Skocz do zawartości

Przyczepa i holownik z tablicami z 2 różnych krajów


1LBR267

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już raz zadałem podobne pytanie przy okazji innego tematu, ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, wiec pytam jeszcze raz, czy jest możliwość podróżowania zestawem gdzie holownik i przyczepa zarejestrowane są w dwóch rożnych krajach? Czy ktoś widział taki zestaw, czy podróżował takim zestawem? czy coś takiego nie wzbudza niezdrowego zainteresowania policji? W samochodach ciężarowych takie połączenie nikogo nie boli, a jak jest z osobówkami????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak jeździć. Nie ma z tym problemu,

Trzeba jednak pamiętać, że w niektórych krajach może być niezbędne posiadanie jakiegoś dokumentu  potwierdzającego prawo do użytkowania   samochodu lub przyczepy niebędącego własnością kierowcy/podróżnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak jeździć. Nie ma z tym problemu,

Trzeba jednak pamiętać, że w niektórych krajach może być niezbędne posiadanie jakiegoś dokumentu  potwierdzającego prawo do użytkowania   samochodu lub przyczepy niebędącego własnością kierowcy/podróżnego. 

nie ma z tym problemu, właścicielem auta jest zona, właścicielem przyczepy będę ja. Ale kilka razy bylem zatrzymany w Polsce autem zony przez Policje i kontrola rutynowa zaczynała się od głupiego pytania "kiedy zamierza Pan przerejestrować auto na polskie tablice" - w innych krajach jakoś z tym nikt nie ma problemow.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jakim kraju - na zachód - nie bedzie problemu - na wschód i południe - będą wymagać potwierdzenia, że możesz jeździć zestawem bez obecności żony - tj. będziesz miał od niej upoważnienie. Jeśli jedziecie razem - bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnych problemów. Takie sytuację można zaobserwować w transporcie. Firma jedna ma ciągnik siodłowy a inna ma naczepy. Itp.

Ale jak koledzy dobrze prawią, warto mieć papier z prawem do dysponowania. Szkoda czasu na tłumaczenia.

 

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edytowane przez klonik058 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnych problemów. Takie sytuację można zaobserwować w transporcie. Firma jedna ma ciągnik siodłowy a inna ma naczepy. Itp. Ale jak koledzy dobrze prawią, warto mieć papier z prawem do dysponowania. Szkoda czasu na tłumaczenia. wysłane przy użyciu smartfona.

 

W transporcie drogowym to generalnie inna bajka.

Niektóre firmy leasingowe wydają zgodę na użytkowanie przedmiotu leasingu, które wskazane jest by było cały czas w aucie.

Niektóre firmy transportowe wydają kierowcą upoważnienie do użytkowania swoich samochodów trakcie wykonywania zlecenia transportowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W transporcie drogowym to generalnie inna bajka.

Niektóre firmy leasingowe wydają zgodę na użytkowanie przedmiotu leasingu, które wskazane jest by było cały czas w aucie.

Niektóre firmy transportowe wydają kierowcą upoważnienie do użytkowania swoich samochodów trakcie wykonywania zlecenia transportowego.

Tak zgodzę się. Ale jest też dużo sytuacji, że pojazdy dostarczają naczepy do np. promu a inny pojazd odbiera. Tak działa np Schenker czy DHL

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edytowane przez klonik058 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak jeździć. Nie ma z tym problemu,

Trzeba jednak pamiętać, że w niektórych krajach może być niezbędne posiadanie jakiegoś dokumentu  potwierdzającego prawo do użytkowania   samochodu lub przyczepy niebędącego własnością kierowcy/podróżnego. 

 

teoretycznie potrzeba notarialnej zgody właściciela na użytkowanie jego pojazdu przez kogoś innego , gdzie indziej

zarówno prywatnych, firmowych jak i leasingowych

 

w praktyce nigdzie nie spotkałem się z potrzebą posiadania jakiegokolwiek kwita na sprzęt - nikt nie pytał się o cos takiego 

 

a kontrole miałem w całej europie zarówno firmowym busem jak i różnymi kombinacjami holownik + przyczepa - wystarczyły zawsze tylko dokumenty pojazdów i uprawnienia kierującego , zadrżało mi się podróżować niemieckim holownikiem z holenderską przyczepą , oczywiście żaden pojazd nie mój i jeździłem na południu i zachodzie europy , na ukrainę czy białoruś bym raczej takim zestawem nie wybrał się 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgodzę się. Ale jest też dużo sytuacji, że pojazdy dostarczają naczepy do np. promu a inny pojazd odbiera. Tak działa np Schenker czy DHL wysłane przy użyciu smartfona.

 

Zgadza się. Generalnie wiele firm można by tutaj wymieniać, które tak właśnie działają. :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.