Skocz do zawartości

podłączenie trumavent 12v


fortis

Rekomendowane odpowiedzi

Kristofer rozwiń, proszę, swoją wypowiedź. Czemu uważasz TEB2 za najlepszy?

 

Myślę, że różnice między TEB-1, a TEB-2 są oczywiste, dlatego ograniczę się w kilku słowach jedynie do różnic między TEB-2 i TEB-3. Zaznaczam na wstępie raz jeszcze, że to wyłącznie moja opinia :skromny:

TEB-3 sprawia wrażenie bardziej "delikatnego" (łopatki wentylatora i silnik). Oczywiście nie wiem, jaka jest szczegółowa konstrukcja, ale logika pozwala przypuszczać, że przekonstruowanie miało na celu jakieś oszczędności (jak we wszystkich teraźniejszych produktach , udział miała pewnie analiza kosztów). Poza tym, wylot dla nawiewów nie posiada indywidualnego mieszacza dla każdej strony (przynajmniej ten model, który miałem w ręku).

 

post-8228-0-19529700-1483650476_thumb.jpg

 

Dla mnie jest to istotne ograniczenie, wymuszające stosowanie osobnych "tłumików" dopiero na przewodach rozprowadzających nadmuch, zamiast robić to u źródła. TEB-3, dla max mocy pobiera więcej prądu z akumulatora. Ktoś mógłby powiedzieć, że to zaledwie 200 mA, ale biorąc pod uwagę, że mówimy o zasilaniu z akumulatora, a nadmuch pracuje często non stop, będą to bardzo znaczące różnice w poborze prądu w czasie np. tygodnia czasu.

Będąc gdzieś "na dziko", liczy się czasem każdy zaoszczędzony amper. Jeśli do tego weźmie się pod uwagę, że wydajność obydwu dmuchaw jest niemal identyczna (149 m³/h i 142 m³/h, to praktycznie żadna różnica) oczywiście przy wylotach nie podłączonych do instalacji nadmuchowej, to osobiście nie mam wątpliwości, że moim faworytem zostaje TEB-2.

To już pewnie było odczucie subiektywne, ale miałem wrażenie, że TEB-3 pracuje minimalnie głośniej - może to jednak być również wynikiem takiej, czy innej konstrukcji zabudowy/umeblowania. Niestety, Truma nie podaje wartości tego parametru.

 

PS

Skoro już o nawiewach piszemy, to wspomnę jeszcze o jednej, ciekawej sprawie. Z moich osobistych doświadczeń z różnymi nadmuchami wynika, że regulator umieszczony bezpośrednio na obudowie pieca działa zawsze dużo bardziej skutecznie, niż taki sam umieszczony gdzieś na ścianie (większa bezwładność, a tym samym dłuższe reakcje na zmiany temperatury pieca i mniej efektywna kontrola obrotów). Mam oczywiście na myśli pracę w trybie "Auto", ponieważ dla trybu "Manual" nie ma to absolutnie znaczenia.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do wypowiedzi Kristofera

 

TEB 2 - praca na 2, zużycie 0,4A, na 3-0,6A, na 5-08A, max - 1,1A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

TEB 3 - praca na 2, zużycie 0,3A, na 3-0,5A, na 5-09A, max - 1,4A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

 

TEB 3 jest oszczędniejszy do około 40% mocy, później już idzie po całości - ale w każdym wypadku jest głośniejszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do wypowiedzi Kristofera

 

TEB 2 - praca na 2, zużycie 0,4A, na 3-0,6A, na 5-08A, max - 1,1A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

TEB 3 - praca na 2, zużycie 0,3A, na 3-0,5A, na 5-09A, max - 1,4A - przy wszystkich otwartych wylotach na full...

 

TEB 3 jest oszczędniejszy do około 40% mocy, później już idzie po całości - ale w każdym wypadku jest głośniejszy...

 

Bardzo dobre zestawienie - dokładnie ukazuje w czym rzecz :ok:

Kiedyś miałem zamiar zrobić podobne, ale jak to często bywa, na zamiarze poprzestałem.

Teraz mam na "gotowo" :dzieki:

W starej budce rok 81, miałem  nadmuch na 12v ,i super dmuchało a akus prawie był pusty a nadal się kręciło.Ale takich juz teraz nie ma.

 

Tak to już jest z silnikami, że kręcą się prawie do momentu, aż accu nie wyzionie ducha (chyba, że w obwodzie jest ogranicznik odcinający zasilanie przy ustalonym napięciu min.). Te obecne też się tak "kręcą" ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idę na piwko do przyczepy to za chwile napisze jak jest ...  na dworze mam teraz (-11), piecyk lata na propanie od 4 godzin - na "czwórce", TEB 3 leci na "trójce" - zobaczę jak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrian, TEB1 nie mialem... mie mierzylem.

Umiejscowienie termometru...

 

post-11643-0-44857400-1483653847_thumb.jpg

 

I temp... przyczepa w zacisznym miejscu, z drugiej strony, polnocnej pokazuje w domu -10,7

 

 

 

post-11643-0-49647500-1483653914_thumb.jpg

 

 

A tu widac gdzie uciekaja kW ogrzewania ;-)

 

Zestaw gotowy do wyjazdu o swicie, ahoj zima!

 

post-11643-0-02963900-1483654948_thumb.jpg

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok tej białej wtyczki to czerwone to czujnik. Musiałbym rozebrać by dokładnie go pokazać

 

... no i tu masz rację, ten Twój ma termistor na płytce przy obudowie wentylatora. Widziałem jakąś wersję, która miała termistor w obudowie regulatora.

"To czerwone", to tylko kawałek osłony czujnika, a konkretnie termistora. Tak mam też u siebie i tak to dokładnie wygląda:

 

post-8228-0-00030500-1483655732_thumb.jpg

 

Podobnie mam też w regulatorze pieca dla ogrzewania elektrycznego. Miałem do wyboru: uaktywnienie czujnika w regulatorze ściennym lub zewnętrznego.

Regulator nadmuchu mam w obudowie pieca, ale dla Ultraheat mam z kolei na ścianie:

 

post-8228-0-64773500-1483655850_thumb.jpg

I temp... przyczepa w zacisznym miejscu, z drugiej strony, polnocnej pokazuje w domu -10,7

 

Mam prawie identyczną temperaturę na zewnątrz (Lublin), przyczepa niestety (lub "stety") pod dachem i trochę dalej, więc wszelkie doświadczenia w chwili obecnej nie są mi po drodze :oslabiony:

 

post-8228-0-22571900-1483656211_thumb.jpg

Zestaw gotowy do wyjazdu o swicie, ahoj zima!

 

No, ładnie wygląda.

Jak w nocy jeszcze sypnie, to rano nie będziesz mógł znaleźć :]

Swoją drogą, trochę odśnieżania jeszcze przed Tobą :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie sypnie to nic juz nie odsniezam. Z tych malych zasp wyjedzie bez problemu.

 

A snieg na dachu jest puszysty i zamim dojade do glownej to go nie bedzie.

 

Bardziej mnie martwi wyjazd z miasta... dzis rano bym z przyczepa nie wyjechal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.