Skocz do zawartości

ON 1.6l 110KM 250Nm przy 1400kg masy - warto ?


Kluchojady

Rekomendowane odpowiedzi

Mazda domaga się wymiany (rudej jest coraz więcej).

Myślałem o Dusterze w dieslu ale mi auto nie podpasowało po jeździe próbnej, potem pomyślałem o jakimś kombi.

Znalazłem peugeota 308sw, hyundaia i30cw, kia ceed. Pogadałem z niezależnymi mechanikami i o ile na te silniki nie narzekali, to słysząc o ogonie raczej proponowali dwu litrowe jednostki (tylko te jest dużo trudniej kupić).

A jakie są wasze opinie czy diesel 1.6l ok 110km, 250Nm, i masa własna auta 1300/1450kg to dobry wybór na holownik ? (prędkości autostradowe ok 95km/h + górki do 1100m bo taka jest przełęcz za Grazem po drodze do Włoch).

Na dziś najbliżej mi do i30 i 3008 (tak wiem raczej nie jest to kombi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 Hdi. Byłem sceptycznie nastawiony i mam obecnie bude 1000 DMC i w zasadzie na aucie nie robi to wrażenie. W przyszłym roku będę mieć już będę 1300 ale masa rzeczywista przyczepy to będzie maks 1200 kg i myślę, że auto sobie śmiało z tym poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluchojad, nigdzie nie napisałeś o budce. Domyślam się, ale być może błędnie, że Twoja budka ma DMC 1400 kg (tak jest coś napisane w tytule wątku). Pytanie jaką ma szerokość przyczepy i jaką rzeczywista masę podczas wyjazdu? Ja Ci powiem o moim zestawie, a w zasadzie zestawach.

Miałem Steckermana 1500 DMC i 250 cm szerokości. Passat 130 ps i 310 Nm ciągnął to w Alpach bez problemu, ale Toyota Previa D4D 116 ps i 250 Nm ma już duże problemy, a nawet bardzo duże. To znaczy, zwalnia na podjazdach niekiedy do tego stopnia, że zaczynają mnie wyprzedzać TIR-y. Dlatego też mam tu na forum wątek, w którym szukam dla siebie dużego vana, by się nie męczyć Previą. Teraz od tego sezonu mam nową budkę Eifelend Holiday, też 1500 DMC, ale w rzeczywistości waży więcej. Szerokość też 250 cm. Przy niej Previa na podjazdach męczy się już okrutnie. Passat ciągnie bajecznie, a Land Cruiser 3.0 TD 125 ps i 305 Nm też sobie radzie doskonale, choć na dużych, długich podjazdach nieco zwalnia. Uważam, że do budki 1400 DMC, przy szerokości 230 cm, takie 115 koni i 250 Nm to graniczna dolna moc. Po prostej dasz radę, a na podjazdach zwolnisz, ale wjedziesz. Pytanie jeszcze, jak całość będzie doładowana bagażami. Jak władujesz do obu pojazdów z tonę, to już dla auta będzie męka i to wielka.   

Znajomy ma Dacię Duster i jeździł nią do Chorwacji z przyczepą 1200 albo 1300 DMC i 225 cm szerokości. Dawała radę, ale narzekał na bardzo mały bagażnik tego auta. To był dla niego problem i to duży. Samochód i przyczepa nie były przeładowane, więc bagaż -  jako całość -  nie stanowiły szczególnie wielkiej wagi.
Teraz do mojej przyczepy szukam auta, które będzie miało przynajmniej 130 ps i 350 Nm, Słabsze odpadają :no: . Jak coś, to dzwoń i pytaj. O całej mojej trójce holowników i dwójce przyczep mogę Ci dużo opowiedzieć. Telefon pod awatarem. 

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Previa tyle pewnie będzie ważyć. To dość duże auto.

 

1700mw+500ład plus budka 1500 = 3700kg ! 

 

kompakt

1400mw+500ład plus ogon 1400 = 3300kg i mamy 400kg do przodu ;)

czyli tak jakby holował budę 1800kg 

 

oczywiście upraszczając i przeliczając tylko kg/KM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzenie w układ MW holownika=DMC przyczepy jest jeszcze w miarę rozsądne na trasach z PL do naszego Bałtyku. Ruch powolny , w miarę gładko , większych utrudnień brak.

Jeśli zaś najdzie chęć do pojeżdżenia po zagranicznych kierunkach to w pierwszej kolejności najważniejszy jest holownik i jego przewaga masowa nad przyczepą.

(Oczywiście moc to podstawowa).

Góry , wiatry i prędkości . Nawet Tiry wyprzedzające "powolniaka" to duże zagrożenie gdy ten nie może jechać z ich prędkością.

Do przyczep rzędu 1500 kg zapinanie np. I30-tki  lub czegoś podobnego to kiepski pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem zbiorczo :)

 

Masa w tytule to MW auta ;)

Przyczepa po załadunku na wakacje waży poniżej 1000km ale to nie problem dla żadnego auta. Bardziej martwią mnie oporu powietrza szczególnie przy "niskim" kombiaku.

Dodatkowo pewnie na dachu auta pojawią się trzy rowery, bez przyczepy siedzą na haku ;)

Samochód będzie używany cena max 40000zł z lat produkcji 2010/2013 max 2014 gdybym znalazł Dustera po lifcie, z pewnym przebiegiem i wysoką wersją wyposażenia.

 

Czyli wychodzi że silnik 1.6 ON jest w stanie bez problemu pociągnąć budę do ok 1200kg

Jeśli tak to teraz pozostało mi znaleźć odpowiednie auto (tempomat, climatronic, mp3 itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz o dusterze to może zaproponuję reno koleos 2,0 dci 150 lub 173 km, 4x4 ( to samo co x trail)  . Silnik ma bardzo dobre opinie, napędy nissana. Ciągnie się nim wzorowo nawet duże budy. Z kasą powinieneś się wyrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam kie 1,6 crdi 248 nm hatchback  ,buda wiadomo jaka dmc 1200 dł 5m bez paru centymetrów ,plus bagażnik na 3 rowery na tyle ,śmiga bez oporu ,silnik bez dpf bez dwu masy,wymiana sprzęgła 900 pln 

kolega ma hultaja z tym samym silnikiem tylko kombi ma lżejsza i krótsza budkę Knausa i jazda nie wiem dla czego zdecydowanie gorsza bardziej rzuca samochodem ale to nie mój problem heheh

ogólnie polecam chcesz więcej wiedzieć dzwoń numer mogę podać na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi że silnik 1.6 ON jest w stanie bez problemu pociągnąć budę do ok 1200kg

Jeśli tak to teraz pozostało mi znaleźć odpowiednie auto (tempomat, climatronic, mp3 itp)

IMHO to zbyt daleko idące stwierdzenie.

Po pierwsze nie sam litraż, a moment obrotowy jest tu ważny.

Dotychczas ciągałem swoją Hobby (1200 DMC) Mondeo 115 KM z momentem 280Nm dostępnym od 1900 obr/min i powiem szczerze, że bywało mu ciężko. Długie podjazdy w upalne lato, przy włączonej klimie, nie były tym, co tygryski lubią najbardziej.

Spróbuj poszperać jeszcze, abyś nie narzekał w najbliższej przyszłości - zwłaszcza, jeśli jeździsz w kilka osób i jeździsz sporo.

Nie twierdzę, że słabszym autem się nie da, ale komfort i bezpieczeństwo, gdy masz zapas mocy i momentu są nie do przecenienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.