Skocz do zawartości

Rozmowy nie na temat z Jakie auto ile pociągnie


cyqor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@vrs Podobno nie da się obniżyć DMC przyczepy w Polsce. Ja w woj. opolskim pytałem, i nawet znajomy diagnosta powiedział, że się po prostu nie da. DMC jest święte, i nic z tym nie można zrobić.

 

da sie .... koszt 650 zeta lub 80euro i wyjazd do Niemiec ;-)

 

Robilem tak z LMC i teraz tez zamierzam z Hobby ... 

 

1 - Pozostajaca ladownosc musi byc wyzsza jak 150kg

2 - Potwierdzenie od producenta ze jest to mozliwe - plus nowa tabliczka od niego.

3 - Diagnosta ktory sie nie mądrzy a robi co musi...

4 - na badaniu - realna waga ma byc taka jak w tabliczce netto

 

BTW - w Nysie i w Kluczborku (tutaj robilem na PKS w Hobby w 2012) jest to mozliwe - innych miejsc nie znam na Opolszczyznie, w Dolnoslaskim w Wałbrzychu robia to na Gagarina (tutaj robilem LMC w 2014) i Niepodległosci.

 

 

Swojego czasu @Walko dla mnie ogladal Hobby 540 w Bolesławcu - w dowodzie NETTO I DMC bylo identyczne - 1300kg.... dało sie, ano dało sie.... 

 

 

@VRS - zapytaj u Smolicza czy zrobi ci TEC'a bo wiem ze Hobby robia....

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W politykę nie pójdę, nie umiem kłamać.

 

Obniżanie DMC, o ile w ogóle, będzie dotyczyć przyczepy fabrycznie nowej wiec myślę że bedzie dobrze :)

Ale to dalekie plany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheheh - to nie takie proste, zamierzam kupić od znajomego V50 z 2005 roku z przebiegiem 84.000 a tam jest 1,6D w automacie i ma takie parametry jak ma - tego nie zmienię bo auto już zarejestrowane w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura fajna, też bym brał jak pewny przebieg. A co do budy to bym nie pomniejszał. Zostawisz sobie tylko 150kg ładowności, kto jak kto ale Ty wiesz że to mało. Jak dla mnie to mija się z celem. Bo możliwe że nigdy nie będziesz ciągał v50 jak ma być tylko awaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fura fajna, też bym brał jak pewny przebieg. A co do budy to bym nie pomniejszał. Zostawisz sobie tylko 150kg ładowności, kto jak kto ale Ty wiesz że to mało. Jak dla mnie to mija się z celem. Bo możliwe że nigdy nie będziesz ciągał v50 jak ma być tylko awaryjny

 

zgada sie, mało ale mam świadomość ze będę jeździł przeładowany w okolicach 1400-1450kg... wtedy w stresie przy kontroli woda w glebę a czesc gratów do auta - przerabialem juz 2x takie wazenie i jesli jestes przeladowanu w okolicach 100kg to sie nie czepiaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgada sie, mało ale mam świadomość ze będę jeździł przeładowany w okolicach 1400-1450kg... wtedy w stresie przy kontroli woda w glebę a czesc gratów do auta - przerabialem juz 2x takie wazenie i jesli jestes przeladowanu w okolicach 100kg to sie nie czepiaja...

 

ja też zostawiłbym aktualne dane, ale to Twoja sprawa. Łatwiej będzie później sprzedać. Ja świadomie zamawiałem przyczepę z podniesionym DMC o 200kg i w ten sposób wykluczyłem wszystkie holowniki w rodzinie. W jednym przez wsp. 1,33 brakuje mi dosłownie chyba 6 kg i w razie mega awarii będzie go trzeba użyć, hak już ma. 

 

nie mniej jednak ile jest okazji do ciągnięcia campingu autem awaryjnym ? u mnie zero. Główny holownik jest dostępny przez 364,5 dnia w roku bo faktycznie pół dnia w roku przechodzi przegląd w fordzie, tak na pograniczu 15-25 kwietnia każdego roku. Wiadomo, że jakaś awaria, czy też akurat holownik szybko się sprzeda - szkoda stracić wyjazd. Wolałbym jednak na szybko pożyczyć holownik od znajomego ( kto jak nie Ty ? :) ) niż zabierać sobie 150kg ładowności. Spotkasz natrętnego policjanta w Austrii i będziesz się wypakowywał do zera. Podobno teraz już przy ważeniu nawet 50kg nie odpuszczają.

 

Dla mnie przyczepa z ładownością poniżej 400kg, no może 300kg jest do bani, kupując szukałbym innej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, zgadzam sie z toba w zupełnosci, bede odchudzał Hobby tak jak LMC:

 

- likwidując co drugi szczebelek w obu łózkach piętrowych i stelaz podnoszenia poduszek w pietrusach i francuzie - 15 kg

- podwyższenia podłogi w schowkach pod lozkami i siedziskami - 10kg 

- uchwyt na koło zapasowe - nie bedzie kola - tylko zestaw naprawczy - 50kg

- uchwyt i podstawy metalowe na butle gazowe w bakiscie (bedzie jedna na pasku do sciany - 10kg

- podwójne polki w szafkach wylecą - nie bedzie ich - 10kg

- ciezki materac z francuza zamienie na lekki komorowy - roznica 20kg

- oba materace z pietrusa - gorne lozko bedzie na komorowym z pianki, a dolne lozko bedzie zmienione w bagaznik + cargo aluminiowe - roznica 30-40kg na minus

- poduszki z siedzisk na pianki  - 10kg

- ciezki zbiornik na wode ( na pusto to ponad 25kg) na wiekszy i lzejszy (okolo 10kg) - 15kg

- elektroblok z prostownikiem i obudowa akumulatora z uchwytem leci  OUT - tylko regulator od solara - aku bez obudowy - 15kg

- żyrandole i kinkiety OUT - LEDY  punktowe i tasma - 15kg

- dywaniki i narzuty na siedziska wylecą - 15kg

 

wiec jak widzisz bede mial ladownosc okolo 250-300kg - niby duperele a swoje ważą.

 

LMC jak zważylem na pusto mialo 1150kg (powinno byc 1070 - a wymiar ma podobny do H500) po operacji odchudzania mialo ponizej tony a mniej rzeczy wywalilem niz planuje w Hobby

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.