Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

podłączenie trumavent 12v


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#31 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1542 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:04

Teb 2. Teb 3 100 droższy i podobno otwory montażowe inaczej rozmieszczone. Jak ktoś chce znać cenę i sklep gdzie kupiłem to na priv-nie będę robił reklamy

#32 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8320 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:10

Kristofer rozwiń, proszę, swoją wypowiedź. Czemu uważasz TEB2 za najlepszy?

 

Myślę, że różnice między TEB-1, a TEB-2 są oczywiste, dlatego ograniczę się w kilku słowach jedynie do różnic między TEB-2 i TEB-3. Zaznaczam na wstępie raz jeszcze, że to wyłącznie moja opinia :skromny:
TEB-3 sprawia wrażenie bardziej "delikatnego" (łopatki wentylatora i silnik). Oczywiście nie wiem, jaka jest szczegółowa konstrukcja, ale logika pozwala przypuszczać, że przekonstruowanie miało na celu jakieś oszczędności (jak we wszystkich teraźniejszych produktach , udział miała pewnie analiza kosztów). Poza tym, wylot dla nawiewów nie posiada indywidualnego mieszacza dla każdej strony (przynajmniej ten model, który miałem w ręku).

 

Rozdział nadmuchu.jpg

 

Dla mnie jest to istotne ograniczenie, wymuszające stosowanie osobnych "tłumików" dopiero na przewodach rozprowadzających nadmuch, zamiast robić to u źródła. TEB-3, dla max mocy pobiera więcej prądu z akumulatora. Ktoś mógłby powiedzieć, że to zaledwie 200 mA, ale biorąc pod uwagę, że mówimy o zasilaniu z akumulatora, a nadmuch pracuje często non stop, będą to bardzo znaczące różnice w poborze prądu w czasie np. tygodnia czasu.
Będąc gdzieś "na dziko", liczy się czasem każdy zaoszczędzony amper. Jeśli do tego weźmie się pod uwagę, że wydajność obydwu dmuchaw jest niemal identyczna (149 m³/h i 142 m³/h, to praktycznie żadna różnica) oczywiście przy wylotach nie podłączonych do instalacji nadmuchowej, to osobiście nie mam wątpliwości, że moim faworytem zostaje TEB-2.
To już pewnie było odczucie subiektywne, ale miałem wrażenie, że TEB-3 pracuje minimalnie głośniej - może to jednak być również wynikiem takiej, czy innej konstrukcji zabudowy/umeblowania. Niestety, Truma nie podaje wartości tego parametru.

 

PS
Skoro już o nawiewach piszemy, to wspomnę jeszcze o jednej, ciekawej sprawie. Z moich osobistych doświadczeń z różnymi nadmuchami wynika, że regulator umieszczony bezpośrednio na obudowie pieca działa zawsze dużo bardziej skutecznie, niż taki sam umieszczony gdzieś na ścianie (większa bezwładność, a tym samym dłuższe reakcje na zmiany temperatury pieca i mniej efektywna kontrola obrotów). Mam oczywiście na myśli pracę w trybie "Auto", ponieważ dla trybu "Manual" nie ma to absolutnie znaczenia.
IMHO


Użytkownik Kristofer edytował ten post 05 styczeń 2017 - 22:13

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#33 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1542 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:14

Do działania trybu auto jest czujnik temp, który jest na obudowie venta. Regulator nie ma tu nic do tego. Ten co mam z ventem jest do montażu na ścianie

#34 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8320 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:18

Byłbyś łaskaw pokazać "to coś" (czujnik temp, który jest na obudowie venta) na jakiejś poglądowej fotce :hmm:


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#35 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3636 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:18

Dodam do wypowiedzi Kristofera

 

TEB 2 - praca na 2, zużycie 0,4A, na 3-0,6A, na 5-08A, max - 1,1A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

TEB 3 - praca na 2, zużycie 0,3A, na 3-0,5A, na 5-09A, max - 1,4A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

 

TEB 3 jest oszczędniejszy do około 40% mocy, później już idzie po całości - ale w każdym wypadku jest głośniejszy...


sygnatura 2017


Do sprzedania....

https://www.olx.pl/o...html#6b03150544


Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#36 irek w

irek w

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2249 postów
  • Telefon:692 920 534
  • SkądSamoklęski Duże,Kujawsko-Pomorskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS 8206,Sudwind Blue Line395
  • Holownik:Scenik 1,9 DCi,Megane 1,6 16v

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:24

W starej budce rok 81, miałem  nadmuch na 12v ,i super dmuchało a akus prawie był pusty a nadal się kręciło.Ale takich juz teraz nie ma.


BRAĆ KUJAWSKA

 

 

 


#37 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8320 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:30

Dodam do wypowiedzi Kristofera

 

TEB 2 - praca na 2, zużycie 0,4A, na 3-0,6A, na 5-08A, max - 1,1A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

TEB 3 - praca na 2, zużycie 0,3A, na 3-0,5A, na 5-09A, max - 1,4A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

 

TEB 3 jest oszczędniejszy do około 40% mocy, później już idzie po całości - ale w każdym wypadku jest głośniejszy...

 

Bardzo dobre zestawienie - dokładnie ukazuje w czym rzecz :ok:

Kiedyś miałem zamiar zrobić podobne, ale jak to często bywa, na zamiarze poprzestałem.

Teraz mam na "gotowo" :dzieki:


W starej budce rok 81, miałem  nadmuch na 12v ,i super dmuchało a akus prawie był pusty a nadal się kręciło.Ale takich juz teraz nie ma.

 

Tak to już jest z silnikami, że kręcą się prawie do momentu, aż accu nie wyzionie ducha (chyba, że w obwodzie jest ogranicznik odcinający zasilanie przy ustalonym napięciu min.). Te obecne też się tak "kręcą" ;)


Użytkownik Kristofer edytował ten post 05 styczeń 2017 - 22:32

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#38 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3636 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:32

idę na piwko do przyczepy to za chwile napisze jak jest ...  na dworze mam teraz (-11), piecyk lata na propanie od 4 godzin - na "czwórce", TEB 3 leci na "trójce" - zobaczę jak jest...


sygnatura 2017


Do sprzedania....

https://www.olx.pl/o...html#6b03150544


Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#39 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1542 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:48

Obok tej białej wtyczki to czerwone to czujnik. Musiałbym rozebrać by dokładnie go pokazać

Załączone miniatury

  • WP_20170105_22_46_27_Pro.jpg


#40 Yogi

Yogi

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 209 postów
  • Telefon:692377310
  • SkądRawicz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:kip gry line
  • Holownik:ford transit

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:56

A  TEB1    ile  pobiera ? i czym się różni ?



#41 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3636 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:05

Adrian, TEB1 nie mialem... mie mierzylem.
Umiejscowienie termometru...

20170105_230159.jpg

I temp... przyczepa w zacisznym miejscu, z drugiej strony, polnocnej pokazuje w domu -10,7



20170105_230224.jpg


A tu widac gdzie uciekaja kW ogrzewania ;-)

Zestaw gotowy do wyjazdu o swicie, ahoj zima!

20170105_232016.jpg

Użytkownik BartoszK edytował ten post 05 styczeń 2017 - 23:24

sygnatura 2017


Do sprzedania....

https://www.olx.pl/o...html#6b03150544


Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#42 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8320 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:45

Obok tej białej wtyczki to czerwone to czujnik. Musiałbym rozebrać by dokładnie go pokazać

 

... no i tu masz rację, ten Twój ma termistor na płytce przy obudowie wentylatora. Widziałem jakąś wersję, która miała termistor w obudowie regulatora.
"To czerwone", to tylko kawałek osłony czujnika, a konkretnie termistora. Tak mam też u siebie i tak to dokładnie wygląda:

 

fragment reg obr.jpg

 

Podobnie mam też w regulatorze pieca dla ogrzewania elektrycznego. Miałem do wyboru: uaktywnienie czujnika w regulatorze ściennym lub zewnętrznego.
Regulator nadmuchu mam w obudowie pieca, ale dla Ultraheat mam z kolei na ścianie:

 

Regulator.jpg


I temp... przyczepa w zacisznym miejscu, z drugiej strony, polnocnej pokazuje w domu -10,7

 

Mam prawie identyczną temperaturę na zewnątrz (Lublin), przyczepa niestety (lub "stety") pod dachem i trochę dalej, więc wszelkie doświadczenia w chwili obecnej nie są mi po drodze :oslabiony:

 

Temp 05_01_17_G_22_36.jpg


Zestaw gotowy do wyjazdu o swicie, ahoj zima!

 

No, ładnie wygląda.

Jak w nocy jeszcze sypnie, to rano nie będziesz mógł znaleźć :]

Swoją drogą, trochę odśnieżania jeszcze przed Tobą :hmm:


Użytkownik Kristofer edytował ten post 05 styczeń 2017 - 23:38

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#43 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3636 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:59

Jesli nie sypnie to nic juz nie odsniezam. Z tych malych zasp wyjedzie bez problemu.

A snieg na dachu jest puszysty i zamim dojade do glownej to go nie bedzie.

Bardziej mnie martwi wyjazd z miasta... dzis rano bym z przyczepa nie wyjechal...
sygnatura 2017


Do sprzedania....

https://www.olx.pl/o...html#6b03150544


Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz

#44 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8320 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 06 styczeń 2017 - 00:09

No, tak.
Większym utrudnieniem, niż śnieg, może być śliskość :hmm:
W każdym bądź razie - "szerokości".


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#45 MARIOczy

MARIOczy

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 550 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Holenderski
  • Holownik:Niemiecki

Napisano 06 styczeń 2017 - 00:49

OK a w TEB1 gdzie jest czujnik temperatury? Może to w TEB1 czujnik jest w sterowniku o czym pisał Kristofer?


Pozdrawiam

Mariusz

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych