z lusterkami czy bez? :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz przyczepę szerszą niż rozstaw lusterek to nie masz niezbędnej widoczności do tyłu -  czyli rozstaw dodatkowych lusterek powinien być większy od szerokości przyczepy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szersza mierząc z lusterkami czy bez? :hmm:

bez lusterka, lusterko aby zapewniać widoczność musi wystawać poza obrys. To tak jak zwykłe lustra do jazdy solo miał wewnątrz na desce rozdzielczej.

@Daniel,

Do konwencji Wiedeńskiej ma się to tak, że jeździmy tak jak u Nas a u nas musisz je mieć i już (w rozumieniu szerokość auta vs. szerokość cepki, u Ciebie kumam, że może nie być takiej potrzeby). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Fizyki się nie oszuka. Jeśli holownikiem jest "Peugeot 3008", a przyczepą "DETHLEFFS 430 DB", to przepis stanowi tu wyraźnie i tak, jak Koledzy napisali: lusterka mają być. Nie liczą się osobiste wrażenia, tylko realna widoczność do tyłu, a tej w dostatecznym zakresie tu brak. Samochód ma delikatnie ponad 180 cm szerokości, a przyczepa pewnie ok. 220 cm lub więcej, więc o czym mowa :niewiem:

Edytowane przez Kristofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto z lusterkami ma  212 , a więc różnica nie do zauważenia. W lusterko z lewej wijdzę tak samo jak bez nakładki , a z prawej trochę lepiej ale bez szału, więc woziłbym je tylko ze względu na policje , a nie bezpieczeństwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej porównaj szerokości lusterek tam gdzie patrzysz a nie odległość od ramki do ramki. Z tego co piszesz, to prawdopodobnie te Twoje dodatkowe lusterka też nie zapewniają prawidłowej widoczności z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto z lusterkami ma  212 , a więc różnica nie do zauważenia. W lusterko z lewej wijdzę tak samo jak bez nakładki , a z prawej trochę lepiej ale bez szału, więc woziłbym je tylko ze względu na policje , a nie bezpieczeństwo.

No to spróbuj cofnąć na praw lustro ostro się łamiąc i patrząc tylko w lusterka w samochodzie bez dodatkowych. :] 

W ciężarowym są ogromne lusterka plus mniejsze dające jeszcze większy kąt widzenia a mimo to niejednokrotnie

trzeba się wychylić przez okno bo i tak róg naczepy się traci (cofając na prawe lustro) , dlatego każdy kierowca stat się cofać na lewą stronę.

Pamiętaj więcej widoczności nigdy za dużo, nie wiesz kiedy może się przydać. Lusterka zakładaj dla siebie nie dla policji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×