Skocz do zawartości

Touran jako holownik


red

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jako że mój sharan raczej już nie będzie jeździł muszę kupić inny samochód - zastanawiam się nad zakupem tourana z lat 2003 - 2010 (celuję w rocznik 2005 - 07) z silnikiem 1,9 tdi. Moja przyczepa ma 1170 kg DMC.

Sharan jako holownik był naprawdę świetny - fabryczna moc 115 KM w połączeniu z chipsem bez problemu radziła sobie z zestawem a napęd 4x4 to coś co do holowania przydaje się czasem a masa własna ok. 1800kg powodowała że jazda zestawem była stabilna.

Niestety sharana już nie ma a muszę kupić jakieś auto - sharan jest ok ale touran ma kilka zalet:

- nadwozie tourana jest tylko 20cm krótsze a długość wnętrza jest wprawdzie mniejsza ale powinienem dać radę spakować swoje graty,

- touran jest mniejszy z zewnątrz, lżejszy przez co na pewno będzie mniej palił,

- w przypadku tourana uda mi się zmieścić w 3500 kg DMC zestawu - odpada viatoll,

- DMC przyczepy bez hamulca w touranie to 750kg a w sharanie 700kg (niby nic ale moja przyczepa towarowa ma 750kg DMC)

- obciążenie dachu - touran 100kg sharan 75kg,

- trzeci rząd foteli w touranie (7 osobowym) jeździ w samochodzie a dwa fotele od sharana stoją w garażu.

Samochodu mam zamiar używać do pracy - wożę skrzynki, drabiny, jakieś tablice, banery itp. (większe rzeczy i tak na przyczepie)

Oczywiście jazda z rodziną i holowanie przyczepy kempingowej.

Ma ktoś taki samochód? Jak sobie radzi z przyczepą? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , widziałem ten wpis ale w ciągu dnia nie miałem czasu aby odpowiedzieć . Dopiero teraz wdepłem do domu .

 

Ja mam VW Tourana z silnikiem 2,0 140konnego , wersja 7 miejscowa , skrzynia 6 biegowa.

DMC auta to 2260 i szukałem przyczepy aby się zmieścić w 3,5 tonach . Wiadomo dlaczego .

Moja ma 1200kg DMC .

 

Zaraz pomyślisz . Hmmmm , ten kontrowersyjny silnik ...

Ja mam dobre doświadczenia . Jeżdżę tym autem 3 lata na TAXI , więc auto doświadczone w wielu przypadkach . Jak kupiłem to miał 175.000 , obecnie 277.000 , więc wiem co piszę .

Trzeba dbać o olej i na czas go zmieniać lub częściej . Przede wszystkim to nie jest wyścigówka . Jak ktoś go tak użytkuje to będzie odwiedzał warsztat dość często .

Auto produkowane jest na płycie podłogowej golfa 5 , więc będzie w środku mniejsze od Sharana . Bagażnik w wersji rozłożonych 7-miu  foteli będzie symboliczny . Nazwałbym to jakby na dwie reklamówki zakupów . Przy złożonych fotelach jest już duuużo lepiej i szczerze powiem , że mi wystarcza . Każdy fotel z drugiego rzędu jest odpinany lub składany w różnych konfiguracjach .

Jak ktoś lubi od czasu do czasu kimnąć w aucie na tylnej części (na podłodze) to tu wygląda to słabo . Jest załamanie w podłodze .

W trakcie eksploatacji owszem , jak w każdym aucie , wychodzą jakieś rzeczy . Teraz po mojej stówce przychodzi czas na sprzęgło . Wymieniam komplet , więc grubą dwójkę trzeba szykować . Co się dziwić . Większość km robię w ruchu miejskim .

Na samym początku poszła mi turbina . Kupiłem używaną od Audi A3  i śmiga do dzisiaj .

Aaaaa  !!! Moja wersja jest bez filtra DPF (oryginalnie) , pompa  jest inna niż ta awaryjna w VW Passatach B5 do roku 2008 (pompowtryski - nie listwa common rail).

 

Ogólnie do chwili obecnej będę chwalił auto ale doczepić się muszę do , ogólnie aut po roku 2000. Zabezpieczenie przed korozją leży . Touran podobnie jak Passat np. z rocznika 2005 i dalej to lipa w porównaniu do mojego poprzedniego VW Passata z roku 99 . Różnica klasy . Tego się nie ustrzeżemy .

 

Jak masz kupować VW Tourana to proponuję od drugiej połowy 2004 w górę .

Na początku był zły skład kompozytowy w głowicy - lubiły pękać . Później to poprawiono .

 

Hmmmm ... , nie wiem co jeszcze chcesz wiedzieć . Pytaj , chętnie odpowiem jak będę wiedział .


Przypomniało mi się .

Plusem jest krótki zwis z tyłu co wpływa znacząco przy ciągnięciu przyczepy . Nie buja . Jest stabilnie . Masa auta robi robotę . Przyczepa nie prowadza auta .

Edytowane przez finger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Jak jest z dynamiką przy holowaniu? Jak zużycie paliwa z przyczepą? Silnika 2,0 raczej nie brałem pod uwagę ale po zasięgnięciu opinii nie wykluczam go chociaż celuję raczej w 1,9.

 

red@tapatalk

 

Edytowane przez red (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając VW Passata 110 koni 5 biegów z budką 1170kg nie męczył się zbyt mocno .

Obecnie mam budkę 1200kg ale zupełnie inną ścianę bo o szerokości 230cm i to ona robi największy opór a nie waga .

Touran daje sobie radę , na 6 biegu również ale czasami oczywiście mu brakuje .

Ja też staram się jeździć 100 po eSkach i autostradami . Spalanie to 10litrów a pod wiatr nawet 11-11,5 . Zauważyłem , że najlepszy stosunek paliwa i prędkości to 90km/h ale znów ten 6 bieg robi się za słaby .

Po zrobieniu sprzęgła chyba go podkręcę na 170koni i zwiększę niutonometry . Problemy znikną . :)

 

Z wyprzedzaniem TIRów nie ma problemu .

Edytowane przez finger (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.