Skocz do zawartości

Zakup auta do przyczepy 1200 kg.


wojtek-rybnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo proszę o podpowiedz noszę się z zamiarem kupna samochodu posiadam przyczepę eiffeland 1200kg i samochód który mnie interesuje to chyba najtanszy nowy samochód dacia duster z silnikiem 1,6 benzyna z fabryczna instalacja lpg samochód ma ok 115-120 koni i pytanko czy mi wystarczy do holowania przyczepki pytam bo kiedys mialem fiata linę z silnikiem 1,4 i 77 kon i było ciężko bardzo dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

I bardzo dobrze pisałem.

Silnik silnikowi nierówny, a tym bardziej skrzynia.

Auris moment max ma pewnie koło 4+ tyś. Ale leci ponad 200/h

Dacia ma inną skrzynie i niżej moment. V max to chyba 165/h.

Silnik 1,6 115 KM to nowość z bezp. Wtryskiem. Ten poprzedni 105 KM był pancerny.

Natomiast 1,2 t zbiera pozytywne opinie z innych modeli Renault i ponoć jest do niego już inst LPG.

 

I o to mi chodziło, a póki co nie mam rozdwojenia jażni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze pisałem.

Silnik silnikowi nierówny, a tym bardziej skrzynia.

Auris moment max ma pewnie koło 4+ tyś. Ale leci ponad 200/h

Dacia ma inną skrzynie i niżej moment. V max to chyba 165/h.

Silnik 1,6 115 KM to nowość z bezp. Wtryskiem. Ten poprzedni 105 KM był pancerny.

Natomiast 1,2 t zbiera pozytywne opinie z innych modeli Renault i ponoć jest do niego już inst LPG.

 

I o to mi chodziło, a póki co nie mam rozdwojenia jażni...

Ja się tam nie znam tak tylko zapytałem :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oglądałeś już z bliska, być może że po obejrzeniu entuzjazm opadnie ;)? pół roku temu kupowałem auto i rozważałem dacię. jednak zdecydowałem się na niewiele droższego forda ;) 

 

Nie sugeruj się cennikami, całkiem możliwe, ze w cenie niewiele wyższej niż duster dostaniesz inne, lepsze auto. Tylko trzeba ostro negocjować rabat. W dacii prawie nic się nie da wynegocjować, w innych markach 10% rabatu to standard, a czasem można i 20% urwać.

 

Dacia ma wiele wad na czele których stoją nienajlepsze wyniki testów zderzeniowych. Ponadto (co związane z poprzednim) są dziwnie lekkie jak na swój rozmiar (najprawdopodobniej oszczędzili na grubości blachy - porównaj masę daci z konkurencyjnymi autami tego samego segmentu).

Na forum daci są tematy jak szyszka spadająca z sosny zrobiła wgniecenie w dachu. 

Do tego dochodzą (również opisywane na forum) nie rozwiązane problemy z klimatyzacją (w niektórych egzemplarzach nie działa jak powinna, nie chłodzi w upały. ASO nie potrafią usunąć usterki) i fotelem który się buja.

Więc musisz rozważyć, być może warto dać 3000zł więcej za inne auto, znacznie bezpieczniejsze i bez ryzyka niedziałających systemów, których nie da się naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze kolega nie prosił o wybranie za niego marki pojazdu. Wiemy ze wasze są najlepsze.

 

Tomek ... Zawodowy kierowca i się nie zna??. Eee tam.

Chris ten fabryczny gaz to temat rzeka.

Mojemu koledze z pracy tak w salonie Fiata tak założyli LPG że na luzie sie na Pb przełączał i po ruszenia znów na gaz i tak w kółko. Spalanie w mieście miał bardzo ciekawe...zwłaszcza gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze za kwotę 53,000zł nie kupie samochodu nowego z 5 letnia gwarancja i z 5 letnia bezplatna obsluga serwisowa czyli przez 5 lat nie płace nawet za wymiane filtrów i oleju samochód ma fabryczna instalacje lpg a samochod innej marki mają wiekszą cenę i to nie o 3000 tylko sporo wiecej ale doczego zmierzam chodzi mi tylko czy nie bede mial problemów z ciagnieciem przyczepy za mądre podpowiedzi dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze da radę ale spali koło 16 LPG i górki będzie widział...

 

w sumie to chyba niegłupi pomysł - prędkość w miarę komfortowej jazdy dusterem to 60-70 i tyle na tym silniczku da radę z przyczepą 

 

Myślę ze za kwotę 53,000zł nie kupie samochodu nowego z 5 letnia gwarancja i z 5 letnia bezplatna obsluga serwisowa czyli przez 5 lat nie płace nawet za wymiane filtrów i oleju samochód ma fabryczna instalacje lpg

 

nie bedę cie zniechęcał, ale czy próbowałeś tym jeździć, nawet bez przyczepy  :hmm: , bo samochód nadaje się na dojazdy do pracy nie dalej niż 30 km , powyżej to porażka, do tego obsługa serwisowa to kolejna porażka, chyba, że zrezygnujesz z ASO i znajdziesz magika który ci doprowadzi samochód do stanu jeżdżącego, inastalacja LPG to inny temat w którym sie nawet nie wypowiem  :no:

 

Chris ten fabryczny gaz to temat rzeka.

 

wiem i nie dam sie sprowokować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę ze za kwotę 53,000zł nie kupie samochodu nowego z 5 letnia gwarancja i z 5 letnia bezplatna obsluga serwisowa czyli przez 5 lat nie płace nawet za wymiane filtrów i oleju samochód ma fabryczna instalacje lpg a samochod innej marki mają wiekszą cenę i to nie o 3000 tylko sporo wiecej ale doczego zmierzam chodzi mi tylko czy nie bede mial problemów z ciagnieciem przyczepy za mądre podpowiedzi dziekuje i pozdrawiam

Fajna sumka. Nie bierz tego do siebie ale nie zmarnowalbym jej na dacie. Przemyśl podpowiedzi, wiem z fabrycznym gazem będzie problem.

 

Za przegląd roczny Diesla w fordzie z materiałami płacę ok 700 zł z gwarancją na auto. Nie jest to mało ale przez te 5 lat też nie majątek. Kiedyś budżetowe auto to było daweoo, marnie wykonane ale najtańsze. Zostały ostatnie lanosy i trochę matizòw oraz pojedyncze zgnite Tico. Wartość traci to strasznie każdego dnia. To samo będzie z dacia.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ... Zawodowy kierowca i się nie zna??. Eee tam.

Coś tam się słyszało :]  ale nigdy nie miałem nowego auta a tym bardziej z nowoczesnymi silnikami, oczywiście jeździłem takimi ale nie z przyczepą

dlatego dla mnie auto w benzynie 115 KM do przyczepy 1200kg to za mało aby jeździć swobodnie, no może po płaskim pojedzie ale w górach :hmm: 

Być może moje zdanie jest takie że jak pisałem nie holowałem przyczepy nowoczesnym silnikiem benzynowym.

A ciężarówka to coś innego 12l itrów pojemności 2000 Nm, można jechać :]   :]   :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.