Skocz do zawartości

Kupno Kampera prośba o pomoc jaki wybrać Ford Czy Fiat może inny


blackhawk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Chciał bym kupić kampera z dość mocnym silnikiem ponieważ z tyłu chciał bym zamontować płytę do przewożenia motocykli dokładnie motocrossa waga ok 105 kg motocykla najlepiej żeby się na taka płytę zmieściły dwa :) i dlatego pasowało by aby kamper miał mocny silnik,  duży ten bagażnik z tyłu żeby zapakować tam wszystkie szpeje i w miarę przestronny w środku żeby komfortowo można się było przespać w 5 osób fanie by było 6 osób ale w tedy chyba musi być ten wielki kurnik nad kabiną i żeby miał Pasy żeby podróżować w 6 osób .

Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo nigdy nie miałem z kamperem styczności , byłem w sobotę oglądać takiego ale nie wiem czy ford jest dobry głównie widzę fiaty oczywiście kamper może być 2-3 letni tylko musi mieć FV23% , a ten co oglądałem był już dobrze wyposażony i dość przestronny i silnik 170KM .Każda sugestia będzie dla mnie bardzo pomocna i ważna  z góry dziękuję .

 

http://s-camp.pl/samochod-kempingowy-ci-elliot-98-model-2017-ford-transit-22-tdci-dostepny-wrzesien-2016/

Edytowane przez blackhawk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to ja na początek sugeruję, że po zapakowania motocykla 105kg x 2 zabierasz większość ładowności campera. Nawet przy 4 osobach nie zmieścisz się w 3,5 tony. Przy 5-6 osobach + wyposażenie typu krzesła, ubrania, jakaś markiza, klima.... to się możesz i w 4 tonach nie zmieścić.

 

resztę nie doradzę, to tylko drobna sugestia na początek. Jak zaradzić ? montuj hak i kupuj przyczepę towarową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zobacz że w tym co zalinkowałeś ładowności masz 425kg, zapakujesz 5 osób i już jesteś na max. Do tego co marek pisze to motocykle jedynie na przyczepie

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się ale tam jeden motocykl to tam nikt nie będzie chyba sprawdzał podczas trasy raczej kampery to rzadko sprawdzają w samochodzie będzie 2 dorosłych i dwoje dzieci to powinno nie przekroczyć , a jak już będą typowo zawody to tylko 2 osoby dorosłe ale przyczepkę na moto też mam to problemu nie ma chodź wolał bym bez przyczepki bo nie kiedy trza dalej jechać i trochę to utrudnienie z przyczepką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Fiat czy Ford to w zasadzie chyba bez znaczenia. Miałem Forda teraz mam Fiata. Jeżeli chodzi o załadunek to chyba lekko przesadzisz z tym. 105kg x 2 plus pewnie jakies 100kg płyta + załadunek wszystkich rzeczy do bagażnika tylnego. To albo Ci tył z dokładaną ramą odpadnie ale kamper na tylnych kołach stanie :) Na dzień dzisiejszy z nowych kamperów 6 osób to tylko powyżej 4 ton czyli prawko na ciężarówkę, no i akcyza za pojemność powyżej 2l.

Ja mam kampera 4 osobowego gdzie na Niemcy ma homologację na 3 os, tylko dlatego że jest mały załadunek. Najlepsze rozwiązanie to zakup przyczepy i ciąganie tego wszystkiego za sobą - mówię z autopsji. Sam mam zamykany kontener z Branderupa i nie martwię się przeładowanie i ważeniem


Domyślam się ale tam jeden motocykl to tam nikt nie będzie chyba sprawdzał podczas trasy raczej kampery to rzadko sprawdzają 

Zależy gdzie jedziesz Niemcy i Austria ważą wszystko powyżej 2,5T i to mają zorganizowane akcje że potrafią cała autostradę przez parking i wagę przegonić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się ale tam jeden motocykl to tam nikt nie będzie chyba sprawdzał podczas trasy raczej kampery to rzadko sprawdzają w samochodzie będzie 2 dorosłych i dwoje dzieci to powinno nie przekroczyć , a jak już będą typowo zawody to tylko 2 osoby dorosłe ale przyczepkę na moto też mam to problemu nie ma chodź wolał bym bez przyczepki bo nie kiedy trza dalej jechać i trochę to utrudnienie z przyczepką .

Jak wracałem z włoch to podajże w austrii była zamknięta autostrada i ważyli wszystko powyżej 2500dmc, czyli nawet większe osobówki, ja z sharanem na styk prawie byłem bo kam 2400. Także nie bądź taki pewny z tym ważeniem

 

Dopisane: potwierdzone to co Bartek napisał

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż to, dzisiaj już ważą a co będzie za rok czy dwa? Staniesz na wagę i nie pojedziesz dalej, dopóki nie rozpakujesz się poniżej 3,5 tony a z tymi motorami to będzie min 300-400kg do zostawienia na śmietniku na parkingu. Albo będziesz stał np pod Grazem i czekał na kogoś z PL, żeby Ci te graty odebrał. Pal sześć w Polsce, jakoś dasz radę, ale jeżeli myślisz o wyjazdach za granicę, to myśl już o haku i towarówce (nie tylko na motory, ale i resztę ciężkiego załadunku na wyjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć co można polecić, każdy ma jakiś swoich faworytów. Ja ogólnie polecałbym coś z niemieckich marek. Włoskie i francuskie raczej nie słyną z trwałości. Chociaż na dzień dzisiejszy i tak wszystko w porównaniu z tymi przed 10 lat to się tylko na sylikonie trzymają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Jeśli zamierzasz kupić kampera z tzw garażem, to małe są szanse na dostawienie rampy, gdyż ów garaż jest dolepiony do ramy głównej odpowiednimi profilami. Nie będzie do czego przylepić tak dużej i mocnej rampy.

Nie masz najmniejszych szans zmieścić się w 3,5t w tak dużym kamperze z takim ładunkiem. Dodatkowo mocno oddalony ładunek za tylną osią będzie ją przeciążał nawet jak zmieścisz się w DMC np 4t , to kłania się przekroczenie dop. nacisku osi.

Ja w swoim po wyposażeniu i 2 osoby w podróży jestem blisko granicy dopuszczalnej wagi, a ponton z silnikiem to nie to co 2 motory i ich cały szpej.

Ale masz prawo się upierać, zatem podpowiem Ci żebyś szukał coś na Fordzie, gdyż tylko Ford oferuje z tyłu koła bliźniacze, lep[iej sie prowadzi i mniej cierpi po przeciążeniu.

.

Zapraszam Cię również na Camperteam.pl poczytasz kilku forumowych autorytetów i może jakiś kompromis osiągniesz.

Puki co najlepsza opcja to kamper DMC3,5t + p-pa lekka do 750kG i możesz latać na kat B, auto nie cierpi , spokój duszy i możesz "dźwigać" w sumie max 4250kG 

.

Edit:

Aha, fajnie jakbyś uzupełnił z grubsza swój profil, wówczas możesz liczyć że będę udzielał się w Twoim temacie, inni koledzy również ponownie zabiorą głos.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem Hobby, tutaj masz modele: https://www.hobby-caravan.de/reisemobile/optima-de-luxe/#modelteaser

Dla nas w układzie 2+2 idealnie sprawdza się model z łóżkiem królewskim z tyłu (łóżko umiejscowione idealnie po środku) i opuszczanym łóżkiem z przodu - super rozwiązanie bo jest duże spanie na noc a w dzień fajna przestrzeń do poruszania się w przypadku niepogody. Tak jak wyżej pisałem przy takich rozmiarach (7,3m) ładowność jest praktycznie zerowa (jakieś 150kg) więc przydaje się przyczepka na rzeczy.

Wcześniej miałem kampera Dethleffs, też niczego sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie jedziesz Niemcy i Austria ważą wszystko powyżej 2,5T i to mają zorganizowane akcje że potrafią cała autostradę przez parking i wagę przegonić 

Z roku na rok coraz więcej akcji i coraz mniej tolerancyjni się stali. Na forum niemieckim forumowicze podkreślali, że przed laty jak ktoś miał 50 kg lub nawet 100 kg  za dużo to puszczali dalej bez żadnych mandatów a ostatnio stosują zasadę zero tolerancji.

 

Fiat czy Ford. Ja jestem za Fiatem. Większość producentów kamperów stosuje podwozia Fiata a silniki wysokoprężne są w miarę dobrymi jednostkami napędowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie do samej zabudowy a do podwozia. Zauważcie jakich jest najwięcej dostawczaków, fiatów ducato. Nie dlatego że są najtańsze ale ponoć są dobre, nieawaryjne i trwałe. Chociaż przy kamperze to aż takiego znaczenia nie ma bo nie lata się nim takich przebiegów, ale mimo wszystko raczej polecałbym kola fiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.