Skocz do zawartości

Komfortowa przyczepa dla 2+1, okazjonalnie 3-4+1


dudek_t

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, rozmawiamy o ptakach ;-)

 

Ranking rankingiem. Nie znam takiego na temat przyczep ale jak jest tyle wart co rankingi aut gdzie prym wiedzie Toyota to bym się tym nie sugerował - bo jakim np cudem Toyota Aygo była wyżej w rankingu niż np taki sam Citroen C1? Tylko przez znaczek albo kasę producenta.

 

Każdy producent ma różne przyczepy. Knaus też. Wrzucanie wszystkiego do jednego wora i ślepa wiara tylko w nazwę producenta wg mnie jest błędem. O Hobby mówił mi Andrzej z Częstochowy, który przyczepy akurat naprawia. Ty mówisz, tylko Knaus. Inni że np Hobby to nie to samo co kiedyś. Itp. Ja się nie sugeruję nigdy znaczkiem. Może to błąd. Ale wg mnie dziś producenci robią dokładnie to samo wszyscy. Optymalizują koszty i znaczek tutaj jest bez znaczenia.

 

Trzeba wybrać kilku producentów i rozważać za i przeciw po prostu i wybrać to co najkorzystniej nam wychodzi. Ranking to nie wszystko.

 

Wracając do tematu to po prostu napisz dlaczego ten Knaus. Daj argumenty za do dyskusji. Nie tylko lakoniczne stwierdzenie, że tak bo tak.

 

Ja napisałem co wiem o Adrii i Weinsbergu bo temat ostatnio mocno zgłębiłem. Knausa trochę też, bo też go rozważałem.

 

I, żeby nie było. Ja niczego nie polecam. Co mam polecić jak sam mam Adrię 10 letnią a nowej przyczepy przecież nigdy nie miałem :-)

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i teraz zamiast radości z kupna nowej przyczepy przychodzi żal że mogę wydać 80 a nie 200 tysięcy. Fuck. 

 

Myślicie że nowe modele z seri ekonomicznej nie wytrzymają 15 lat? Poważnie jest takie zagrożenie? Moja stara Avento ma 26 lat i szczerze mówiąc gdyby nie stylistyka to niedałbym jej więcej niż 10. Do rozpadu to ja nie wiem co musiałbym z nią zrobić. WTF?

 

Wiadomo że lepiej kupować super serie, tak jak w motoryzacji. Nie kupiłbym nowej Skody gdyby było mnie stać na nowego Bentleya. Tyle że w tym konkretnym przypadku po pierwsze ograniczony budżet a po drugie wszystkie wyższe serie są znacząco cięższe niż wersje ekonomiczne. Co mi z drewnianych mebli jak się w przyczepie nie pomieścimy  :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu to po prostu napisz dlaczego ten Knaus. Daj argumenty za do dyskusji.

Już się robi. Mówię o nowych produktach które oglądałem podczas zwiedzania fabryki w Jandelsbrunn w 2013 roku.

 

1. zastosowane osie ALKO - mało kto wie, że zastosowane osie ALKO mają największe graniczne dopuszczalne obciążenie w porównaniu z konkurencją blisko o 60 - 80 % większe powyżej masy DMC.

2. Knaus jako pierwszy producent po takich producentach jak Hymer Nova, Cabby, Kabe, Polar - zastosował technologie budowy ścian na zasadzie plastra miodu z tą różnicą , że zastosował papier z wiórami drzewnymi prasowany pod wysokim ciśnieniem to wszystko wykąpał w tworzywie sztucznym z farbą. Myliłby się kto, że w środku otwory struktury są puste. Nie są bo pod wysokim ciśnieniem wtłoczono we wszystkie puste otwory piankę poliuretanową. Można było podczas zwiedzania fabryki sięgnąć fizycznie po piłkę do metalu i sprawdzić twardość ściany w porównaniu z innymi wcześniej stosowanymi materiałami. Ponadto ścianę poddano obciążeniu i ponad 70% wytrzymywała większy ciężar zanim pękła w porównaniu również z innymi wcześniej stosowanymi materiałami.

3. Knaus również jako jeden z nielicznych producentów zastosował budowę modułową technologią tzw. "bez gwoździa" Po złączeniu elementów ścian praktycznie nie do rozszczepienia. Pokazana była również alternatywa jak wymienić niektóre elementy - i tutaj coś niebywałego bo ściana ma ukryte dodatkowe wzmocnione mocowanie gdyby kiedyś w przyszłości zaszła potrzeba wymiany ściany. Kupując u producenta ścianę na wymianę będzie miała inaczej usytuowane zaczepy mocujące.

4. Ściany dzisiejszych Knausów są bardziej odporne na wilgoć. Knaus obrał sobie za cel, że całkowicie wychodzi "drzewa" w swoich produktach. Tak na marginesie, Jak zwiedzałem fabrykę LMC w Sassenbergu to faktycznie to jeden z największych konkurentów Knausa zbliżony technologicznie do ich produktów z tą różnicą , że ściany LMC są zbudowane o zanurzone w piance poliuretanowej szereg szyn wzmacniających nadających sztywność porównywalnie do ścian produktów Knausa. Z kolei całkiem to inaczej wyglądało w produktach Burstnera które oglądałem w Kehl. Można było wejść do przyczepy która stała w chłodni w temp. zewnętrznej -15 stopni i zobaczyć jak działa ogrzewanie w przyczepie w środku. Robi wrażenie. Tego nie widziałem ani we fabryce Burstnera, ani we fabryce LMC. Ponadto przy gościach przedstawiciel Knausa powiedział, że poddostawca zastosował nie najlepszej jakości niektóre elementy tworzywa na zewnątrz gdyż mogą przedwcześnie ulec uszkodzeniu i zamierzają to poprawić. Podobnie zwiedzających informował przedstawiciel firmy LMC który stwierdził, że w modelach serii Musica oraz Style zastosowano nie najlepszej jakości instalację elektryczną. Chodziło o to, że zbyt wcześnie izolacja zewnętrzna przewodów elektrycznych ulega zniekształceniu (kruszeniu). 

5. Materiały wykończeniowe również są dużo lepszej jakości niż u innych producentów.  Jak wspomnę sobie mojego Wilka do którego zawsze miałem sentyment to nie ma co porównywać. Plastyki twardsze a zarazem bardziej elastyczne na ewentualne nie przewidziane uszkodzenia. 

 

    Jedni powiedzą to tylko instrumenty marketingowe, inni że przereklamowany produkt a ja wiem co widziałem i porównałem to ze zdaniem tych którzy takie problemy w Niemczech przechodzili. Każdy mi mówił , Piotrek jedź we "wochenende" z rodziną zobacz, dotknij, pomacaj, obejrzyj, słuchaj zdania użytkowników a jak się da to próbuj na weekend wypożyczyć i sprawdzić w terenie. 

Jeszcze jedno. Kiedyś przyczepy nie miały tego w co dzisiaj są wyposażone. Klient zaczął wymagać "cudów" grubsze i cieplejsze ściany, kompletną łazienkę z dodatkowym zlewem, duża lodówkę, większą kuchnię, Heki okna dachowe, zbiornik wody czystej i zbiornik wody spustowej, zestaw TV, dzielone drzwi albo drzwi z oknami, klimatyzację, napęd a przy tym aby całość ważyła mniej od przyczep porównywalnych starszej produkcji a przy tym była jeszcze większa możliwość ładowności przyczepy.

 

Co ratingów. Nie będę tego komentował. Powiem tylko tyle warto czasem posłuchać tych którzy tylko na dodatki do caravaningu w 2015 roku wydali 712 mln. € rocznie i wiedzą co ich "wkur....denerwuje" i co im się nie podoba i czego należy wymagać w przyszłości bo ciągle coś testują, sprawdzają, porównują i mówią głośno bez owijania bo w końcu są klientami no i mają niestety albo i "stety" kasę !

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok takie argumenty mają sens i wnoszą już wiele do dyskusji. Teraz pytanie kluczowe. Czy te wszystkie rozwiązania Knaus stosuje we wszystkich seriach czy tylko tych droższych?

 

Inaczej może. Czy Knaus Sport w rozwiązaniach przewyższa innych swoich konkurentów typu Hobby, Adria itp. Z ciekawostek to Adria też w Avivach zastosowała jakąś nową konstrukcję ścian. Lżejszą i mocniejszą niby. Chwalili się tym na targach w Dusseldorfie nawet. Nic więcej na ten temat nie powiem, bo nawet nie mam takiej wiedzy jak Helmut :-)

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok takie argumenty mają sens i wnoszą już wiele do dyskusji. Teraz pytanie kluczowe. Czy te wszystkie rozwiązania Knaus stosuje we wszystkich seriach czy tylko tych droższych? Inaczej może. Czy Knaus Sport w rozwiązaniach przewyższa innych swoich konkurentów typu Hobby, Adria itp. Z ciekawostek to Adria też w Avivach zastosowała jakąś nową konstrukcję ścian. Lżejszą i mocniejszą niby. Chwalili się tym na targach w Dusseldorfie nawet. Nic więcej na ten temat nie powiem, bo nawet nie mam takiej wiedzy jak Helmut :-)

Nie powiem nic o innych producentach bo nie widziałem procesu produkcji w ich fabrykach. W przyszłym roku zamierzam dla relaksu z cała rodziną zwiedzić fabrykę Hymer-a. Mogę wszystkich zapewnić, że w przyczepach Knaus serii Deseo, Sport, Lifestyle, Sudwind są zastosowane najnowsze technologie z tą różnicą, że grubość ścian wzrasta w zależności jeżeli dobrze usłyszałem o dane serii produkcji. Ja nie namawiam do kupna przyczepy Knaus ale mówię, że w porównaniu do innych producentów wyprzedzili ich technologicznie. Jak bym miał wydać pieniądze na nową to jakość do ceny dla mnie tylko Knaus. Z kolei uważam, że przyczepy Hobby mają najpiękniejszy "design". Bardzo ładny "design" mają również przyczepy Burstnera. Dopuszczę się "plagiatu" z forum niemieckiego na którym użytkownicy niezmiernie chwalą sobie dosyć wysoki komfort poruszania się z przyczepami Hymer które również są na podwoziu ALKO. Co takiego maja w sobie czego inni nie mają.

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wszystkie Knausy mają takiej samej grubości ściany więc kwestia różnic między modelami musi leżeć gdzieś indziej.

 

Knausy mi się podobają. Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny fajny. Tylko cenowo były poza moim zasięgiem. Hobby z kolei to zupełnie nie mój design i styl wykończenia :-)

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie i Panie.

 

Ostateczne starcie. Drużyna Adria Altea vs Knaus Sport. Drużyny są reprezentowane odpowiednio przez modele: 542 PK i 552 PK oraz Sport 500 FDK i 500 KD. 

Wszystkie z porównywalny wyposażeniem i w podobnych cenach. Jak to zwykle każda z propozycji ma jakieś plusy i minusy ale to drobiazgi. 

Proszę Was o jakieś sugestię i przemyślenia, odwdzięczę się przy spotkaniu na żywo podczas oblewania nowego domku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knaus ma grubsze ściany niż Altea, ale jednocześnie jest dużo mniejszy i pewnie cięższy. Altea 7 lat gwarancji na szczelność. Zawsze będzie coś za coś.

 

Z ciekawości czemu odrzuciłeś Aviva skoro to klony Altea tak naprawdę?

 

W sprawie Adria 552 to pogadaj z Mareec. On ma taką

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Markiem mamy "gorącą linię" od jakiegoś czasu :) Dla mnie Aviva jest super ale lepszej połówce nie do końca pasuje. W domu mamy wszystko z Ikei i chociaż na wakacjach chce od tego odpocząć ;) 

Knaus jest mniejszy o pół metra ale poza łóżkiem węższym o 3cm to specjalnie tego nie widać...? Najgorsze jest to że nie mam gdzie tych przyczep obejrzeć "na żywo" a na zdjęciach Knaus wydaje się solidniejszy (być może to tylko wrażenie). Wagi podobnie chociaż w Knausie trzeba dopłacić prawie 2000zł za zwiększenie DMC do 1400. Polityka cenowa to zdecydowanie nie jest mocna strona Knausa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg specyfikacji wnioskuje ze czyms sie rozni. Napewno inne felgi, czy coś jeszcze to nie wiem. W każdym razie z 1300 do 1400 kosztuje 4 razy wiecej niz z 1400 na 1500 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz trafiłem na ten temat :). Nie mogę wypowiedzieć się o knausach, nie zagłębiałem się w temat. W moim układzie jedynym jaki braliśmy pod uwagę to adria upchała wszystko na 230cm szerokości no i weinsberg, który miał wady. Odpadło hobby mimo, że stylistycznie nam akurat przypadło do gustu, to samo knaus, fendt itd.  Cenowo rozrzut nie był duży, nie rozmawiałem za dużo z naszymi dilerami, porównywałem ceny modeli na mobile.de, gdzie przyczepy z danym rozpisanym wyposażeniem stoją do wzięcia od ręki a nie za pół roku czy rok. Między opcją najtańszą a najdroższą było mniej niż 10.000zł różnicy.

 

W adrii do podniesionego dmc idzie na pewno nowy zestaw kół w pakiecie z zapasowym oraz stabilizator i amortyzatory, ale z tego co wiem to każda altea z tych większych ma AKS-a i amorki (przynajmniej te na niemiecki rynek :) ). Rozmowy z naszymi dilerami z PL były trudne, z Elcampem szczególnie bo do nich to nie szło się dodzwonić (permanentna awaria centrali tel.) a komórek szanowna firma nie odbiera, strasznie zapracowani (taaa).

 

Adria, naczytałem się i nasłuchałem, że gwałtownie wzrosła ich jakość w ostanich 3 latach, sprzedaż na rynek skandynawski i generalnie mają super stosunek jakości do ceny. U mnie kilka elementów wyposażenia, które były na liście "must have" połączyła w całość tylko adria i tylko Altea. Różnica Altea - Adora była minimalna a momentami dało się wyrwać adorę taniej bo np miała inny stolik (noga składana nie teleskop). Ostatecznie kilka dni po zakupie mojej z Niemiec dostałem info, że znalazła się jedna na PL rynek (dostępna na targach w poznaniu w lutym czy też marcu 2016 do oglądania). Cena była teoretycznie bardzo dobra, ale po podniesieniu dmc i wyrównaniu wyposażenia wychodziło na to samo.

 

Ja podszedłem do sprawy inaczej - w myśl zasady jak dbasz tak masz zdecydowałem się na nówkę niezależnie od marki. Tak jak w samochodach, nie mam nacisku na to aby jeździć audi, wolę 2 razy tańszego forda, który różni się detalami i znaczkiem. Jak ma się posypać to może i celowe usterki szybciej wyjdą w takim audi. Kupiłem więc adrię, całkowicie w ciemno, na podstawie fotek i opinii z sieci. Aktualnie jesteśmy po ok 40-45 nocach w tym sezonie i wiem, że było warto. To też firma z tradycjami, chyba lepią te przyczepy 50 lat jak dobrze pamiętam i jakość wykonania  i pomysły w projektowaniu oceniam na bdb+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.