Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

nietypowy problem z pompką wody


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 13:40

Witam 

problem w mojej budce jest następujący

po odkręceniu wody w łazience lub kuchni wybija bezpiecznik po kilkunastu sekundach nie od razu

wymieniłem pompkę problem znikł na bardzo krótko 

jaka może być tego przyczyna ?

z góry dziękuje za podpowiedzi



#2 irek w

irek w

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2207 postów
  • Telefon:692 920 534
  • SkądSamoklęski Duże,Kujawsko-Pomorskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS 8206,Sudwind Blue Line395
  • Holownik:Scenik 1,9 DCi

Napisano 18 grudzień 2016 - 14:05

Gdzieś na linii jest przetarty przewód i się zwiera ,a potem wybija bezpiecznik.Pompka tu nie ma winy ,raczej tak myślę :] ,ale wcale tak być nie musi.


BRAĆ KUJAWSKA

 

 

 


#3 msmbb

msmbb

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 77 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY Excellent 460 UFe
  • Holownik:BMW E91 335d 210kW 580 Nm Automat DMC 2175 Hak 1800

Napisano 18 grudzień 2016 - 15:19

Witam 

problem w mojej budce jest następujący

po odkręceniu wody w łazience lub kuchni wybija bezpiecznik po kilkunastu sekundach nie od razu

wymieniłem pompkę problem znikł na bardzo krótko 

jaka może być tego przyczyna ?

z góry dziękuje za podpowiedzi

Jaką ma wartość bezpiecznik?



#4 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 15:25

ten bezpiecznik to jest tylko przycisk wartości tam żadnej nie ma podanej

dwa pompka jest tej samej wartości co oryginalna 

wiem jeszcze tyle że ten cały energoblok jak go nazywam był naprawiany już przez poprzedniego właściciela

z tym że jemu jak wybiło to już sie nie załączył 


Użytkownik andross edytował ten post 18 grudzień 2016 - 15:28


#5 msmbb

msmbb

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 77 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY Excellent 460 UFe
  • Holownik:BMW E91 335d 210kW 580 Nm Automat DMC 2175 Hak 1800

Napisano 18 grudzień 2016 - 15:27

Czyli jakiś automatyczny bezpiecznik, podmień do testów na zwykły.

 

Możesz dać zdjęcie tego bezpiecznika?


Użytkownik msmbb edytował ten post 18 grudzień 2016 - 15:32


#6 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 15:38

Czyli jakiś automatyczny bezpiecznik, podmień do testów na zwykły.

jest to jakaś myśl

dziwi mnie to że po założeniu nowej cały wyjazd 3 dniowy było ok

dwa wybija go nie zawsze,czasami po wbiciu śmiga i nic


Gdzieś na linii jest przetarty przewód i się zwiera ,a potem wybija bezpiecznik.Pompka tu nie ma winy ,raczej tak myślę :] ,ale wcale tak być nie musi.

wyjdzie że ją nie potrzebnie wywaliłem

albo nowa znów padła 


Czyli jakiś automatyczny bezpiecznik, podmień do testów na zwykły.

 

Możesz dać zdjęcie tego bezpiecznika?

jak będe w przyczepie to dam 



#7 Kogi

Kogi

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 448 postów
  • Telefon:604 coś tam coś tam
  • Skądokolice Bydgoszczy
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:KIPMOBIL L300 (old school}
  • Holownik:kule łokciowe

Napisano 18 grudzień 2016 - 17:37

Wygląda to tak jakby obwód był przeciążony. Zabezpieczenie się przegrzewa i wyskakuje automat.


 Camping37.gif    Pozdrowionka od kulawego Kogiego.4.gif    

                   

                                                                                                                                                                                                          


#8 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 17:48

Wygląda to tak jakby obwód był przeciążony. Zabezpieczenie się przegrzewa i wyskakuje automat.

nie do końca bo czy światłą na 12v świecą czy nie sytuacja jest dalej taka sama

i jak bym od razu włączył to nie szło wbić tego bezpiecznika


Użytkownik andross edytował ten post 18 grudzień 2016 - 17:54


#9 strus251

strus251

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2871 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:12

Sprawdziłbym poprzednia pomkę, nową również. Sprawdziłbym inst. elektryczną (przetarcie jest całkiem możliwe).

Nie mniej jak poprzedni właściciel juz się z problemem bujał to raczej nie wina pompki.
Może być tak że termik ma już dość i wybija jak tylko dostanie jakieś obciążenie.
To jest instalacja 12V i w niej nie ma zabezpieczeń porażeniowych a tylko przeciążeniowe w związku z tym albo zwora gdzies w instalacji (włącz np instalację ale bez podłączonej elektrycznie pompki, potem z jakąś mała żarówką imitującą obciążenie).
Jak będzie ok, wymieniłbym utomat na nowy.
Tu raczej tylko te dwie opcje wchodzą w grę.

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam



#10 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:25

Sprawdziłbym poprzednia pomkę, nową również. Sprawdziłbym inst. elektryczną (przetarcie jest całkiem możliwe).Nie mniej jak poprzedni właściciel juz się z problemem bujał to raczej nie wina pompki.Może być tak że termik ma już dość i wybija jak tylko dostanie jakieś obciążenie.To jest instalacja 12V i w niej nie ma zabezpieczeń porażeniowych a tylko przeciążeniowe w związku z tym albo zwora gdzies w instalacji (włącz np instalację ale bez podłączonej elektrycznie pompki, potem z jakąś mała żarówką imitującą obciążenie).Jak będzie ok, wymieniłbym utomat na nowy.Tu raczej tylko te dwie opcje wchodzą w grę. pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam

To może być to.
Ale sprawdzę jeszcze pompkę na sucho bez wody. Bo to też mi nie daje spokoju. No i na żarówkę jak piszesz.

#11 strus251

strus251

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2871 postów
  • Telefon:daj znać na PW to prześlę :)
  • SkądŁódzki Wschodni
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 420
  • Holownik:Nissan X-Trail; 136KM, 314Nm, 2.2 dCi

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:51

Pompkę sprawdź przez amperomierz. Będzisz znał jej obciążenie. Może za duza do bezpiecznika, mimo że była taka sama to nie znaczy że poprzednia byla ok skoro był problem.

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam



#12 chris_66

chris_66

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2027 postów
  • Skądwarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:knaus
  • Holownik:807

Napisano 18 grudzień 2016 - 22:30

wywal termik i daj normalny bezpiecznik - termiki mają to do siebie że zużywają się i reagują na coraz mniejsze obciążenia

 

plus oszacuj dobrze pobór prądu żeby dobrać właściwy bezpiecznik 


Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często......................................... i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.

 


#13 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 23:10

wywal termik i daj normalny bezpiecznik - termiki mają to do siebie że zużywają się i reagują na coraz mniejsze obciążenia
 
plus oszacuj dobrze pobór prądu żeby dobrać właściwy bezpiecznik

Idealnie to oszacować to nie bedzie takie proste.
Nie prościej termik ten już pewnie starawy bedzie??

#14 andross

andross

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 423 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC 460 LUXUS
  • Holownik:Diesel

Napisano 18 grudzień 2016 - 23:31

Nie prościej wymienić termin.
Pod warunkiem że taki znajdę

#15 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8155 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 19 grudzień 2016 - 04:17

Nie prościej wymienić termin.
Pod warunkiem że taki znajdę

 

... no właśnie: "termin" :]

Obawiam się, że nie znajdziesz.

 

Tyle różnych odpowiedzi, ale czy ktokolwiek wie, o czym w ogóle się tu pisze? :niewiem:
Przecież odpowiedź na treść pierwszego posta, to wróżenie z fusów. Trzeba by szklanej kuli, aby trafić na przyczynę.
W temacie brak podstaw, czyli zdjęć i precyzyjnego opisu (zasilacza oraz instalacji).
Pojawiają się kolejno różne nazwy, jak: bezpiecznik, przycisk, automatyczny bezpiecznik, termik, a teraz już nawet termin.

Osobiście nie mam pojęcia, co kryje się w owym zasilaczu pod wymienionymi tu określeniami, a co gorsze, nie wiem nawet w którym obwodzie ten element się znajduje.
To ważne, ponieważ albo mamy do czynienia z przeciążeniem całego zasilacza, albo jedynie z przeciążeniem jednego z obwodów wyjściowych. To rzutuje m.in. na sposób diagnozowania. W każdym postępowaniu powinna być jakaś metoda prowadząca do rozwiązania problemu. Jeśli jej brak, to mamy do czynienia wyłącznie ze zgadywaniem i liczeniem na szczęście.
Aby cokolwiek ustalić, przede wszystkim trzeba wiedzieć, z czym mamy do czynienia (jakieś zdjęcia) lub choćby precyzyjne określenie zasilacza (nazwa, typ) oraz tak samo precyzyjne określenie, o jakim zabezpieczeniu myśli pytający. Warto też określić, czy obwód dla pompki wody jest obwodem wydzielonym dla niej, czy może wspólnym z jakimś innym jeszcze odbiornikiem/odbiornikami.
Jeśli miałby to być bezpiecznik automatyczny

bezp autom 12V.jpg

w obwodzie 12 V, to oczywiście musi mieć podaną wartość, o co słusznie już ktoś tu pytał, bo jeśli będzie ona zbyt niska, to bezpiecznik będzie przerywał obwód po każdorazowym jego zamknięciu (w tym przypadku włączenie pompki). Wiedząc coś o obwodzie i zasilaczu, można by było wstępnie określić przybliżoną wartość zabezpieczenia (pisał o tym Chris), ale bez takich informacji się nie da. :nono:
Być może, mowa jest o tzw. "termiku", ale on również posiada określone parametry pracy (wartość napięcia, dla której jest przewidziany oraz wartość prądu).

tzw termik.jpg
Gdyby w omawianym przypadku chodziło o taki właśnie element, to jest on z reguły umieszczany w obwodach uzwojenia pierwotnego transformatorów, co z kolei by wskazywało, że mamy do czynienia z prostym (na szczęście) zasilaczem transformatorowym, a "łapki" trzeba będzie włożyć do części zasilacza z napięciem sieci ~230 V (tak wynika z niektórych postów). Sądząc po tytule tematu i treści pytania, jego założyciel nie posiada odpowiedniego przygotowania do prac z takim napięciem (bez urazy). W takim przypadku warto przemyśleć każdą odpowiedź, ponieważ eksperymenty mogą mieć niezbyt przyjemne skutki. Dodatkowym przeciwwskazaniem jest fakt, że wcześniej ktoś już tą instalację / zasilacz "męczył", ale bez powodzenia, więc ryzyko jest tym większe, im więcej jest niewiadomych.
Oczywiście, obydwa rodzaje zabezpieczeń mogą się czasem uszkodzić tak, że reagują przy dużo niższej wartości prądu, niż ta, na którą je przewidziano, jednak taka usterka występuje bardzo rzadko, stąd przypuszczam, że tu nie mamy z nią do czynienia.
Zaryzykowałbym przypuszczenie, że zasilacz, który jest zamontowany w tej przyczepie, to któraś z wersji "MIKO" np. MK240, 120, 140, 375 itp., ew. Calira serii VS, HVS.
Z wnioskami lepiej chyba poczekać, aż Kol. andross wszystko doprecyzuje
IMHO

 

PS
Sprawa do diagnozy wydaje się trywialna, ale pod warunkiem, że ma się zasilacz i przyczepę obok, w przeciwnym przypadku, nawet dziecinnie proste usterki, mogą być czasem nie do pokonania na odległość. Kiedyś był na forum podobny temat, który byłby dobrym przykładem na to, jak mylne wnioski można czasem wyciągać z nieprecyzyjnych opisów.
Niestety, nie pamiętam już jego tytułu.

 

Edit: znalazłem

http://forum.karawan...a-12v/?p=373714


Użytkownik Kristofer edytował ten post 19 grudzień 2016 - 04:30

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych