Skocz do zawartości

Komfortowa przyczepa dla 2+1, okazjonalnie 3-4+1


dudek_t

Rekomendowane odpowiedzi

Podniesienie DMC w Knausie, Weinsberg, LMC kosztuje 190 € ! Czeka się jeden dzień!

Knaus 500 FDK który ciebie interesuje ma oś ALKO o maks. dopuszczalnym DMC 1800 kg.

Nie ważne którą przyczepę kupisz ale i tak w stanie podstawowym nie wiem czy jakikolwiek sprzedawca będzie miał na stanie.

Sprzedawcy przyczep znają bardzo dobrze zapotrzebowania klientów i przynajmniej w moim przypadku na placu miał po jednej sztuce z każdego modelu jaki producent miał w swojej ofercie a było tego chyba ze 60 szt. Ponadto warto teraz się ostro handlować mają takie ciekawe przeceny i zamontowane dodatkowe wyposażenie za które w końcowym efekcie przyjdzie wiele zapłacić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Liczę się z tym że nie kupię z placu bo teraz to oni nic nie mają. Jak masz namiar na kogoś kto ma w Polsce po jednej sztuce każdego modelu - podaj namiar proszę. Planuje zamówić do połowy listopada i odebrać w kwietniu/maju. 

 

Cennik Knausa odnośnie DMC dostałem taki:

 

A2rX8z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmowy z naszymi dilerami z PL były trudne, z Elcampem szczególnie bo do nich to nie szło się dodzwonić (permanentna awaria centrali tel.) a komórek szanowna firma nie odbiera, strasznie zapracowani (taaa).
Ja załatwiałem wszystko mailowo, wolę w ten sposób bo przez telefon wszystko zapomnę a w mailu mam czarno na białym i wszystko łatwo mogę znaleźć. Elcamp niestety średnio na maile reagował. Czas odpowiedzi całkowicie nieakceptowalny - kilka dni oczekiwania na odpowiedź? Z kolei obsługa w Szczecinie w Camp&Trailer to przepaść. Kompleksowo, odpowiedzi na wszystkie moje nawet idiotyczne pytania. I to praktycznie natychmiast. Wszystko tak jak powinno wyglądać. Szybko i sprawnie. No ale w Szczecinie obsługiwał mnie sam właściciel, a w ElCamp pracownik. Widać komu bardziej zależało na sprzedaży. Do tego w Szczecinie nic nie płacę za transport, co jest duża oszczędnością. W Elcamp sporo za dostawę, początkowo chyba 1000 eu. A jakbym chciał oszczędzić to sam mogę do Słowenii skoczyć :-) Wyprodukować przyczepę też sam mogę :-P

Z Markiem mamy "gorącą linię" od jakiegoś czasu :) Dla mnie Aviva jest super ale lepszej połówce nie do końca pasuje. W domu mamy wszystko z Ikei i chociaż na wakacjach chce od tego odpocząć ;)

Knaus jest mniejszy o pół metra ale poza łóżkiem węższym o 3cm to specjalnie tego nie widać...? Najgorsze jest to że nie mam gdzie tych przyczep obejrzeć "na żywo" a na zdjęciach Knaus wydaje się solidniejszy (być może to tylko wrażenie). Wagi podobnie chociaż w Knausie trzeba dopłacić prawie 2000zł za zwiększenie DMC do 1400. Polityka cenowa to zdecydowanie nie jest mocna strona Knausa.

Sprawdź te Aviva bo tam w opcji jest wymiana tych szafek na szafki klasyczne. Nie wiem czy szuflady też to obejmuje. Trzeba byłoby się dowiedzieć Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ja wtedy zyskam zamawiając Avive z szafkami? Minusem Avivy (przynajmniej dla mnie ) jest oś mniej znanego producenta. Zdecydowanie wolę Al-Ko. Z tego samego powodu odrzuciłem Weinsberga bo tam wszędzie jest BPW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ja wtedy zyskam zamawiając Avive z szafkami? Minusem Avivy (przynajmniej dla mnie ) jest oś mniej znanego producenta. Zdecydowanie wolę Al-Ko. Z tego samego powodu odrzuciłem Weinsberga bo tam wszędzie jest BPW.

W tej największej jest akurat Al-Ko. A co zyskasz? Większy wybór :-) największą przyczepę ze wszystkich. Kabina prysznicowa osobna, normalna umywalka, a nie otwierana. Minusem i też plusem jest szerokość bo wynosi 245 cm. Ale Ty szukasz dla max 3-4-1 więc chyba zależy Ci na jak największej.

 

Generalnie nowe Avivy są bliźniakami Altea obecnie, więc są bardzo zbliżone. Konstrukcja jest ta sama + parę fajnych nowych usprawnień jak nowe fajne łazienki czy nowa bakista. To pewnie w następnym modelu Altea też się pojawi.

 

EDIT: al-ko chyba w Avvivie będzie jak podniesiesz DMC więc w standardzie chyba tylko BPW

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki - proszę nie patrzcie tak krytycznie na osie BPW bo to produkt niemiecki który coraz częściej jest spotykany w wielu przyczepach.

Te osie są stosunkowo dużo !!!!!!!!! tańsze od ALKO i muszę powiedzieć , że będziemy je coraz częściej doświadczać. Niedawno w jednemu koledze wymieniałem klocki oraz linki i uwaga : klocki na jedną oś 26 € a linki 44 € komplet. Śmieszne pieniądze. Zapewniam , że konstrukcyjnie dużo słabsze jednak.

 

Planuje zamówić do połowy listopada i odebrać w kwietniu/maju. 

I tak właśnie musisz zrobić. Nie znam w Polsce sprzedawców Knausa. Podeśle tobie tak orientacyjnie link do przyczepy która ciebie interesuje abyś miał wyobraźnie za ile taką przyczepę można wyrwać: 

 

http://www.fellbacher-camping.de/Neuwagen-Wohnwagen-Caravans.43.0.html?&tx_fbcm_pi1[mode]=single&tx_fbcm_pi1[uid]=308&tx_fbcm_pi1[back]=16

 

Jak dobrze pohandlujesz to wyrwiesz ją o 1000 € taniej i z nowym DMC. I pamiętaj utargowane 500 czy 1000 €   to nie 500 czy 1000 zł.

W północnych Niemczech jest sprzedawca który ma chyba  jakieś 300 przyczep na placu. U producenta nic kompletnie nie załatwisz.

Do jutra są targi turystyczne w Szwajcarii a od 16 -tego listopada w Lipsku. Na takich targach tez możesz kupić przyczepę i wskażą tobie miejsce odbioru.

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i koleżanki - proszę nie patrzcie tak krytycznie na osie BPW bo to produkt niemiecki który coraz częściej jest spotykany w wielu przyczepach.

Te osie są stosunkowo dużo !!!!!!!!! tańsze od ALKO i muszę powiedzieć , że będziemy je coraz częściej doświadczać. Niedawno w jednemu koledze wymieniałem klocki oraz linki i uwaga : klocki na jedną oś 26 € a linki 44 € komplet. Śmieszne pieniądze. Zapewniam , że konstrukcyjnie dużo słabsze jednak.

 

I tak właśnie musisz zrobić. Nie znam w Polsce sprzedawców Knausa. Podeśle tobie tak orientacyjnie link do przyczepy która ciebie interesuje abyś miał wyobraźnie za ile taką przyczepę można wyrwać:

 

http://www.fellbacher-camping.de/Neuwagen-Wohnwagen-Caravans.43.0.html?&tx_fbcm_pi1[mode]=single&tx_fbcm_pi1[uid]=308&tx_fbcm_pi1[back]=16

 

Jak dobrze pohandlujesz to wyrwiesz ją o 1000 € taniej i z nowym DMC. I pamiętaj utargowane 500 czy 1000 € to nie 500 czy 1000 zł.

W północnych Niemczech jest sprzedawca który ma chyba jakieś 300 przyczep na placu. U producenta nic kompletnie nie załatwisz.

Do jutra są targi turystyczne w Szwajcarii a od 16 -tego listopada w Lipsku. Na takich targach tez możesz kupić przyczepę i wskażą tobie miejsce odbioru.

Cenowo ta z linka wychodzi drogo. Nie wiem jaki budżet ma dudek ale nawet jeśli wyrwie nawet 1000 eu zniżki to Adria i tak wyjdzie sporo taniej.

 

Z ciekawostek to kupując w PL i tak wszytsko wyceniają Ci w EU :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z linka to zadna rewelacja cenowa. Generalnie Altea 552 z wyposazeniem jakie mnie interesuje kosztuje ponizej 80. Knaus 86-88 z praktycznie identycznym wyposazeniem i bardzo podobnymi ukladami. Szerokosc 242 to juz troche ekstremum dla mnie. Mamy zamiar ciagac ja tez po waskich drogach a 95% wyjazdow bedzie w skladzie 2+1.

Zerkne jeszcze ta Avive z normalnymi polkami ale przyznam ze nigdzie takiej nie widzialem. Plusem Avivy wzgledem Altei jest stala umywalka w lazience.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Dudek pisał w pierwszym poście, że auto zostaje. Ale faktycznie auto + tak ciężka przyczepa to może być generalnie spory problem. Poza tym wg danych technicznych max dla tego auta to 1200 DMC tylko, to skąd się wzięło 1440 kg? 102 KM do przyczepy z DMC 1400? To raczej niemożliwe
Wg http://www.towcar.infoto auto się nie nadaje do ciągnięcia tak dużych przyczep. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, holował będę Caddy Maxi 2.0 TDI. DMC przyczepy 1440 DMC.

 

Uff :) Ten się nadawać powinien :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym nadawaniem może być nieciekawie, tzn komfort i bezpieczeństwo na pograniczu holownika

A to już kwestia samego załadowania. Wiadomo, że nie ma sensu obciążać w takim wypadku przyczepy tylko zapakować przede wszystkim auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.