Skocz do zawartości

Jakiej firmy akumulator


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

 

Zanim kupiłem obecny akumulator, miałem najdroższy i najlepszy Boscha, jaki można było wtedy kupić (we wspominanej tu technologii Silver) - padł po ponad 10 miesiącach, będąc na szczęście na gwarancji.

Kolejnego już nie chciałem, zwłaszcza, że okazało się iż mój nie był wyjątkiem.

Dopłaciłem i wziąłem najbardziej "wypasiony" Varty, do której produktów zawsze miałem zaufanie.

Accu był całkiem niezły, tyle tylko, że ni stąd, ni zowąd pokazał mi środkowy palec dokładnie 27 m-cy po zakupie, czyli po upływie gwary i rękojmi. Padł niespodziewanie w jednej chwili i nawet "specjalne" ładowanie nie pomogło, po prostu "odszedł".

Moja teoria spiskowa mi podpowiada, że tak był zaprojektowany.

Exide, który wciąż posiadam w niemal idealnym stanie, nie był wyborem przypadkowym. Dziś wiem, że z tym wyborem trafiłem w dziesiątkę, ale obecnie mogę zgodzić się z twierdzeniem, że dopóki nie minie kilka lat od zakupu, to nigdy się nie wie, czy był on udany i dotyczy to obecnie większości producentów i modeli.

Tam gdzie kupowałem moją baterie gość mówił że bosch i varta to jest dokładnie to samo, w tej samej fabryce robione tylko inna naklejka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz to jak ze wszystkim, jak się trafi. Na chińczyku można 7 lat latać a varta po 3 padnie albo odwrotnie.ja jednak wolałem coś markowszego. Te exide byĺy po 330, to wolałem dożucić te 60zl

Którego chińczyka tutaj masz na myśli?

.

.

Przy zakupie nowego, warto zerknąć pod spod akumulatora i odnaleźć gwiazdkę/datownik daty produkcji.

Nie wiem czy kody dat w postaci ciągu numerów są jakoś zunifikowane dla różnych producentów, ale np Bosch znalazłem taki przykład:

 

Pierwsze trzy znaki to kod zakładu produkcyjnego kolejne trzy to kod daty produkcji. Kod daty produkcji oznacza rok i miesiąc wyprodukowania akumulatora.

 

znak 4 to rok

znaki 5 i 6 to miesiąc:

81 - styczeń

82 - luty

83 - marzec

84 - kwiecień

85 - maj

86 - czerwiec

87 - lipiec

88 - sierpień

89 - wrzesień

90 - październik

91 - listopad

92 - grudzień

 

Przykład

 

Numer seryjny: F2B285264 0050 935714

 

Data produkcji akumulatora 285 -> maj 2002r.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którego chińczyka tutaj masz na myśli?

Przykład taki, chociaż we wszystkim zdażają się bardzo żywotne chińczyki. Mój tato miał kiedyś wkrętarke, najtańszy z najtańszych chińczyk, z 70zl kosztowała. A wytrzymała remont mieszkania, budowe domu i dużo innych rzeczy. Po 10 latach akumulator już trzymał z 5min to poszła do śmieci, a tak poza tym to nie do zajechania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie kupowałem moją baterie gość mówił że bosch i varta to jest dokładnie to samo, w tej samej fabryce robione tylko inna naklejka

 

... taak, a świstak siedzi i zawija je w sreberka. Plotek nie słucham, cenię fakty.

"Tabbert'a, Knaus'a i Weinsberg'a też robią w tej samej fabryce i jest to dokładnie to samo, tylko naklejki mają różne" ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... taak, a świstak siedzi i zawija je w sreberka. Plotek nie słucham, cenię fakty.

"Tabbert'a, Knaus'a i Weinsberg'a też robią w tej samej fabryce i jest to dokładnie to samo, tylko naklejki mają różne" ;)

Tylko w przypadku Varty i Boscha żadna z tych marek nie wyróżnia się od siebie jakością. Cenowo też dokładnie to samo. Ludzie z branży mówią dokładnie to samo co jacekzoo. Osobiście uważam że po prostu Bosch markuje część produkcji Varty i tyle.

 

Przykład z przyczepami T,K i W mało trafiony. Te trzy marki różnią się od siebie dosłownie wszystkim :ee:

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam osobiście porównywałem oba aku Bosch i Vartę Silver. Jedna taśma, tak samo nr seryjne, jak i pozostałe detale produkcyjne. Różnią się jedynie naklejkami. Jedne i drugie mają tą samą kiepską jakość. Znam to z autopsji i przez to mam o nich takie zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z przyczepami T,K i W mało trafiony. Te trzy marki różnią się od siebie dosłownie wszystkim :ee:

 

... dlatego było to napisane w cudzysłowie, ale chyba nie zwróciłeś na to uwagi :ee:

Tylko w przypadku Varty i Boscha żadna z tych marek nie wyróżnia się od siebie jakością. Cenowo też dokładnie to samo. Ludzie z branży mówią dokładnie to samo co jacekzoo. Osobiście uważam że po prostu Bosch markuje część produkcji Varty i tyle.

 

Linii produkcyjnej Varty i Boscha osobiście nie widziałem, nie mam też sprawdzonych informacji od wytwórcy, dlatego napisałem, jak napisałem.

To, że jestem zwolennikiem faktów, a nie powielanych plotek, nie oznacza, że nie mam własnej opinii o wspomnianych akumulatorach.

Co więcej, nawet ją tu zaprezentowałem, a kto przeczytał, to i zauważył, że jest zbieżna z większością tu opisywanych. ;)

 

PS

Jak wiadomo, jedna jaskółka wiosny nie czyni, więc mój obecny Exide wcale nie musi świadczyć o wspaniałej jakości całej serii, aż do bieżącej produkcji, jednak nie zmienia to faktu, że jestem z niego bardzo zadowolony i tą opinią się podzieliłem. :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meg z opltransu ,tania ,dobra ,robiona przez varte dla opoltransu,użytkujemy w różnych pojazdach od kilku lat ,0 problemów ,Kiedyś sznajder  nawet 8 lat wytrzymały ,też w różnych pojazdach użytkowałem .Kupiłem kiedyś jak istniał hit na wyprzedaży 3 marka bez marki ,były też niezawodne ,ale wszystko jak się trafi ,chińska szlifierka przetrzymała raz niebieskiego boscha a nie miała lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pcham się już od paru lat w najlepsze i najdroższe, raczej średnia półka i trochę większa pojemność (na ile gabaryt pozwoli). Tej loterii z akumulatorami winne są też współczesne instalki w samochodach, megamocne altki i duże pobory prądu. Czasami nieświadomie jeździmy na wręcz ujemnym bilansie prądowym (np. 2 tygodnie jazdy miejskiej jesienią w korkach i zonk z odpaleniem przy temp.ok. zera), trzeba pamiętać o tym, że w takich warunkach we współczesnych samochodach trzeba... doładowywać akumulator (elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zeżre skutecznie wszelkie nadwyżki, zwłaszcza w dieslach CR, w których dodatkowo świece żarowe grzeją nie tylko przy rozruchu, ale i później, tyle że steruje tym komputer silnika, i nie zapala kontrolki, o elektrycznej grzałce w nagrzewnicy nie wspominając). 3 identyczne bosche, 2 padły w "nowoczesnym" samochodzie (diesel, CR), tuż po gwarancji, trzeci 6 lat w poczciwym audi 80 a teraz w fabii, bez zarzutu, chociaż kilka razy został rozładowany na maxa, i nic nie wskazuje, żeby się kończył. Płyty coraz cieńsze i delikatniejsze, obciążenia większe. Dlatego do nowszych aut jeśli już zmieniam (odpukać, od dawna nie w swoich), staram się pakować chociaż ciut większą pojemność niż podaje fabryka, która podejdzie gabarytem (np. 72 Ah zamiast 60-ki). A im wyższy, topowy model baterii, tym bardziej projektowany jest pod "cudowne" charakterystyki prądowe i niewielką wagę (to kilo czy 2 mniej), a nie trwałość, i gdyby nie technologie, które kiedyś gwarantowały długowieczność baterii (dodatki wapnia i srebra), nie dociągnąłby do końca gwarancji. Plus coś tak archaicznego, jak... doładowywanie akumulatora, gdy długo nie jeździło się w trasie, a np. w jesiennych korkach. Niestety, jakkolwiek śmieszne, to obecnie przykra konieczność, tam, gdzie niemal wszystko jest na prąd. Odkąd to skumałem, od z górą 3 lat, nie musiałem kupować akumulatora, odpukać, bo zima idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.